Κεφάλαιο 3 Τύποι Δεδομένων - Τελεστές. Πρωτογενείς τύποι δεδομένων: int, float, double, chars ΤύποςΌνομαΜέγεθος byte 8-bit signed, -128..127 short 16-bit.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Advertisements

Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη Java • Ακέραιοι.
ΜΑΘΗΜΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ C++ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Τμ.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Κεφάλαιο 6 Threads. 2 Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Μάθημα : Βασικά Στοιχεία της Γλώσσας Java
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Γλώσσα Προγραμματισμού
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πίνακες Κλάσεις και Αντικείμενα.
Συναρτήσεις Κληση/Επιστροφη Παραμετροι
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 4: Exceptions Εβδομάδα 4: Εξαιρέσεις [Exceptions]
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές Εσωτερικές κλάσεις.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή Ειδικά Θέματα Μεταγγλωτιστών Χειμερινό Εξάμηνο / Κατασκευή compiler για την γλώσσα Minijava.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Συλλογές Εξαιρέσεις.
Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό Κλάσεις και αντικείμενα Κλάσεις και αντικείμενα Κατασκευαστές κλάσεων (constructors) Κατασκευαστές κλάσεων.
Δείκτες (Pointers) – Δομές (Structs)
1 Εισαγωγή στη Java Χρήσιμες Διευθύνσεις Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java Εργαλεία της Java Μεταγλώττιση στοιχειωδών εφαρμογών.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Templates Standard Template Library (STL) Exceptions Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Applets Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προβολής γραφικών και τη δυνατότητα υλοποίησης ενός γραφικού.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πολυμορφισμός – Αφηρημένες κλάσεις Interfaces (διεπαφές)
ΟΣΣ Δεκεμβρίου 2004 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα Αναφορές.
Threads Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά η μία μετά.
Streams Streams: κανάλια ροής δεδομένων Κανάλια εισόδου: ανάγνωση δεδομένων Κανάλια εξόδου: αποστολή δεδομένων Συνήθεις πηγές και προορισμοί δεδομένων:
ΛΟΓ102: Τεχνολογία Λογισμικού Ι Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ102:
ΘΠ06 - Μεταγλωττιστές Ενδιάμεσος Κώδικας – Μεταφραστικά Σχήματα.
1 Κεφάλαιο 2 Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.
Κεφάλαιο 4 Εξαιρέσεις. Όταν σε ένα πρόγραμμα συμβεί κάποιο λάθος, ο κώδικας εγείρει (throw) μία εξαίρεση. Στη Java oι εξαιρέσεις εκπροσωπούνται από αντικείμενα.
Βασικά στοιχεία της Java
Εισαγωγή στη JAVΑ (μέρος Β’) Βασίλης Παπαταξιάρχης Μάθημα: Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Διδάσκουσα: Ιζαμπώ Καράλη Τμήμα Πληροφορικής.
ΗΥ150 – ΠρογραμματισμόςΚώστας Παναγιωτάκης ΗΥ-150 Προγραμματισμός Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 6: Πίνακες και Παράμετροι στην main. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 2: Μεταβλητές και Τύποι Δεδομένων. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος,
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 10: Αφηρημένες τάξεις. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ «Εισαγωγή στον οντοκεντρικό προγραμματισμό (βασική εισαγωγή στο περιβάλλον εργασίας)» Ρουσσάκης Ιωάννης, ΤΕΙ Κρήτης,
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014: Κώστας Στάμος)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Κατανεμημένα Συστήματα
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Κλάσεις και αντικείμενα
Wrapper Classes, Abstract Classes and Interfaces
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Χώροι ονομάτων (namespaces) 1/4
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Τύποι Μεταβλητών Τελεστές Βασική Είσοδος/Έξοδος
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Κεφάλαιο 10 Streams.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή στη Java (Μέρος Α’)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Εξαιρέσεις [Exceptions]
Λήψη Αποφάσεων και Συναρτήσεις Ελέγχου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 3 Τύποι Δεδομένων - Τελεστές

Πρωτογενείς τύποι δεδομένων: int, float, double, chars ΤύποςΌνομαΜέγεθος byte 8-bit signed, short 16-bit signed intακέραιος32-bit signed longεκτεταμένος ακέραιος64-bit signed floatπραγματικός (κινητής. υποδιαστολής) 32-bit signed doubleδιπλής ακρίβειας64-bit signed charunicode character16-bit boolean true or false Τύποι Δεδομένων

Πίνακες Οι πίνακες στην JAVA δηλώνονται ως εξής: [ ] ; Παραδείγματα: int[ ]nums; bytebuff[ ]; floatmatrix [ ] [ ];//Διδιάστατος πίνακας Aa [ ]; B [ ]a; Ο πίνακας δεν δημιουργείται κατά την δήλωσή του (δεν έχουμε προσδιορίσει το μέγεθός του).

