Αιμοδυναμικό εργαστήριο 1/2

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή Κατανόηση της φυσιολογίας και λειτουργίας του Στοματογναθικού Συστήματος (ΣΓΣ) για τον οδοντοτεχνίτη σημαίνει: Αποφυγή σφαλμάτων κατασκευής των.
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Eλαστικότητα του δέρματος με τη μέθοδο της αναρρόφησης/επιμήκυνσης (Συσκευή Cutometer) 1 Ελαστικό λέγεται το υλικό πού αλλάζει σχήμα (παραμορφώνεται)
Άσκηση με αντίσταση Είναι ο οποιοσδήποτε τύπος ενεργητικής άσκησης στον οποίο η δυναμική ή στατική μυϊκή σύσπαση βρίσκει αντίσταση από μία εξωτερική.
Γενικά Ανιχνεύει μη αναμενόμενα (όχι του συστήματος ΑΒΟ) αλλοαντισώματα ή/και αυτοαντισώματα σε δείγμα ορού ασθενή. Ελέγχεται ο ορός σε 2-3 δείγματα.
Πολιτική πληροφόρησης Ενότητα 11: Ανακεφαλαίωση Μέρος Ι Δρ Αλέξανδρος Κουλούρης Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Μυϊκή χαλάρωση Όσο ελαττώνεται η μυϊκή ενέργεια τόσο χαλαρός γίνεται ο μυς. Όταν ένας μυς βρίσκεται σε ανεπιθύμητη σύσπαση δεν μπορεί να εργασθεί φυσιολογικά.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Δράση μάσκας Μείωση ερεθισμού και επαναφορά των διασταλμένων πόρων.
Παράγοντες που επηρεάζουν τη δύναμη ενός μυός 1/2
Ορισμός Μάλαξη είναι ένα σύστημα μηχανικών χειρισμών που εκτελούνται στην επιφάνεια του ανθρώπινου σώματος (εδώ στο πρόσωπο), με τα χέρια ή με ειδικά μηχανήματα.
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Περιγραφή Είναι κύματα που εκπέμπονται σε πολύ μεγάλες συχνότητες.
Αλδεΰδες και Κετόνες Δομή και ιδιότητες.
Ορισμός Τα υψίσυχνα ρεύματα είναι υψηλής συχνότητας εναλλασσόμενα ρεύματα. Δεν διεγείρουν τα αισθητικά και κινητικά νεύρα και έτσι δεν υπάρχει κίνδυνος.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Τομογραφική Απεικονιστική Ανατομική Ενότητα 8: Τομογραφική ανατομική αγγειακού δένδρου - ΜRΑ Γεωργία Οικονόμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Ραδιολογίας.
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Μέρη μηχανής φύλλου όφσετ
Τεχνικές μάλαξης (Θ) Ενότητα 12: Μάλαξη και εναλλακτικές θεραπευτικές προσεγγίσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Ψυχιατρική Ενότητα 17: Θεραπευτικές παρεμβάσεις στην ψυχιατρική Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 10: Αποτελέσματα μάλαξης – Κοιλιακή χώρα Δωροθέα Μακρυγιάννη Pt MSc Τμήμα Φυσικοθεραπείας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο.
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Μέτρηση κεντρικής φλεβικής πίεσης (1 από 4)
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βρογχοαναρρόφηση (1 από 4)
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειδικές Ιατρικές Εφαρμογές Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Ειδικές Ιατρικές Εφαρμογές Ενότητα 9: Παθήσεις που αντιμετωπίζονται στο αιμοδυναμικό εργαστήριο Δρ. Νικόλαος Δ. Θαλασσινός, Επίκουρος Καθηγητής Χειρουργός Θώρακος Τμήμα Ραδιολογίας - Ακτινολογίας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Αιμοδυναμικό εργαστήριο 1/2 “GE Cardiac Catheter Imaging Suite”, από Glitzy queen00 διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

Αιμοδυναμικό εργαστήριο 2/2 “Herzkatheterlabor modern”, από Neoflash διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

Εξοπλισμός αιμοδυναμικού εργαστηρίου 1/2 Καθετήρες αγγειογραφίας και αιμοδυναμικού ελέγχου Στεφανιαίοι καθετήρες. Καθετήρες πολλαπλών χρήσεων. Καθετήρες μοσχευμάτων. Καθετήρες κοιλιογραφίας. Καθετήρες για δεξιό καθετηριασμό.

