Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ημερίδα ‘Τουρισμός στην Λάρισα!;’ – Νοέμβριος 2015 Σχεδιάζοντας την Λάρισα της επόμενης μέρας Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος Καθηγητής, ΤΟΕ, ΠΘ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ημερίδα ‘Τουρισμός στην Λάρισα!;’ – Νοέμβριος 2015 Σχεδιάζοντας την Λάρισα της επόμενης μέρας Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος Καθηγητής, ΤΟΕ, ΠΘ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ημερίδα ‘Τουρισμός στην Λάρισα!;’ – Νοέμβριος 2015 Σχεδιάζοντας την Λάρισα της επόμενης μέρας Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος Καθηγητής, ΤΟΕ, ΠΘ

2 Τι βλέπουμε εδώ; Ένα ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΟ = ΑΠΟΡΙΑ Ένα ΘΑΥΜΑΣΤΙΚΟ = ΕΚΠΛΗΞΗ Βασικές ερωτήσεις/ αντιδράσεις! Είναι δυνατόν; Μιλάμε σοβαρά; Πως και από Που; Οι φωτογραφίες στην αφίσα είναι από την Λάρισα; Μια απάντηση! ΝΑΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Στοιχεία ερευνών ΣΣΜΛ -Στην αναζήτηση πλεονεκτημάτων Της Λάρισας, σε 1-10 κλίμακα, ο Τουρισμός αξιολογείται με 5 -900 κάτοικοι, 254 εμπορικές επιχειρήσεις, 250 επισκέπτες, 16 βιομηχανικές επιχειρήσεις 32 φορείς, θεωρούν ότι η Λάρισα δεν είναι τουριστική πόλη ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ

3 ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: ΚΑΤΟΙΚΟΙ (2/3) 3 ΙΣΧΥΡΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ – ΑΔΥΝΑΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑΜΕΣΟ Σ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥ ΣΑ 1. Οικονομικοί και Αναπτυξιακοί Το μέγεθος της τοπικής αγοράς88 Η κεντροβαρής γεωγραφική θέση της πόλης98 Ο ισχυρός πρωτογενής τομέας παραγωγής910 2. Εργασιακοί Διαθεσιμότητα εργατικού δυναμικού 810 Ποιότητα & εξειδίκευση εργατικού δυναμικού 88 3. Κόστος-- 4. Μεταφορές-Δίκτυα-Υποδομές Αποτελεσματικό δίκτυο σιδηροδρόμων 88 Τηλεπικοινωνιακό δίκτυο 88 Αποτελεσματικό δίκτυο αστικών μεταφορών 88 5. Ποιότητα Ζωής-Περιβάλλον-- 6. Πολιτισμός-Τουρισμός Ξενοδοχειακές υποδομές 88 Υποδομές σε επισιτιστικές επιχειρήσεις 910 7. Έρευνα-Ανάπτυξη-Εκπαίδευση-- ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑΜΕΣ ΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥ ΣΑ 1. Οικονομικοί και Αναπτυξιακοί Ευκαιρίες για καλό εισόδημα56 Ισχυρά επενδυτικά κίνητρα66 Στάση αυτοδιοίκησης55 2. Εργασιακοί Ευκαιρίες για απασχόληση 41 3. Κόστος Κόστος διαβίωσης 45 Λοιπά Κόστη 55 4. Μεταφορές-Δίκτυα-Υποδομές Αποτελεσματικό δίκτυο αερογραμμών 41 Αποτελεσματικές διοικητικές υπηρεσίες 66 5. Ποιότητα Ζωής-Περιβάλλον-- Χώροι στάθμευσης 55 6. Πολιτισμός-Τουρισμός Ο τουρισμός της πόλης 55 7. Έρευνα-Ανάπτυξη-Εκπαίδευση Ποιότητα ερευνητικών φορέων 65

