Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΦιλομηλος Πύρρος Ζάππας Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
UNISTEP PLUS ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΪΌΝΤΩΝ
2
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ2 ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ – ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ – ΣΥΝΕΧΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ Ο ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ, Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ – ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΓΝΩΣΕΙΣ Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ – Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ – ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣΕΧΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΜΙΚΑ, ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
3
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ3 Κ ΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
4
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ4 Ν ΕΕΣ Ι ΔΕΕΣ - Κ ΑΙΝΟΤΟΜΙΑ «Όλα ξεκινούν με μία ιδέα»
5
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ5 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ; “Εάν υποθέσετε ότι η καινοτομία είναι συνώνυμο του Νέου Προϊόντος”, να το ξανασκεφτείτε. Τι γίνεται με την καινοτομία στη στρατηγική, όπως η είσοδος σε νέες αγορές με τα υπάρχοντα προϊόντα? Τι γίνεται με τις καινοτομίες στην προμηθευτική αλυσίδα? Τι γίνεται με ενέργειες προσθήκης αξίας που επιτρέπουν την απόκριση σε πραγματικό χρόνο που καθιστούν την ζωή του πελάτη πιο εύκολη, ή αλλιώς όταν αναλαμβάνεις πρωτοβουλία για κάποιο πρόβλημα του πελάτη με τρόπου που οι ανταγωνιστές δεν είναι πρόθυμοι ή δεν μπορούν να υλοποιήσουν? Τέτοιες στρατηγικές για την καινοτομία αποτελούν ένα νέα μέτωπο που πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν υιοθετήσει καθόλου.” (“American Manufacturers – It’s Time to Innovate or Evaporate”, Robert Tucker)
6
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ6 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ; Καινοτομία είναι: Η εισαγωγή ενός νέου προϊόντος ή η ποιοτική αλλαγή ενός υπάρχοντος προϊόντος Η νέα διαδικασία ανάπτυξης προϊόντος Το άνοιγμα μίας νέας αγοράς Η νέα πηγή εφοδιασμού πρώτων υλών ή άλλων υλικών Η οργανωτική αλλαγή
7
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ7 ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Εφεύρεση : η σύλληψη μιας πρωτότυπης ιδέας και η τεχνική της πραγματοποίηση Η εφεύρεση αποτέλεσμα της Βασικής Έρευνας Η εφεύρεση βρίσκεται στη βάση της τεχνολογικής καινοτομίας Τα κριτήρια επιτυχίας μίας εφεύρεσης είναι περισσότερο τεχνικά παρά εμπορικά Ορισμός της Εφεύρεσης
8
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ8 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΣΤΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ - ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ Αλουμίνιο: - ανακάλυψη το 1854 - αξιοποίηση μετά το 1940 Laser: - ανακάλυψη θεωρητικών αρχών το 1917 - κατασκευή πρωτοτύπου laser αερίου μετά 43 χρόνια Οπτικά συστήματα επικοινωνίας: - κατοχύρωση του πρώτου συστήματος το 1881 - κατασκευή οπτικών ινών 90 χρόνια αργότερα Transistor: - ανακάλυψη το 1943 - κατασκευή του πρώτου transistor πυριτίου το 1954
9
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ9 ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ Πηγή:Funding & Revolution: Government Support for Computing Research, 199
10
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ10 ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΦΕΥΡΕΣΗ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
11
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ11 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΕΠΙΛΥΕΙ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ) = ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΗ (ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΑΝΑΓΚΗΣ Ή ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΠΕΛΑΤΗ) + / ή ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ (ΕΠΙΛΥΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ) + ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ (ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ)
12
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ12 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ Προσωπικό Ρίσκο για την Επιτυχία Δημιουργικότητα, Γνώσεις, Καινοτομία Οι Μικρές Επιχειρήσεις είναι ο κορμός κάθε οικονομίας Πλεονεκτήματα Νέου Επιχειρηματία Ανεξαρτησία και δυνατότητα ελέγχου στο ρυθμό της εργασίας σου Επιλογή του τόπου εργασίας Δημιουργικότητα στο χώρο εργασίας Προσωπική Ικανοποίηση Επικοινωνία με πελάτες και άλλα άτομα Αναγνώριση και σεβασμό Αφεντικό του εαυτού σου
13
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ13 ΙΔΕΑ ΚΑΙ ΠΡΟΪΟΝ Στάδια ανάπτυξης ενός νέου προϊόντος/υπηρεσίας Γέννηση και Διαλογή Ιδεών Ανάπτυξη και Δοκιμή Ιδέας Κατάστρωση Στρατηγικής Marketing Επιχειρηματική Ανάλυση Ανάπτυξη Προϊόντος Δοκιμή στην Αγορά Εισαγωγή στην αγορά. Γνώση όλης της εικόνας για τη σωστή απόφαση
14
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ14 ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ – ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ
15
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ15 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΔΕΩΝ Πηγές για νέες ιδέες: πελάτες, επιστήμονες, υπάλληλοι, δίκτυα διανομής και ανώτατη διοίκηση. Πελάτες: Οι ανάγκες και οι επιθυμίες των πελατών είναι το λογικό σημείο από το οποίο πρέπει να ξεκινήσει η αναζήτηση ιδεών για νέα προϊόντα. Μέθοδοι: Κατ’ εξοχήν χρήστες, έρευνες – δοκιμές – εστιακές ομάδες, προβλήματα που αντιμετωπίζουν με υπάρχοντα προϊόντα, τι βελτιώσεις προτείνουν και πόσα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν. Το εργασιακό περιβάλλον. Επιστήμονες, μηχανικοί, σχεδιαστές και λοιποί υπάλληλοι πρέπει να ενθαρρύνονται να υποβάλλουν τις ιδέες τους. Η Toyota συγκεντρώνει 2Μ ιδέες/έτος (35/υπάλληλο). Ποσοστό > 85% υλοποιείται. Η kodak δίνει χρηματικά βραβεία και τίτλους στους υπαλλήλους. Μέθοδος: Δημιουργία εστιακού σημείου συγκέντρωσης ιδεών, γρήγορη ανταπόκριση και ανοικτή σε όλους για επίσκεψη. Μελέτη Ανταγωνισμού. Από τους αντιπροσώπους, πωλητές, κλπ. ανακαλύπτουν τα προτερήματα του ανταγωνισμού. Μέθοδος: Αντίστροφη μηχανική.
