Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών Τοπικός διαγωνισμός Χ Η Μ Ε Ι Α Σ 2010 ( ΕΚΦΕ Χαλανδρίου – Ν. Ιωνίας )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
Advertisements

ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
2.3 Περιεκτικότητα διαλύματος – Εκφράσεις περιεκτικότητας
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΙΓΜΑΤΩΝ.
Ανίχνευση αμύλου στα φυτά
Μεταφορά αντιδραστηρίου στην επιφάνεια εργασίας Tο παράθυρο της εφαρμογής έχει την παρακάτω μορφή στο εικονικό εργαστήριο Vlab Εισαγωγή υαλικών στην επιφάνεια.
ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ. Click board to change its colour.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΜΕΙΓΜΑΤΑ.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης Όργανα-Συσκευές Όργανα-Συσκευές ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Αντιδραστήρια Υλικά Αντιδραστήρια Υλικά 200 ml νερό αποσταγμένο.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων
Διαχωρισμός μειγμάτων
Μείγματα.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
9η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ EUSO 2011
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
Θεωρητικό μέρος (1 από 2) Επιλέγουμε τον κατάλληλο διαλύτη ενός συστήματος. Στην άσκηση που ακολουθεί είναι το νερό (απλό στη χρήση, ακίνδυνο, εύκολα.
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ Επιμέλεια: Κωτίτσας Αριστοτέλης B΄ Τάξη Λυκείου B΄ Τάξη Λυκείου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Άσκηση 7 Εργαστηριακού οδηγού.
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Aπομόνωση DNA από φυτικά κύτταρα Επιμέλεια: Καπασά Μαρία Βιολόγος, MSc, PhD.
ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών EUSO 2016 ΠΑΝΕΚΦΕ 8 ος Πανελλήνιος Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών Απονομή.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : ΧΗΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ : ΣΑΛΙΑΡΗ ΔΗΜΗΤΡΑ, A.M :16677 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΘΕΜΑ : ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα Ογκομέτρηση Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Β΄ Γυμνασίου Παρασκευή Διαλυμάτων Ιδιότητες Υλικών Λογισμικό VLAB Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης.
Μπούρου Αγγελική Πασχαλίδου Γιώτα. Ας θυμηθούμε.. Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
Χημεία Β΄ Λυκείου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Θετικής Κατεύθυνσης
Διαχωρισμός μειγμάτων
Καλλιέργεια βακτηρίων
Χημεία Γυμνασίου ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Παρασκευές διαλυμάτων Μέτρηση pH
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Διαχωρισμός μειγμάτων
HIT THE ROAD ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ Μαρία Διακάτου Σταυρούλα Καπάνταη
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Μείγματα.
2.2.2 Διαλύματα Το θαλασσινό νερό, το νερό της βρύσης
Μείγματα.
Διαλυτότητα ουσιών στο νερό και την αιθανόλη
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΙΓΜΑΤΩΝ.
Πειράματα Χημείας για το Λύκειο Σχολ. έτος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών Τοπικός διαγωνισμός Χ Η Μ Ε Ι Α Σ 2010 ( ΕΚΦΕ Χαλανδρίου – Ν. Ιωνίας )

Όργανα και συσκευές που δίνονται Ουσίες ■ ορθοστάτης με δακτύλιο  απιοντισμένο νερό ■ 1 ποτήρι ζέσης  μείγμα αλατιού-άμμου ■ υδροβολέας ■ πορσελάνινη κάψα (εξάτμισης) ■ πλαστικό κουταλάκι και ποτήρι ■ γυάλινο χωνί – χάρτινος ηθμός ■ γυάλινη ράβδος ■ ζυγός ■ λύχνος- τρίποδας-πλέγμα ■ ξύλινο μανταλάκι ( λαβίδα ) ■ γυαλιά ασφαλείας

 Γράψτε τα βήματα / διαδικασία που θα ακολουθήσετε, αιτιολογώντας τις επιλογές σας.  Ν Να αναφέρετε τα όργανα και τις ουσίες που θα χρησιμοποιήσετε σε κάθε βήμα. Οδηγία που τους δόθηκε: Να ζυγιστεί πρώτα, η κάψα κενή. 1ο μέρος εξέτασης:

Ρίχνουμε μικρή αλλά ικανή για τη διάλυση, ποσότητα απιοντισμένου νερού, στο ετερογενές μείγμα αλατιού- άμμου. Έτσι διαλύουμε το αλάτι στο νερό, όχι όμως και την άμμο. Φτιάχνουμε τον ηθμό, τον τοποθετούμε στο χωνί κι αυτό με τη σειρά του στον δακτύλιο του ορθοστάτη, για να κάνουμε διήθηση. Κάτω από το χωνί τοποθετούμε την κενή κάψα. διήθηση Στον ηθμό, μένει η άμμος Στο διήθημα έχουμε το αλατόνερο. Απάντηση: Ζυγίζουμε με το ζυγό την κενή κάψα.