Εξοπλισμός αιμοδυναμικού εργαστηρίου 2/2 Σύστημα ακτινοσκόπησης. Σύστημα καταγραφής φυσιολογικών παραμέτρων. Εγχυτής σκιαγραφικού υψηλών πιέσεων. Δίσκος επειγόντων και απινιδιστής. Αποστειρωμένος εξοπλισμός.

Καρδιακός καθετηριασμός Καρδιακός καθετηριασμός Είναι η μελέτη της λειτουργίας των καρδιακών κοιλοτήτων, ο έλεγχος διαφόρων παραμέτρων, η λήψη βιοψιών από το μυοκάρδιο και η ακτινολογική απεικόνιση των κοιλοτήτων και των αγγείων της καρδιάς (κυρίως των στεφανιαίων), με τη χρήση ειδικών καθετήρων, που εισάγονται ενδαρτηριακά.

Προετοιμασία καρδιακού καθετηριασμού “Herzkatheterlabor”, από Frank Schulenburg διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

Τεχνικές καρδιακού καθετηριασμού Διαδερμική παρακέντηση μηριαίων αγγείων. Διαδερμική παρακέντηση κερκιδικής και βραχιονίου αρτηρίας.

Καρδιακός καθετηριασμός από την κερκιδική αρτηρία Heart Catheterization through Radial Artery

Επιπλοκές καρδιακού καθετηριασμού 1/2 Μείζονες Θάνατος. Αγγειακό Εγκεφαλικό επεισόδιο. Έμφραγμα μυοκαρδίου. Σοβαρή καρδιακή αρρυθμία.

Επιπλοκές καρδιακού καθετηριασμού 2/2 Διαχωρισμός της αορτής. Διάτρηση της καρδιάς. Αντίδραση στα σκιαγραφικά. Καρδιακή δυσλειτουργία (ανεπάρκεια, αρρυθμίες κ.α.). Αιμορραγία. Λοίμωξη. Αγγειακό τραύμα(ψευδές ανεύρυσμα). Θρόμβωση-εμβολή.

Ενδαγγειακή αποκατάσταση αορτικού ανευρύσματος “Aneurysm endovascular”, από File Upload Bot (Magnus Manske) διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

Απεικονιστική μελέτη της στεφανιαίας κυκλοφορίας και της λοιπής αρτηριακής κυκλοφορίας Καρδιακή αγγειογραφία (στεφανιογραφία). Καρδιακή κοιλιογραφία. Αγγειογραφική απεικόνιση των κόλπων, των πνευμονικών αγγείων, της αορτής και περιφερικών κλάδων.

Άλλες απεικονιστικές μέθοδοι Ενδοστεφανιαίο υπερηχογράφημα. Σπινθηρογράφημα μυοκαρδιακής άρδευσης. Ραδιοϊσοτοπική αγγειογραφία. Αξονική τομογραφία της καρδιάς. M.R.I. Καρδιάς. Συνδυασμένη μελέτη της καρδιάς με αξονική τομογραφία και M.R.I. Η χρήση του Ρ.Ε.Τ. στη μελέτη της καρδιακής λειτουργίας.

Εκτελούμενες ιατρικές παρεμβατικές πράξεις Αντιμετώπιση οξέος εμφράγματος του μυοκαρδίου. Θρομβόλυση. Αγγειοπλαστική-Τοποθέτηση Stent.