16
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ16 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΔΕΩΝ Αντιπρόσωποι Πωλήσεων και Ενδιάμεσοι Φορείς της Αγοράς. Έχουν άμεση πληροφόρηση στα παράπονα των πελατών και τις βελτιώσεις που προσφέρει ο ανταγωνισμός. Μέθοδος: Σύνταξη μηνιαίας έκθεσης με ιδέες για βελτίωση των προϊόντων Η Ανώτατη Διοίκηση. Στέλεχος είναι υπεύθυνο για τα μελλοντικά προϊόντα της επιχείρησης και τις τεχνολογικές κατευθύνσεις. Επικίνδυνο. Πχ. Polaroid και στιγμιαία φωτογραφία. Στις καινοτόμες εταιρείες δεν είναι η ανώτατη διοίκηση που δημιουργεί τις ιδέες. Η ΑΔ δημιουργεί το κλίμα ανάπτυξης νέων ιδεών. Πχ. ΗΡ. Άλλες πηγές ιδεών για νέα προϊόντα: Εφευρέτες, ΟΒΙ, Πανεπιστήμια, Διαφημιστικά γραφεία, Εταιρείες ερευνών μάρκετινγκ, κα. Πρωταγωνιστής Προϊόντων – Product Champion.
17
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ17 ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΙΔΕΩΝ Καταγραφή Χαρακτηριστικών. Βασικά ερωτήματα, Να το κάνω να χρησιμοποιείται και για άλλους σκοπούς, να το προσαρμόσω, να το μεγαλώσω, να το μικρύνω, να το αντικαταστήσω, να το αναδιατάξω, να το αναστρέψω, να το συνδυάσω; Εξαναγκαστικές σχέσεις. Συνδυασμός πολλών συσκευών σε μια, πχ. τα πολυμηχανήματα γραφείου. Μορφολογική Ανάλυση. Απαιτείται ο εντοπισμός των δομικών στοιχείων ενός προβλήματος και η εξέταση των σχέσεων που υφίστανται μεταξύ τους, ώστε να βρεθούν νέοι συνδυασμοί. (Αρχιτεκτονική προϊόντος) Εντοπισμός της ανάγκης/προβλήματος. Σε σχέση με τον χρήστη, συλλέγονται ανάγκες προβλήματα και ιδέες. Γίνεται με έρευνα των καταναλωτών. Brainstorming – καταιγισμός ιδεών. Ομάδα 6 – 10 ατόμων, παρέχουν ιδέες και δεν κάνουν κριτική καθόλου στις ιδέες. Βασικές αρχές λειτουργίας: Να μη γίνονται επικρίσεις Να υπάρχει απόλυτη ελευθερία σκέψης Να υπάρχουν πολλές ιδέες Να γίνεται συνδυασμός και βελτίωση αυτών.
18
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ18 ΔΙΑΛΟΓΗ ΙΔΕΩΝ Οι ιδέες υποβάλλονται στον «πρόεδρο των ιδεών» και κρίνονται από μια «επιτροπή ιδεών». Κατατάσσονται σε ελπιδοφόρες, οριακές και απορριπτέες. Οι πρώτες εξετάζονται από κάποιο μέλος και οι καλλίτερες προκρίνονται. Πρέπει να προσφέρεται αμοιβή ή τίτλος αναγνώρισης στους υπαλλήλους που τις υπέβαλλαν. Πιθανότητα σφάλματος απόρριψης και σφάλματος αποδοχής.
19
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ19 ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ Είναι εύκολο να βρεις λάθη στις ιδέες των άλλων. Παραδείγματα: Xerox είδε τα φωτοτυπικά IBM και KODAK όχι. ΙΒΜ νόμιζε ότι η αγορά των PC είναι μικρή, η COMPAQ όχι. H RCA είδε την αξία των ραδιοφώνων η Victor Talking Machine Co όχι. Ο Ford είδε την αξία των αυτοκινήτων, η GM είδε την τμηματοποίηση τους. Η αγορά με δόσεις. Συνήθεις λόγοι απόρριψης ιδεών Δεν θα αποδώσει εδώ Την έχουμε δοκιμάσει και στο παρελθόν Δεν είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή Δεν μπορεί να γίνει Εμείς δεν ακολουθούμε αυτή τη μέθοδο Τα πηγαίνουμε καλά και χωρίς αυτή Θα κοστίσει πολλά χρήματα Ας τη συζητήσουμε στην επόμενή μας συνάντηση.
