Διαχείριση αρχειακών εγγράφων (Θ) Ενότητα 12: Αξιολόγηση & Εφαρμογή Έργου Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή Κατανόηση της φυσιολογίας και λειτουργίας του Στοματογναθικού Συστήματος (ΣΓΣ) για τον οδοντοτεχνίτη σημαίνει: Αποφυγή σφαλμάτων κατασκευής των.
Advertisements

Διαχείριση αρχειακών εγγράφων (Θ) Ενότητα 7: Διαδικασία ενσωμάτωσης αρχών Διαχείρισης Εγγράφων Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων.
Διαχείριση αρχειακών εγγράφων (Θ) Ενότητα 8: Διαχείριση Έργου Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
Η αντοχή του πλοίου Διαμήκης αντοχή Εγκάρσια αντοχή Τοπική αντοχή.
Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Διαχείριση αρχειακών εγγράφων Ενότητα 10: Ανάλυση Έργου Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Τέλος Ενότητας.
Διατομή σύνθετης δοκού
Διαχείριση αρχειακών εγγράφων (Θ) Ενότητα 11: Ανάλυση Έργου (συνέχεια) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 3: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 9: Qualified Dublin Core Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 13: Επαναληπτικό μάθημα Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 9: Θησαυροί: Εισαγωγή Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Υπηρεσίες Πληροφόρησης Ενότητα 7: Είδη υπηρεσιών πληροφόρησης – Εξυπηρέτηση (β’ μέρος) Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση αρχειακών εγγράφων (Θ) Ενότητα 12: Αξιολόγηση & Εφαρμογή Έργου Δρ. Ευγενία Βασιλακάκη Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Περιεχόμενα Διαδικασία Ενσωμάτωσης “Διαχείρισης Εγγράφων”. Επιμέρους Στάδια. Επιμέρους Εργαλεία. 1

Διαδικασία ενσωμάτωσης αρχών (Διαχείρισης εγγράφων) Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει πέντε (5) στάδια, αλλά και επιμέρους εργαλεία. Συγκεκριμένα τα στάδια αυτά είναι: 1.Προετοιμασία/ Προπαρασκευή (Project Preparation). 2.Διαχείριση Έργου (Project Management). 3.Συλλογής Στοιχείων (Data Collection). 4.Ανάλυση Έργου (Project Analysis). 5.Αξιολόγηση και Εφαρμογή Έργου (Project Evaluation and Implementation). 2

Αξιολόγηση (Project Evaluation) 1/7 Το στάδιο της Αξιολόγησης ακολουθεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση του σταδίου της Ανάλυσης. Προϋποθέτει τη δημιουργία ενός σχεδίου που θα καταγράφει αναλυτικά τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν για την εφαρμογή του “Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων”. Καταγράφονται: Τα επιμέρους στάδια. Οι επιμέρους εργασίες του κάθε σταδίου. Τα άτομα που θα ασχοληθούν με την κάθε εργασία. Τυχόν υλικό που θα απαιτηθεί. 3

Αξιολόγηση (Project Evaluation) 2/7 Το σχέδιο αφορά: Στην Εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος ή την παραμετροποίηση του υπάρχοντος συστήματος. Στην εκπαίδευση του προσωπικού στις νέες διαδικασίες και στη συμπλήρωση των νέων ή τροποποιημένων εγγράφων. Στην εκπαίδευση του προσωπικού στο νέο τρόπο τήρησης του τρέχοντος αρχείου (αρχειοθέτηση και οργάνωση των φακέλων τους). 4

Αξιολόγηση (Project Evaluation) 3/7 Η Αξιολόγηση του “Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων” πραγματοποιείται: Κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης του προσωπικού. Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης. 5

Αξιολόγηση (Project Evaluation) 4/7 Κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης του προσωπικού. Καταγράφονται: o Προτάσεις για περαιτέρω παραμετροποίηση. o Προβλήματα στον τρόπο που υλοποιήθηκε η διαδικασία. o Κενά στη διαδικασία που πρέπει να συμπληρωθούν. o Περαιτέρω βήματα στον τρόπο διεκπεραίωσης μιας εργασίας. 6

Αξιολόγηση (Project Evaluation) 5/7 Με την ολοκλήρωση των εκπαιδεύσεων ο Υπεύθυνος του Έργου συντάσσει αναφορά προς τη Διοίκηση. Η Αναφορά περιλαμβάνει: Ενημέρωση σχετικά με την ολοκλήρωση του σταδίου εκπαίδευσης του προσωπικού. Ενημέρωση σχετικά με τα τυχόν προβλήματα που προέκυψαν. Περιγραφή των τροποποιήσεων που πραγματοποιήθηκαν και προέκυψαν από την εκπαίδευση του προσωπικού. Ενημέρωση σχετικά με τα βήματα που θα ακολουθήσουν. 7

Αξιολόγηση (Project Evaluation) 6/7 Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης. o Επαναξιολογείται το κείμενο του “Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων”. o Συμπληρώνονται οι τροποποιήσεις ή οι αλλαγές που προέκυψαν από τις εκπαιδεύσεις και την πρακτική εφαρμογή του “Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων”. o Συντάσσεται το νέο κείμενο του “Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων”. 8