4 ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ (2/3) 4 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑΜΕΣΟ Σ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥ ΣΑ 1. Οικονομικοί και Αναπτυξιακοί Η κεντροβαρής γεωγραφική θέση της πόλης88 Ο ισχυρός πρωτογενής τομέας παραγωγής 8 8 2. Εργασιακοί Διαθεσιμότητα εργατικού δυναμικού 78 3. Κόστος-- 4. Μεταφορές-Δίκτυα-Υποδομές Αποτελεσματικό δίκτυο σιδηροδρόμων 78 Τηλεπικοινωνιακό δίκτυο 88 Αποτελεσματικό δίκτυο αστικών μεταφορών 88 5. Ποιότητα Ζωής-Περιβάλλον-- 6. Πολιτισμός-Τουρισμός Υποδομές σε επισιτιστικές επιχειρήσεις 99 7. Έρευνα-Ανάπτυξη-Εκπαίδευση-- ΙΣΧΥΡΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ – ΑΔΥΝΑΜΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΔΙΑΜΕΣ ΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥ ΣΑ 1. Οικονομικοί και Αναπτυξιακοί Ισχυρά επενδυτικά κίνητρα55 Στάση αυτοδιοίκησης55 2. Εργασιακοί Ευκαιρίες για απασχόληση 55 3. Κόστος Κόστος διαβίωσης 66 Λοιπά Κόστη 65 4. Μεταφορές-Δίκτυα-Υποδομές Αποτελεσματικό δίκτυο αερογραμμών 51 5. Ποιότητα Ζωής-Περιβάλλον-- Χώροι στάθμευσης 41 6. Πολιτισμός-Τουρισμός Ο τουρισμός της πόλης 55 7. Έρευνα-Ανάπτυξη-Εκπαίδευση Ποιότητα ερευνητικών φορέων 55

5 ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ: ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ (2/2) 5 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ - ΙΣΧΥΡΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ..Ν% Λαογραφικό μουσείο4020,00 Αρχαιολογικό μουσείο4723,50 Δημοτική Πινακοθήκη (Μουσείο Γ. Κατσίγρα)4221,00 Το Ελληνομουσείο στον οικισμό Αμπελάκια2613,00 Τον Πηνειό11256,00 Το Πάρκο Αλκαζάρ11457,00 Το Αρχαίο Θέατρο10452,00 Τον Μύλο του Παππά3417,00 Την τούρκικη αγορά (Μπεζεστένι)3618,00 Το λόφο του Φρουρίου - Ακρόπολη9246,00 Τον Παραδοσιακό Οικισμό στα Αμπελάκια3216,00 Τον Παραδοσιακό Οικισμό στην Καλλιπεύκη168,00 Τον Παραδοσιακό Οικισμό στη Ραψάνη2010,00 Τον Παραδοσιακό Οικισμό στο Σκλήθρο157,50 Το Ρωμαϊκό Υδραγωγείο στο Μεταξοχώρι147,00 ΙΣΧΥΡΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟ Σ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥ ΣΑ Η κεντρική θέση της πόλης και η εύκολη πρόσβαση σε αυτήν 88 Ο πολιτιστικός χαρακτήρας & οι υποδομές πολιτισμού 77 Η ψυχαγωγία & η νυκτερινή διασκέδαση88 Η εμπορική αγορά της πόλης88 Η ύπαρξη ανοικτών χώρων & πρασίνου78 Ο θεσσαλικός κάμπος88 Το μέγεθος του πληθυσμού της πόλης77 Η ενέργεια & ζωντάνια της πόλης89 Οι τοπικές γεύσεις & τα προϊόντα της πόλης78 Ο χαρακτήρας & η φιλοξενία των ντόπιων78 Οι ξενοδοχειακές υποδομές της πόλη78 Οι αθλητικές υποδομές της πόλης68 Οι υποδομές σε Πανεπιστήμια & ερευνητικά κέντρα 77 Οι υποδομές πληροφόρησης & εξυπηρέτησης προς τουρίστες αλλά & επιχειρήσεις 67 Η ύπαρξη μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων78 Τα μεταφορικά μέσα/ συγκοινωνίες της πόλη68 Οι χώροι στάθμευσης53 Η μετακίνηση μέσα στην πόλη65 Αντιπροσωπευτικές λέξεις: Κάμπος, Αγορά, ΑΕΛ

