Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη 1682. Claude Lorrain.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη 1682. Claude Lorrain."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη 1682

2 Claude Lorrain

3 Βιογραφικά στοιχεία Ο Claude Gellée γεννήθηκε το 1600 στο χωριό Champagne στη Λωρραίνη (από όπου πήρε και το προσωνύμιο Lorrain) από φτωχή οικογένεια. Επαγγελματικά προοριζόταν αρχικά για ζαχαροπλάστης, ωστόσο σε ηλικία 12 ετών χάνει τους γονείς του και πηγαίνει σε συγγενείς του στη Ρώμη, όπου εργάζεται ως βοηθός του Cavalier d’Arpino και του Agostino Tassi, με τον οποίο θα διαπληκτιστεί δικαστικά. Το 1625 εργάζεται στην πρωτεύουσα της Λωρραίνης, Νάνσυ, ως βοηθός του ζωγράφου Glaude Deruet. Από το 1626 και ύστερα ο Lorrain εργάζεται ως ανεξάρτητος ζωγράφος στη Ρώμη.

4 Το 1633 γίνεται δεκτός στην Ακαδημία του Αγίου Λουκά καταλαμβάνοντας πολλά αξιώματά της, ενώ την ίδια περίοδο ανοίγει και το δικό του εργαστήριο. Το 1635 ξεκινά τη συγγραφή του Liber Veritatis, στο οποίο σχεδιάζει όλες τις συνθέσεις που έχει ζωγραφίσει και γράφει στο πίσω μέρος τον ιδιοκτήτη ή τη θέση στην οποία βρίσκεται το έργο, αφήνοντας για το μέλλον ένα corpus των έργων τους. Πεθαίνει στη Ρώμη το 1682.

5 Οικία Claude Lorrain, Champagne

6

7

8

9

10

11

12

13 Οικία Claude Lorrain, Nancy

14 Claude Lorrain, Liber Veritatis

15 «Claude Gellèe Auguste Rodin, Parc de la Pépinière, Nancy.

16 «Επιτάφιο μνημείο του Claude Lorrain», στο παρεκκλήσι San Luigi dei Francesi», Ρώμη.

17 Λεπτομέρεια

18

19 Χαρακτηριστικά της τέχνης του Lorrain Καλλιτεχνικές Φάσεις:  1625- 1640: Αναζητήσεις στο μορφικό και χρωματικό πεδίο. Η απόδοση του χώρου χαρακτηρίζεται από μια πρώιμη ασάφεια, ενώ παράλληλα διακρίνονται απότομες χρωματικές μεταπτώσεις.  1640- 1660: Υιοθέτηση ενός καθαρά προσωπικού ύφους Παρεμβολή ερειπίων ή αρχαιοπρεπών οικοδομημάτων Επικράτηση κιτρινόχρυσου χρωματικού τόνου που δίνει στο σύνολο μια καθαρά λυρική φωνή.  1660- 1682: Ώριμο ύφος και επικράτηση ασημένιων τόνων.

20 Το φώς κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του Lorrain. Η τοποθέτηση της πηγής φωτός γίνεται πάντα στο βάθος του πίνακα, ώστε να τονίζει από μέσα προς τα έξω τα αντικείμενα της ζωγραφικής επιφάνειας. Έτσι ο χώρος αποκτά αυτόματα μια λυρική και ποιητική διάσταση.

21 Μυθολογικά έργα

22 «Η αρπαγή της Ευρώπης», 1631, ελαιογραφία σε μουσαμά, Kimbell Art Museum, Τέξας, ΗΠΑ.

23 «Η κρίση του Πάρη», 1645-46, ελαιογραφία σε μουσαμά, 112 x 150 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Ουάσιγκτον.

24 Λεπτομέρεια

25 «Ο Απόλλων φυλάει τις αγελάδες του Αδμήτου», 1654, ελαιογραφία σε μουσαμά, Ιδιωτική Συλλογή.

26 «Η αρπαγή της Ευρώπης», 1667, ελαιογραφία σε μουσαμά, 101,6 x 134,6 εκ., Βασιλική Συλλογή, Κάστρο Windsor, Λονδίνο.

27 «Τοπίο με τον Αινεία στη Δήλο», 1672, ελαιογραφία σε μουσαμά, 100 x 134 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

28 «Ο Αινείας αποχαιρετά τη Διδώ στην Καρχηδόνα», 1676, ελαιογραφία σε μουσαμά 120 x 149,2 εκ., Kunsthalle, Αμβούργο.