20
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ20 ΔΙΑΛΟΓΗ ΙΔΕΩΝ - ΚΡΙΤΗΡΙΑ Στόχος κέρδους Όγκος πωλήσεων Ανάπτυξη πωλήσεων Καλή φήμη στους πελάτες Απαραίτητο κεφάλαιο ή διασφάλισή του Απαραίτητη τεχνογνωσία ή εξασφάλισή της Ικανότητα διανομής ή εξασφάλισή της
21
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ21 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ποια είναι η Ιδέα Ποιο είναι το προϊόν ή υπηρεσία Ποια ανάγκη θα καλύψει Ποιος πρόκειται να το αγοράσει ή να το χρησιμοποιήσει; Πόσοι θα αγόραζαν το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Πόσοι θα αγόραζαν από εσάς; Που στηρίξατε τις εκτιμήσεις σας; Που είναι το προϊόν σας διαφορετικό ή καλλίτερο από τα άλλα προϊόντα η υπηρεσίες; Τι το διαφοροποιεί; Γιατί κάποιος να αγοράσει από εσάς και όχι από κάποιον άλλο ανταγωνιστή σας; Ποια είναι τα οφέλη που παρέχει το προϊόν ή υπηρεσία σας; Είναι εύκολο να μπείτε στον συγκεκριμένο κλάδο; Τι εμποδίζει κάποιον άλλο να ξεκινήσει μια επιχείρηση ίδια με την δική σας; Υπάρχουν κάποιες ειδικές γνώσεις ή ικανότητες που οι άλλοι δεν διαθέτουν; WWW.EPIXEIREIN.GR
22
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ22 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΔΕΑΣ-ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Δελτία Έρευνας Αγοράς και Πηγές Αναφορών Υπάρχουν αρκετά μέρη όπου μπορεί να γίνει έρευνα αγοράς για ένα συγκεκριμένο θέμα ενδιαφέροντος. Βιβλιοθήκες Η χρήση βιβλιοθηκών για την ανεύρεση βιβλίων και περιοδικών εκδόσεων έντυπων και ηλεκτρονικών είναι μια από τις βασικότερες τεχνικές έρευνας. Εκδόσεις Επαγγελματικών Αναφορών Οι διάφορες εκδόσεις επαγγελματικών αναφορών αποτελούν χρήσιμο εργαλείο μελέτης και είναι διαθέσιμες σε βιβλιοθήκες και σχετιζόμενους επαγγελματικούς φορείς (επιμελητήρια, κ.ά) Κυβερνητικές Πηγές http://www.thirides.gr http://www.antagonistikotita.gr
23
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ23 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΔΕΑΣ-ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Επιμελητήρια Τα διάφορα επιμελητήρια αποτελούν ένα σημείο εκκίνησης για ανεύρεση αναφορών και πληροφοριών. Οικονομικός Τύπος Ο εξειδικευμένος Οικονομικός Τύπος καλύπτει πλειάδα θεμάτων σε εβδομαδιαία και μηνιαία βάση, ακόμα και αυθημερόν με χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Ο Οικονομικός Τύπος γενικότερα περιέχει στατιστικές και στοιχεία που είναι πολύ χρήσιμα καθώς και αναφορές σε άλλες πηγές. Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Οι περισσότερες μεγάλες εταιρίες συμβούλων εκδίδουν «λευκές βίβλους» σε εξειδικευμένα θέματα ενδιαφέροντος.
24
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ24 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΙΔΕΩΝ - ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ PDA – APPLE, PALM PUMPERS, PROCTER & GAMBLE ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, FORD Ταξινόμηση Καινοτομίας Αυτοκίνητο – Ριζοσπαστική Βιντεοτηλέφωνα, on-line συναλλαγές – Μεγάλη Μικρά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες - Στρατηγική
25
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ25 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Δύσκολα αναπαράγεται σε ερευνητικό εργαστήριο μιας εδραιωμένης εταιρείας. Επιδρούν ανατρεπτικά τόσο στους καταναλωτές όσο και στις εταιρείες (πχ. Υπολογιστής – Γραφομηχανή) Σπάνια απορρέουν από τη ζήτηση ή τις άμεσες ανάγκες των καταναλωτών (πχ. Post it από την 3Μ). Προέρχονται από την προσφορά, από αυτούς που είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία της νέας τεχνολογίας, (τεχνολογική τροχιά ανακαλύψεων) Δεν υπάρχουν φανατικοί υπέρμαχοι (καταναλωτές ή εταιρείες) (Το πρώτο PC το Altair8800 πουλιόταν μόνο ταχυδρομικά σε χομπίστες, στις αρχές του 80 πολλοί μικροί κατασκευαστές) Είναι αποτέλεσμα προσπαθειών μεγάλου αριθμού ερευνητών που ασχολούνται με τελείως διαφορετικά και ανεξάρτητα προγράμματα (η τηλεόραση ανακαλύφτηκε από τον Joseph May 1872. Η ικανότητα του σεληνίου να μεταδίδει ηλεκτρισμό επηρεάζεται από το φως, χρησιμοποιήθηκε για μετάδοση εικόνας, Farnsworth, Logie και ο πρόεδρος της RCA David Sarnoff έφτιαξαν την τηλεόραση) Στην αρχή καταλαμβάνουν μικρούς ανεκμετάλλευτους χώρους, περιφερειακά των υφιστάμενων αγορών (αγορά ρούχων στα μέτρα του πελάτη, πολυτελή αυτοκίνητα, κλπ.)
