Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιότητα Λογισμικού Ενότητα 4: Παράδειγμα Ελέγχου. Διδάσκων: Γεώργιος Κακαρόντζας, Καθηγητής Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Advertisements

Ποιότητα Λογισμικού Ενότητα 2: Παραμετρικοί έλεγχοι στο JUnit. Διδάσκων: Γεώργιος Κακαρόντζας, Καθηγητής Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 8: Πίνακας Συμβόλων Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Διδακτική Πληροφορικής
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 4: Συμβολοσειρές και Δομές Ελέγχου. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 9: Κληρονομικότητα. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
Βασικά στοιχεία της Java
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6: Πίνακες και Παράμετροι στην main. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 6: Δισδιάστατοι πίνακες.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 8: Κατασκευαστές. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 10: Αφηρημένες τάξεις. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής.
Τεχνολογία Ξύλου 1 Ενότητα 13: Ποιότητα και Πιστοποίηση Ξυλείας Διδάσκων: Δρ. Μιχάλης Σκαρβέλης, Αναπληρωτής Καθηγητής. Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 11: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 2 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων Ενότητα 12: Οικονομική Διαχείριση Έργων – Ταμειακές Ροές. Διδάσκων: Φιτσιλής Παναγιώτης, Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ Ενότητα 12 : Η χρήση της MySQL στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (ΙΙI) Ιωάννης Τσούλος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Ενότητα 7 : Χρήση Πινάκων στο Ηλεκτρονικό εμπόριο (I) Ιωάννης Τσούλος
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 5 : Δομές Δεδομένων και αφηρημένοι
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 11: Header Files. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας,
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(9)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 9: Δείκτες και Δυναμική Διαχείριση Μνήμης.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Στοιχεία Μηχανών ΙΙ Ενότητα 4: Πλανητικοί Μηχανισμοί Δρ Α. Δ. Τσολάκης
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Ενότητα 4 : Τελεστές της γλώσσας PHP Ιωάννης Τσούλος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 5: Κανονικοποιημένες Καμπύλες
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(7)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προγραμματισμός κινητών συσκευών
Προγραμματισμός ΗΥ Ενότητα 12: Αρχεία Δομών. Διδάσκων: Ηλίας Κ Σάββας,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Άδειες χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται στην παρακάτω άδεια χρήσης Creative Commons (C C): Αναφορά δημιουργού (B Y), Μη εμπορική χρήση (N C), Μη τροποποίηση (N D), 3.0, Μη εισαγόμενο. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας Ο αναγνώστης να μπορεί να: 1) Γνωρίζει και διαχειρίζεται μεταβλητές και σταθερές. 2) Αντιλαμβάνεται τους τύπους δεδομένων. Μεταβλητές και τύποι δεδομένων4

Περιεχόμενα ενότητας 1) Μεταβλητές και σταθερές 2) Παραστάσεις και εντολές 3) Βασικοί τύποι δεδομένων στη Java Μεταβλητές και τύποι δεδομένων5

Μεταβλητές (variables)  Οι μεταβλητές είναι οι θέσεις μνήμης, στις οποίες ένα πρόγραμμα τοποθετεί τα δεδομένα του, κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.  Θα μάθουμε:  Πώς δηλώνουμε μεταβλητές.  Ποιοί είναι οι τύποι των μεταβλητών.  Πώς πρέπει να είναι το όνομα μιας μεταβλητής.  Ποιά είναι η εμβέλεια της μεταβλητής. Μεταβλητές και τύποι δεδομένων6

Μεταβλητές και σταθερές (constants)  Η μεταβλητή είναι μία οντότητα, η οποία μπορεί να παίρνει διαφορετικές τιμές. Επίσης, δύναται να αλλάζει τιμές στη ροή του προγράμματος. Για παράδειγμα, σκεφτείτε τις παρακάτω γραμμές:  double a = 1.35;  int b = 32;  int a = 75;  Η σταθερά είναι μία οντότητα της οποίας η τιμή δεν αλλάζει ποτέ. Κάθε σταθερά ορίζεται μία φορά στο πρόγραμμα. Οι σταθερές γράφονται συνήθως με κεφαλαία γράμματα:  final int DAY = 7;  final double GRAVITY = 9.81; Μεταβλητές και τύποι δεδομένων7