Πίνακες Για την κατασκευή του πίνακα κάνουμε τα εξής : = new [ ]; Παραδείγματα int [ ]a; a = new int[200]; bytebuff [ ] = new byte[1024]; Aa = new A[4]; Αρχικοποίηση δισδιάστατου πίνακα floatmatrix [ ][ ]; matrix = new float[30][40];

Πίνακες Αναφορά σε στοιχείο του πίνακα : a[2] = 5; matrix[0][8] = (float) (buff[19] + buff[25]); Για έναν πίνακας είναι μεγέθους Ν, οι έγκυροι δείκτες έχουν τιμές κυμαίνονται από 0 έως Ν-1. Οι μέθοδοι επιτρέπεται να παίρνουν σαν όρισμα ένα πίνακα ή να επιστρέφουν ένα πίνακα. Ένας πίνακας είναι ένα αντικείμενο. Η κλάση του δημιουργείται αυτόματα από την γλώσσα και είναι υποκλάση της Array. Κάθε πίνακας περιέχει μια μεταβλητή-μέλος length που επιστρέφει το μέγεθός του πίνακα.

int[] give_ints() { int I[ ] = new int[3]; I[0] = I[1] = I[2] = 7; return I; } ή int give_ints() [ ] {....} void get_ints(int[ ] i) { i[0] = i[1]+i[2]; } ή void get_ints(int i[ ]) {... } Παράδειγμα length μεταβλητής for (int i=0; i<a.length; i++) { System.out.println(a [ i ]); } Παράδειγμα χρήσης πίνακα σε μεθόδους

Εξαιρέσεις Όταν σε ένα πρόγραμμα συμβεί κάποιο λάθος, ο κώδικας εγείρει (throw) μία εξαίρεση. Στη Java oι εξαιρέσεις εκπροσωπούνται από αντικείμενα της κλάσης Exception ή υποκλάσεών της. Υποκλάσεις της Exception είτε προϋπάρχουν (πχ, IOException, NullPointerException) είτε ορίζονται από τον προγραμματιστή. Η έγερση εξαίρεσης θα έχει ως αποτέλεσμα τον τερματισμό του thread στο οποίο συνέβη το σφάλμα και θα τυπωθεί κάποιο μήνυμα. Σε προγράμματα μπορούν να ορισθούν χειριστές εξαιρέσεων (exception handlers). Εξαιρέσεις προκαλούνται από το runtime system, όπως στην περίπτωση διαίρεσης με το μηδέν.

Παράδειγμα δημιουργίας και έγερσης εξαίρεσης class MyException extends Exception { } class MyClass { void oops throws MyException( ) { if (some error condition) throw new MyException ( ); }

Try-catch-finally blocks Χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση εξαιρέσεων try blocks: περιέχουν κώδικα που μπορεί να προκαλέσει εξαιρέσεις (συναρτήσεις που έχουν δηλωθεί ότι εγείρουν εξαιρέσεις ). catch blocs: εμπεριέχουν κώδικα που εκτελείται όταν εντοπιστεί η εξαίρεση που προορίζονται να εντοπίσουν. Σε ένα try block μπορούν να αντιστοιχούν πολλά catch blocks αναλόγως του πλήθους των εξαιρέσεων που μπορούν να εμφανιστούν στον κώδικα του try block. Αν η εξαίρεση που διαχειρίζεται ένα catch block είναι υπερκλάση άλλων εξαιρέσεων, το block παράλληλα διαχειρίζεται και όλες τις εξαιρέσεις υποκλάσεις. finally block: Περιέχει κώδικα που θα εκτελεστεί ανεξαρτήτως του αν θα παρουσιαστεί εξαίρεση ή όχι.

Παράδειγμα χειρισμού εξαίρεσης try { p.a = 10;} catch (NullPointerException e) { println("p was null"); } catch (Exception e) { println(“Some error message"); } finally { This code will always be executed. }

Παράδειγμα try { if (a == 10) { return; } } finally { print("finally"); } print("after try"); θα τυπώνει πάντα το μήνυμα "finally" αλλά το μήνυμα "after try" μόνο όταν a ≠ 10. Εντολή Finally Η finally εκτελείται ακόμα και όταν το try block περιέχει τις εντολές return, break, continue ή throw.

Μεταβίβαση εξαίρεσης στον επόμενο χειριστή Για, να περαστεί ο χειρισμός της εξαίρεσης στον επόμενο, exception handler, χρησιμοποιούμε την throw και για αντικείμενο εξαίρεσης την εξαίρεση που πιάσαμε. Έπειτα από το throw η εκτέλεση του τρέχοντος κώδικα χειρισμού διακόπτεται οριστικά. Παράδειγμα try { f.open ( ); } catch ( Exception e ) { f.close ( ); throw e; }