Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Πολυμέρης Καλλίμαχος (Α.Μ 8250 ) Χατζητρανού Ελένη-Γεωργία( Α.Μ 8451)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Πολυμέρης Καλλίμαχος (Α.Μ 8250 ) Χατζητρανού Ελένη-Γεωργία( Α.Μ 8451)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Πολυμέρης Καλλίμαχος (Α.Μ 8250 ) Χατζητρανού Ελένη-Γεωργία( Α.Μ 8451)

2 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ FRANCHISE: “Franchise είναι ένα σύνολο δικαιωμάτων βιομηχανικής ή πνευματικής ιδιοκτησίας, τα οποία αφορούν εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους, διακριτικά γνωρίσματα (πινακίδες) καταστημάτων, πρότυπα χρήσης, σχέδια υποδείγματα, ευρεσιτεχνίες καθώς και την απαραίτητη τεχνογνωσία”.

3 ΟΡΟΛΟΓΙΑ FRANCHISE(1/2) Franchising (σύμβαση δικαιόχρησης): ‘‘Είναι μία διαρκής εμπορική συνεργασία μεταξύ δύο νομικά και οικονομικά ανεξάρτητων επιχειρήσεων, του Δότη και του Λήπτη, η οποία θεμελιώνεται σε μία σύμβαση’’. Franchisor (Δικαιοπάροχος): ‘‘Η επιχείρηση που παραχωρεί στην άλλη, τον δικαιοπάροχο, έναντι άμεσου ή έμμεσου οικονομικού ανταλλάγματος, το δικαίωμα εκμετάλλευσης του franchise, με σκοπό την εμπορία συγκεκριμένων προϊόντων ή και υπηρεσιών. Franchisee (Δικαιοδόχος): ‘‘Είναι η επιχείρηση στην οποία παραχωρείται από τον Δικαιοπάροχο το δικαίωμα εκμετάλλευσης του franchise με σκοπό την εμπορία συγκεκριμένων τύπων προϊόντων ή και υπηρεσιών.

4 ΟΡΟΛΟΓΙΑ FRANCHISE(2/2) Royalties (Συνεχή δικαιώματα): Χρηματικά ποσά τα οποία καταβάλλει ο δικαιοδόχος στον δικαιοπάροχο, σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης. Entry Fee ή Initial Franchise Fee (Δικαίωμα Εισόδου): Είναι το εφάπαξ ποσό που πληρώνει ο δικαιοδόχος στον δικαιοπάροχο με την υπογραφή της σύμβασης franchise, για την ένταξη του πρώτου στο δίκτυο. Quality control (Ποιοτικός Έλεγχος): Είναι ο έλεγχος που διενεργεί ο δικαιοπάροχος επί τόπου στις μονάδες εκμετάλλευσης του franchise.

5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ  Εμφανίστηκε στις ΗΠΑ στο τέλος του 19 ου αιώνα.  Η πρώτη αναγνωρίσιμη μορφή franchising εμφανίστηκε όταν η εταιρεία ραπτομηχανών Singer εγκατέστησε ένα σύστημα κατασκευαστή/λιανοπωλητή προκειμένου να οργανώσει το δίκτυο διανομής της.  Ακολουθούν εταιρείες αυτοκινήτων, πετρελαιοειδών και βιομηχανίες αναψυκτικών και μπύρας.  Η μεγάλη ανάπτυξη του θεσμού εμφανίζεται μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο λόγω της μαζικής παραγωγής και προσφοράς.  1972:Ίδρυση της μη κερδοσκοπικής εταιρείας-European Franchise Federation.  Η EFF συνέταξε έναν Ευρωπαϊκό Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος θέτει τις βασικές αρχές του επαγγέλματος και τους κανόνες που διέπουν του franchising.