26
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ26 Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Είναι μια νεογενής αγορά Στην αρχή συρρέουν πολλές εταιρείες. Αυτοκινητοβιομηχανία. 1885-1898, εισήλθαν 14 εταιρείες, το 1899 άλλες 19, το 1900 άλλες 37, το 1901 άλλες 27. Από το 1902-1910 εισέρχονταν 48/έτος.1911-1921 εισερχ. 11/έτος, ελάχιστες μετά το 1920, μέχρι το ’80 όταν ξένοι εισήλθαν στην αμερικάνικη αγορά Εμφανίζονται πολλά και διαφορετικά νέα προϊόντα. Αυτοκινητοβιομηχανία. Πολλά είδη αυτοκινήτων με 2, 3 4 ρόδες, ανοικτά κλειστά, κλπ. Το 1902 εμφανίζεται ο πρώτος τετρακύλινδρος κινητήρας, το 1910 τα πρώτα συστήματα έγχυσης, 1912 μίζες, 1914 ο V-8, 1929 το συγχρονισμένο κιβώτιο ταχυτήτων, κοκ. Αρχίζει ένα ξεκαθάρισμα που συμπίπτει με το κυρίαρχο πρότυπο Ford, Μοντέλο Τ. Συνήθως είναι και φτηνό (850 $ έναντι >000$). Κερδισμένος ο καταναλωτής. Windows από τη Microsoft. Υψηλό κόστος παραγωγής, χαμηλό κόστος αναπαραγωγής. Η όλη διαμόρφωση είναι μακροχρόνιος και οι εταιρείες που εισέρχονται στην αγορά και την εγκαταλείπουν είναι περισσότερες από εκείνες που παραμένουν στην αγορά μέχρι να παγιωθεί η διάρθρωσή της. Αυτοκινητοβιομηχανία. Το 1910 υπήρχαν 275 εταιρείες. Από εκεί αρχίζει το ξεκαθάρισμα τόσο σε αριθμό εταιρειών (3) όσο και στον τόπο κατασκευής (Detroit). Δύο είδη εταιρειών, Οι έποικοι (οι πρώτοι) και οι σταθεροποιητές. Τα πλεονεκτήματα συνήθως τα απολαμβάνουν οι σταθεροποιητές
27
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ27 ΕΠΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΕΣ Οι ικανότητες, η νοοτροπία και οι υποδομές που χρειάζονται για να ανακαλύψει και να εποικήσει κάποιος μια αγορά, να την σταθεροποιήσει αλλά και για να αναπτύξει εμπορική δραστηριότητα διαφέρουν ριζικά. Όχι μόνο είναι διαφορετικές αλλά συγκρούονται μεταξύ τους. Oι εταιρείες που είναι καλοί έποικοι κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είναι καλοί σταθεροποιοί. Ελάχιστες εταιρείες τα καταφέρνουν καλά και στα δύο. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν τις ικανότητες και τη νοοτροπία που πρέπει να διαθέτει ένας σταθεροποιός. H πρόκληση του να γίνει κανείς έποικος είναι πέρα από τις δυνάμεις των μεγάλων εταιρειών. Οι νέες, εκκολαπτόμενες εταιρείες διαθέτουν τις απαραίτητες ικανότητες και τις κατάλληλες συμπεριφορές που θα τις βοηθήσουν να κερδίσουν αυτό το παιχνίδι.. Οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους σε δραστηριότητες σταθεροποίησης της νέας αγοράς και τη μετατροπή της σε μαζική αγορά. Δικτύωση με νέες, εκκολαπτόμενες εταιρείες ΚΛΑΔΟΣΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΙΔΕΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Φωτογραφικές μηχανές 35 mm LEICACANNON ATMDeLaRueIBM/NCR Πάνες μωρώνChicopee MillsProcter & Gamble Προσωπικοί Υπολογ.Osborne/AppleIBM Πωλήσεις βιβλίων στο Διαδίκτυο Charles StackAmazon VIDEOAmpexJVC Online συναλλαγέςNet InvestorSchwab Φωτοτυπικά(Haloid) XeroxCanon Αξονικοί ΤομογράφοιEMIGE ΒιντεοπαιχνίδιαMagnavox/AtariNintendo Λειτουργικά Συστήμ.Digital ResearchMicrosoft ΑριθμομηχανέςBowmarTI CPUABC Computer του Atanassoff IBM
28
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ28 ΕΠΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΟΙΚΟΥΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΗ Τεχνολογικές γνώσεις ή γνώσεις μηχανολογίαςΙκανότητες στην κατάτμηση των προϊόντων, στο διαχωρισμό των καταναλωτών και γνώσεις λιανικών πωλήσεων Έμφαση στην καινοτομία, την ποιότητα είναι το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους πρωτοπόρους χρήστες Γνώση των αναγκών του μέσου καταναλωτή, δυνατότητες επίτευξης συμβιβασμών στο προϊόν Νέοι, ανήσυχοι άνθρωποι που τους γοητεύει η επιστήμη και η τεχνολογία και επιδιώκουν την πρωτοπορία Άνθρωποι που ενδιαφέρονται να βγάλουν χρήματα και όχι να δημιουργήσουν το επόμενο τεχνολογικό θαύμα Επιστημονική προέλευσηΠροέλευση