Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΥΝΑΜΗ- ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Advertisements

4-3 ΡΟΠΗ ΔΥΝΑΜΗΣ.
ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Το φαινόμενο ΚΙΝΗΣΗ οι ΝΟΜΟΙ.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Ι. Διάγραμμα Ελεύθερου σώματος
Βάρος και βαρυτική δύναμη
Μηχανική Ενέργεια Τι είναι η Ενέργεια Κινητική Ενέργεια
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Μετρήσεις Μάζας – τα διαγράμματα Ηλ. Μαυροματίδης
Κεφάλαιο 6: Κινητική Ενέργεια και Έργο
Κεφάλαιο 7 Δυναμική Ενέργεια και Διατήρηση Μηχανικής Ενέργειας.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Δύναμη: αλληλεπίδραση μεταξύ δύο σωμάτων ή μεταξύ ενός σώματος και του περιβάλλοντός του (πεδίο δυνάμεων). Δυνάμεις επαφής Τριβή Τάσεις Βάρος Μέτρο και.
Ισορροπία υλικού σημείου
(νόμος δράσης-αντίδρασης)
ΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
3.2 ΔΥΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Αντικείμενο μελέτης της Φυσικής είναι:
ΕΡΓΟ Work ΦΥΣΙΚΗ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
Πότε λέμε ότι δύο σώματα αλληλεπιδρούν;
ΦΥΣΙΚΗ Ζαχαριάδου Κατερίνα Γραφείο Β250
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ & ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Ποια είναι η αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της ταχύτητας των σωμάτων;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Δύναμη 1.
ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ νόμος NEWTON
Εργαστηριακη ασκηση 7 νόμος του Hook.
3.1 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ.
Δυνάμεις – Σωματίδια Δυναμεις Εξ’ αποστάσεως Εξ’ επαφής Τα λεγόμενα σωματίδια φορείς δυνάμεων είναι υπεύθυνα για την αλληλεπίδραση των σωμάτων που βρίσκονται.
ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Γνωρίζουμε πώς κινούνται τα σώματα σε μια ευθεία.
ΔΥΝΑΜΗ μέτρο (πόσα Ν) κατεύθυνση (προς τα πού) διάνυσμα παραμόρφωσης
Οι νόμοι του Newton (Νεύτωνα)
Sir Isaac Newton 4 Ιανουαρίου 1643 – 31 Μαρτίου 1727.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ Τεστ 7 /11/2011. Για να βρω τις τελικές ταχύτητες θα πρέπει να βρω τις τελικές κινητικές ενέργειες από το θεώρημα: Μεταβολή της κινητικής ενέργειας.
Διατηρητικές δυνάμεις: –το έργο που παράγουν/καταναλώνουν είναι αναστρέψιμο – «τράπεζες ενέργειας» –Το έργο δεν εξαρτάται από τη διαδρομή αλλά μόνο από.
Πόση είναι η μετατόπιση του καθενός;
« Ερευνώ και ανακαλύπτω » Ε΄ δημοτικού Κουκούλης Πάρης
φύλλο εργασίας 3 μετρήσεις μαζών τα διαγράμματα
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
Η έννοια του πεδίου Πεδίο είναι μία περιοχή του χώρου η οποία έχει την ιδιότητα να ασκεί δυνάμεις σε κάθε σώμα που φέρεται μέσα σε αυτή Βαρυτικό Πεδίο.
2η Εργαστηριακή εργασία Παρουσίαση της βαρύτητας
Φυσική Mάλγαρης Σωτήρης Η Βαρύτητα
Φυσική: Η Βαρύτητα Πατσαμάνη Αναστασία
ΦΕ 2 : Οι δυνάμεις « Ερευνώ και ανακαλύπτω » Ε΄ δημοτικού
Φυσική Γκόγκας Αθανάσιος Η Βαρύτητα
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
2η Εργαστηριακή Άσκηση Θέμα: Βαρύτητα Μιχαηλίδου Κυριακή Α.Ε.Μ.:4060
Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΛΑΒΑΣΙΔΟΥ ΑΘΗΝΑ
Όταν δύο μπάλες μπιλιάρδου συγκρούονται , έρχονται σε επαφή , δέχονται μεγάλες δυνάμεις (δράση – αντίδραση ) σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και οι ταχύτητές.
Φυσική Παυλάτος Γιώργος Η Βαρύτητα
Η βασίλισσα ΔΥΝΑΜΗ.
Επανάληψη στις δυνάμεις
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Tο φαινόμενο ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ 2 Μεταβαλλόμενη λέμε μια κίνηση κατά τη διάρκεια της οποίας η ταχύτητα (ως διάνυσμα) δεν μένει σταθερή.
Η έννοια της ΔΥΝΑΜΗΣ Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί:
<<Η Βαρύτητα>>ΗΕργασία πληροφορικής
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας
Το Βάρος Βάρος λέγεται η ελκτική δύναμη την οποία
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Η έννοια της δύναμης Επιτέλους, κάτι δυνατό για να ασχοληθούμε!
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Αυτές οι μηχανές λειτουργούν πάντα;
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
Ενέργεια Η ενέργεια είναι ένα φυσικό μέγεθος που το αντιλαμβανόμαστε κυρίως από τα αποτελέσματά της, που είναι γνωστά σαν έργο. Έχει πολλά «πρόσωπα».
Δύναμη και αλληλεπίδραση
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
(Νόμος δράσης-αντίδρασης)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στην προσπάθεια μας να περιγράψουμε και να κατανοήσουμε τα φυσικά φαινόμενα ορίζουμε έννοιες –ποσότητες που τις λέμε: Φυσικά μεγέθη