6 Απάντηση σε ένα ερώτημα: ΓΙΑΤΙ; Πιθανές ΛΑΘΟΣ Απαντήσεις -Έλλειψη πολιτιστικού αποθέματος - Δυσκολία πρόσβασης - Φτωχές υποδομές - Ασήμαντα αξιοθέατα - Αδύναμη αγορά - Έλλειψη διασκέδασης - Δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι - Αφιλόξενοι κάτοικοι - Άσχημη πόλη - Κακόγουστοι άνθρωποι Πιθανές ΣΩΣΤΕΣ Απαντήσεις -Έλλειψη σαφούς στρατηγικού Σχεδιασμού για την πόλη Έλλειψη σαφούς οράματος για την πόλη Επένδυση στις μοναδικότητες – Ιδιαιτερότητες της πόλης ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΑΓΚΗΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ Τι σημαίνει ΑΝΑΓΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΟΡΑΜΑΤΟΣ Γιατί; Είμαι μικρός και θέλω να μεγαλώσω Είμαι φτωχός και θέλω να πλουτίσω Είμαι μακριά απ’ όλους, νοιώθω μόνος Είμαι ασήμαντος, δεν με ξέρουν Είναι κάτι από αυτά η Λάρισα ; OXI!!!

7 7 Ξέρουμε για ποια πόλη μιλάμε;

8 Τελικά υπάρχει ΑΝΑΓΚΗ; Τελικά Υπάρχει και μάλιστα ΜΕΓΑΛΗ και ΑΜΕΣΗ ανάγκη….. Η ΛΑΡΙΣΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ Πολιτιστικός Τουρισμός Γαστρονομικός Τουρισμός Φυσιολατρικός Τουρισμός Συνεδριακός Τουρισμός Υγείας-Φροντίδας Τουρισμός Αθλητικός Τουρισμός Γεγονότων Γνωρίζουμε πόσα είδη ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ μπορεί να αναπτύξει η πόλη; H Λάρισα δεν είναι τουριστική πόλη! Δεν ΜΠΟΡΕΙ ή δεν ΘΕΛΕΙ!! Θρησκευτικός Τουρισμός Αγροτικός Τουρισμός

9 City/ Place Branding Εφαρμογή σε πόλεις/ περιοχές, προιόντα κ.α Κάτι το πολύ ιδιαίτερο, πολύ ισχυρό που να παραπέμπει απ’ ευθείας στην περιοχή Συμπληρώνει και ενισχύει το Place Marketing Δεν είναι κάτι το τυχαίο Συνδέεται με την ταυτότητα και τη δυναμική της κάθε περιοχής Μπορεί να είναι:

10 Τοπικό προϊόν:Φέτα Δωδώνη, Μαστίχα Χίου, Κρόκος Κοζάνης, ΕΨΑ Λεμονάδα, Γούνα Καστοριάς, Coca Cola κ.α Γνώρισμα πόλης:Λευκός Πύργος, Ακρόπολη, Κνωσός, Πύργος του Άιφελ, Big Ben, Χωριό του Αϊ Βασίλη, Guggenheim Museum Η ίδια η περιοχή:Ρόδος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Χαβάη, Λονδίνο, Μιλάνο κ.α Ποδοσφαιρική ομάδα: Turin, Barcelona, Manchester United Γεωγραφική θέση της περιοχής: Φρανκφούρτη, Άμστερνταμ, Βρυξέλες Ψάχνετε για brand στην Λάρισα; ΥΠΑΡΧΕΙ!!!!!! Δυνατό, Φυσικό, Διαχρονικό, Μοναδικό, Ιδιαίτερο ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΘΕΣΗ

11 Ποιες πόλεις το κατάφεραν! Λισαβόνα (Πορτογαλία): MEGA EVENTS Καιννού (Φιλανδία): Το βορειότερο κάστρο της Ευρώπης Ροστόκ (Γερμανία): Μουσειακός Τουρισμός Μπιλπάο (Ισπανία): Μουσείο Guggenheim Μάλτα: Golf Tourism Pecs (Ουγγαρία): Πολιτισμός Κεντρική Ιταλία: Τουρισμός του Πνεύματος (Spirit Tourism) Ferrara (Ιταλία): Τουρισμός Βιομηχανικής Κληρονομιάς Άουσβιτς – Νταχάο: Τουρισμός Μνήμης (Memory Tourism) Τσέστερ (Αγγλία): (120 άτομα του Δήμου στην προώθηση της εικόνας μιας πόλης 100.000 κατ. με 6 εκατ. Τουρίστες ετησίως) Dracula Tourism (Ρουμανία) Παλέρμο (Σικελία): Anti-Mafia Branding

