Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: ": Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 : Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση Δ’ : Φυσική Δραστηριότητα & Αθλητική Αναψυχή Μάθημα 750: Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής 2η Θεματική ενότητα: Δομημένα Προγράμματα Αθλητισμού Αναψυχής Instructional Sport Recreational Programs Εισηγητής: Κουθούρης Χαρίλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής Σ.Ε.Φ.Α.Α., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2014)

2 Σε αυτή την θεματική ενότητα οι φοιτητές πληροφορούνται για:  Αναγνώριση της ουσίας και της αξίας των δομημένων -εκπαιδευτικών – μορφωτικών προγραμμάτων, μέσα στο φάσμα της αθλητικής αναψυχής  Κατανόηση ότι ο προγραμματιστής αναψυχής, συνήθως δεν είναι απλά υπεύθυνος να σχεδιάσει την ‘εκπαιδευτική’ διαδικασία,  αλλά και εμπλέκεται στην πρόσληψη & την συνεχή επίβλεψη των άλλων ‘εκπαιδευτών’, δασκάλων, συνοδών κλπ…..  Ικανότητα καθορισμού της διαδικασίας στρατολόγησης και επιλογής πιστοποιημένου προσωπικού στα δομημένα εκπαιδευτικά – μορφωτικά – επιμορφωτικά προγράμματα  Ικανότητα αναγνώρισης της διαδικασίας εκπαίδευσης – μόρφωσης, που είναι απαραίτητη για την ποιοτική διαδικασία μάθησης-εκμάθησης των σπορ.

3 Προγράμματα Αθλητικής Αναψυχής ‘δομημένης – εκπαιδευτικής μορφής’ Η κατηγορία των ‘δομημένων – εκπαιδευτικών’ προγραμμάτων ‘αθλητικής αναψυχής’, αποτελεί τον κύριο όγκο ευκαιριών και δυνατότητας απασχόλησης των καθηγητών Φυσικής Αγωγής. Ταυτόχρονα όμως και εμπειρικών του χώρου όπως: ειδικών προπονητών, συνοδών, δασκάλων στο χώρο του αθλητισμού αναψυχής (πχ χορός, γυμναστήρια, νέες μορφές άσκησης…..)

4 αναφέρετε πιθανά οφέλη συμμετοχής…. «Μια απλή, λογική σκέψη που πιθανόν θα οδηγήσει ένα άτομο σε συμμετοχή σε ένα άθλημα, σπορ ή δραστηριότητα αναψυχής, είναι ότι πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον κάτι σχετικό με τη δραστηριότητα, να έχει μια κάποια πρότερη εκπαίδευση, ή έστω να έχει μια εμπειρία, του τι επιδιώκει ή τι προσδοκεί το άτομο από τη συμμετοχή του !!» αναφέρετε πιθανά οφέλη συμμετοχής….

5 Οι προγραμματιστές των σπορ αναψυχής, οφείλουν να γνωρίζουν τη σχέση (συμμετέχοντα & δραστηριότητας) και επιπρόσθετα να γνωρίζουν πώς να αναπτύσσουν και να προωθούν, τα «δομημένης μορφής εκπαιδευτικά προγράμματα αθλητικής αναψυχής» στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.

6 Θεμελιακά, τα Instructional Sport, αρχίζουν στο σπίτι. Στα μέλη της οικογένειας δίνεται η ευκαιρία να αναπτύξουν γνώσεις για τα σπορ, δεξιότητες και τρόπους για συμμετοχή καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής τους. Η εμφάνιση των εκπαιδευτικών σπόρ / αθλημάτων, προγραμμάτων άσκησης, κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα οφείλεται σε ενέργειες της Τοπικής αυτοδιοίκησης, των ιδιωτικών σωματίων, των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων (Χ.Α.Ν) ή εθελοντικών οργανώσεων όπως ο προσκοπισμός και σε μη εκπαιδευτικά (no educational settings) περιβάλλονταΚαθώς το ενδιαφέρον για συμμετοχή σε σπορ αναψυχής αυξήθηκε, τα εκπαιδευτικά μορφωτικά αθλητικά προγράμματα επεκτάθηκαν και σε μη εκπαιδευτικά (no educational settings) περιβάλλοντα για να συμπληρώσουν τα υφιστάμενα προγράμματα..

