«Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Για το μάθημα της γλώσσας…
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
Οι μαθητές της Ε1 τάξης Δημήτρης-Ελένη παρουσιάζουν την εξής άσκηση.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Π.Ε.Κ.Α.Δ.Ε. 11 Οκτωβρίου 2008 Επιμέλεια: Φωτεινή Βενέτη
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Παρασκευή Βάγια ΠΕ13 Νομικός 20ο Γυμνάσιο Αθηνών
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
Γυμνάσιο Δρεπάνου Αργολίδας
Επιμόρφωση Β1.1 επιπέδου ΤΠΕ Θεωρητικές Επιστήμες & Καλλιτεχνικά: 1 η εργασία «Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος» Μοσχονά Στυλιανή (ΠΕ 02) Πανώτα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Ένα παράδειγμα αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της τραγωδίας: Δημιουργία ψηφιακών κόμικς με βάση την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου)» B. Καμπουρέλλη, Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου

Σκοπός της διδασκαλίας Η ανάδειξη της ουσίας του αρχαίου πολιτισμού και των διαχρονικών του αξιών μέσω της κριτικής πρόσληψης της τραγωδίας. Για το γενικότερο ανθρωπογνωστικό και αρχαιογνωστικό σκοπό του μαθήματος της Αρχαίας Γραμματείας, βλ. ΕΠΠΣ, ΔΕΠΠΣ (το Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την Αρχαία Γραμματεία).

Ειδικότεροι στόχοι Εξέταση καινοτομιών του Ευριπίδη και σύνδεση του έργου με τα εξωκειμενικά του συμφραζόμενα (εποχή παράστασης του έργου) με έμφαση στις διαχρονικές αξίες του. Σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν. Πρόσληψη της τραγωδίας ως θεατρικής παράστασης και όχι μόνο ως γραπτού κειμένου. Καλλιέργεια του κριτικού, οπτικού και ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών. Βιωματική- συνεργατική μάθηση.

Στα Διδακτικά Σενάρια Γ΄ Γυμνασίου (Παπαθανασίου Β. & Χ. Κοσεγιάν, «Επέκταση Διδακτικού Σεναρίου: Η Ελένη στην Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία», Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, Αθήνα 2011, ), προτείνεται να «δουλέψουν οι μαθητές με κόμικς». Για την αρχή της διαθεματικότητας βλ. ΔΕΠΠΣ - ΑΠΣ Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και για τη σημασία των Τ.Π.Ε. στο νέο Π.Σ., βλ. το παραπάνω Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, σελ. 6 για τη ΝΕ γλώσσα.

Οπτικός γραμματισμός «Είναι οι δεξιότητες παραγωγής και κατανόησης μηνυμάτων που μεταδίδονται μέσα από εικόνες και διαγράμματα, ενταγμένων στο κοινωνικό γίγνεσθαι», Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, Αθήνα 2011, 132. Για τον «οπτικό γραμματισμό», βλ. και Τσαφταρίδη Ν. κ.α., Βασικό Επιμορφωτικό Υλικό, Τόμος Γ΄ «Αξιοποίηση των τεχνών στην εκπαίδευση», Αθήνα 2011, 106.

Ψηφιακός γραμματισμός Είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής έργου μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογικών εργαλείων, για εκπαιδευτικούς σκοπούς, βλ. και Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, Αθήνα 2011, 132.

Εγκεκριμένο Πρόγραμμα Σ.Δ Γ/σιο Αρκαλοχωρίου (Α. Π.: Φ.23/19380/ ) ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Τ.Π.Ε.: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΟΜΙΚΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ

Μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα (ανά ομάδες) ΤΜΗΜΑ Γ1 ΑΓΓΕΛΗ Θ., ΒΕΡΥΚΟΚΙΔΗΣ Κ., ΒΙΑΝΝΙΤΑΚΗ Ελ., ΒΛΑΣΤΟΣ Γ., ΕΠΙΤΡΟΠΑΚΗΣ Δ., ΚΑΛΑΙΤΖΑΚΗΣ Γ., ΚΟΚΟΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Γ., ΚΟΥΤΕΝΤΑΚΗΣ Γ.-Ρ., ΓΚΙΑΟΥΡΑΚΗ Κ., ΓΚΙΑΟΥΡΑΚΗΣ Ν., ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΑΚΗ Α.-Μ., ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ Μ., ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ Δ., ΑΦΡΑΘΙΑΝΑΚΗΣ Μ., ΒΛΑΧΟΣ Κ., ΚΑΦΙΡΗΣ Α., ΔΑΜΙΑΝΑΚΗΣ Π., ΘΕΟΔΩΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ Γ., ΑΕΡΑΚΗ Κ., ΑΕΡΑΚΗΣ Μ., ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ Ε., ΛΙΑΠΑΚΗΣ Α.

ΤΜΗΜΑ Γ3 ΛΑΜΠΡΑΚΗ Μ., ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Γ., ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Κ., ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Μ., ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ Χ., ΠΕΡΡΑΚΗΣ Γ., ΠΗΓΑΚΗ Ε., ΡΑΣΙΔΑΚΗ Μ., ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ Μ., ΤΑΧΤΣΙΔΟΥ Α., ΜΠΑΝΑΣΑΚΗΣ Μ., ΠΑΠΟΥΤΣΙΔΑΚΗ Ρ., ΤΡΕΒΙΖΑΚΗ Α., ΠΑΣΟΥΜΑΣ Ν., ΣΑΚΑΒΕΛΗ Ο., ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗΣ Ν., ΣΥΝΤΙΧΑΚΗ Α.-Μ., ΨΑΘΑΚΗΣ Κ., ΣΥΣΚΑΚΗΣ Γ., ΤΣΙΚΝΑΚΗΣ Κ., ΧΡΙΣΤΟΦΑΚΗΣ Δ.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα toondoo

Ιστότοποι του προγράμματος και

Τα κόμικς μας Δημιουργήθηκαν ομάδες: διασκευαστών, σκηνοθετών, ζωγράφων, μουσικών (τμήμα Γ3) και ομάδες για τις εισαγωγές και την ψηφιακή επεξεργασία.

Μέθοδοι διδασκαλίας Βιωματική- Ομαδοσυνεργατική μάθηση Καθοδηγούμενη διερευνητική- ανακαλυπτική μάθηση (πρόβλημα, υποθέσεις, οργάνωση πληροφοριών, έλεγχος υποθέσεων, τελικά συμπεράσματα) Φθίνουσα καθοδήγηση Διαθεματική προσέγγιση μέσω της αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. (web 2.0)

Σχεδιασμένα κόμικς (Συντιχάκη, Ψαθάκης)

Σχεδιασμένα κόμικς (Δασκαλάκη, Αεράκη)

Επιλεγμένα αποσπάσματα από τον πρόλογο, την πάροδο και το Α΄ επεισόδιο

Εισαγωγή στο toondoo

Δημιουργία λογαριασμού toondoo

Μπάρα εργαλείων

Βασική μπάρα εργαλείων toondoo

Μπάρα δεξιά (συνέχεια)

Αποθήκευση

Οδηγίες για το toondoo /09/toondoo.html /09/toondoo.html 12/01/20/%CE%B4%CE%B7%CE%BC %CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81% CE%B3%CE%AF%CE%B1-comic- %CE%BC%CE%B5-toodoo/ 12/01/20/%CE%B4%CE%B7%CE%BC %CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81% CE%B3%CE%AF%CE%B1-comic- %CE%BC%CE%B5-toodoo/ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!