6 ΤΟ FRANCHISE ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ  Το 1976 η πρώτη εταιρεία που ξεκίνησε με το μέθοδο του franchise είναι τα Goody’s. Oι κλάδοι στους οποίους αναπτύσσονται οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι: -Εστίασης (Εστιατόρια, Αλυσίδες γρήγορου φαγητού, Πιτσαρίες, Παγωτό, Μπυραρίες) -Καταστήματα Τροφίμων (Καφές, Φούρνοι, Σούπερ Μάρκετ, Ζαχαροπλαστεία). -Ένδυσης και Υπόδησης. -Οικιακός εξοπλισμός (Έπιπλα Κουζίνας, Έπιπλα, Είδη σπιτιού). -Λοιπά καταστήματα λιανικής ( Δώρα, Βιβλία-Χαρτικά, Κοσμήματα, Είδη Αυτοκινήτου). -Προσωπικής φροντίδας και Αναψυχής ( Καλλυντικά, Κομμωτήρια, Σχολές χορού, Γυμναστήρια, Ξενοδοχειακές Υπηρεσίες). -Business Services- Λοιπές Υπηρεσίες (Τεχνική Βοήθεια-Εξυπηρέτηση, Σέρβις, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, Τηλεπικοινωνίες, Ηλεκτρονικά-Αξεσουάρ-Multimedia). -Εκπαίδευση (Ξένες Γλώσσες, Μουσική Παιδεία, Η/Υ).

7 ΕΙΔΗ FRANCHISING (1/2) 1.Franchising Διανομής: Είναι η πιο συνηθισμένη μορφή δικαιοχρησίας. Ο δικαιοδόχος περιορίζεται στο να πουλάει σε τελικούς καταναλωτές, δηλαδή λιανικά ένα ή περισσότερα προϊόντα κατηγορίας (πχ ενδύματα) μέσα σε καταστήματα που φέρει το διακριτικό γνώρισμα του δικαιοπαρόχου (σήμα- ετικέτα). 2.Franchising Υπηρεσιών: Εδώ ο δικαιοδόχος παρέχει υπηρεσίες σε τελικούς χρήστες με το διακριτικό γνώρισμα την εμπορική επωνυμία ή ακόμα και το σήμα του δικαιοπαρόχου σύμφωνα με τις οδηγίες που παίρνει από αυτόν.

8 ΕΙΔΗ FRANCHISING (2/2) 3. Franchising Παραγωγής ή Βιομηχανίας: Ο δικαιοπάροχος παρέχει στον δικαιοδόχο την δυνατότητα να παράγει ή να μεταποιεί ορισμένα προϊόντα σύμφωνα με τις οδηγίες του και να προβάλλει με το σήμα του δικαιοπάροχου. 4. Μεικτό Franchising: Γίνεται λόγος για μεικτή δικαιοχρησία, όταν η σχετική συμφωνία περιέχει στοιχεία δικαιοχρησίας διανομής και δικαιοχρησίας υπηρεσιών.

9 ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ FRANCHISE 1. Άμεσο franchising (direct franchising): Με τη μορφή αυτή ο franchisor συνάπτει τις συμβάσεις του franchising απευθείας με τους franchisees στις ξένες χώρες. 2. Franchising ανάπτυξης μιας περιοχής (area franchise): η σύμβαση, η οποία ενσωματώνει το δικαίωμα του franchisee για τη σύσταση καταστημάτων σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. 3. Κύρια συμφωνία franchising (master franchising): η περίπτωση όπου μεταξύ Λήπτη και Δότη παρεμβάλλεται ένας τρίτος. 4. Κοινοπραξία (joint venture): αποτελεί μια στρατηγική κατά την οποία δύο ή περισσότερες επιχειρήσεις δημιουργούν μια κοινοπραξία.

10 ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΗΣ  Η σύμβαση του franchising αποτελεί ένα νομικό έγγραφο στο οποίο παρουσιάζεται μαζί ολόκληρη η πράξη.  Η σύμβαση franchising καταρτίζεται συνήθως εγγράφως βάσει εντύπου, το οποίο έχει συντάξει ο δικαιοπάροχος και στο οποίο προσδιορίζονται κατά κανόνα αναλυτικά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μελών.  Η σύμβαση αποτελείται από το προοίμιο, το κύριο μέρος και τις λοιπές διατάξεις.  Στο προοίμιο περιγράφονται τα δικαιώματα βιομηχανικής ιδιοκτησίας, η τεχνογνωσία, ο εξοπλισμός, η διακόσμηση και άλλα στοιχεία, τα οποία χρησιμοποιεί ο δότης για την οργάνωση των πωλήσεων και της εμπορικής του δραστηριότητας.  Στο κύριο μέρος προσδιορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των συνεργαζόμενων μερών.  Στις λοιπές διατάξεις περιέχονται ρυθμίσεις για πολύ σημαντικά θέματα που αφορούν την τιμολογιακή πολιτική, την ανανέωση της σύμβασης, τη λύση της και οι τρόποι επίλυσης των τυχόν διαφορών των μελών.