από το χώρο του εμπορίου Στόχος τα τεχνολογικά επιτεύγματα και τα προϊόντα με τις καλύτερες επιδόσεις Στόχος η χαμηλή τιμή και η ποιότητα. Δυνατότητα συμβιβασμού με προϊόντα που είναι «όσο καλά γίνεται» Διαχειρίζονται δίκτυα πληροφοριών σε μια επιστημονική κοινότητα Διαχειρίζονται δίκτυα εταιρειών-τροφοδoτών Επιχειρηματίες που προτιμούν την αυτονομία και την ελευθερία και δεν θέλουν να εργαστούν σε μεγάλη εταιρεία Άνθρωποι που έχουν συνηθίσει στην ιδέα της οργανωμένης επιχείρησης και είναι ευχαριστημένοι με τις δομές και τους περιορισμούς που συνεπάγεται μια μεγάλη εταιρεία Γρήγοροι, ευέλικτοι και ριψοκίνδυνοι άνθρωποι που τους αρέσει να πειραματίζονται Άνθρωποι που στηρίζουν τις υφιστάμενες επιχειρηματικές δραστηριότητες και δεν αναλαμβάνουν κινδύνους αδικαιολόγητα Επιχειρηματική κουλτούραΛειτουργική οργανωτική διάρθρωση, θεσμοθετημένα συστήματα διοικητικού ελέγχου Κινούνται πρώτοι και γρήγοραΚινούνται ύστερα από προσεκτική σκέψη «Το μικρό είναι ωραίο»Χρειάζονται πόρους για να χτίσουν το όνομά τους και να ενισχύσουν τα δίκτυα διανομών
29
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ29 ΕΠΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΠΟΙΚΟΥΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΗ Κουλτούρα καινοτομίας και πειραματισμούΕιδικοί στο σχεδιασμό του τρόπου παραγωγής, στις προμήθειες των πρώτων υλών και στη διαχείριση μαζικών αγορών ΕυέλικτοιΠειθαρχημένοι Βραχυπρόθεσμος ορίζονταςΜακροπρόθεσμος ορίζοντας Ρευστές δομές που διευκολύνουν τη μετάδοση των ιδεών και τη μάθηση ύστερα από τα λάθη Αυστηρή ιεραρχία, έμφαση στο μαζικό μάρκετινγκ, στην κατάτμηση των πελατών και στην υπεροχή της παραγωγής Οι εδραιωμένες εταιρείες δεν είναι καλοί έποικοι. Πως μπορούν να δημιουργήσουν ριζοσπαστικά νέες αγορές? -Ριζική αλλαγή νοοτροπίας – Δύσκολο -Διαχωρισμός – Ξεχωριστή εταιρεία (Nestle-Nespresso, IBM-PC). Προβλήματα και κίνδυνοι. -Ανάθεση του εποικισμού σε εξωτερικούς συνεργάτες. Open Innovation.
30
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ30 ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ - ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΘΥΡΙΔΑ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (www.thirides.gr) ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΣΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ ΣΟΥ ΒΡΕΣ ΤΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΜΙΛΗΣΕ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ Η ΙΔΕΑ ΑΝΑΠΤΥΞΕ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΟΥ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΟΥ ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΠΡΑΞΗ
31
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ31 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ – ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
32
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ32 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δημιουργία ευκαιρίας - προσδιορισμός μεγέθους της Υπάρχοντες πόροιΤρόπος Διοίκησης Πραγματική και Αντιληπτή Αξία Ευκαιρίας Απόδοση και Κίνδυνος Ευκαιρίας Ταίριασμα Ευκαιρίας με Ικανότητες και Στόχους Επιχειρηματία Πλεονέκτημα από Διαφοροποίηση στο Ανταγωνιστικό Περιβάλλον Ελλείμματα σε πόρους και Διαθεσιμότητα Προμηθευτών Πρόσβαση σε Απαιτούμενους Πόρους Βασικές Παράμετροι Προσδιορισμού Επιτυχίας Εντοπισμός Υπαρχόντων και Δυνητικών Προβλημάτων Εφαρμογή Συστημάτων Ελέγχου
33