Παραστάσεις και εντολές  Μία παράσταση είναι ένας συνδυασμός σταθερών, μεταβλητών, τελεστών, ή και συναρτήσεων. Οι παραστάσεις χρησιμοποιούνται για να δηλώσουν υπολογισμούς. Για παράδειγμα, σκεφτείτε τις παρακάτω γραμμές:  int a = 10;  int b = 5;  int c = (a + 5) * b; Ο όρος (a + 5) * b αποτελεί μία παράσταση. Η μεταβλητή c λαμβάνει την τιμή 75.  Μία εντολή είναι μία οδηγία, η οποία τελειώνει με ένα ερωτηματικό. Στο προηγούμενο παράδειγμα η γραμμή int c = (a + 5) * b; αποτελεί μία εντολή. Η τιμή 75 η οποία υπολογίζεται από την παράσταση (a + 5) * b, προσδίδεται στην μεταβλητή c. Μεταβλητές και τύποι δεδομένων8

Παραστάσεις και εντολές. Παράδειγμα public class Variables { public static void main(String[] args) { int a = 0; double b = 0; System.out.println("a = " + a); System.out.println("b = " + b); a = 5; b = a ; System.out.println("a = " + a); System.out.println("b = " + b); } Μεταβλητές και τύποι δεδομένων9

Ονόματα μεταβλητών  Ένα πρόγραμμα Java αναφέρεται σε μία μεταβλητή με το όνομά της. Ένα όνομα μίας μεταβλητής, θα πρέπει να ικανοποιεί τους ακόλουθους περιορισμούς:  Πρέπει να είναι ένα έγκυρο αναγνωριστικό της Java, αποτελούμενο από μία σειρά Unicode χαρακτήρων.  Δεν πρέπει να είναι δεσμευμένη λέξη της Java (keyword).  Δεν πρέπει να υπάρχει άλλο ίδιο όνομα μεταβλητής, στην περιοχή εμβέλειας της μεταβλητής. Μεταβλητές και τύποι δεδομένων10

Στη Java συνηθίζονται τα ακόλουθα:  Τα ονόματα των τάξεων ξεκινάνε με κεφαλαία γράμματα.  Τα ονόματα των μεταβλητών ξεκινάνε με πεζά γράμματα.  Στη περίπτωση που έχουμε αναγνωριστικό πολλών λέξεων, τότε ενώνουμε τις λέξεις, γράφοντας με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα κάθε λέξης: πχ aVeryLongIdentifier. Μεταβλητές και τύποι δεδομένων11

Οι βασικοί τύποι δεδομένων στη Java (1 από 2) Μεταβλητές και τύποι δεδομένων12

Οι βασικοί τύποι δεδομένων στη Java (2 από 2) ΤύποςΜέγεθος σε bitΤιμές byte8-128 έως 127 short έως int έως long έως float32± x έως ± x10 38 double64± x έως ± x char16Όλοι οι Unicode χαρακτήρες boolean-false ή true Μεταβλητές και τύποι δεδομένων13

Παράδειγμα στους τύπους δεδομένων  Γράψτε ένα πρόγραμμα στο οποίο να δηλώσετε 8 μεταβλητές, σύμφωνα με τους οκτώ βασικούς τύπους δεδομένων, που συναντάμε στην Java. Δώστε τιμές σε αυτές τις μεταβλητές, και στη συνέχεια τυπώστε τις. Μεταβλητές και τύποι δεδομένων14

Παράδειγμα στους τύπους δεδομένων: Εκτέλεση Μεταβλητές και τύποι δεδομένων15

Τέλος δεύτερης ενότητας