7 Ένα ποιοτικό πρόγραμμα ‘δομημένης μορφής’ αθλητικής αναψυχής, εκπαιδευτικού-μορφωτικού χαρακτήρα, λειτουργεί ως μία φυσική πλατφόρμα εκτίναξης της συμμετοχής ενός ατόμου, για τη διά βίου άσκηση ή συμμετοχής σε δραστηριότητες και σπορ αναψυχής.

8 Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος να πει ότι, τα ‘δομημένα εκπαιδευτικά - μορφωτικά προγράμματα’ είναι ένα προ-στάδιο (εισαγωγή) ή ακόμη και προϋπόθεση ‘για τη μελλοντική συμμετοχή σε «προγράμματα ελεύθερης άσκησης»

9 Μορφές προγραμμάτων «δομημένης εκπαιδευτικής μορφής» 1ον Σχολές μύησης & βελτίωσης τεχνικής αθλημάτων & σπορ: Προγράμματα εκμάθησης κολύμβησης, υποβρυχίων καταδύσεων, τένις, σκι, ιστιοπλοΐας, αθλοπαιδιών, καγιάκ, αναρρίχησης κλπ 2ον Προγράμματα ανάπτυξης με στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης Προγράμματα Γιόγκα, Θεραπευτικής γυμναστικής, Πιλάτος, αεροβικής, ενδυνάμωσης, χορός κλπ

10 Μορφές προγραμμάτων «δομημένης εκπαιδευτικής μορφής» συν… 3ον Σχολές απόκτησης ‘Γνώσεων & Δεξιοτήτων’ για επαγγελματικούς λόγους Ναυαγοσώστες, Δάσκαλοι αθλημάτων, Εκπαιδευτές αθλημάτων 4ον Γενικά προγράμματα κινητικής αναψυχής γνώσεων & Δεξιοτήτων Προγράμματα Αγωγής Υπαίθρου (outdoor education), προστασίας της φύσης (πυρόσβεσης, δενδροφύτευσης, φωτογραφικά σαφάρι ), πολιτισμικά – αναψυχής (Δρόμοι του κρασιού, μεταξιού κλπ

11 Τύπος Εκπαίδευσης Υπάρχουν 4 συστήματα που προωθούν τη μύηση, τη γνώση, τη μάθηση, την ευχαρίστηση γύρο από τις αθλητικές δραστηριότητες ή σπορ: Το Εκπαιδευτικό σύστημα Το Αναψυχικό σύστημα Το Αθλητικό σύστημα Το Επαγγελματικό σύστημα

12 1.Το Εκπαιδευτικό σύστημα Πού απαντάται Πού απαντάται: Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, Κολέγιο, Πανεπιστήμιο (Formal academic process) Συνθήκες: Διδάσκεται όπως τα άλλα όλα μαθήματα, Ιστορία Μαθηματικά κλπ. Και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών’. Οι αρμόδιοι καθηγητές είναι με πρόσληψη & πιστοποιημένοι Στόχος: Απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων με σύστημα βαθμολογίας (αξιολόγηση)

13 2. Το Αναψυχικό σύστημα Πού απαντάται Πού απαντάται: Σε συλλόγους, σωματεία, εταιρίες παροχής υπηρεσιών αναψυχής, οργανισμούς (ΧΑΝ) κλπ Συνθήκες: Δεν διδάσκεται με τη φιλοσοφία των υποχρεωτικών μαθημάτων, όμως η δομή των προγραμμάτων περιλαμβάνει επίπεδα δυσκολίας, τέστ αξιολόγησης και εκμάθηση δεξιοτήτων. Στόχος: Απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, αλλά ταυτόχρονα ικανοποίηση, αίσθημα ψυχαγωγί ας, άθληση Παιδικές Ακαδημίες

14 3. Το Αθλητικό σύστημα Πού απαντάται Πού απαντάται: Η αθλητική προσέγγιση στα εκπαιδευτικά σπορ επηρεάζεται από ‘το όριο του άριστου’ αναφορικά με τις δεξιότητες των συμμετεχόντων. Συχνά οι συμμετέχοντες έχουν σχέση με αθλητικούς συλλόγους, κολεγιακές αθλητικές ομάδες (intramurals), εργασιακό αθλητισμό (industrial sport teams), αθλητικές ομοσπονδίες (club sport teams). Γενικότερα επιδιώκεται : το ‘άριστο’ σε σχέση με ατομικό επίπεδο ή τις επιδόσεις του συμμετέχοντα, όπως περιπτώσεις ατόμων που προκαλούν τους εαυτούς τους για να ολοκληρώσουν έναν Μαραθώνιο ή έναν ποδηλατικό αγώνα.

