Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Advertisements

Υπολογιστές Πως λειτουργούν.
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Υπολογιστικά συστήματα-Hardware
Βασικές Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ?? ΣΗΜΑ ΗΧΟΣ.
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ Η/Υ
Μονάδες Μέτρησης στους Η/Υ & Προσδιορισμός Αρχείων και Φακέλων
Ο ΟΘΟΝΕΣ Η οθόνη  (monitor ) του υπολογιστή, περιλαμβάνει ένα καθοδικό σωλήνα, όπως η τηλεόραση, και κατάλληλα κυκλώματα σάρωσης. Μπορεί να είναι έγχρωμη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημήτρης Γεωργαλίδης.
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος Μέρος Β΄
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής, χρήση Η/Υ και γραφικά περιβάλλοντα επικοινωνίας Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Το δυαδικό ψηφίο Τα δυαδικά ψηφία 0 και 1αντιστοιχούν στις δύο καταστάσεις που «αντιλαμβάνεται» ο υπολογιστής . Το δυαδικό ψηφίο , που ονομάζεται μπιτ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες και Εργαστηριακές Εφαρμογές, Το εσωτερικό ενός υ π ολογιστή Κεφάλαιο 3.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Μονάδες μέτρησης πληροφορίας και χώρου στους Η/Υ
1 Οι πληροφορίες στο εσωτερικό του υπολογιστή Τι καταλαβαίνει ένας υπολογιστής;
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
19/4/2015B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 21 Αναπαράσταση ήχου εικόνας Μονάδες μέτρησης της μνήμης.
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
1 Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα (Κεφάλαιο 16) Συστήματα επικοινωνίας με ήχο και εικόνα Παραδείγματα: 1.Τηλέγραφος 2.Τηλέφωνο 3.Τηλεόραση 4.Ραδιόφωνο.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Κύρια Μνήμη Διάφοροι τύποι μνήμης RAM Από πάνω προς τα κάτω, DIP, SIPP, SIMM (30-pin), SIMM (72-pin), DIMM (168-pin), DDR DIMM (184-pin). Μνήμη RΟM.
Ενότητα 2 η Σήματα και Συστήματα. Σήματα Γενικά η πληροφορία αποτυπώνεται και μεταφέρεται με την βοήθεια των σημάτων. Ως σήμα ορίζουμε την οποιαδήποτε.
Δευτερεύουσες Μονάδες Α π οθήκευσης Δεδομένων Διάλεξη 4.
Μαγνητικός δίσκος (magnetic disk) Εισαγωγή στην Πληροφορκή1 Ο μαγνητικός δίσκος χρησιμοποιείται για μόνιμη αποθήκευση δεδομένων, παρέχοντας σχετικά μικρό.
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
στην Επιστήμη των Υπολογιστών Κωδικός Διαφανειών: MKT110
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Ψηφιακός Κόσμος Ιωάννα Γαρδίκη
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β΄ ΕΠΑΛ ΚεφΑλαιο 2: ΠροδιαγραφΕΣ ΥλικοΥ Η/Υ 2.8 Μνήμη.
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (2).
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ.
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Το δυαδικό ψηφίο
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα
1.1 Ψηφιακό – Αναλογικό σύστημα 1.2 Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή Τζικούδη – Παπαγεωργίου Χρυσάνθη ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ – Τμήμα Ε2 Θεσσαλονίκη Νοέμβριος.
Το εσωτερικό ενός υπολογιστή
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Πληροφορική Β’ Γυμνασίου Ψηφιακός κόσμος. «ψηφίο»: αρχαία ελληνικά σημαίνει πετραδάκι ή χαλίκι. ψηφιδωτό: Ένα ψηφιδωτό κατασκευάζεται από ψηφίδες, που.
Διαχειρίζεται, Επεξεργάζεται και Ανταλλάσσει
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας, όπως ψηφία, γράμματα, σημεία στίξης. Τα διακριτά στοιχεία πληροφορίας παριστάνονται στο εσωτερικό της συσκευής με δύο ηλεκτρικά ρεύματα: ρεύμα υψηλότερης (π.χ. +5 Volt) ή χαμηλότερης τάσης (π.χ. –5 Volt). Τα δύο αυτά διακριτά ηλεκτρικά σήματα θα τα συμβολίζουμε πλέον µε το ψηφίο ένα (1) και το ψηφίο μηδέν (0) αντίστοιχα, που ονομάζονται δυαδικά ψηφία – bits (binary digits). Έστω ότι θέλουμε στον Η/Υ να γράψουμε το Α και το Β. Μπορούμε εύκολα να πούμε ότι ο Η/Υ θα αναπαριστά το Α με το 0 και το Β με το 1. Τι γίνεται όμως αν θέλω να γράψω το Γ; Η λύση είναι να χρησιμοποιήσουμε δύο δυαδικά ψηφιά για να αναπαραστήσουμε ένα γράμμα. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι το Α θα αναπαρίσταται με 00, το Β με 01, το Γ με 10 ενώ περισσεύει ο συνδυασμός 11. Αν θέλω να γράψω περισσότερα γράμματα πρέπει να κάνω συνδυασμούς με περισσότερα δυαδικά ψηφία. Γενικά αν χρησιμοποιήσω n bits μπορώ να κάνω 2n συνδυασμούς. (με 1 bit 21 =2 συνδυασμούς, με 2 bits 22=4 συνδυασμούς, με 3 bits 23=8 συνδυασμούς κτλ) Η αντιστοίχιση συμβόλων σε ακολουθίες 0 και 1 ονομάζεται κωδικοποίηση και το σύνολο των αντιστοιχήσεων που προκύπτουν ονομάζεται κώδικας. Υπάρχεί μεγάλη ανάγκη οι κώδικες να στηρίζονται σε διεθνή πρότυπα ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα ανταλλαγής ψηφιακών δεδομένων. Κώδικες που χρησιμοποιούνται για την αναπαράσταση των γραμμάτων είναι ο ASCII (8bits), o EBCDIC (8bits), o Unicode (16bits). Παρακάτω φαίνεται ένα μέρος του κώδικα ASCII: + – 00101011 … Α – 01000001 Β – 01000010 C – 01000011 Ερώτηση: Πόσα σύμβολα (γράμματα, ψηφία, σημεία στίξης κ.α.) μπορεί να Α – 10000000 αναπαραστήσει ο κώδικα ASCII; Β – 10000001 Γ – 10000010