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ33 ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (business lessons for Entrepreneurs:35 things I learned before the age of thirty) 1. Έχετε το σωστό προφίλ; Ο σωστός επιχειρηματίας είναι πρακτικός,όχι ονειροπόλος. Δεν μπορείτε να πάρετε κάτι στη ζωή με μηδέν προσπάθεια. Δεν υπάρχουν σύντομοι δρόμοι για την επιτυχία. Όλοι οι επιτυχημένοι επιχειρηματίες «έσπειραν» αρχικά και «θέρισαν» αργότερα. 2. Προσέξτε το «Νο1»! Προσέξτε ό,τι είναι γύρω σας το «Νο 1» (για παράδειγμα, επιχειρήσεις, διοικητικά στελέχη). Όλοι ενεργούν έχοντας κάποιο κίνητρο. Αυτό που βλέπετε δεν είναι πάντα αυτό που ισχύει. Μη φοβάστε να προασπίσετε τα συμφέροντα της επιχείρησής σας. Αυτό δε σας καθιστά αδίστακτο αλλά έξυπνο. Η δύναμη της ακριβούς παρατήρησης συχνά αποκαλείται κυνισμός από αυτούς που δεν τη διαθέτουν. 3. Δείξε μου τα λεφτά Όταν πρόκειται για χρήματα, όλοι έχουν την ίδια θρησκεία. Η αφοσίωση είναι έννοια που ισχύει στα έργα του κινηματογράφου. Εάν έχετε μεγάλη καρδιά και λίγα χρήματα στο ταμείο, ενδέχεται να μην έχετε την επιχείρηση για πολύ καιρό. 4. Παραδεχτείτε το: Οι άνθρωποι σας λένε ψέματα! Υπάρχουν πολλοί καλοί άνθρωποι στον κόσμο των επιχειρήσεων, όπως και επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για τους εργαζομένους, τους πελάτες και την επίδρασή τους στην κοινωνία. Ωστόσο, υπάρχει παντού δόλος και πρέπει να προσέχετε. Οι επιχειρήσεις έχουν το ένστικτο της επιβίωσης, όπως, άλλωστε, και οι άνθρωποι. Γι' αυτό μπορεί να κάνουν τα πάντα. 5. Μην το παίρνετε προσωπικά! Ο κόσμος είναι κωμωδία γι' αυτούς που σκέφτονται και τραγωδία γι’ αυτούς που αισθάνονται. Πολλές φορές θα σας απορρίψουν' σπάνια, όμως, θα σας πουν ότι ο λόγος είναι πως δεν τους αρέσετε. Όσο πιο υψηλοί είναι οι στόχοι σας, τόσο μεγαλύτερη απόρριψη θα συναντήσετε στην πορεία για την επίτευξή τους. 6. Κάντε το καλύτερο, αλλά μη δίνετε την ψυχή σας! Κάντε τη δουλειά σας αξιοποιώντας τις ικανότητές σας στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Ωστόσο, μην ενδιαφέρεστε για τους πελάτες σας περισσότερο από όσο ενδιαφέρονται οι ίδιοι για τους εαυτούς τους. 7. Είναι μοναχικά στην κορυφή: Ηγεσία για πρώτη φορά. Δεν υπάρχει ένα και μοναδικό επιτυχημένο' στυλ ηγεσίας. Αντίθετα στυλ ηγεσίας μπορεί να είναι το ίδιο επιτυχημένα, όταν χαρακτηρίζονται από αποτελεσματική επικοινωνία, αποφασιστικότητα, υπευθυνότητα, ειλικρίνεια, αφοσίωση στο στόχο και αποτελεσματική ανάθεση. Βρείτε το στυλ που σας ταιριάζει και διατηρήστε το έντονα. 8. Εκπαιδευτείτε στην τέχνη της αυτοπροαγωγής. «Εάν δεν προβάλω εγώ τον εαυτό μου, τότε ποιος θα το κάνει για μένα;» Οι καλές δημόσιες σχέσεις αξίζουν χίλιες φορές παραπάνω από το κόστος μίας καλής διαφήμισης. 9. Η δύναμη της θεσμοθέτησης στόχων. <<'Οταν ένας επιχειρηματίας δε γνωρίζει σε ποιο "λιμάνι" κατευθύνεται, κανένας "άνεμος" δεν του κάνει!». Μη θέτετε πολλούς στόχους ταυτόχρονα. Βάλτε προτεραιότητες στην υλοποίησή τους και βεβαιωθείτε ότι θα τους κάνετε γνωστούς, προκειμένου να λάβετε υποστήριξη.
34
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ34 ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (business lessons for Entrepreneurs:35 things I learned before the age of thirty) 10. Τοκ τοκ, υπάρχει ευκαιρία! «Η αυγή δεν έρχεται δύο φορές να ξυπνήσει κάποιον». Η επιτυχία είναι θέμα επιμονής όταν οι άλλοι παραιτηθούν ή εγκαταλείψουν. 11. Αποτυχία στο σχεδιασμό και σχεδιασμός της αποτυχίας! «Για τα πάντα πρέπει να υπάρχει ένα σχέδιο». Εκπονήστε επιχειρηματικό σχέδιο (μόνος ή με τη βοήθεια ικανών συμβούλων) και κάντε αναθεωρήσεις με σχετική ενημέρωση των άμεσα εμπλεκομένων. 12. Εργαστείτε για την επιχείρηση αλλά όχι μέσα σε αυτή! «Μην κάνετε τίποτα που θα μπορούσαν να κάνουν άλλοι για εσάς». Μάθετε να προσλαμβάνετε ικανά άτομα. Μάθετε να κάνετε ανάθεση. Μπορεί να πιστεύετε ότι εξοικονομείτε χρήματα κάνοντας πράγματα μόνος σας, αλλά στο μακροχρόνιο διάστημα βλάπτετε την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. 13. Όλα κοστίζουν διπλά σε χρήμα και χρόνο και αποδίδουν το ήμισυ από όσο είχατε υπολογίσει! Ενώ στην προσωπική μας ζωή μπορεί να κάνουμε τα πράγματα να συμβούν όποτε επιθυμούμε, στην επιχείρηση δεν είναι το ίδιο εφικτό. Τα παραδοτέα δεν είναι πάντα εμπρόθεσμα, οι συσκέψεις ακυρώνονται και τα άτομα αλλάζουν γνώμη. Εάν μάθετε αυτό το δίδαγμα νωρίς, θα αποφύγετε πολλά. δυνητικά προβλήματα. Στην επιχείρηση να περιμένετε το απρόσμενο, συνήθως συμβαίνει. 