Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Advertisements

Τι χαρακτηριστικά έχουν τα Υλικά Σώματα;
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Μέτρηση μάζας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ Εισαγωγή στη Δομή της Ύλης που θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα τις έννοιες των μαθημάτων που ακολουθούν. Δεν υπάρχει αντίστοιχο μάθημα.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Εργαστηριακή άσκηση 2 ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ-ΜΑΖΑΣ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧ.ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
3.2 ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Test PEYSTA.
Εργαστηριακη ασκηση 7 νόμος του Hook.
Διδακτικές προσεγγίσεις στη Διδασκαλία Φυσικής Β΄ Γυμνασίου
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
Μεταφορά θερμότητας με ακτινοβολία.  Θερμότητα (Q) - Θερμοκρασία (θ) - Ακτινοβολία - Χρόνος (t)  Ο Στόχοι: Να δείχνεις πειραματικά ότι:  Το ποσό της.
Ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Τεστ ρευστά.
Μελέτη της ευθύγραμμης ομαλής κίνησης
Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton
Ευτυχώς που υπαρχει και η ανωση
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Πειραματικός έλεγχος των νόμων του απλού εκκρεμούς Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών.
Πτυχιακή εργασία Σπουδαστής: ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ ΕΛΕΝΗ (1771) Επιβλέπων: Δρ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΙΧΑΗΛ.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Εργαστηριακή Άσκηση 9 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη,
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
Για να ελέγξουμε εάν ένας παράγοντας (π. χ
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
ΚΙΝΗΣΗ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΩΝ ΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Ο ΟΓΚΟΣ Πολλά από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
ΣΦΑΙΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ Εργαστηριακή Άσκηση 11 Γ′ Γυμνασίου
ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΕΚΚΡΕΜΟΥΣ
Άνωση Αρχή του Αρχιμήδη
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
Η βασίλισσα ΔΥΝΑΜΗ.
HIT THE ROAD ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ Μαρία Διακάτου Σταυρούλα Καπάνταη
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις
Ο Νόμος του Hooke.
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE ΟΜΑΔΑ: ΣΤΕΤΣΙΚΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΣΥΡΗΜΗ
ΕργαςτΗρι ΦυςικΗς.
Μέτρηση δύναμης (βάρους)
Γιατί τα πλοία επιπλέουν; Από τον Νεύτωνα στον Αρχιμήδη
ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
Ταλάντωση ελατηρίου Εργαστηριακή Άσκηση 8 Γ′ Γυμνασίου
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΟΜΑΔΑ ΖΑΧΑΡΩΤΑ.
Επαναληπτικές ερωτήσεις Φυσικής
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
ΑΝΩΣΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης Εργαστηριακή Άσκηση 12 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής B′ Γυμνασίου (Ελληνικά Γράμματα 2015) των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη, Κ. Καμπούρη, Κ. Παπαμιχάλη, Λ. Παπατσίμπα

(ΓΕ.010.0) Βάση παραλληλόγραμμη Βασικές έννοιες: Όγκος σώματος - Βάρος - Μάζα - Δυναμόμετρο - Πυκνότητα σώματος Απαραίτητα υλικά Άγκιστρο με στέλεχος (ΓΕ.060.0) Πλαστελίνη και κλωστή (ΓΕ.010.0) Βάση παραλληλόγραμμη Ράβδος μεταλλική (ΓΕ.030.3) Ογκομετρικός κύλινδρος (ΧΗ.290.6) Σύνδεσμος απλός (ΓΕ.020.0) Δυναμόμετρο (ΜΣ.010.Χ) Οι κωδικοί αναφέρονται στο βιβλίο: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΟΕΔΒ, Αθήνα, έκδοση 1η – Δεκέμβριος 2000