12 Μεσολόγγι: Η μοναδική πόλη στην Ελλάδα με 4 brand names

13 ΛΑΡΙΣΑ (ΌΧΙ ‘ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ’) αλλά ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ Αναγκαιότητα για… Ικανοί για… Σε τι… Τοπικοί/ Περιφερειακοί Φορείς με ‘Επιχειρησιακό Προσανατολισμό’ (Entrepreneurial Capacity) Διάγνωση Σχεδιασμό Προγραμματισμό Υλοποίηση ΈλεγχοΑξιολόγηση Τοπικά Αναπτυξιακά Έργα Στρατηγικά σχέδια Ανάπτυξης Ανάπτυξη συνεργασιών με επιχειρήσεις Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα

14 ΛΑΡΙΣΑ: Τουρισμός – Πολιτισμός – Η επόμενη μέρα Το 2016: Πιλοτικό Έτος Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Βασικό εργαλείο: Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ της Λάρισας (ένα σχέδιο αποκλειστικά για την Λάρισα με 6 εξειδικευμένα ‘πακέτα’ υποστήριξης της δυναμικής της εικόνας της) Υποψήφια πόλη για το θεσμό - Πολλαπλό το όφελος ανεξάρτητα από την έκβαση -Ευκαιρία για σχεδιασμό και Συνεργασία -Σχεδιασμός επόμενης 10ετίας 2015-2025 Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης Επιτροπή Πολιτιστικού Σχεδιασμού Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών Γραφείο/ Υπηρεσία Μάρκετινγκ Της Λάρισας

15 ΕΙΔΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (ΕΟΔ) ΔιαδικασίεςΒασικές παράμετροιΛέξεις κλειδιά Διάγνωση  Αποσαφήνιση οράματος  Δυναμική και χαρακτήρας υπάρχουσας εικόνας  Αποσαφήνιση τοπικής ιδιαιτερότητας / μοναδικότητας  Καταγραφή και αρχειοθέτηση πρωτογενών δεδομένων  Στατιστικά στοιχεία, πίνακες, χάρτες, φωτογραφίες, βίντεο, ιστοσελίδες κ.α  Αξιολόγηση, επιλογή και σχεδιασμός μεθόδων, εργαλείων για συλλογή και επεξεργασία δεδομένων  Σύνδεση τοπικής μοναδικότητας με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα  Συγκεκριμενοποίηση αγορών στόχων βάση των χαρακτηριστικών τους και της δυναμικής τους  Θετική ή αρνητική εικόνα  Πρωτογενή δεδομένα  Αρχεία  Βάσεις  Μέθοδοι Σχεδιασμός  Σχεδιασμός δράσεων σε συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα στο εσωτερικό και στο εξωτερικό  Αξιολόγηση της δυναμικής των δράσεων και επιλογή αυτών με την μεγαλύτερη εμβέλεια, δυναμική  Σχεδιασμός στρατηγικής και τακτικών τόσο συνολικά όσο και ανά δράση  Σχεδιασμός σεναρίων στο πλαίσιο της ανάλυσης οφέλους/ ζημίας  Σχεδιασμός μεθόδων, εργαλείων και μέσων για την πολύπλευρη και δυναμική υποστήριξη της εικόνας της Κοζάνης στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον  Σχεδιασμός ομάδων κρούσης και ανάπτυξης (συνεργαζόμενες ομάδες)  Σχεδιασμός μεθόδων ελέγχου των φάσεων και δράσεων του ΣΣΜ  Δράσεις  Γεγονότα  Στρατηγικές  Τακτικές  Σενάρια  Συμμετοχή  Slogan  Logo  Motto Προγραμματισμός  Διαμόρφωση Χρονοδιαγράμματος  Χρονική τοποθέτηση στόχων σε χρονικό πλαίσιο μακροπρόθεσμου, μεσοπρόθεσμου και βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού  Χρονική τοποθέτηση δράσεων και γεγονότων σε χρονικό πλαίσιο μακροπρόθεσμου, μεσοπρόθεσμου και βραχυπρόθεσμου σχεδιασμού  Διαχωρισμός δράσεων σε πρωτεύουσες και δευτερεύουσες (ανάπτυξη μοντέλου Κρίσιμης Οδού) [Critical Path Analysis Model]  Προγραμματισμός δαπανών/ κοστολογίων δράσεων  Χρονοδιάγραμμ α  Χρόνος  Δράσεις  Δαπάνες