15 4. Το Επαγγελματικό σύστημα Στην κατηγορία αυτή το ‘άριστο’ συνδέεται πλέον με το κέρδος. Η επαγγελματική προσέγγιση πιθανά δεν αποβλέπει κυρίως στην εκμάθηση των σπορ και στη διεύρυνση της συμμετοχή ενός ατόμου. Σε κάθε περίπτωση κάθε μεγάλη αθλητική ομάδα έχει τον Πρόεδρο, τα μέλη της διοίκησης, τον ιδιοκτήτη της ομάδας, τους φιλάθλους και οπαδούς. Διατίθενται μεγάλα ποσά χρημάτων για αθλητές, προπονητές και αγώνες. Η εκπαιδευτική μορφή, στο σύστημα αυτό, επιδέχεται μικρότερης έμφασης, καθώς οι αθλητές πιέζονται προς το ‘άριστο’,.

16 το Επαγγελματικό σύστημα..συνέχεια Οι προπονητές συνήθως είναι πρώην πρωταθλητές/αθλητές και προωθούνται από το σύστημα ως πρότυπα αθλητών ή ως ινδάλματα για τους νέους αθλητές και τα παιδιά. Η επίδοση, ή η πρωτιά αξιοποιείται από τα μέσα ενημέρωσης ή την δια ζώσης θέαση των αγώνων, ως ενίσχυση της αθλητικής συμμετοχής των φιλάθλων και συνέχιση της ενασχόλησής τους με δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής κατά τον ελεύθερο χρόνο τους.

17 Διαδικασία & Προϋποθέσεις για την Επιλογή των Εκπαιδευτών σε δομημένα προγράμματα Εκπαίδευση και προπονητική εμπειρία: Πιστοποιημένα πτυχία από κρατικούς ή άλλους αναγνωρισμένους οργανισμούς, ανεπίσημα προσόντα, εργασιακή εμπειρία, αθλητική παρουσία και καριέρα.

18 Σχεδιασμός προσλήψεων: Μελέτη του κατάλληλου αριθμού εκπαιδευτών. Περιγραφή της θέσης εργασίας. Μερικής ή ολικής απασχόλησης. Προσόντα εμπειρικού ή πτυχιούχου.

19 Διαδικασία - επιλογής νέων εκπαιδευτών Αναγγελία & γνωστοποίηση της θέσης εργασίας: Περιγραφή της θέσης εργασίας, χρόνος πρόσληψης. Μισθολογικές, απολαβές προοπτικές εξέλιξης. Προσπάθεια για ‘δελεασμό’ των υποψηφίων. Προώθηση της αναγγελίας για να γίνει το δυνατόν ευρύτερα γνωστό στους ενδιαφερόμενους Αίτηση

20 Η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων των ενδιαφερομένων Οι βασικοί παράγοντες αξιολόγησης Γνώσεις και Δεξιότητες Προθυμία Φήμη Εμπειρία Ενθουσιασμός

21 Επισημάνσεις – Προϋποθέσεις για την σωστή προετοιμασία των ‘δομημένων προγραμμάτων’ Σχεδιασμός του γενικού πλάνου διδασκαλίας. Κατάρτιση του στόχου κάθε φάσης του προγράμματος και καθορισμός της μεθόδου διδασκαλίας κάθε αντικειμένου. Καθορισμός ελέγχου της απόδοσης των επί μέρους σταδίων διδασκαλίας. Συνάντηση πριν την έναρξη. Περιγραφή συνθηκών, απάντηση ερωτήσεων υποψηφίων μαθητών, αποφυγή παρεξηγήσεων.