Αξιολόγηση (Project Evaluation) 7/7 Κριτήρια: Ο υπολογισμός του κόστους (αρχική εκτίμηση, κόστος για εφαρμογή και τελική υιοθέτηση). Η δυνατότητα παραμετροποίησης του Προγράμματος, αλλά και του συστήματος, ώστε να συμπεριλαμβάνει και τις μελλοντικές ανάγκες του Οργανισμού. Η ανταπόκριση του συστήματος σε διαφόρους κινδύνους όπως η κλοπή, το μπλοκάρισμα, η απώλεια δεδομένων. Η διαθεσιμότητα της πληροφορίας όταν αυτή χρειάζεται. Η αξιοπιστία της Ομάδας Έργου να προσφέρει περαιτέρω εκπαίδευση και καθοδήγηση στη περίπτωση που χρειαστεί. 9

Εφαρμογή Έργου (Project Implementation) 1/6 Το νέο κείμενο σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του σταδίου της Αξιολόγησης. Η αναφορά θα περιλαμβάνει: Περίληψη : μια σύντομη περίληψη σχετικά με το έργο και τις πτυχές του. Σκοπός : ποιες οι ανάγκες που κλήθηκαν να καλυφθούν, ποιοι οι σκοποί που έπρεπε να εξυπηρετηθούν. Μεθοδολογία : τα στάδια και οι επιμέρους εργασίες των σταδίων που ακολουθήθηκαν για την ολοκλήρωση του “Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων”. 10

Εφαρμογή Έργου (Project Implementation) 2/6 Η αναφορά θα περιλαμβάνει: Αποτελέσματα : ποια προβλήματα εντοπίστηκαν και πως αντιμετωπίστηκαν με βάση τους σκοπούς και τις προϋποθέσεις που τέθηκαν. Ανάλυση : πως διαμορφώθηκε το κείμενο του “Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων”. Συμπεράσματα : πρόταση τρόπων για την πρακτική εφαρμογή και υιοθέτηση του Προγράμματος από το προσωπικό για τη διεκπεραίωση των καθημερινών εργασιών του. 11

Εφαρμογή Έργου (Project Implementation) 3/6 Η επιτυχή εφαρμογή του Προγράμματος εξαρτάται: Από το πόσο ρεαλιστικές είναι οι λύσεις που προτάθηκαν. Από την αποδοχή ή όχι από το προσωπικό: o κατά πόσο έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη αλλαγής. o το κατά πόσο οι νέες λύσεις καλύπτουν τις ανάγκες τους και όντως κάνουν καλύτερη την καθημερινή διεκπεραίωση των εργασιών τους. o το κατά πόσο είναι ανοικτοί στις νέες προτάσεις. Από την υποστήριξη που θα έχει από τη Διοίκηση. 12

Εφαρμογή Έργου (Project Implementation) 4/6 Πρακτικές συμβουλές: Αν υιοθετηθεί από ένα τμήμα τότε θα αναγκαστούν να το υιοθετήσουν και τα υπόλοιπα τμήματα. Θα πρέπει να εντοπιστεί το τμήμα εκείνο του Οργανισμού που έχει τη περισσότερη ισχύ ή που έχει πρωταρχικό ρόλο στη διεκπεραίωση των καθημερινών εργασιών. Θα πρέπει να πεισθούν οι υπάλληλοι και να το υιοθετήσουν ώστε να αναγκαστούν και οι υπόλοιποι να ακολουθήσουν. 13

Εφαρμογή Έργου (Project Implementation) 5/6 Η διατήρηση του ελέγχου της ροής εφαρμογής του Προγράμματος και η καθημερινή εποπτεία και καθοδήγηση των υπαλλήλων συμβάλλουν στην επιτυχή εφαρμογή του Προγράμματος. Ο έλεγχος θα πρέπει να διατηρείται ακόμα και όταν διαφαίνεται ότι το Πρόγραμμα έχει θετικά αποτελέσματα και έχει υιοθετηθεί από τους υπαλλήλους. 14

Εφαρμογή Έργου (Project Implementation) 6/6 Με την ολοκλήρωση του έργου, αποστέλλεται μία τελική αναφορά που αφορά: Στην αναλυτική καταγραφή των προτάσεων που θα συμβάλλουν στη διαρκή εφαρμογή και υιοθέτηση του Προγράμματος Διαχείρισης Εγγράφων. 15

Αξιολόγηση & Εφαρμογή Έργου (Project Evaluation & Implementation) Συμπεράσματα Το στάδιο της Αξιολόγησης συμβάλλει στην τελειοποίηση του Προγράμματος Διαχείρισης εγγράφων. Αυτό με τη σειρά του συμβάλλει στην επιτυχή εφαρμογή του Προγράμματος. Υπάρχουν μια σειρά από κριτήρια που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για την αξιολόγηση του κειμένου του Προγράμματος, αλλά και της πρακτικής εφαρμογής του. Η επιτυχή εφαρμογή και υιοθέτηση των αλλαγών εξαρτάται από την αποδοχή του Προγράμματος από το προσωπικό, αλλά και την υποστήριξη που θα έχει από τη Διοίκηση. 16

Βιβλιογραφία Bantin, P.C. (2008). Understanding data and information systems for recordkeeping. London: Neal- Schuman. Cox, R.J. (2001). Managing records as evidence and information. US: Greenwood. Hare, C. and McLeod, J. (2004). How to manage records in the e-environment. London: Routledge. Penn, I.A., Pennix, G.B. and Coulson, J. (1996). Records management handbook. Cambridge: Gower. Read, J. and Ginn, M.L. (2008). Records Management. US: South Western Cengage Learning. 17

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ευγενία Βασιλακάκου Ευγενία Βασιλακάκου. «Διαχείριση αρχειακών εγγράφων (Θ). Ενότητα 12: Αξιολόγηση & εφαρμογή έργου». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.ocp.teiath.gr

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων 22 Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. χωρίς σήμανσηΣυνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.