16 Υλοποίηση  Αποτελεσματική διάχυση μηνυμάτων/ εικόνας της Λάρισας (εφαρμογή μοντέλου επικοινωνίας)  Παρακολούθηση της ανάπτυξης των δράσεων και της τήρησης της διαδικασίας του χρονικού προγραμματισμού  Παρακολούθηση της πορείας των δράσεων με άξονα τη δυναμική τους  Υλοποίηση φάσεων του Τακτικού Σχεδιασμού με χρονικό ορίζοντα το 1 έτος  Υλοποίηση πιλοτικών δράσεων  Δράσεις  Επικοινωνία  Διάχυση εικόνας Έλεγχος  Διαμόρφωση Πλαισίου και εργαλείων/ μεθόδων ελέγχου της δυναμικής και αποτελεσματικότητας συνολικά στου ΣΣΜ και μεμονωμένα όλων των φάσεων και συνιστωσών  Ξεχωριστός έλεγχος τόσο σε οργανωτικό όσο και σε εκτελεστικό επίπεδο  Ταυτοποίηση στρατηγικών, σεναρίων, δράσεων και μέσων με τους στόχους ανάπτυξης που έχουν προσδιοριστεί  Αλλαγή, κατάργηση, διαφοροποίηση, ενίσχυση ή διατήρηση όσων δράσεων, μέσων και πολιτικών αποδεικνύονται αποτελεσματικές  Έλεγχος των προϋπολογισμού/ αντιστοίχιση δαπάνης και οφέλους  Πλαίσιο ελέγχου  Οργανωτικό και εκτελεστικό επίπεδο  Ικανοποίηση στόχων  Προϋπολογισμ ός Αξιολόγηση  Κριτήρια αξιολόγησης συνολικά του ΣΣΜ με βάση την ικανοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί αρχικά  Αλλαγή, κατάργηση, αναβάθμιση/ ενίσχυση, διαφοροποίηση δράσεων, στρατηγικών, σεναρίων, μεθόδων και εργαλείων όπου εντοπίζεται πρόβλημα  Αξιολόγηση της ευελιξίας του ΣΣΜ αλλά και της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων  Αξιολόγηση του οργανωτικού και εκτελεστικού σκέλους του ΣΣΜ  Αξιολόγηση της δυναμικής εξωστρέφειας της πόλης συνολικά  Αξιολόγηση οικονομικών στοιχείων/ κοστολογίων και δαπανών  Κριτήρια αξιολόγησης  Προστιθέμενη αξία ΣΣΜ  Εξωστρέφεια  ΕΟΔ

17 Συμπεράσματα Τουρισμός στην Λάρισα; ΝΑΙ!!! Πολιτισμός στην Λάρισα; ΝΑΙ!!! Επενδύσεις στην Λάρισα; ΝΑΙ!!! Υποβόσκουσα Ιδιαίτερη Δυναμική: ΑΝΑΔΕΙΞΗ Επειδή είμαστε δυνατοί δε σημαίνει ότι οι άλλοι δεν είναι ή δεν μπορούν να γίνουν: ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Επένδυση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: ΔΙΑΓΝΩΣΗ Όχι στο τυχαίο!: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Πολύ δράση…λίγη συμμετοχή: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Επένδυση στην εξωστρέφεια: ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ Η Λάρισα μπορεί…αρκεί να το θέλει!!!!


Κατέβασμα ppt "Ημερίδα ‘Τουρισμός στην Λάρισα!;’ – Νοέμβριος 2015 Σχεδιάζοντας την Λάρισα της επόμενης μέρας Δρ. Θεόδωρος Μεταξάς Επίκουρος Καθηγητής, ΤΟΕ, ΠΘ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google