11 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ FRANCHISE ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟΔΟΧΟ 1. Εντάσσεται σε ένα επώνυμο επιχειρηματικό σύστημα. 2.Υποστηρίζεται από τον Δικαιοπάροχο σε όλη τη διάρκεια της συνεργασίας τους. 3.Επωφελείται από τις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟΠΑΡΟΧΟ 1.Η ταχεία ανάπτυξη και εξάπλωση της επιχείρησης του. 2.Το όνομα και η φήμη του ενισχύονται. 3.Διατηρεί την εποπτεία και τον έλεγχο των Δικαιοδόχων.

12 ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ FRANCHISE ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟΔΟΧΟ 1.Η οποιαδήποτε λανθασμένη επιχειρηματική κίνηση του Δικαιοπάροχου επηρεάζει και τον ίδιο. 2.Σημαντικός περιορισμός της επιχειρηματικής του ελευθερίας. 3.Η ύπαρξη ρήτρας μη ανταγωνισμού μετά τη λήξη της σύμβαση. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟΠΑΡΟΧΟ 1.Ο κίνδυνος λανθασμένης επιλογής των Δικαιοδόχων. 2.Ο κίνδυνος βλάβης του ονόματος και της φήμης. 3.Η μείωση των κερδών του σε σχέση αν είχε δικά του καταστήματα.

13 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ Οι εταιρείες που θα παρουσιαστούν είναι δώδεκα από τις πετυχημένες και προέρχονται από επτά διαφορετικούς κλάδους. Οι κλάδοι οι οποίοι επιλέχθηκαν είναι οι εξής: Εκπαίδευση ( AXON, ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ) Ένδυση ( PINK WOMAN, OXFORD COMPANY) Εστίαση ( MIKEL) Λιανική (ΓΕΡΜΑΝΟΣ, VODAFONE, WIND ) Οικιακός Εξοπλισμός( VICKO) Τρόφιμα και ποτά (ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, EXPRESS MARKET) Υπηρεσίες (SPEEDEX)

14 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  AXON: Από το 1995 που ιδρύθηκε ξεκίνησε με τη διδασκαλία ξένων γλωσσών (που αποτελεί κύρια δραστηριότητα μέχρι και σήμερα) και σύντομα επεκτάθηκε στην πληροφορική, στην προετοιμασία σπουδαστών για βρετανικά πανεπιστήμια κ.α  ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ: Ιδρύθηκε το 1989 και σήμερα είναι ο μεγαλύτερος Εκπαιδευτικός Οργανισμός Ευρωπαϊκών Γλωσσών και Πληροφορικής στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.

15 ΕΝΔΥΣΗ  PINK WOMAN: Ιδρύθηκε το 2004 στη Βόρεια Ελλάδα και κατάφερε σταδιακά να αποκτήσει μια σημαντική παρουσία τόσο στη χονδρική, όσο και τη λιανική αγορά ενδυμάτων.  OXFORD COMPANY: Ξεκίνησε το 1991 και έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διάθεση διακεκριμένων ενδυμάτων, υψηλής ποιότητας. Χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι το πουκάμισο που ράβεται από το παγκοσμίως γνωστό ύφασμα “Oxford”, το οποίο ενέπνευσε τους ιδιοκτήτες για την επωνυμία.

16 ΕΣΤΙΑΣΗ MIKEL: Δημιουργήθηκε στην Λάρισα το 2008.Είναι μια εταιρεία καφέ με φήμη για την ποιότητα των προϊόντων της και των υπηρεσιών που προσφέρει. Στόχος της είναι η ανάπτυξη της αλυσίδας MIKEL παντού, αρκεί οι συνεργάτες της να ακολουθήσουν την ίδια συνταγή επιτυχίας.

