Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Μέτρηση μάζας Εργαστηριακή Άσκηση 2 B′ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία
Εργαστηριακή άσκηση 2 ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ-ΜΑΖΑΣ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ
ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧ.ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ.
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
(νόμος δράσης-αντίδρασης)
Ηλεκτροστατική ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ
3.7 ΔΥΝΑΜΗ & ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ νόμος NEWTON
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 3 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
6.4 ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ, ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ & ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Τεστ Ηλεκτροστατική. Να σχεδιάσεις βέλη στην εικόνα (α) για να δείξεις την κατεύθυνση του ηλεκτρικού πεδίου στα σημεία Ρ, Σ και Τ. Αν το ηλεκτρικό.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Υγρού Σώματος
ΔΥΝΑΜΗ μέτρο (πόσα Ν) κατεύθυνση (προς τα πού) διάνυσμα παραμόρφωσης
Ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Sir Isaac Newton 4 Ιανουαρίου 1643 – 31 Μαρτίου 1727.
Ευτυχώς που υπαρχει και η ανωση
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Πειραματικός Υπολογισμός της Πυκνότητας Στερεού Σώματος
Πειραματικός Υπολογισμός της Άνωσης
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής
Πειραματικός έλεγχος των νόμων του απλού εκκρεμούς Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών.
ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΜΑΤΩΝ Εργαστηριακή Άσκηση 9 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη,
ΒΑΡΟΣ – ΜΑΖΑ – ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΛΑΣΗΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΔΕΣΜΗΣ ΣΕ ΠΡΙΣΜΑ
Άσκηση 9 ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ.
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
ΚΙΝΗΣΗ ΦΟΡΤΙΣΜΕΝΩΝ ΣΩΜΑΤΙΔΙΩΝ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Μια εισαγωγή του φαινόμενου της διάθλασης για το γυμνάσιο
ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
Νόμος αντίστασης συρμάτινου αγωγού
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Άνωση Αρχή του Αρχιμήδη
Φυσική Β’ Γυμνασίου Ασκήσεις.
HIT THE ROAD ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ Μαρία Διακάτου Σταυρούλα Καπάνταη
Επανάληψη στις δυνάμεις
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
ΦΕ1: ΟΓΚΟΣ Για να προσδιορίσουμε τον όγκο ενός υγρού ή ενός στερεού με ακανόνιστο σχήμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα ογκομετρικό δοχείο. Ο όγκος του.
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Ηλεκτροστατικές αλληλεπιδράσεις
Ο Νόμος του Hooke.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : Οι Αλχημιστές
ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ HOOKE ΟΜΑΔΑ: ΣΤΕΤΣΙΚΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ ΑΝΔΡΙΑΝΗ ΣΥΡΗΜΗ
Μέτρηση δύναμης (βάρους)
Ταλάντωση ελατηρίου Εργαστηριακή Άσκηση 8 Γ′ Γυμνασίου
Βάρος είναι η κατακόρυφη δύναμη με φορά προς τα κάτω που ασκεί η Γη σε κάθε σώμα. Γιατί όμως στις παρακάτω εικόνες, τα σώματα που εικονίζονται, δεν κινούνται.
ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΟΜΑΔΑ ΖΑΧΑΡΩΤΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΒΑΡΟΣ Κατεύθυνση πάντα κατακόρυφη Προς τα κάτω w.
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
Δύναμη και αλληλεπίδραση
Αδράνεια : μια ιδιότητα της ύλης
ΑΝΩΣΗ.
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αλληλεπίδραση σωμάτων O 3ος νόμος του Newton Εργαστηριακή Άσκηση 11 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής B′ Γυμνασίου (Ελληνικά Γράμματα 2015) των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη, Κ. Καμπούρη, Κ. Παπαμιχάλη, Λ. Παπατσίμπα

Δύναμη - Αλληλεπίδραση - Δράση - Αντίδραση Βασικές έννοιες: Δύναμη - Αλληλεπίδραση - Δράση - Αντίδραση Απαραίτητα υλικά Δυναμόμετρα (ΜΣ.010.4) Οι κωδικοί αναφέρονται στο βιβλίο: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΟΕΔΒ, Αθήνα, έκδοση 1η – Δεκέμβριος 2000

Παρατηρώ - Πληροφορούμαι - Γνωρίζω Γενικεύοντας τις παρατηρήσεις του, ο Newton διατύπωσε την πρόταση που είναι γνωστή ως τρίτος νόμος του Newton: Όταν ένα σώμα ασκεί δύναμη σ' ένα άλλο σώμα (δράση), τότε και το δεύτερο σώμα ασκεί δύναμη ίσου μέτρου και αντίθετης κατεύθυνσης στο πρώτο (αντίδραση). Όταν στεκόμαστε όρθιοι, ασκούμε στο πάτωμα κατακόρυφη δύναμη προς τα κάτω και το πάτωμα ασκεί πάνω μας μια ίση δύναμη με φορά προς τα πάνω (εικόνα). Όταν βαδίζουμε, ασκούμε με το πόδι μας στο πάτωμα μια επιπλέον οριζόντια δύναμη προς τα πίσω. Το πάτωμα ασκεί στο πόδι μας μια δύναμη (δύναμη τριβής) προς τα εμπρός ίσου μέτρου. Δεν έχει σημασία ποια από τις δυο δυνάμεις αποκαλούμε δράση και ποια αντίδραση, αρκεί να θυμόμαστε πάντα ότι συνυπάρχουν. Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι οι δυο δυνάμεις δράση - αντίδραση ασκούνται πάντοτε σε δύο διαφορετικά σώματα.

