Εργαστήριο Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Eλαστικότητα του δέρματος με τη μέθοδο της αναρρόφησης/επιμήκυνσης (Συσκευή Cutometer) 1 Ελαστικό λέγεται το υλικό πού αλλάζει σχήμα (παραμορφώνεται)
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Χειρουργική Νοσηλευτική Ι (Ε)
Εφαρμογή δερματικής έλξης (1 από 6)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Τομογραφική Απεικονιστική Ανατομική Ενότητα 8: Τομογραφική ανατομική αγγειακού δένδρου - ΜRΑ Γεωργία Οικονόμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Ραδιολογίας.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Μέτρηση κεντρικής φλεβικής πίεσης (1 από 4)
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βρογχοαναρρόφηση (1 από 4)
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Βιολογική Μηχανική Εργονομία (Ε)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ (Ε) Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ (Ε) Ενότητα 8: Ορθοπεδικές Διαδικασίες (α΄μέρος) Θεοδώρα Στρουμπούκη Τμήμα Νοσηλευτικής Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Εργαστήριο Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ Εργαστήριο Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ «Ορθοπεδικές Διαδικασίες» Δ΄ εξάμηνο Τμήμα Νοσηλευτικής, ΤΕΙ Αθήνας 2013 Διδάσκοντες: Στυλιανός Παρισσόπουλος, Μερόπη Μπουζίκα, Βασιλική Κουτσοπούλου, Γεωργία Τουλιά, Θεοδώρα Στρουμπούκη, Θεόδωρος Κατσούλας.

Επίδεσμοι Σταθεροποιούν τα επιθέματα, γάζες, νάρθηκες και κομπρέσες, Σταθεροποιούν τα επιθέματα, γάζες, νάρθηκες και κομπρέσες, Ελέγχουν την αιμορραγία, Περιορίζουν το οίδημα, Υποστηρίζουν και ακινητοποιούν το τραυματισμένο μέλος ή άρθρωση, Μειώνουν τον πόνο.

Είδη επιδέσμων (1 από 2) Ανάλογα με το σχήμα, Ανάλογα με την κατασκευή, Ανάλογα με την χρήση, λειτουργία, σκοπό, Ανάλογα με την περιοχή του σώματος που καλύπτουν.

Ανάλογα με το σχήμα Κυλινδρικοί, Τριγωνικοί, Δικτυωτοί ή σπειροειδής.

Ανάλογα με την κατασκευή Ελαστικοί και ίσχαιμοι, Ανελαστικοί, Γύψινοι, βαζελινούχοι, Orthopand, tensoplast.

Ανάλογα με τη χρήση, λειτουργία, σκοπό Επιθεματικοί, Κρεμάστρες, Αιμοστατικοί, Στηρικτικοί.

Ανάλογα με την περιοχή σώματος που καλύπτουν Κεφαλής, Ώμου, Γόνατος.

Κυλινδρικοί επίδεσμοι Στερεώνουν επιθέματα, ελέγχουν την αιμορραγία, περιορίζουν την κινητικότητα, Κατασκευάζονται από λινό ή βαμβακερό ύφασμα, Στερεώνονται με κλιπ, παραμάνα, λευκοπλάστ ή δένονται, Μεγέθη χρησιμοποιούμενα σε ενήλικες Δάκτυλο 2,5 εκ. , Άκρα χείρα 5 εκ. , Βραχίονας 7,5 – 10 εκ. , Πόδι 10 – 15 εκ. . Γενικά πρέπει ο επίδεσμος να είναι μεγαλύτερος από το τραύμα.

Τρόποι επίδεσης κυλινδρικού επιδέσμου Με παραμάνα, Με δυο κομμάτια λευκοπλάστ, Σκίσιμο της άκρης και δέσιμο κόμπου.

Τριγωνικοί επίδεσμοι Έτοιμοι σε αποστειρωμένες συσκευασίες, Κατασκευάζονται με διαγώνιο κόψιμο ενός τετράγωνου υφάσματος, Επίθεμα, Σταθεροποίηση επιθέματος, Αναρτήρας επίδεσμος, Πλατύς επίδεσμος υποστήριξης και ακινητοποίησης μέλους, Στερέωση νάρθηκα ή ογκώδους επιθέματος, Στενός επίδεσμος ακινητοποίησης ποδιών και αστραγάλων.

Δικτυωτοί επίδεσμοι Σταθεροποίηση ελαφρών επιθεμάτων, Προσαρμόζονται στο σχήμα του μέλους, Επίδεσμοι από ειδικό ελαστικό υλικό (επιγονατίδες, περισφυρίδες κλπ).

Σωληνοειδής επίδεσμος Ειδικός τύπος επιδέσμου σχήματος σωλήνα, Σταθεροποιεί επιθέματα σε δάκτυλα χεριού ή ποδιού, Στερεώνεται με λευκοπλάστ, Μπορεί να λειτουργήσει αιμοστατικά.