14. Η καλύτερη διαφήμιση είναι ο ικανοποιημένος πελάτης! «Υπάρχει μόνο ένα αφεντικό: Ο πελάτης. Μπορεί να απολύσει τον οποιονδήποτε σε μία επιχείρηση, από τον πρόεδρο του ΔΣ και κάτω, απλώς και μόνο δαπανώντας τα χρήματά του κάπου αλλού!» Το 96% των δυσαρεστημένων πελατών δεν παραπονιέται ποτέ για κακή εξυπηρέτηση' απλώς, κάνει τη δουλειά του αλλού. Η διατήρηση μόνο 5% περισσότερων πελατών μπορεί να κάνει 75% διαφορά στα κέρδη της επιχείρησής σας, χωρίς να υπολογιστεί η πρόσθετη αξία από συστάσεις. 15. Χρεώστε όσο αξίζετε! Εντοπίστε μία τιμή για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, που θα παρέχει τη δυνατότητα χειρισμών χωρίς ζημία. Ένας υδραυλικός μπορεί να χρεώσει 250,35 ευρώ για δουλειά δύο λεπτών και να εξηγήσει ότι 35 λεπτά κοστίζει η φθορά από τη χρήση του σφυριού και 250 η γνώση από το εύστοχο χτύπημα του σφυριού στο σωλήνα που είχε διαρροή. 16. Η εναντίωση είναι μεγάλος δάσκαλος! «Από το δυσκολότερο μέρος ενός προβλήματος αναδύονται ικανότητες ή ταλέντα, τα οποία σε ευτυχισμένες στιγμές δε θα εμφανίζονταν ποτέ». Η εναντίωση πρέπει να γίνει ο καλύτερος φίλος σας. Τα πιο πολλά για το χαρακτήρα και την επιχείρησή σας θα τα μάθέτε σε δύσκολες περιόδους. 17. Μάθετε από τα λάθη των άλλων! «Αυτοί που αδυνατούν να θυμηθούν το παρελθόν είναι καταδικασμένοι να το επαναλάβουν». Όλα τα λάθη δεν είναι κακά. Μας δίνουν τη βάση για εμπειρία και συνήθως αποκομίζουμε ένα δίδαγμα γρηγορότερα από το λάθος παρά από την υιοθέτηση μίας συμβουλής. Ωστόσο, είναι προτιμότερο να κερδίζει κανείς από τα λάθη των άλλων και να αποφεύγει ο ίδιος το τίμημά τους. 18. Πρόκειται για παιχνίδι αριθμών! «Ακόμα κι αν είστε στο σωστό μονοπάτι, θα σας ποδοπατήσουν, εάν απλώς σταθείτε εκεί». Εάν χτυπήσετε αρκετές πόρτες, μερικές από αυτές θα ανοίξουν. Δεν έχει καμία σημασία πόσες τελικά χτυπήσατε, αλλά μόνο αυτές που άνοιξαν.
35
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ35 ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (business lessons for Entrepreneurs:35 things I learned before the age of thirty) 19. Επόμενο! Όσο πιο γρήγορα θέσεις μία προοπτική εκτός παιχνιδιού, τόσο πιο σύντομα θα βρεις εκείνη που σου ταιριάζει. Η τακτική του «επομένου» δεν εφαρμόζεται μόνο σε προοπτικές ή σε δυνητικούς πελάτες, αλλά και σε άλλες πτυχές της επιχείρησης. Για παράδειγμα, τι θα γινόταν, εάν μπορούσατε να επιταχύνετε τη διαδικασία συνέντευξης δυνητικών εργαζομένων με το να τους κρίνατε ακατάλληλους νωρίτερα; 20. Η αξία της υπομονής... «Το κλειδί για τα πάντα είναι ή υπομονή. Παίρνεις την κότα κλωσώντας το αυγό, όχι θρυμματίζοντάς το. Έπειτα από δύο χιλιάδες προσπάθειες που χρειάστηκε ο Thomas Edison για να εφεύρει την ηλεκτρική λάμπα φωτισμού, ρωτήθηκε από νεαρό δημοσιογράφο πώς ένιωθε που απέτυχε τόσες φορές. Ο Edison απάντησε ότι δεν απέτυχε ούτε μία φορά, αλλά ότι απλώς επρόκειτο για μία διαδικασία δύο χιλιάδων βημάτων. 21. Τολμήστε να ονειρευτείτε... «Εάν κάποιος αναπτύσσεται με εμπιστοσύνη στην κατεύθυνση των ονείρων του και προσπαθεί να ζήσει μία ζωή που έχει φανταστεί, θα συναντήσει απρόσμενα την επιτυχία σε συνήθεις ώρες». Το όνειρο πεθαίνει, μόνο όταν ο ονειροπόλος σταματήσει να ονειρεύεται. 22. Ζήστε το πάθος σας... «Οι σπουδαίοι χορευτές δεν είναι σπουδαίοι λόγω της τεχνικής τους αλλά λόγω του πάθους που τους χαρακτηρίζει», Κάντε αυτό 'που σας αρέσει. Κάντε το καλύτερα από τους άλλους και τα χρήματα έπονται 23. Γίνετε πηγή ιδεών... «Εκκεντρικός είναι κάποιος με μία νέα ιδέα, μέχρι να πετύχει». Πώς θα ήταν, άλλωστε, η ζωή, εάν ορισμένοι άνθρωποι δε σκέφτονταν έξω από τα συνήθη πλαίσια (out of the box); 24. Εξασκήστε το μυαλό σας... Ότι κι αν επιλέξετε να κάνετε, σιγουρέψτε ότι σας πιέζει να σκεφτείτε με νέους τρόπους, να συγκεντρωθείτε, και ότι εμπεριέχει πραγματικά πρόκληση. 