22 Επισημάνσεις – Προϋποθέσεις για την σωστή προετοιμασία των ‘δομημένων προγραμμάτων’ Επιθεώρηση των χώρων υλοποίησης του προγράμματος Συμμετέχοντες. Αναγνώριση των δεξιοτήτων και των αναγκών των υποψηφίων. Προσπάθεια ομογενοποίησης. Καθορισμός μίας ‘ρουτίνας’ που θα ακολουθείται καθ’ όλη την διάρκεια του προγράμματος από μαθητές, εκπαιδευτές και επικουρικό προσωπικό.

23 Μέθοδοι για την καλύτερη διδασκαλία Διαλέξεις Συζητήσεις Επίδειξη Προασκήσεις και ασκήσεις βελτίωσης Αναλυτική και συνθετική μέθοδο Παιγνίδια και διαγωνιστικές ασκήσεις

24 Μορφές αξιολόγησης των δομημένων προγραμμάτων  Αξιολόγηση των εκπαιδευτών Απόδοση των μαθητών, πειθαρχία, διάθεση για συνέχεια των μαθημάτων, ίδια ικανοποίηση.  Αξιολόγηση των εκπαιδευομένων Επίπεδο απόδοσης, προσωπική ικανοποίηση, Κοινωνικοποίηση, Θετικά σχόλια, επιβράβευση  Αξιολόγηση του όλου προγράμματος Ευχαρίστηση, Ασφάλεια, Οικονομικά δεδομένα, Φήμη οργανισμού, εμπειρία, δημόσιες σχέσεις

25 Σχετικά επιστημονικά άρθρα Cain, Richard E. (1994). Coming back for more. American Fitness, Vol. 12 Issue 4, p 38, 3p Presents a strategy for fitness instructors to maintain participants' exercise adherence. Focus on three areas of learning; Development of client's knowledge of physical fitness; Effect of exercise on self-concept; Encouragement of participants to work at their own fitness levels.

26 Keir Worth, Peter Green & Tim Bliss (2001). An investigation into the management implications of employee perceptions of coorporate fitness. Managing Leisure 6, 109–123 There have been a number of studies that have examined the potential bene.ts of companies investing in corporate.tness (CF) programmes and the results have been well publicized. However little research has investigated the perceptions of corporate employees. This study explores employee perceptions of CF and highlights the management implications for corporate organizations and CF providers ……

27 The study highlights that CF has become increasingly popular within the UK, arguably as a result of general changes in attitude towards health,.tness and lifestyle. CF continues to develop, adopting a more holistic approach to health awareness but needs to be given a higher pro.le within organizations through more effective marketing and management support. Employees would like a greater variety of services and more health education and support from CF providers.

28 Erdal Zorba, Hacalet Mollaogullari, Fahri Akcakoyun, Ferman Konukman and Ali Teki (2003).The Examination of Sports, Recreation and Animation Activities of Selected Lodging Types on Service Sales in Turkey. Journal of Sport Tourism 8(1), 2003, 48–56 In this study, 15 1st class holiday villages, 8 five star and 7 four star hotels in Mugla province and the persons who work as executive or animator in these places were examined considering sport recreationanimation activities and the factors that have probable effect on service sales in these establishments. The survey questionnaire administered to the executives or animators contained 15 items. The results revealed that there is a significant relationship between the recreational activities, including sports and the service sales in hotels and holiday villages. The study concludes with appropriate marketing and management implications.

29 Πρακτικές Εφαρμογές Δημιουργία σχολής χειμερινού ΣΚΙ Προσόντα και πρόσληψη δασκάλων σε σχολές χειμερινού σκι:  Πτυχιούχος κάποιας σχολής ;  Πρότερος αθλητής; Τι επιπέδου αθλητής;  Προπονητική εμπειρία ;  Εμπειρία από διδασκαλία σε σχολές σκι ;  Ηλικιακό φάσμα ;

30 Πρακτικές Εφαρμογές Δημιουργία σχολής χειμερινού ΣΚΙ  Ο προπονητής / συνοδός να είναι ίδιας εθνότητας με τους μαθητές ;  Γενική μόρφωση ;  Γνώση ξένων γλωσσών ;  Μοναδική εργασίας του ή συμπληρωματική ;  Απαραίτητα καθηγητής Φυσικής Αγωγής;  Άλλα προσόντα που πρέπει να έχει;  Άλλες θέσεις που μπορεί να καλύψει στον οργανισμό;