 Φυσάει ο άνεμος  Κλωτσάω την ακίνητη μπάλα  Κρεμάω ένα σώμα σε ένα ελατήριο  Χτυπάω ένα καρφί με το σφυρί Τα φύλλα κινούνται Η μπάλα αρχίζει να κυλάει Το ελατήριο επιμηκύνεται Το καρφί εισχωρεί στον τοίχο.

Ακόμη μερικά φαινόμενα  Χτυπάω με κεφάλια τη μπάλα Η μπάλα αλλάζει κατεύθυνση κίνησης Η μπάλα αλλάζει κατεύθυνση κίνησης Σαν το χθεσινό γκολ του Κοβάσεβιτς Σαν το χθεσινό γκολ του Κοβάσεβιτς  Ακουμπάω ένα κουτί πάνω στο τραπέζι  Πλησιάζω ένα αναμμένο σπίρτο σε χαρτί Το χαρτί ανάβει Το χαρτί ανάβει Το τραπέζι λυγίζει και το κουτί δεν πέφτει στο πάτωμα Το τραπέζι λυγίζει και το κουτί δεν πέφτει στο πάτωμα

Αν παρατηρήσετε με προσοχή τα προηγούμενα φαινόμενα που αναφέραμε θα αντιληφθείτε ότι: Αν παρατηρήσετε με προσοχή τα προηγούμενα φαινόμενα που αναφέραμε θα αντιληφθείτε ότι: Σε όλα υπάρχουν τουλάχιστον δύο αντικείμενα που αλληλεπιδρούν

Τα φύλλα αλληλεπιδρούν με τον άνεμο Τα φύλλα αλληλεπιδρούν με τον άνεμο Το πόδι αλληλεπιδρά με τη μπάλα Το πόδι αλληλεπιδρά με τη μπάλα Το σφυρί αλληλεπιδρά με το καρφί Το σφυρί αλληλεπιδρά με το καρφί Το κεφάλι αλληλεπιδρά με τη μπάλα Το κεφάλι αλληλεπιδρά με τη μπάλα

Ορισμένες από τις αλληλεπιδράσεις Ορισμένες από τις αλληλεπιδράσεις έχουν σαν αποτέλεσμα την : Α) Μεταβολή της κινητικής κατάστασης των σωμάτων Β) Την παραμόρφωση

