Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή στο Εργαστήριο Μελάνια & Επικαλυπτικά Δρ. Σταματίνα Θεοχάρη Καθηγήτρια Εφαρμογών Τμήμα Γραφιστικής/Κατεύθυνση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή στο Εργαστήριο Μελάνια & Επικαλυπτικά Δρ. Σταματίνα Θεοχάρη Καθηγήτρια Εφαρμογών Τμήμα Γραφιστικής/Κατεύθυνση.
Εξευγενισμός φυτικών λαδιών
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Αλδεΰδες και Κετόνες Δομή και ιδιότητες.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Ε) Ενότητα 8: Μέτρηση της μεταβολής των διαστάσεων του χαρτιού μετά από βύθιση σε νερό Βασιλική Μπέλεση Επίκ. Καθηγήτρια Τμήμα.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 7: Εκτίμηση των αντοχών εκτυπωμένων μελανιών σε χημικούς παράγοντες – σαπούνια, απορρυπαντικά, αλκάλια Δρ. Σταματίνα.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 9: Έλεγχος της ποσότητας οργανικών επικαλύψεων στις μεταλλικές συσκευασίες Δρ. Σταματίνα Θεοχάρη Καθηγήτρια Εφαρμογών.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 8: Εκτίμηση των αντοχών εκτυπωμένων μελανιών σε χημικούς παράγοντες – λίπη, έλαια Δρ. Σταματίνα Θεοχάρη Καθηγήτρια.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Περιεχόμενα 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2 ΑΓΩΓΙΜΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ 3
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Προετοιμασία εργασίας
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε) Ενότητα 1: Εισαγωγή στο Εργαστήριο Μελάνια & Επικαλυπτικά Δρ. Σταματίνα Θεοχάρη Καθηγήτρια Εφαρμογών Τμήμα Γραφιστικής/Κατεύθυνση Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Στόχος ενότητας Στόχος της ενότητας είναι η κατανόηση της σύστασης ενός εκτυπωτικού μελανιού και του τρόπου παρασκευής του, που είναι η βάση για το σύνολο των εργαστηριακών μαθημάτων που ακολουθούν. 1

Σύσταση μελανιών εκτύπωσης Τα εκτυπωτικά μελάνια αποτελούνται από δύο βασικά μέρη: το χρώμα και τον φορέα του χρώματος. 2

Χρώμα Το χρώμα, δηλαδή η χρωστική ύλη (colourant) μπορεί να είναι μια χρωστική (βαφή - dye) ή ένα πιγμέντο (pigment). Το χρώμα μπορεί να είναι οργανικής ή ανόργανης προέλευσης. 3

Φορέας χρώματος Ο φορέας του χρώματος είναι ένα υγρό (ρευστό) μέσα στο οποίο διασπείρεται το χρώμα και στη συνέχεια, με την βοήθειά του μεταφέρεται στην εκτυπωτική μηχανή και από εκεί στο έντυπο ή γενικά στο υπόστρωμα. Ο φορέας παίζει, επίσης, το ρόλο του συνδετικού μέσου, γιατί συγκολλά και συγκρατεί το χρώμα επάνω στο εκτυπωμένο έντυπο (υπόστρωμα), δίνοντας ταυτόχρονα και άλλες ιδιότητες στο μελάνι (στιλπνότητα, αντοχές κτλ). 4

Σύσταση φορέα χρώματος Ο φορέας περιέχει συνήθως έναν ή περισσότερους διαλύτες, που διαλύουν το κατάλληλο συνδετικό. Ο διαλύτης δίνει ευκινησία στον φορέα, χρειάζεται μόνο μέχρι να σχηματιστεί το φιλμ του μελανιού και μετά απομακρύνεται (απορρόφηση, εξάτμιση). Το συνδετικό είναι συνήθως μια ή περισσότερες ρητίνες και αποτελεί το μη πτητικό μέρος του φορέα, που συγκρατεί τα σωματίδια του χρώματος σε ένα σταθερό φιλμ. 5