Οξύ έμφραγμα μυοκαρδίου αντιμετώπιση Όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα. Αγγειοπλαστική. Θρομβόλυση. “Blausen 0028 Angioplasty BalloonInflated 01”, από Dcoetzee διαθέσιμη με άδεια CC BY 3.0 “Angioplasty-scheme”, από Xander89 διαθέσιμη με άδεια CC BY-SA 3.0

Αγγειοπλαστική στεφανιαίων αρτηριών και τοποθέτηση stent “PTCA stent NIH”, από Knowledge Seeker διαθέσιμo ως κοινό κτήμα

Βασικές παράμετροι αντιμετώπισης των συμβαμάτων Βασικές παράμετροι αντιμετώπισης των συμβαμάτων Η σημασία του χρόνου. Θεραπευτική στρατηγική μετά από θρομβόλυση. Πρωτογενής αγγειοπλαστική. Συσκευές αντιμετώπισης του θρόμβου: *ελάττωση του μεγέθους του θρόμβου. *περιορισμός περιφερικών αρτηριακών εμβολών

Μάχη με το χρόνο (γιατί “time is muscle”) Έναρξη συμπτωμάτων Μέχρι επαναιμάτωση = Συνολικός ισχαιμικός χρόνος (Total ischemic time)

Συσκευές υποβοήθησης της κυκλοφορίας 1/3 Ενδαορτική αντλία αντιώθησης. Tandem Heart. Συσκευή Impella.

Συσκευές υποβοήθησης της κυκλοφορίας 2/3 Tandem Heart “kidneynotes”, από Joshua Schwimmer διαθέσιμo με άδεια CC BY-NC-ND 2.0

Συσκευές υποβοήθησης της κυκλοφορίας 3/3 Συσκευή Impella openi.nlm.nih.gov

Καρδιακές παθήσεις που αντιμετωπίζονται στο αιμοδυναμικό εργαστήριο 1/3 Διαθερμική αντιμετώπιση στένωσης μιτροειδούς βαλβίδας Διαφλεβική προσπέλαση. Διαρτηριακή προσπέλαση. Παρακέντηση μεσοκολπικού διαφράγματος και ωοειδούς βόθρου. Περικαρδιοκέντιση - προσωρινή βηματοδότηση - ΚΑΡΠΑ στο αιμοδυναμικο εργαστήριο.

Καρδιακές παθήσεις που αντιμετωπίζονται στο αιμοδυναμικό εργαστήριο 2/3 Εμφύτευση βηματοδοτών - απινιδωτών. Διαδερμική εμφύτευση και βαλβιδοπλαστική αορτικής βαλβίδας. Συμπαθητική απονεύρωση των νεφρικών αρτηριών (αντιμετώπιση επιμένουσας αρτηριακής υπέρτασης).

Καρδιακές παθήσεις που αντιμετωπίζονται στο αιμοδυναμικό εργαστήριο 3/3 Τοποθέτηση stent σε ασθενείς με ισθμική στένωση της αορτής. Αντιμετώπιση ασθενών με μεσοκολπική επικοινωνία - ανοικτό ωοειδές τρήμα. Σύγκλειση ανοικτού αρτηριακού (βοτάλειου) πόρου. Λήψη ενδομυοκαρδιακής βιοψίας.

Καρδιακή βηματοδότηση “Blausen 0696 PacemakerPlacement”, από BruceBlaus διαθέσιμo με άδεια CC BY 3.0 “Herzschrittmacher auf Roentgenbild”, από Sunzi99 διαθέσιμo με άδεια CC BY 3.0 “St Jude Medical pacemaker with ruler”, από Stevenfruitsmaak διαθέσιμo με άδεια CC BY 3.0

Διαδερμική τοποθέτηση αορτικής βαλβίδας λόγω στένωσης TAVR heart procedure for inoperable aortic stenosis

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Νικόλαος Θαλασσινός 2014. Νικόλαος Θαλασσινός. «Ειδικές Ιατρικές Εφαρμογές. Ενότητα 9: Παθήσεις που αντιμετωπίζονται στο αιμοδυναμικό εργαστήριο». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.