17 ΛΙΑΝΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΟΣ : Από ένα κατάστημα το 1980, εξελίχθηκε σε ελληνικό πολυεθνικό Δίκτυο Καταστημάτων. Αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα και πιο καθιερωμένα εμπορικά σήματα στην Ελλάδα, ενώ έχει δυναμική παρουσία στη ΝΑ Ευρώπη. VODAFONE HELLAS: Η Vodafone Ελλάδας είναι μέλος του Ομίλου Vodafone, ενός από τους ηγέτες στο χώρο της κινητής επικοινωνίας σε όλο τον κόσμο. Βασικός στόχος και φροντίδα της Vodafone είναι η παροχή καινοτόμων και υψηλού επιπέδου τηλεπικοινωνιακών προϊόντων και υπηρεσιών επικοινωνίας. WIND HELLAS: Ιδρύθηκε το 1992, Η εταιρεία εστιάζει την προσοχή της στην καινοτομία και την ποιότητα. Έχει στόχο να παρέχει μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών συμβολαίου και καρτοκινητής.

18 ΟΙΚΙΑΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ VICKO: Ξεκίνησε την πορεία της στον τομέα των ειδών οικιακής χρήσης, των ειδών δώρου και διακόσμησης από το 1978. Μετά από συνεχή προσπάθεια και ανοδική πορεία, κατάφερε να καταξιωθεί στον τομέα της. Σήμερα, αποτελεί τη μοναδική Ελληνική εταιρία που σχεδιάζει και τυποποιεί τα είδη της, με βάση τις ανάγκες του σύγχρονου σπιτιού.

19 ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: Το 1969 ιδρύεται ενώ το 2004 αναπτύσσει ένα πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (Franchising). EXPRESS MARKET: Από το 2005 η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων franchise express market. Τα express market είναι παντοπωλεία που προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων και καλύπτουν τις ανάγκες κάθε καταναλωτή. ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΠΟΤΑ

20 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ SPEEDEX: Ιδρύθηκε το 1986 προσφέροντας εγγυημένες επείγουσες διακινήσεις. Πλέον είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου των Ταχυμεταφορών καλύπτοντας καθημερινά τις ανάγκες της ελληνικής και διεθνούς αγοράς με αξιοπιστία και συνέπεια και σήμερα μετράει 29 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά.

21 ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ FRANCHISE Entry feeRoyaltiesΕπιφάνειαΜέσο Ύψος Επένδυσης EXPRESS MARKET0€0€0%100 τ.μ- ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ5.000€0,2%350 τ.μ- PINK WOMAN0€0€0%150-200 τ.μ70.000-80.000€ AXON5.000€0%130 τ.μ15.000€ SPEEDEX10.000€0%70 τ.μ40.000€ VICKO0€0€0%60-80 τ.μ40.000€ ΕΥΡΟΓΝΩΣΗ15.000€6%120 τ.μ45.000€ OXFORD COMPANY15.000€0%65 τ.μ50.000€ WIND0€0€060-80 τ.μ50.000€ ΓΕΡΜΑΝΟΣ1.746€0%60 τ.μ60.000€ MIKEL50.000€5%-160.000€

22 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ(1/6)

23 ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ(2/ 6)

24

25

26

27

28 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Οι περισσότεροι Δικαιοδόχοι δε μετάνιωσαν που επέλεξαν τη μέθοδο του franchise.  Οι μητρικές εταιρείες υποστηρίζουν και βοηθάνε τους Δικαιοδόχους τους.  Το ποσό που καταβλήθηκε από τους επιχειρηματίες ήταν λογικό σε σχέση με αυτά που τους παρείχε η μητρική εταιρεία.  Οι επιχειρηματίες γίνονται πιο γνωστοί στην αγορά λόγω του brand name.  Μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας της επιχείρησης και αυξημένα κέρδη.  Ο κλάδος του franchise αναπτύσσεται συνεχώς και έχει μέλλον στην Ελληνική αγορά.

29 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!


Κατέβασμα ppt "Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΧΡΗΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Πολυμέρης Καλλίμαχος (Α.Μ 8250 ) Χατζητρανού Ελένη-Γεωργία( Α.Μ 8451)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google