Ρητίνη Η ρητίνη είναι ένα μη κρυσταλλικό (άμορφο - υαλώδες) οργανικό υλικό, στερεό ή υγρό (ρευστό), γενικά αδιάλυτο στο νερό και διαλυτό σε οργανικούς διαλύτες. Ωστόσο, υπάρχουν και υδατοδιαλυτές ρητίνες, που χρησιμοποιούνται στα μελάνια υδατικής βάσης. 6

Συστατικά φορέα χρώματος Γενικά, ο φορέας ενός μελανιού μπορεί να περιέχει οποιοδήποτε από τα ακόλουθα συστατικά (και όχι απαραίτητα όλα), ανάλογα με τον μηχανισμό ξήρανσής του: ρητίνες, έλαια, διαλύτες και πρόσθετα, όπως πλαστικοποιητές, ξηραντικά, φωτοεκκινητές (για ξήρανση με ακτινοβολία UV), μονομερή, προπολυμερή και ολιγομερή (για τα μελάνια UV), κτλ. 7

Στάδια παρασκευής μελανιών (1 από 4) Σε πρώτο στάδιο γίνεται η παραγωγή του βερνικιού (δηλαδή η ανάμειξη του διαλύτη ή των διαλυτών με τη ρητίνη ή τις ρητίνες με ισχυρή ανάδευση, ώστε τελικά, να σχηματιστεί ένα υποκίτρινο παχύρρευστο υγρό, το βερνίκι). 8

Στάδια παρασκευής μελανιών (2 από 4) Ακολουθεί η ανάμειξη της χρωστικής με το βερνίκι, με σκοπό την πλήρη ομογενοποίηση του μείγματος. Κατά την διάρκεια της ανάμειξης, αρχικά συμβαίνει λειοτρίβηση της χρωστικής και ακολουθούν η διαβροχή – ύγρανση, δηλαδή η απομάκρυνση του αέρα από τη μάζα το πιγμέντου και η προσκόλληση του μέσου διαβροχής στην επιφάνεια του πιγμέντου, η διάσπαση των συσσωματωμάτων της χρωστικής και τέλος η διασπορά: δηλαδή η κίνηση στο υγρό των σωματιδίων, που έχουν διαβραχεί, με αποτέλεσμα τον πλήρη και μόνιμο διαχωρισμό τους). 9

Στάδια παρασκευής μελανιών (3 από 4) Η διαδικασία της παρασκευής των μελανιών πραγματοποιείται σε τρικύλινδρες μηχανές για τα παχύρρευστα μελάνια και σε σφαιρόμυλους για τα λεπτόρρευστα. Σε αυτό το στάδιο, εάν χρειάζεται, αναμειγνύονται και τα πρόσθετα μελανιών. 10

Στάδια παρασκευής μελανιών (4 από 4) Μετά την παρασκευή των μελανιών ακολουθούν : Δειγματοληψία (έλεγχος ιξώδους, απόχρωσης, ειδικού βάρους, απόδοσης, οπότε εάν χρειαστεί γίνονται διορθώσεις). Συσκευασία (σε δοχεία με βάση το βάρος σε kg, ή με βάση τον όγκο σε L). Σήμανση και ετικέτες με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. 11

Βιβλιογραφία Σημειώσεις για το εργαστήριο «Μελάνια», Στ. Θεοχάρη, Σ.Γ.Τ.Κ.Σ., ΤΕΙ Αθήνας, Μελάνια και καλυπτικά εκτυπώσεων, Thompson, B, Εκδ. ΙΩΝ, Μελάνια Εκτυπώσεων, Todd R., Εκδ. ΙΩΝ, Εργαστηριακές ασκήσεις Υλικών ΙΙ, Σ.Γ.Τ.Κ.Σ., Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Ειρ. Στρατή, Αθήνα Σημειώσεις Μελάνια – Φωτοευαπαθείς ενώσεις, Π. Παπαδάκου, ΤΕΙ Αθήνας,

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Σταματίνα Θεοχάρη Σταματίνα Θεοχάρη. «Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε). Ενότητα 1: Εισαγωγή στο Εργαστήριο Μελάνια & Επικαλυπτικά». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.