Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών Ε.Κ.Φ.Ε. Αργολίδας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ 10 ZOOM Από το απειροελάχιστο στο …άπειρο .
Advertisements

μακέτα: ομοίωμα ενός τεχνολογικού αντικειμένου σε μικρότερο μέγεθος.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
ΧΙΑΣΜΑΤΑ. ΧΙΑΣΜΑΤΑ Μενδελική κληρονομικότητα ο Μέντελ χρησιμοποίησε για τα πειράματά του το μοσχομπίζελο διότι: Χρησιμοποίησε μία ή δύο ξεχωριστές.
Μεταλλάξεις.
Α. Δρίβας 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
Δραστηριότητα 1 Κυτταρικός Κύκλος.
Το γενετικό υλικό.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ
χρωμοσωμικές ανωμαλίες
ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΑΜΕΤΩΝ
Κεφάλαιο 1 Βιολογία Κατεύθυνσης
Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΑΜΕΤΩΝ
Εργαστηριακές Ασκήσεις Βιολογίας Γ΄ Γυμνασίου
Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΟΠΗΣ ΑΔΡΑΝΕΙΑΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΥ ΠΟΥ ΚΥΛΙΕΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΓΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Γ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Σημαντικό!!! Στις διαφάνειες.
ΜΙΤΩΣΗ: διδακτικές προσεγγίσεις
Ο κυτταρικός κύκλος Παρουσίαση: Ηλίας Κουντούπης.
Νόμοι του Mendel.
χρωμοσωμικές ανωμαλίες
Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ Βίας Αντωνιάδης Α΄Έγκωμης Κ.Β
ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Βουλγάρογλου Γρηγόριος.
. ZOOM ZOOM Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ 10 Από το απειροελάχιστο στο …άπειρο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Β
Οι λειτουργίες του γενετικού υλικού.
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Εξερευνώντας την κληρονομικότητα με μοντελοποίηση διαδικασιών
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ Τα χρωμοσώματα είναι η μορφή που παίρνει η χρωματίνη
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
Ζαχαροπούλου Μαρίζα Λεκκός Βασίλης Στόγιος Κων/νος Μα τι είναι επιτέλους αυτό το DNA;
ΔΙΠΛΟΕΙΔΕΣ ΚΥΤΤΑΡΟ (ΑΩΡΟ ΓΕΝΝΗΤΙΚΟ ΚΥΤΤΑΡΟ)
Κυτταρικές διαιρέσεις
ΚΕΦ 1 Γενετικό υλικό.
ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΚΕΤΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΟΥ DNA ΣΕ ΜΙΤΩΤΙΚΟ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑ
«Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του εφήβου, που σχετίζονται με την ανάπτυξή του και τις βιολογικές και συναισθηματικές μεταβολές που του.
ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΔΙΫΒΡΙΔΙΣΜΟΥ
KΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΟΥ MENDEL
ΑΣΚΗΣΗ 11. ΑΣΚΗΣΗ 11 Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ; ΑΣΚΗΣΗ 11 1ος 4ος Ποιοι είναι οι άλλοι δύο πιθανοί συνδυασμοί ;
Νόμοι του Mendel.
ΑΣΚΗΣΗ ΒΑΡΥΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Το Εθνικό Δίκτυο Βαρυτικών Βάσεων της Ελλάδας στην Πελοπόννησο εγκαταστάθηκε και μετρήθηκε για πρώτη φορά από τη Γεωγραφική.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΡΥΩΤΥΠΟΥ
ΜΙΤΩΣΗ Η ζωή ξεκινά από το ζυγωτό που είναι το πρώτο κύτταρο του οργανισμού Δημιουργείται από την γονιμοποίηση του ωαρίου από το σπερματοζωάριο Από το.
Η οργάνωση του γενετικού υλικού
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
TO ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Το γενετικό υλικό οργανώνεται σε χρωμοσώματα
Για τη Φυσική Α ’ Λυκείου Εργαστηριακή Άσκηση 2 α Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλά Επιταχυνόμενης Κίνησης.
Πειραματικός έλεγχος των νόμων του απλού εκκρεμούς Εργαστηριακή Άσκηση 7 από τον Εργαστηριακό Οδηγό Φυσικής Γ′ Γυμνασίου και το αντίστοιχο Τετράδιο Εργασιών.
Παράδειγμα Μεντελικής κληρονομικότηταςστον άνθρωπο:
ΜΙΤΩΣΗ.
Φυσική Γ΄ Λυκείου Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
ΑΣΚΗΣΗ 4: Θεμελιώδης Νόμος της Μηχανικής
Κληρονομικότητα Κληρονομικότητα: η μεταβίβαση των χαρακτηριστικών από τη μια γενιά στην άλλη Στην κληρονομικότητα οφείλεται η ομοιότητα Οι απόγονοι δεν.
Επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Το γενετικό υλικό.
Ηλεκτροστατικές Αλληλεπιδράσεις
Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου
Νόμος του Hooke ελαστικότητα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΝΟΥΚΛΕΪΚΑ ΟΞΕΑ 2ο ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.
Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών
Κυτταρική Διαίρεση Μίτωση.
Ο κυτταρικός κύκλος Παρουσίαση: Ηλίας Κουντούπης.
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
ΜΙΤΩΣΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών Ε.Κ.Φ.Ε. Αργολίδας Βιολογία Γ’ Γυμνασίου Η επέμβαση της τύχης στη δημιουργία γαμετών Ε.Κ.Φ.Ε. Αργολίδας