29 «Ο Απόλλων και οι μούσες στο Παρνασσό», 1680, ελαιογραφία σε μουσαμά, 98 x 135εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Βοστώνη.

30 Θρησκευτικά έργα

31 «Η φυγή στην Αίγυπτο», 1635, ελαιογραφία σε μουσαμά, 71x 98 εκ., Μουσείο Τέχνης, Indianapolis.

32 Λεπτομέρεια

33 «Η επιβίβαση της Αγίας Πάολας στην Όστια», 1637-39, ελαιογραφία σε μουσαμά, 211 x 145εκ., Πράδο, Μαδρίτη.

34 Λεπτομέρεια

35

36 «Ο γάμος του Ισαάκ με τη Ρεβέκκα», 1648, ελαιογραφία σε μουσαμά, 149 x 197 εκ., Εθνική Πινακοθήκη, Λονδίνο.

37 Λεπτομέρεια

38 «Η φυγή στην Αίγυπτο», 1663, ελαιογραφία σε μουσαμά, 193 x 147 εκ., Thyssen-Bornemisza, Μαδρίτη. a

39 «Η απέλαση της Άγαρ» 1668, ελαιογραφία σε μουσαμά, 107 x 140 εκ., Παλαιά Πινακοθήκη, Μόναχο.

40  Λιμάνια  Σκηνές με ποιμενική δραστηριότητα  Αρχαιοελληνικά κτήρια Τοπία που εικονίζουν

41 «Μεσογειακό λιμάνι», 1630 – 35, ελαιογραφία σε μουσαμά, 74 x 99 εκ., Ιδιωτική Συλλογή.

42 «Σκηνή σε λιμάνι με τη Villa Medici», 1637, ελαιογραφία σε μουσαμά, 102 x 133 εκ., Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία.

43 «Ο Οδυσσέας επιστρέφει την Χρυσηίδα στον πατέρα της», 1641, ελαιογραφία σε μουσαμά, 119 x 150 εκ., Λούβρο, Παρίσι.

44 «Φανταστική θέα του Tivoli», 1642, ελαιογραφία σε χαλκό, 21,6 x 25,7 εκ., Πινακοθήκη Courtauld, Λονδίνο.

45 «Κοπάδι με πρόβατα στην εξοχή», 1656, ελαιογραφία σε μουσαμά, 35 x 45 εκ., Akademie der bildenden Künste, Βιέννη.

46 «O μύλος», 1631, ελαιογραφία σε μουσαμά,Μουσείο Καλών Τεχνών, Βοστώνη.

47 Λεπτομέρεια

48

49 «Campo Vaccino, Ρώμη», 1636, ελαιογραφία σε μουσαμά, 106.1 x 78.1 εκ., Πινακοθήκη Dulwich, Λονδίνο.

50 https://www.youtube.com/watch?v=kJ63PDj_rX4

51 Σχέδια

52 «Η κρίση του Πάριδος», μελάνι σε χαρτί, 195 x 256 χλστ., Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο.

53 «Η κρίση του Πάριδος», 1645 – 46, μελάνι σε χαρτί, 90 x 130 χιλ., Βρετανικό Μουσείο, Λονδίνο.

54 «Η βασίλισσα Esther πλησιάζει το βασίλειο του Ahasuerus», 1658, μελάνι και κιμωλία σε χαρτί, 30 x 44.4 εκ., Μητροπολιτικό Μουσείο, Νέα Υόρκη.

55 «Σάτυρος, κοπέλα και αίγες», σχέδιο σε χαρτί

56 Σχέδιο όνων

57 Χαρακτικά έργα

58 «Η ξύλινη γέφυρα», 1638 – 41, 12.8 x 19.2 εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Γενεύη

59 «Λιμάνι με πύργο», 1639, 13 x 19 εκ., São Paulo Museum of Art, São Paulo, Βραζιλία.

60 «Συζήτηση μεταξύ βοσκών», 1651, 20,1 x 26 εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Γενεύη.

61 «Η επιστροφή του κοπαδιού εν ώρα καταιγίδας», 1650 – 51, 16,1 x 22 εκ., Μουσείο Καλών Τεχνών, Γενεύη.

62 Λεπτομέρεια

63 Έκθεση στο μουσείο Städel της Φρανκφούρτης με τίτλο: «Claude Lorrain μαγευτικά τοπία», Φεβρουάριος-Μάιος 2012.

64

65 https://www.youtube.com/watch?v=gRoILKscU7w


Κατέβασμα ppt "Claude Lorrain Chamagne 1600 – Ρώμη 1682. Claude Lorrain."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google