Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ενδοσχολική Βία - Σχολικός Εκφοβισμός Ερευνητική και Βιωματική Εργασία 7 ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Τμήμα Α’1 Σχολικό Έτος 2014-2015.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ενδοσχολική Βία - Σχολικός Εκφοβισμός Ερευνητική και Βιωματική Εργασία 7 ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Τμήμα Α’1 Σχολικό Έτος 2014-2015."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ενδοσχολική Βία - Σχολικός Εκφοβισμός Ερευνητική και Βιωματική Εργασία 7 ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Τμήμα Α’1 Σχολικό Έτος 2014-2015

2 Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κόλλια Βαρβάρα Μαθητές που συμμετείχαν:  Α’ Ομάδα: Κατσούλα Ιωάννα, Πανταζή Άννα-Μαρία, Παντελάκης Κυριάκος, Τσαμπούλας Αθανάσιος, Τσαγκάρη Βασιλική  Β’ Ομάδα: Ανυφαντής Χρήστος, Αυγέρης Παναγιώτης, Κυριάκου Κατερίνα, Ρέκκας Ανδρέας, Συνοδινός Γιώργος  Γ’ Ομάδα: Βρατσάλη Ιωάννα, Δάλκος Νίκος, Θεριού Αλεξάνδρα, Καλλίρη Αφροδίτη, Κώτσια Κατερίνα  Δ’ Ομάδα: Αγγελόπουλος Σπύρος, Αχτίδας Αναστάσιος, Γιαννακόπουλος Νίκος, Γκρίνιας Ηλίας, Καρκάνης Ορέστης, Παντελάκης Γεώργιος  Ε’ Ομάδα: Βγενοπούλου Μαρία-Μιχαέλα, Μαλαβάκη Όλγα, Μούτζια Ειρήνη, Σούκουλλη Νταϊάνα, Στασινόπουλος Αναστάσιος

3 Ορισμός Κατάσταση κατά την οποία ασκείται μία εσκεμμένη αλλά και απρόκλητη και συχνά συστηματική επιθετική συμπεριφορά στο χώρο ρου σχολείου ή εκτός από κάποιους μαθητές στους συμμαθητές τους Σκοπός αυτών των μαθητών είναι να προκαλέσουν σωματικό ή ψυχικό πόνο σε άλλους μαθητές Όροι που χρησιμοποιούνται :  Εκφοβισμός  Ενδοσχολική βία  Θυματοποίηση

4 Μορφές ενδοσχολικής βίας  Άμεση, σωματική  Λεκτική  Ηλεκτρονική ή χρήση-παραποίηση προσωπικών στοιχείων  Σεξουαλική  Εκφοβισμός  Στέρηση φίλων  Ρατσιστική

5 Αιτίες σχολικού εκφοβισμού  Χαμηλή αυτοεκτίμηση και ανασφάλεια του θύτη ή/και του θύματος  Οικογενειακό περιβάλλον του θύτη και οι επιδράσεις που του ασκεί  Ψυχικά προβλήματα – ψυχολογικές διαταραχές του θύτη  Κοινωνικά προβλήματα  Προβολή βίας από τα Μ.Μ.Ε.  Ψυχολογικό κλίμα του σχολείου

6 Χαρακτηριστικά του θύτη  Ανάγωγος  Μάγκας  Νταής  Ανώριμος  Ανασφαλής  Παρορμητικός  Εγωιστής  Αντιδραστικός  Βίαιος  Επιθετικός  Ψυχολογικά Ασταθής  Αντικοινωνικός  Ηγετική συμπεριφορά  Αυταρχικός

7 Χαρακτηριστικά θύματος  Ανασφαλής  Αγχώδης  Άτομο με χαμηλή αυτοεκτίμηση  Μοναχικός  Αδύναμος  Ευάλωτος  Εσωστρεφής  Απαρατήρητος  Ήρεμος  Τρομοκρατημένος  Φοβισμένος  Αδέξιος

8 Χαρακτηριστικά ενεργητικού παρατηρητή  Δεν ξεκινά τη βία αλλά παίρνει ενεργό μέρος  Υποστηρίζει την πράξη αλλά δεν παίρνει ενεργό μέρος  Δεν υποστηρίζει ανοιχτά την πράξη όμως διασκεδάζει με αυτή

9 Χαρακτηριστικά παθητικού παρατηρητή  Αποδοκιμάζει τη βία και βοηθά ή προσπαθεί να βοηθήσει το θύμα  Αποδοκιμάζει τη βία, πιστεύει ότι πρέπει να βοηθήσει αλλά δεν το κάνει  Αδιαφορεί για τη βία και το θύμα  Νιώθει ανασφάλεια και φόβο μην αποτελέσει τον επόμενο στόχο  Πολλές φορές παρουσιάζει βίαιες συμπεριφορές και μετατρέπεται σταδιακά σε θύτη

10 Συνέπειες εκφοβισμού στο θύμα 1  Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση- πτώση της βαθμολογίας  Επιθετικότητα  Αδιαθεσία, πονοκέφαλος  Αύξηση απουσιών, ιδιαίτερα τις πρώτες και τις τελευταίες ώρες  Αϋπνία, εφιάλτες  Γρατζουνιές, μώλωπες, στραμπουλήγματα, σκισμένα ρούχα  Απώλεια όρεξης ή βουλιμία

