Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑνδρόνικος Μιχαλολιάκος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ. 2012-13 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
3
Τί είναι η επικοινωνία ; Η ανταλλαγή πληροφοριών, σκέψεων, ιδεών ή συναισθημάτων μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων.
5
Διαδικασία της επικοινωνίας Μήνυμα προς αποστολή (πληροφορία-ιδέα-σκέψη-συναίσθημα) Κωδικοποίηση (λέξεις-σύμβολα-ήχοι-κινήσεις) Μέσο - Μεταβίβαση του μηνύματος (πληροφορία-ιδέα-σκέψη-συναίσθημα) Λήψη μηνύματος (αισθήσεις) Αποκωδικοποίηση (διανοητική εργασία) Κατανόηση μηνύματος ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ ΛΗΠΤΗΣ ΑΝΑΔΡΑΣΗ ΘΟΡΥΒΟΣ
6
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
7
Βασικά συστατικά της επικοινωνίας –Πομπός –Δέκτης –Μήνυμα –Κανάλι –Θόρυβος
8
Σημαντικά σημεία στην επικοινωνία : Κώδικας - κωδικοποίηση Μήνυμα – περιεχόμενο Κανάλι μετάδοσης Ποιός είναι ο παραλήπτης Έλεγχος αποτελέσματος
9
Είπαν για την επικοινωνία : Διαθέτουμε 2 αυτιά και 1 στόμα και πρέπει να τα χρησιμοποιούμε αναλόγως ( Επίκτητος ) Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην επικοινωνία είναι η φαντασίωση ότι πραγματοποιήθηκε ( G. B. Shaw ) Αυτός που γνωρίζει δε μιλά, αυτός που μιλά δε γνωρίζει ( Lao Tzu ) Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει
10
Μια μικρή ιστορία... Μπορώ να καπνίζω όταν προσεύχομαι ; OXI! Μπορώ να προσεύχομαι όταν καπνίζω ; NAI! Η απάντηση που παίρνεις εξαρτάται από την ερώτηση που κάνεις!
11
Είδη Επικοινωνίας Λεκτική Μή Λεκτική (εκφραστική – συμβολική – γλώσσα του σώματος) Τυπική - Άτυπη «Από πάνω προς τα κάτω» - «από κάτω προς τα πάνω» Οριζόντια
12
Σημασία της «από κάτω επικοινωνίας» Μεταφορά προβλημάτων και προτάσεων λύσης Καλύτερη πληροφόρηση της διοίκησης Ουσιαστική συμμετοχή των εργαζόμένων Ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων
13
Εμπόδια στην επικοινωνία 1/3 Παρεμβολές (στην πηγή, στο μήνυμα, στο διαβιβαστή, στο λήπτη). Κακή επιλογή χώρου και χρόνου επικοινωνίας Έλλειψη αξιοπιστίας Φόβος επικοινωνίας Κακή επιλογή τρόπου και μέσου επικοινωνίας
14
Εμπόδια στην επικοινωνία 2/3 Προδιάθεση / προκατάληψη Έλλειψη ενδιαφέροντος Βιαστικά συμπεράσματα Υπερευαισθησία Διαφορετικές αντιλήψεις
15
Εμπόδια στην επικοινωνία 3/3 Σχέσεις πομπού – δέκτη Οργανωτικές δομές και διαδικασίες Υπερφόρτωση Επιχειρηματικό κλίμα/παιδεία Ικανότητες επικοινωνίας
16
Ελλάδα, Πακιστάν, Αφρική, Ιαπωνία Ιταλία, Λ.Αμερική, Μ. Ανατολή
17
Φιλιπίνες Σχεδόν παντού!
18
Αποτελεσματική Επικοινωνία 1/3 Βελτίωση της επικοινωνίας μέσω : Επαφής πρόσωπο με πρόσωπο Απλή γλώσσα και λίγες λέξεις Κατάλληλος χρόνος μεταβίβασης μηνύματος Ενίσχυση λέξεων με πράξεις Χρήση επαναπληροφόρησης
19
Αποτελεσματική Επικοινωνία 2/3 Βελτίωση της επικοινωνίας μέσω : Εξασφάλιση υποστήριξης από τη Διοίκηση Ενίσχυση της αξιοπιστίας των πομπών Ευθυγράμμισης με τους στόχους και τη στρατηγική Χρήσης συμβόλων, λογοτύπων, σλόγκαν Έμφασης στην αμφίδρομη επικοινωνία
20
Αποτελεσματική Επικοινωνία 3/3 Βελτίωση της επικοινωνίας μέσω : Ελαχιστοποίησης διαφορών αντίληψης Active listening (ενεργητική ακρόαση) Συναισθηματικής φόρτισης Απλής οργανωτικής δομής Ευελιξίας στη επίτευξη στόχων
21
Βασικά Κανάλια Επιχειρηματικής Επικοινωνίας Ομαδικές – διατμηματικές συναντήσεις Συνέδρια και συσκέψεις εργαζομένων Τηλεδιασκέψεις – ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Εταιρικά έντυπα - αφίσες Πίνακες ανακοινώσεων
22
Άσκηση : Ο βοσκός... Τί έφταιξε ;
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.