31 Πιθανά ερευνητικά θέματα προς εξέταση Καταγραφή των προσόντων και του τρόπου διαδικασίας στρατολόγησης και επιλογής των υπευθύνων αεροβικής γυμναστικής σε ένα γυμναστήριο. «μέσον».Ως μάνατζερ, κάνετε μία έρευνα στο θέμα: «Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας πρόσληψης που γίνεται με «μέσον». α) για τον οργανισμό, και β) για τον μάνατζερ του προσληφθέντος.

32 Πιθανά ερευνητικά θέματα προς εξέταση Ποια τα κριτήρια για την πρόσληψη εκπαιδευτών τένις σε ένα κέντρο αθλητισμού αναψυχής; Ποια τα κριτήρια για την πρόσληψη εκπαιδευτών τένις σε ένα αθλητικό σωματείο, που έχει σχολές εκμάθησης; Ποια τα κριτήρια για την πρόσληψη εκπαιδευτών τένις σε έναν αθλητικό οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης;

33 Ερωτήσεις για το μάθημα Περιγράψτε τα τέσσερα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα ‘δομημένα-εκπαιδευτικά’ προγράμματα αθλητικής αναψυχής. Εξηγείστε την διαδικασία στρατολόγησης Όταν σχεδιάζετε το πλάνο μαθήματος, σε ένα κύκλο μαθημάτων αθλήματος, ποιοι είναι οι παράγοντες που θα λάβετε υπ’ όψιν σας;

34 Ερωτήσεις για το μάθημα Ποια πτυχία ή βεβαιώσεις είναι κατάλληλες για τους καθηγητές αεροβικής γυμναστικής στην Ελλάδα; Ποια είναι τα επίπεδα δυσκολίας σε σχολές αθλημάτων (τένις, χιονοδρομία, μπάσκετ κλπ). Ονοματίσετε επίσης τα επίπεδα. Από την μεριά του δάσκαλου-προπονητή, ποιες μεθόδους πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να διατηρείται υψηλό το επίπεδο παρακίνησης και συμμετοχής των μαθητών;

35 1η άσκηση Να απαντηθεί ηλεκτρονικά πριν το επόμενο μάθημα (προαιρετικά ) Ως υπεύθυνος μιας ομοσπονδίας αθλήματος της αρεσκείας σας, αναπτύξτε μία πρόταση για ένα νέο πρόγραμμα αθλητισμού αναψυχής με «δομημένο – εκπαιδευτικό» χαρακτήρα. Στην πρότασή σας πρέπει να περιλαμβάνονται: Ο ορισμός του προγράμματος, η φιλοσοφία του, η ανάγκη ύπαρξής του. Ο σκοπός και οι αντικειμενικοί στόχοι. Γιατί πιστεύετε ότι θα συμμετέχουν οι πολίτες; Σε ποιες ομάδες στόχους απευθύνεται; Ποια τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι συμμετέχοντες; Συνέχεια…….

36 συνέχεια άσκησης Ποια τα οφέλη που θα αποκομίσει η ομοσπονδία; Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του Κοστολόγηση του προγράμματος Θα υπάρχει εισφορά των συμμετεχόντων; Ποια τα προσόντα των εκπαιδευτών, που θα στρατολογήσετε; Ποια τα πιθανά προβλήματα και εμπόδια που θα αντιμετωπίσετε;

37 Βιβλιογραφία 1.Charles B. Corbin, Ruth Lindsey, (1997). Physical Fitness (With Laboratories), Ninth Edition, Brown & Benchmark, Madison. 2.Richard F. Mull et all (1997).Recreation Sport Management, Third Edition, Human Kinetics, USA. 3.Cain, Richard E. (1994). Coming back for more. American Fitness, Vol. 12 Issue 4, p 38, 3p 4.Keir Worth, Peter Green & Tim Bliss (2001). An investigation into the management implications of employee perceptions of corporate fitness. Managing Leisure 6, 109–123


Κατέβασμα ppt ": Οργάνωση Προγραμμάτων Αναψυχής ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών : «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google