25. Διαβάστε, διαβάστε, διαβάστε... «Όποιος σταματήσει να μαθαίνει γερνάει είτε στα είκοσι είτε στα ογδόντα του. Όποιος συνεχίζει να μαθαίνει παραμένει νέος. Το σπουδαιότερο πράγμα στη ζωή είναι να διατηρήσεις νέο το πνεύμα». 26. Ακούστε, ακούστε, ακούστε... «Οι πιο σπουδαίοι άνθρωποι μονοπωλούν στο να ακούν, ενώ οι λιγότερο σπουδαίοι στο να μιλούν. Δεν μπορείς να μάθεις τίποτα με το στόμα ανοιχτό». Οι πέντε πιο συχνές συνήθειες αναποτελεσματικής ακρόασης είναι: 1) να διακόπτεις, 2) να φοβάσαι ότι δε θα λάβεις όλες τις απαντήσεις, 3) να πιστεύεις ότι γνωρίζεις περισσότερα από τον ομιλητή, 4) να αντιδράς υπερβολικά και 5) να ψευτοακούς. Η αποτελεσματική ακρόαση δε σχετίζεται με την ευφυΐα. Είναι ικανότητα που μαθαίνεται. 27. Σκέφτομαι, γι' αυτό υπάρχω... «Όταν πιστέψεις ότι κάτι είναι ακατόρθωτο, το κάνεις ακατόρθωτο». Εάν έχετε μία ιδέα για επιχειρηματική δράση και δουλέψετε σκληρά, τότε είναι πιο πιθανόν ότι θα επιτύχετε ανεξάρτητα από χρώμα του δέρματός σας, το φύλο, την ηλικία και το σχολείο που αποφοιτήσατε
36
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ36 ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (business lessons for Entrepreneurs:35 things I learned before the age of thirty) 28. Βγείτε έξω και παίξτε... «Αυξανόμενα μέσα και αυξανόμενη ξεκούραση είναι τα δύο στοιχεία που εκπολιτίζουν τον άνθρωπο. τέλος της δουλειάς συνοδεύεται από ξεκούραση». 29. Τι είπαν; Γίνετε αποτελεσματικός στην επικοινωνία... «Μπορεί να έχετε έξυπνες ιδέες, αλλά, εάν δεν μπορείτε να τις υλοποιήσετε, δε θα σας βγάλουν πουθενά. Αποτελεσματική επικοινωνία σημαίνει να τοποθετείσαι ξεκάθαρα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο». 30. Παρακολουθήστε το σχολείο των δυνατών χτυπημάτων. «Προσλαμβάνουμε τον άνθρωπο και όχι το ιστορικό του». Δεν έχει σημασία το σημείο εκκίνησης αλλά σημείο κατάληξης. 31. Αγαπήστε την οικογένειά σας, αλλά μην εργαστείτε μαζί της. Οι επιχειρήσεις, όπως και οι επαγγελματικές σχέσεις, δεν είναι πάντα επιτυχείς. Εάν επιλέξετε να συνεργαστείτε με συγγενικά πρόσωπα ή φίλους, πρέπει να προετοιμαστείτε ότι η δουλειά ενδέχεται να μπει ανάμεσά σας. 32. Κερδίστε φίλους και επηρεάστε ανθρώπους: Αναπτύξτε ανθρώπινες ικανότητες. «Αυτός που αρνείται τον έπαινο την πρώτη φορά, το κάνει για να τον ακούσει και δεύτερη φορά». Η ματαιοδοξία δίνει τέτοια ασφάλεια στην καρδιά του ανθρώπου που πάντα θέλει να τυγχάνει θαυμασμό. 33. Μην παραδίνεστε σε συμβούλους. Όταν χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια, να παίρνετε συστάσεις, τις οποίες μπορείτε να ελέγξετε σε αξιοπιστία. Η επαγγελματική βοήθεια είναι σημαντική, αρκεί οι σύμβουλοι να έχουν εμπειρία που ταιριάζει στο δικό σας επιχειρησιακό περιβάλλον. 34. Κανείς δεν τα ξέρει όλα «Κάποιος μπορεί να κάνει από όλα αλλά τίποτα συγκεκριμένο!» Πολλοί θα σας προσεγγίσουν ή πολλούς θα προσεγγίσετε, αλλά το όφελος θα προκύπτει μόνο από ορισμένους. 35. Η αξία σε προσωπικό επίπεδο δεν εξισώνεται με την επιτυχία ή αποτυχία στην επιχείρηση «Επιτυχημένος είναι ο άνθρωπος που έζησε καλά, γέλασε αρκετά και αγάπησε πολύ, κέρδισε το σεβασμό και την αγάπη των παιδιών, συμπλήρωσε ένα έλλειμμα και ολοκλήρωσε το έργο του, άφησε τον κόσμο καλύτερο από όσο τον βρήκε, δεν του έλειψε ποτέ η εκτίμηση για την ομορφιά της γης ή δεν ξέχασε να την εκφράσει, αναζήτησε το καλύτερο στους άλλους και έδωσε ό,τι καλύτερο είχε
37
UNISTEP PLUS ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2007 ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΟ ΠΡΟΪΟΝ37 ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Είναι δύσκολο … αλλά βελτιώνεται Πολλοί φορείς παρέχουν βοήθεια Ανταγωνιστικότητα χαμηλή Αλλά Επιδοτείται η δημιουργία νέας επιχείρησης Υπάρχει αρκετή κατάρτιση Δομές στήριξης του νέου επαγγελματία Η γραφειοκρατία απλοποιείται … αλλά παραμένει
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.