Στόχοι της άσκησης Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη διαδικασία της μείωσης μέσω της κατασκευής μοντέλων. Να διαπιστώσουν τον τρόπο διαχωρισμού των ομολόγων χρωμοσωμάτων κατά το σχηματισμό των γαμετών . Να εξηγήσουν οι μαθητές γιατί τα αδέλφια ενώ προέρχονται από τους ίδιους γονείς έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Υλικά και όργανα φελιζόλ λευκό χαρτόνι καλαμάκια σε έξι διαφορετικά χρώματα καρφίτσες απλές και με πλαστικό κεφαλάκι ψαλίδι

Πειραματική διαδικασία Κόβουμε από το λευκό χαρτόνι 8 κύκλους με διάμετρο 20cm. Παίρνουμε τα καλαμάκια και φτιάχνουμε τρία ζευγάρια, ταιριάζοντας τα έξι χρώματα ανά δύο. Παίρνουμε το πρώτο ζευγάρι και κόβουμε το κάθε καλαμάκι σε τμήμα μήκους 10cm. Ανοίγουμε τα καλαμάκια στα δύο. Παίρνουμε το δεύτερο ζευγάρι και κόβουμε το κάθε καλαμάκι σε τμήμα μήκους 7cm και ανοίγουμε τα καλαμάκια στα δύο. Παίρνουμε το τρίτο ζευγάρι και κόβουμε το κάθε καλαμάκι σε τμήμα μήκους 5cm και ανοίγουμε τα καλαμάκια στα δύο.

Σχηματίζουμε τρία διαφορετικά ζευγάρια που αντιπροσωπεύουν τρία διαφορετικά ζεύγη ομολόγων χρωμοσωμάτων. Στερεώνουμε το ένα κυκλικό χαρτόνι στο φελιζόλ. Από κάθε καλαμάκι έχουμε δύο όμοια τμήματα. Στερεώνουμε το δύο τμήματα με καρφίτσα, κατασκευάζοντας έτσι ένα «διπλασιασμένο χρωμόσωμα». Η καρφίτσα με το χρωματιστό κεφαλάκι αναπαριστά το κεντρομερίδιο. Στερεώνουμε με καρφίτσα στο κυκλικό χαρτόνι τα τρία ζεύγη των χρωμοσωμάτων.

Διαχωρίζουμε τα «ομόλογα χρωμοσώματα» και τα μεταφέρουμε σε δύο κυκλικά χαρτόνια που έχουμε στερεώσει στο φελιζόλ, δημιουργώντας έτσι τα δύο κύτταρα της 1ης μειωτικής διαίρεσης. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία, δημιουργώντας όλους τους δυνατούς συνδυασμούς που μπορεί να προκύψουν κατά τη 1η μειωτική διαίρεση. Διαχωρίζουμε τις «αδελφές χρωματίδες» και τις μεταφέρουμε σε τέσσερα κυκλικά χαρτόνια που έχουμε στερεώσει στο φελιζόλ, δημιουργώντας έτσι τους γαμέτες που προκύπτουν μετά τη 2η μειωτική διαίρεση. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία, δημιουργώντας όλους τους δυνατούς συνδυασμούς γαμετών που μπορεί να προκύψουν κατά τη διαδικασία της μείωσης.

Παρατηρήσεις Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λευκό χαρτόνι αντί για φελιζόλ. Επίσης αντί για καλαμάκια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε χαρτόνι ή χοντρά νήματα σε έξι διαφορετικά χρώματα. Η στερέωση των χρωμοσωμάτων μπορεί να γίνει με πλαστελίνη, μπλου τάκ ή σελοτέιπ. Για να κατανοήσουν καλύτερα οι μαθητές πως προέκυψαν οι αδελφές χρωματίδες μπορούμε να αναπαραστήσουμε με το ίδιο τρόπο τη διαδικασία της αντιγραφής του DNA. Παρομοίως και τη διαδικασία της μίτωσης (βλέπε επόμενες διαφάνειες).

Τα στάδια της μίτωσης