Ψηφιακή αποθήκευση πληροφοριών Ένα Bit είναι στοιχειώδης μονάδα που κρατάει πληροφορία. Τα µέσα που χρησιµοποιούνται σήµερα για την αποθήκευση µεγάλου όγκου πληροφοριών είναι ηλεκτρονικά, µαγνητικά ή οπτικά. Στα ηλεκτρονικά μέσα (μνήμη RAM) όπως είπαμε και πριν χρησιμοποιούνται δύο ηλεκτρικά ρεύματα διαφορετικής τάσης. Στα µαγνητικά µέσα (π.χ. σκληρός δίσκος, δισκέτα) η πληροφορία αποθηκεύεται µε τη μαγνήτιση ενός στοιχειώδους σηµείου του µαγνητικού δίσκου ως προς το βορά ή ως προς το νότο. Στα οπτικά µέσα (π.χ. CD, DVD) αποθηκεύεται µε το «κάψιµο» του οπτικού δίσκου από µία ακτίνα λέιζερ και τη δηµιουργία µιας «λακκούβας» ή ενός «λόφου» που αντιστοιχεί στο 0 ή το 1. Το Byte είναι η βασική μονάδα μέτρησης: 1 byte = 8 bits ΚΒ 1 KiloByte = 210 bytes = 1024 bytes MΒ 1 MegaByte = 210 KB = 220 bytes GΒ 1 GigaByte = 210 MB = 230 bytes (210=1024) TΒ 1 TeraByte = 210 GB = 240 bytes Η χωρητικότητα της µνήµης µετριέται µόνο σε µονάδες που είναι δυνάµεις του δύο PΒ 1 PetaByte = 210 TB = 250 bytes Παραδείγματα χωρητικότητας διαφόρων τύπων μνήμης ΔΙΣΚΕΤΑ = 1,44 MB RAM = 256 MB CD = 700 MB DVD = 4,7 GB ΣΚΛΗΡΟΣ ΔΙΣΚΟΣ = 30 GB