11 Συνέπειες εκφοβισμού στο θύμα 2  Αύξηση ορμονών, στρες, άγχος  Εύκολη απώλεια ισορροπίας, παραπατήματα  Μελαγχολία, κατάθλιψη  Τάσεις αυτοκτονίας  Φόβος, αγωνία, νευρικότητα, ευερεθιστότητα

12 Παράγοντες που οδηγούν στη βία  Αυταρχικοί γονείς, τιμωρητικοί και όχι υποστηρικτικοί  Χρήση βίας ως μέθοδος επίλυσης προβλημάτων  Συχνά ξεσπάσματα θυμού και σωματικές τιμωρίες  Έλλειψη ορίων που εκλαμβάνεται ως αδιαφορία από τα παιδιά  Συναισθηματικοί παραμέληση, έλλειψη τρυφερότητας στα πρώτα χρόνια της ζωής  Υψηλά επίπεδα ανεργίας – εγκληματικότητας  Ανεπάρκεια ελεύθερων χώρων αθλητισμού και ψυχαγωγίας  Κοινωνικές ανισότητες

13 Τρόποι αντιμετώπισης βίας 1 Σε επίπεδο σχολείου  Διαρκής εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, αναζήτηση ευκαιριών επιμόρφωσης  Τακτικές συνελεύσεις των εκπαιδευτικών για το θέμα  Ανάπτυξη προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής αγωγής που προάγουν την κοινωνική και ψυχική υγεία των εφήβων  Ανάπτυξη της πρωτοβουλίας της διαμεσολάβησης των συγκρούσεων από συνομήλικους  Ανοικτή επικοινωνία με τους γονείς  Έλεγχος και εποπτεία των χώρων όπου συνήθως κρύβεται ο εκφοβισμός

14 Τρόποι αντιμετώπισης βίας 2 Σε επίπεδο τάξης  Αξιοποίηση των μαθητικών συμβουλίων για την ενδυνάμωση της φωνής των μαθητών μέσα από τακτικές συνελεύσεις όπου αναλύονται τα προβλήματα και προτείνονται λύσεις  Δέσμευση για τη διαλεύκανση κάθε αναφοράς για εκφοβισμό  Συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό, τις μορφές και τις επιπτώσεις του εκφοβισμού  Προτάσεις για τη πρόληψη και την αντιμετώπιση από τους μαθητές-σύνταξη κανόνων της τάξης ενάντια στη βία  Παροχή ευκαιριών για θετική έκφραση της επιθετικότητας μέσω των αθλημάτων, της μουσικής, της ζωγραφικής κλπ

15 Τρόποι αντιμετώπισης βίας 3 Διευθυντής και εκπαιδευτικοί  Καταγραφή περιστατικών  Διατήρηση αρχείου καταγραφής των περιστατικών και προσδιορισμός τυχούσας επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς  Επικοινωνία με τους γονείς των παιδιών θύτη και θύμα  Επικοινωνία με το παιδί θύμα και ακρόαση με προσοχή αυτών που έχει να πει  Υποστήριξη του παιδιού που εκφοβίζεται σε συνεργασία με το διευθυντή

16 Τρόποι αντιμετώπισης βίας 4 Γονείς του θύματος  Στενή συνεργασία με το σχολείο και πληροφόρηση για την έκταση της σοβαρότητας του προβλήματος καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισής του  Παροχή υποστήριξης και ασφάλειας στο παιδί θύμα  Κατανόηση και σεβασμός στα συναισθήματα και στις ανάγκες τοων παιδιών σας  Παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης και της υγείας του παιδιού σας  Επίσκεψη σε ψυχολόγο σε περίπτωση που το παιδί σας παραπονιέται για μεγάλο χρονικό διάστημα ότι έχει σωματικούς πόνους και αρνείται επίμονα να πάει στο σχολείο

17 Το παιχνίδι των ρόλων 1

18 Το παιχνίδι των ρόλων 2

19 Το παιχνίδι των ρόλων 3

20 Το παιχνίδι των ρόλων 4

21 Το παιχνίδι των ρόλων 5

22 Το παιχνίδι των ρόλων 6

23 Το παιχνίδι των ρόλων 7

24 Το παιχνίδι των ρόλων 8

25 Το παιχνίδι των ρόλων 9

26 Το παιχνίδι των ρόλων 10

27 Βιβλιογραφία  https://kantadelarte.wordpress.com/2011 /04/04/Τ>υ11νΐη£-μπούλινγκ/  www.slideshare.net/zacharenia 22597/ss-30961951  www.iatropedia.gr/articles/read/3084  el. wikipedia. org/wiki/Bullying  to-dialeimma. blogspot. com/2012/01/blog-post_2 7. html  www.psychotherapeia.net.gr > Θέματα > Παιδιά-Γονείς > Συμπεριφορές  www.ne wsbomb. gr/tags/tag/75899/mpovlingk  www.palo.gr/search/7kwdHMnOYAINrK


Κατέβασμα ppt "Ενδοσχολική Βία - Σχολικός Εκφοβισμός Ερευνητική και Βιωματική Εργασία 7 ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης Τμήμα Α’1 Σχολικό Έτος 2014-2015."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google