Τοποθετούμε την κάψα, όπου έχουμε συλλέξει το διήθημα, πάνω στο πλέγμα και ανάβοντας τον λύχνο, εξατμίζουμε το νερό. Στην κάψα μένει το αλάτι. Αφού σβήσουμε τον λύχνο και αφήσουμε την κάψα να κρυώσει λίγο, την μεταφέρουμε με την βοήθεια της λαβίδας στο ζυγό και τη ζυγίζουμε. Η διαφορά των δυο ζυγίσεων μας δίνει την μάζα του αλατιού. Βαθμολογία: 60 μόρια

 Πραγματοποιήστε το πείραμα που σχεδιάσατε  Σημειώστε τις μετρήσεις που πήρατε.  Γράψτε τα συμπεράσματά σας. Υπολογίστε τη μάζα του αλατιού στο αρχικό μείγμα. Φορέστε τα γυαλιά ασφαλείας πριν αρχίσετε το πείραμα. ΠΡΟΣΟΧΗ! 2ο – 3o μέρος εξέτασης: Απάντηση: Η προζυγισμένη ποσότητα αλατιού ήταν 5 g. Βαθμολογία: 40 μόρια

Και κάποιες άλλες προτάσεις των παιδιών: Μετά το στάδιο της διήθησης: Στο μείγμα αλατιού-άμμου, ρίξαμε αρκετή ποσότητα απιοντισμένου νερού, για να πετύχουμε καλύτερη διάλυση του αλατιού. Έτσι όμως μαζέψαμε μεγάλη ποσότητα διηθήματος και δεν θα προλάβουμε εξατμίζοντάς το, να πάρουμε το αλάτι. Γι αυτό:

Ζυγίσαμε όλο το διήθημα (αλατόνερο). Υπολογίσαμε το 1/20 της μάζας του. Ζυγίσαμε, μέσα στην κάψα, αυτή την ποσότητα ( το 1/20). Εξατμίσαμε αυτό το μέρος του διηθήματος και ζυγίσαμε το αλάτι που έμεινε στον πυθμένα. Πολλαπλασιάσαμε την μάζα του αλατιού που βρήκαμε επί 20.

Κι άλλη: Μετά το στάδιο της διήθησης: Βγάλαμε την άμμο από τον ηθμό, την τοποθετήσαμε μέσα στην κάψα και την ξηράναμε, τοποθετώντας την κάψα πάνω από τον λύχνο. Στην συνέχεια, ζυγίσαμε την άμμο και τη μάζα της την αφαιρέσαμε από την αρχική μάζα του μείγματος αλατιού – άμμου. Έτσι βρήκαμε τη μάζα του αλατιού. Ζυγίσαμε το αρχικό μείγμα.

Κι άλλη: Ζυγίσαμε το απιοντισμένο νερό που θα χρησιμοποιήσουμε για τη διάλυση. Μετά το στάδιο της διήθησης: Ζυγίσαμε το διήθημά μας. Τέλος αφαιρέσαμε από τη μάζα του διηθήματος, τη μάζα του απιοντισμένου νερού που χρησιμοποιήσαμε και έτσι βρήκαμε τη μάζα του αλατιού. Εδώ βέβαια υπήρξε μεγάλο σφάλμα, γιατί αρκετό νερό του διαλύματος έμεινε στον ηθμό (άμμο - διηθητικό χαρτί).

Σ φ ά λ μ α τ α Κατέστρεψαν το αρχικό δείγμα (αλατιού-άμμου) και ζήτησαν δεύτερο. Κατά τη διάρκεια της πειραματικής διαδικασίας, τα παιδιά έβγαλαν τα γυαλιά ασφαλείας που τους είχαν δοθεί. Τρύπησαν τον ηθμό που τους δόθηκε και ζήτησαν δεύτερο ηθμό. Έκαναν την διήθηση χωρίς να χρησιμοποιήσουν το χωνί, κρατώντας τον ηθμό με τα χέρια τους. Έκαναν την διήθηση, μαζεύοντας το διήθημα μέσα στον υδροβολέα με το απιοντισμένο νερό. Ξεκίνησαν την πειραματική διαδικασία, χωρίς προηγουμένως να την σχεδιάσουν (γράψουν). τα οποία έγιναν κατά την πειραματική διαδικασία:

4η θέση: 1ο ΓΕΛ Παπάγου 85 4η θέση: 1ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας 4η θέση: Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων 3η θέση: ΓΕΛ Σχολής Μωραΐτη 86 2η θέση: St. Catherines 91 1η θέση: 3ο ΓΕΛ Ν. Ιωνίας 95

Ευχαριστώ για την προσοχή σας. Αρίστη Παραδείση