Από τα Αναλογικά Δεδομένα στα Ψηφιακά Τα δεδομένα, η πληροφορία δεν βρίσκονται πάντα από της φύση τους σε διακριτή μορφή. Για παράδειγμα μία κατάσταση με δεδομένα που αφορούν μαθητές είναι από τη φύση της κάτι το «διακριτό» αφού περιλαμβάνει ονόματα μαθητών και βαθμούς τα οποία μπορούν να αναπαρασταθούν χρησιμοποιώντας διακριτά στοιχεία όπως γράμματα (ονόματα) και ψηφία (βαθμοί). Ο ήχος όμως παράδειγμα είναι από τη φύση του «μη διακριτός» δηλαδή είναι ένα μέγεθος που μεταβάλλεται συνεχώς σε συνάρτηση με το χρόνο. Τέτοιου είδους δεδομένα λέγονται αναλογικά.δεδομένα ή αναλογικά σήματα. Για να μετατρέψουμε ένα αναλογικό σήμα σε ψηφιακό (digital to analog conversion): Α) επιλέγουμε κάποιες από τις συνεχόμενες τιμές του αναλογικού σήματος με κάποια λογική Β) αναπαριστάνουμε τις τιμές που επιλέξαμε με bits (0 και 1). Θα δούμε παρακάτω πως ψηφιοποιούμε τον ήχο και τις εικόνες στα ψηφιακά συστήματα.

Ψηφιοποίηση ήχου Μπάσα φωνή (χαμηλή συχνότητα) t (msec) I (mA) Μπάσα φωνή (χαμηλή συχνότητα) t (msec) Πρίμα φωνή (υψηλή συχνότητα) t (msec)

Ψηφιοποίηση ήχου t (msec) I (mA) Αναλογικός ήχος: διάστημα τιμών [-6, 6] 654321 1 2 t (msec) -1 -2 -3 -4 -5 -6 2 msec Διάρκεια ήχου

Ψηφιοποίηση ήχου t (msec) I (mA) Αναλογικός ήχος: διάστημα τιμών [-6, 6] 654321 Ψηφιακός ήχος: πεπερασμένο σύνολο τιμών { 0, 2.5, 4.5, 6, 5.4, 3, 0, -3.1, -5.5, -5.7, -4, -1.5} 0 0000.00 2.5 0010.10 4.5 0100.10 6 0110.00 5.4 0101.01 3 0011.00 -3.1 1011.00 -5.5 1101.10 -5.7 1101.10 -4 1100.00 -1.5 1001.10c 1 2 t (msec) -1 -2 -3 -4 -5 -6 2 msec Διάρκεια ήχου

Ψηφιοποίηση ήχου t (msec) I (mA) Αναλογικός ήχος: διάστημα τιμών [-6, 6] 654321 Ψηφιακός ήχος: πεπερασμένο σύνολο τιμών { 0, 2.5, 4.5, 6, 5.4, 3, 0, -3.1, -5.5, -5.7, -4, -1.5} 0 0000.00 2.5 0010.10 4.5 0100.10 6 0110.00 5.4 0101.01 3 0011.00 -3.1 1011.00 -5.5 1101.10 -5.7 1101.10 -4 1100.00 -1.5 1001.10c 1 2 t (msec) -1 -2 -3 -4 -5 -6 2 msec Διάρκεια ήχου