Είδη επιδέσμων (2 από 2) Αναρτήρες επίδεσμοι Κατασκευάζεται από τριγωνικό επίδεσμο ή τετράγωνο ύφασμα, Υποστηρίζουν τραυματισμένο βραχίονα ή καρπό, Μειώνουν το βάρος του βραχίονα σε εξαρθρωμένο, ώμο Ακινητοποιούν το βραχίονα σε κάκωση ώμου, Βοηθούν στον έλεγχο της αιμορραγίας και στον περιορισμό του οιδήματος, Κατά την τοποθέτηση ο ασθενής καθιστός και υποστηρίζει κατά το δυνατόν τον τραυματισμένο βραχίονα. Αυτοσχέδιοι αναρτήρες επίδεσμοι

Αρχές επιδεσμολογίας (1 από 3) Ορθή επιλογή επιδέσμου, Ασθενής σε κατάλληλη θέση ώστε ο νοσηλευτής να κινείται άνετα γύρω του, Σε κατακεκλιμένο ασθενή περνάμε τον επίδεσμο από σημεία καμπυλότητας, Ορθός καθαρισμός τραύματος πριν την επίδεση, Ατομικός επίδεσμος και πάντα καθαρός, Τα μέλη σε ανατομική θέση και οι αρθρώσεις σε λειτουργική, Αρχίζουμε από την περιφέρεια προς το κέντρο (πρόληψη οιδήματος).

Αρχές επιδεσμολογίας (2 από 3) Τοποθέτηση orthopand για την προστασία των οστικών προεξοχών, Ισομερής πίεση, ίσα διαστήματα, ούτε πολύ σφικτός, ούτε πολύ χαλαρός, Όταν υπάρχει τραύμα που αιμορραγεί χαλαρότερη επίδεση, Αρχίζουμε την επίδεση πάνω ή κάτω από το τραύμα, Ελέγχουμε για πόνο ή δυσχέρεια μετά την τοποθέτηση.

Αρχές επιδεσμολογίας (3 από 3) Αν υπάρχει τραύμα σημειώνουμε τα όρια του αίματος (αν φαίνεται) κάθε μια ώρα, Για να αφαιρέσουμε τον επίδεσμο χρησιμοποιούμε ειδικό ψαλίδι, Όταν υπάρχει τραύμα βρέχουμε με φυσιολογικό ορό και αφαιρούμε, Προσέχουμε την κυκλοφορία του αίματος (ελεύθερα δάκτυλα), Οι κόμποι δεν πρέπει να ενοχλούν και μεταξύ επιδέσμου και σώματος πρέπει να παρεμβάλλεται μαλακό σώμα (π.χ. βαμβάκι), Ενδείξεις μειωμένης κυκλοφορίας : ψυχρό, ωχρό, κυανούν δέρμα, αιμωδία, αδυναμία κίνησης, απουσία σφυγμού, Σε περίπτωση επιβεβαίωσης κακής κυκλοφορίας χαλαρώνουμε τον επίδεσμο.

Κυλινδρικοί επίδεσμοι -Γενικοί κανόνες Σταθείτε μπροστά από το τραύμα, Κρατάτε το τραυματισμένο άκρο στη θέση που θα παραμείνει μετά την επίδεση, Η επιφάνεια που θα ακουμπά το τραύμα δεν πρέπει να αγγίζεται από το χέρι μας, Η επίδεση ξεκινά από το τραύμα, Μετά από 2 αρχικές περιστροφές τυλίγουμε σπιροειδώς από έσω προς τα έξω και από κάτω προς τα πάνω, Κάθε 10 λεπτά ελέγχουμε την κυκλοφορία του αίματος.

Επίδεση αγκώνα ή γόνατος firstaidclass.blogspot.gr

Επίδεση άκρας χειρός και πηχεοκαρπικής firstaidclass.blogspot.gr

Επίδεση ποδοκνημικής και άκρου ποδός firstaidclass.blogspot.gr firstaidclass.blogspot.gr

“Formation aux bandages”, από 29auroret, διαθέσιμο με άδεια CC BY Επίδεση (Παράδειγμα) “Formation aux bandages”, από 29auroret, διαθέσιμο με άδεια CC BY

Επίδεση κεφαλιού firstaidclass.blogspot.gr

Εφαρμογή τρίγωνου αναρτήρα Τοποθετούμε τον τρίγωνο αναρτήρα στο στήθος και την κοιλιά του τραυματία, ώστε οι μύτες να δείχνουν στο πάσχον χέρι, την αντίθετη κλείδα και το αντίθετο πόδι του ασθενή. Διπλώνουμε το κάτω μισό του τριγώνου αναρτήρα και καλύπτουμε από εμπρός το πάσχον χέρι. Δένουμε τις δύο άκρες πίσω από το λαιμό και την Τρίτη τη στερεώνουμε με παραμάνα στην εμπρόσθια επιφάνεια του τρίγωνου αναρτήρα.

Εφαρμογή τρίγωνου αναρτήρα

Επίδεση ώμου ή μασχάλης firstaidclass.blogspot.gr

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Θεοδώρα Στρουμπούκη 2014. Θεοδώρα Στρουμπούκη. «Χειρουργική Νοσηλευτική ΙΙ (Ε). Ενότητα 8: Ορθοπεδικές Διαδικασίες (α΄μέρος)». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης Τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.