Παρατηρώ - Πληροφορούμαι - Γνωρίζω Φαντάσου ότι προσπαθείς να σηκώσεις μια πέτρα βάρους 100Ν (μάζας 10Kg) από το έδαφος. Για να το καταφέρεις πρέπει να της ασκήσεις κατακόρυφη δύναμη τουλάχιστον όσο το βάρος της. Αν η ίδια πέτρα είναι βυθισμένη στη θάλασσα χρειάζεται να της ασκήσεις μικρότερη δύναμη, ας πούμε 60Ν. Ωστόσο το βάρος της πέτρας δεν άλλαξε, η γη συνεχίζει να την έλκει με δύναμη 100Ν. Συμπεραίνουμε ότι το νερό ασκεί πάνω στη βυθισμένη πέτρα μια κατακόρυφη δύναμη, αντίθετη του βάρους της. Η δύναμη αυτή ονομάζεται άνωση και τη συμβολίζουμε με το γράμμα Α. Πόσο είναι το μέτρο της άνωσης που σε βοήθησε να σηκώσεις με μικρότερη δύναμη τη βυθισμένη πέτρα; Αφού το βάρος της πέτρας δεν αλλάζει, η δύναμη των 60Ν που ασκείς με το χέρι σου στο παράδειγμά μας, μαζί με την άνωση Α πρέπει να εξουδετερώνουν το βάρος των 100Ν της πέτρας: 60+Α=100 (σε μονάδες S.I.) οπότε, η άνωση έχει την τιμή: Α=100-60=40Ν Α=40Ν

Αναρωτιέμαι - Υποθέτω - Σχεδιάζω Πώς θα υπολογίσουμε την άνωση που ασκείται σε ένα στερεό σώμα όταν το βυθίσουμε εντελώς στο νερό; Σχεδίασε και ονόμασε τις δυνάμεις που ασκούνται στο βυθισμένο σώμα που εικονίζεται στο σχήμα 2. Γράψε τη συνθήκη ισορροπίας του βυθισμένου σώματος. Με βάση το σχήμα και τις συνθήκες ισορροπίας, σχεδίασε και περίγραψε ένα πείραμα για να υπολογίσεις πειραματικά την άνωση που ασκείται σε ένα κομμάτι πλαστελίνης, όταν το βυθίζεις εντελώς στο νερό. [Διαθέτεις δυναμόμετρο, ορθοστάτη, ογκομετρικό κύλινδρο, κομμάτια πλαστελίνης και νήμα] Σχήμα 1 Σχεδιασμός - Περιγραφή Κρεμώ την πλαστελίνη στο δυναμόμετρο (σχήμα 1) και καταγράφω την ένδειξή του (βάρος Wπλ). Βυθίζω όλη την πλαστελίνη στο νερό του ογκομετρικού κυλίνδρου (σχήμα 2) και καταγράφω τη νέα ένδειξη (Wπλ-Α). Η διαφορά των δυο τιμών είναι η άνωση. Σχήμα 2

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω Πραγματοποίησε το πείραμα που σχεδίασες και υπολόγισε την άνωση που ασκείται στο βυθισμένο κομμάτι πλαστελίνης. Επανάλαβε το ίδιο με ένα κομμάτι πλαστελίνης που έχει μεγαλύτερο όγκο από το πρώτο. Μετρήσεις - Υπολογισμοί 1ο κομμάτι πλαστελίνης α) Βάρος πλαστελίνης: W1= __________ β) Ένδειξη δυναμόμετρου με την πλαστελίνη μέσα στο νερό F1= __________ γ) Άνωση Α1= __________ 2ο κομμάτι πλαστελίνης α) Βάρος πλαστελίνης: W2= __________ β) Ένδειξη δυναμόμετρου με την πλαστελίνη μέσα στο νερό F2= __________ γ) Άνωση Α2= __________ Με βάση τα πειραματικά αποτελέσματα, σε ποιο κομμάτι πλαστελίνης ασκείται μεγαλύτερη άνωση; [Επίλεξε τη σωστή απάντηση] I. στο κομμάτι που έχει το μικρότερο όγκο. II. στο κομμάτι που έχει το μεγαλύτερο όγκο. III. στα δύο κομμάτια ασκείται ίδια άνωση.

Διαδοχικές ενέργειες σε εικόνες 1α 4α 2α 3α 1 3 2β 4β 4 2