Ψηφιοποίηση ήχου t (msec) I (mA) Αναλογικός ήχος: διάστημα τιμών [-6, 6] 654321 Ψηφιακός ήχος: πεπερασμένο σύνολο τιμών { 0, 2.5, 4.5, 6, 5.4, 3, 0, -3.1, -5.5, -5.7, -4, -1.5} 0 0000.00 2.5 0010.10 4.5 0100.10 6 0110.00 5.4 0101.01 3 0011.00 -3.1 1011.00 -5.5 1101.10 -5.7 1101.10 -4 1100.00 -1.5 1001.10c 1 t (msec) 2 -1 -2 -3 -4 -5 -6 2 msec Διάρκεια ήχου

Ψηφιοποίηση ασπρόμαυρης εικόνας Χωρίζουμε την εικόνα σε μικρά τετραγωνάκια τα εικονοστοιχεία (pixels) Κάθε εικονοστοιχείο έχει το δικό του χρώμα που αναπαριστάνεται με bits. Για ασπρόμαυρή εικόνα αρκεί ένα bit αφού μπορούμε να πούμε 0 για το Λευκό και 1 για το Μαύρο.

Ψηφιοποίηση ασπρόμαυρης εικόνας Αρχείο εικόνας: 1 Πόσα bytes είναι η παραπάνω εικόνα;

Ψηφιοποίηση έγχρωμης εικόνας 011 000 100 001 010

Ψηφιοποίηση έγχρωμης εικόνας 011 000 100 001 010 Αρχείο εικόνας: 000 000 000…000 000 000 000 000 000 000 000 … 011 011 000 …000 000 000 000 000 000 … 011 011 000 …000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 … 001 000 …000 000 000 000 000 000 … 100 001 001 000 …000 000 000 000 … 100 100 001 001 000 …000 … … … 000 000 000 000 000 000000 000… 000 000 Χρησιμοποιούμε τρία Bits για να αναπαραστήσουμε τα χρώματα που μπορεί να πάρει ένα εικονοστοιχείο. Πόσα χρώματα μπορούμε να αναπαραστήσουμε με τρία bits; Πόσα bytes είναι η παραπάνω εικόνα;

Ψηφιοποίηση έγχρωμης εικόνας Ξέρετε πόσα Bits χρησιμοποιεί ένας σύγχρονος υπολογιστής για να αναπαραστήσει τα χρώματα; Βάθος χρώματος: Αριθμός bits που χρησιμοποιείται για το χρώμα ενός εικονοστοιχείου. Ανάλυση εικόνας είναι ο αριθμός των εικονοστοιχείων που υπάρχουν σε μία ίντσα (pixels per inch - ppi) Μέγεθος εικόνας= αριθμός εικονοστοιχείων * βάθος χρώματος Μέγεθος ταινίας= ρυθμός των καρέ* χρόνος* μέγεθος καρέ

ΑΣΚΗΣΗ Άσκηση: Ένα video αποτελείται από 300 frames (frame είναι μία από τις εικόνες που εναλλάσσονται με ταχύτητα για να δούμε κινούμενη εικόνα στην τηλεόραση, στο υπολογιστή κ.α). Κάθε frame του παραπάνω video έχει ανάλυση 300x200, δηλαδή έχει 300 εικονοστοιχεία (pixels) στο πλάτος και 200 στο ύψος. Για κάθε pixel χρησιμοποιούνται 16 bits για την αναπαράσταση του χρώματος. Αν το video αυτό είναι να μεταδοθεί με δορυφορική σύνδεση 120 ΚΒ/sec σε πόση ώρα περίπου θα φτάσει στον δέκτη.