Πειραματίζομαι - Υπολογίζω - Ελέγχω Διαθέτεις δύο δυναμόμετρα. Για να «επιβεβαιώσεις» τον 3ο νόμο του Νεύτωνα πραγματοποίησε την πειραματική διάταξη που φαίνεται στην εικόνα 1 και συμπλήρωσε τον πίνακα μετρήσεων. Εικόνα 1: Αλληλεπίδραση δυο ελατηρίων ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Ένδειξη 1ου δυναμόμετρου (Δύναμη που ασκεί το 2ο δυναμόμετρο στο 1ο) Ένδειξη 2ου δυναμόμετρου (Δύναμη που ασκεί το 1ο δυναμόμετρο στο 2ο)

Συμπεραίνω Με βάση τα αποτελέσματα των μετρήσεων σου, γράψε τα συμπεράσματα σου. Συμπεράσματα Όση δύναμη ασκεί το 1ο δυναμόμετρο στο 2ο, τόση σε μέτρο και με αντίθετη φορά ασκεί και το 2ο στο 1ο.

(ΓΕ.010.0) Βάση παραλληλόγραμμη Απαραίτητα υλικά Ράβδος μεταλλική (ΓΕ.030.3) Άγκιστρο με στέλεχος (ΓΕ.060.0) (ΓΕ.010.0) Βάση παραλληλόγραμμη Πλαστελίνη και κλωστή Σύνδεσμος απλός (ΓΕ.020.0) Ηλεκτρονικός ζυγός (ΓΕ.130.0) Δυναμόμετρο (ΜΣ.010.Χ) Οι κωδικοί αναφέρονται στο βιβλίο: ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΟΕΔΒ, Αθήνα, έκδοση 1η – Δεκέμβριος 2000

Πειραματίζομαι - Μετρώ - Εφαρμόζω Διαθέτεις μια ζυγαριά, ένα κομμάτι πλαστελίνη δεμένο σε νήμα και ένα δοχείο με νερό. 1. Μέτρησε τη μάζα και υπολόγισε το βάρος της πλαστελίνης (g=10m/s2). 2. Τοποθέτησε το δοχείο με το νερό στο δίσκο της ζυγαριάς και σημείωσε τη μάζα του. Υπολόγισε το βάρος του δοχείου με το νερό. 3. Κρατάμε την πλαστελίνη από το νήμα και τη βυθίζουμε στο νερό του δοχείου (το δοχείο με το νερό βρίσκονται στο δίσκο της ζυγαριάς). Σημείωσε την ένδειξη της ζυγαριάς. 4. Κάνε ένα σχήμα της διάταξης και σχεδίασε: α) όλες τις δυνάμεις που ασκούνται στο κομμάτι πλαστελίνης όταν είναι βυθισμένο στο νερό, β) όλες τις δυνάμεις που ασκούνται στο νερό του δοχείου.

Πειραματίζομαι - Μετρώ - Εφαρμόζω 5. Υπολόγισε τη δύναμη που ασκεί το νερό στο βυθισμένο κομμάτι πλαστελίνης. 6. Εφάρμοσε τον τρίτο νόμο του Newton και υπολόγισε τη δύναμη που ασκεί το κομμάτι πλαστελίνης στο νερό. Μετρήσεις – Υπολογισμοί Μάζα πλαστελίνης m= ___________ Βάρος πλαστελίνης W= ____________ Μάζα δοχείου με νερό m′= ________ Βάρος δοχείου με νερό W′= _________ Απάντηση στο ερώτημα 3: ________________________________________ _____________________________________________________________ Απάντηση στο ερώτημα 5: ________________________________________ Απάντηση στο ερώτημα 6: ________________________________________

Διαδοχικές ενέργειες σε εικόνες 1 Διαδοχικές ενέργειες σε εικόνες 6α 2 6 4 3 5 6β

Εφαρμόζω - Εξηγώ – Ερμηνεύω Στην εικόνα παρατηρείς ότι ο κόκκινος μαγνήτης ισορροπεί στον αέρα. Εξήγησε αυτό που παρατηρείς. Χρησιμοποίησε μια ζυγαριά και δείξε ότι η δύναμη που ασκεί ο κόκκινος μαγνήτης στον μπλε έχει μέτρο ίσο με το βάρος του κόκκινου μαγνήτη. Στη συνέχεια, δείξε ότι οι δυνάμεις με τις οποίες αλληλεπιδρούν ο κόκκινος και ο μπλε μαγνήτης ικανοποιούν τον τρίτο νόμο του Newton (έχουν τη μορφή δράσης - αντίδρασης). Σκέφτομαι - Συμπεραίνω Ο κόκκινος μαγνήτης έχει προς τα κάτω ίδιο πόλο μ’ αυτόν που έχει ο μπλε προς τα πάνω. Έτσι οι δυο μαγνήτες απωθούνται. Η απωστική δύναμη που ασκεί ο μπλε στον κόκκινο είναι ίση σε μέτρο με το βάρος του κόκκινου, το εξουδετερώνει, γι’ αυτό και ο κόκκινος ισοπποπεί στον αέρα.