Όταν δεν μας νοιάζει η συγκεκριμένη κάθε φορά αιτία που προκαλεί τη μεταβολή της κινητικής κατάστασης ή την παραμόρφωση ενός σώματος και θέλουμε να περιγράψουμε τα φαινόμενα με ενιαίο τρόπο λέμε ότι η αιτία που τα προκαλεί είναι μια:

Τα φύλλα κινούνται γιατί δέχονται δύναμη Η μπάλα αρχίζει να κυλάει γιατί δέχτηκε δύναμη (από την κλωτσιά) Το ελατήριο επιμηκύνεται γιατί το τέντωσε μια δύναμη (βάρος σώματος) Το καρφί εισχωρεί στον τοίχο γιατί επιδρά πάνω του μια δύναμη (από το σφυρί) Η μπάλα άλλαξε κατεύθυνση γιατί δέχτηκε δύναμη (από το κεφάλι)

Το φαινόμενο στο οποίο ανάβουμε ένα χαρτί με το σπίρτο δεν μπορούμε να το περιγράψουμε χρησιμοποιώντας την έννοια της δύναμης Το φαινόμενο στο οποίο ανάβουμε ένα χαρτί με το σπίρτο δεν μπορούμε να το περιγράψουμε χρησιμοποιώντας την έννοια της δύναμης Στο φαινόμενο αυτό δεν παρατηρούμε αλλαγή κινητικής κατάστασης (επιτάχυνση) Στο φαινόμενο αυτό δεν παρατηρούμε αλλαγή κινητικής κατάστασης (επιτάχυνση) ούτε παραμόρφωση. ούτε παραμόρφωση.

Μπορούμε να περιγράφουμε την επίδραση του περιβάλλοντος πάνω σε ένα σώμα. Εκείνη όμως την επίδραση που έχει σαν αποτέλεσμα την αλλαγή της κινητικής του κατάστασης ή την παραμόρφωση του.

αυτό σημαίνει ότι αυτό σημαίνει ότι Δέχεται και δύναμη από αυτό Κάθε σώμα που ασκεί δύναμη σε κάποιο άλλο …

Κατάταξη δυνάμεων  Δυνάμεις Επαφής (όταν τα αντικείμενα ακουμπούν)  Δυνάμεις από απόσταση Π.χ Βαρυτική δύναμη Δυνάμεις μεταξύ μαγνητών-καρφιών Π.χ από σχοινιά, ελατήρια, συγκρούσεις,

Όπως φαίνεται και από το σχήμα η δύναμη είναι διανυσματικό μέγεθος Εκτός δηλαδή από το μέτρο (πόσο μεγάλη είναι) έχει και κατεύθυνση. Οι δύο παραπάνω δυνάμεις έχουν ίδιο μέτρο και αντίθετη κατεύθυνση. Δύναμη από απόσταση

W (Βάρος) F (Δύναμη Επαφής από το τραπέζι) (Δύναμη από τον Πλανήτη Γη) Σημείο εφαρμογής των δυνάμεων F Ποιες Δυνάμεις ενεργούν πάνω στο μπλε κουτί;

W (Βάρος) F Ποιες Δυνάμεις ενεργούν πάνω στο μπλε κουτί; Οι δύο δυνάμεις έχουν αντίθετη κατεύθυνση Αν θεωρήσουμε την F σαν θετική τότε η W θα είναι αρνητική.

W (Βάρος) F σχοινιού Σχεδιάστε τις δυνάμεις που ενεργούν πάνω στον φανάρι. Σχεδιάστε τις δυνάμεις που ενεργούν στον κρίκο.

Μονάδα δύναμης είναι τo 1Ν (Newton) Μια δύναμη είναι 1Ν όταν επιδράσει σε σώμα με μάζα 1Kg και το σώμα αποκτήσει επιτάχυνση 1m/s 2 Οι δυνάμεις προκαλούν αλλαγή στην κινητική κατάσταση δηλαδή προκαλούν επιτάχυνση