Αναλογικό και ψηφιακό ρολόι Ένδειξη αναλογικού ρολογιού t (sec) Ένδειξη ψηφιακού ρολογιού 08:12 08:11 08:10 08:09 08:08 08:07 08:06 08:05 08:04 08:03 08:02 08:01 08:00 08:12 08:11 08:10 08:09 08:08 08:07 08:06 08:05 08:04 08:03 08:02 08:01 08:00 720 sec 12 min 720 sec 12 min 570 sec 9,5 min 570 sec 9,5 min 180 sec 3 min 180 sec 3 min t (sec) Το αναλογικό ρολόι δείχνει όλες τις τιμές μεταξύ 08:00 και 08:12 (διάστημα τιμών) Το ψηφιακό ρολόι δείχνει διακεκριμένες τιμές : 08:00, 08:01, 08:02, 08:03, 08:04, 08:05, 08:06, 08:07, 08:08, 08:09, 08:10, 08:11, 08:12, (πεπερασμένο σύνολο τιμών )

Διαδικασία ανάγνωσης των CDs Μέσα στην ονομασία CD-ROM τα γράμματα "RO" υποδηλώνουν ότι ένας τυπικός οδηγός CD-ROM είναι μια συσκευή που μπορεί μόνο να διαβάσει (RO: Read Only) από ένα δίσκο CD-ROM και δεν έχει τη δυνατότητα να γράψει στο δίσκο. Ωστόσο, οι νέες εκδόσεις των οδηγών CD-ROM (οδηγοί CD-R, οδηγοί CD-RW) παρέχουν τη δυνατότητα για την εγγραφή δεδομένων. Η κεφαλή ανάγνωσης είναι ένα είδος φακού (μερικές φορές ονομάζεται και pickup), που μετακινείται κατά μήκος μιας σπείρας που αρχίζει από το κέντρο του δίσκου CD-ROM και ξετυλίγεται προς τα εξωτερικά μέρη της επιφανείας του. Παρακάτω, περιγράφεται εν συντομία ο τρόπος λειτουργίας ενός τυπικού οδηγού CD-ROM: Μια ακτίνα φωτός δημιουργείται από μια καθοδική δίοδο laser και κατεθευθύνεται προς ένα ανακλαστικό καθρέφτη. Ο ανακλαστικός καθρέφτης είναι ενσωματωμένος πάνω στην κεφαλή ανάγνωσης. Η παραγόμενη ακτίνα ανακλάται από τον καθρέφτη και με την βοήθεια ενός ειδικού φακού κατευθύνεται σε συγκεκριμένα σημεία πάνω στην επιφάνεια του δίσκου CD-ROM. Η ακτίνα, αφού προσκρούσει πάνω στην επιφάνεια του δίσκου CD-ROM ανακλάται εν μέρει. Η ποσότητα της ενέργειας που ανακλάται πίσω εξαρτάται από το σημείο πρόσκρουσης της εκπεμπόμενης ακτίνας πάνω στην επιφάνεια του δίσκου CD-ROM. Μια λακούβα (pits-κοιλότητα) στην επιφάνεια του δίσκου CD-ROM υποδηλώνει ένα μηδενικό "0", ενώ η απουσία λακούβας (land-νησίδα) κατά μήκος της σπείρας υποδηλώνει ένα άσσο "1". Μια σειρά από συλλέκτες, καθρέφτες και ειδικούς φακούς συσσωρεύουν και κατευθύνουν την ανακλώμενη ακτίνα σε έναν ανιχνευτή φωτεινής δέσμης (photodetector). Ο ανιχνευτής φωτεινής δέσμης μετατρέπει την ποσότητα της φωτεινής ενέργειας σε ηλεκτρική ενέργεια. Η ποσότητα της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας εξαρτάται από την ποσότητα της φωτεινής ενέργειας, που φέρει η ανακλώμενη ακτίνα Η ηλεκτρική ενέργεια μετατρέπεται με την βοήθεια ειδικών κυκλωμάτων σε ψηφιακό σήμα (ακολουθία άσσων και μηδενικών).