Τοξοκάρα (Toxocara) Νηματώδης του σκύλου Toxocara canis (dog roundworm) και της γάτας T. cati (cat roundworm), - στον άνθρωπο προκαλεί Larva migrans.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή Κατανόηση της φυσιολογίας και λειτουργίας του Στοματογναθικού Συστήματος (ΣΓΣ) για τον οδοντοτεχνίτη σημαίνει: Αποφυγή σφαλμάτων κατασκευής των.
Advertisements

Η αντοχή του πλοίου Διαμήκης αντοχή Εγκάρσια αντοχή Τοπική αντοχή.
Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Τέλος Ενότητας.
Εμπλουτισμός κοπράνων (concentration)
Διατομή σύνθετης δοκού
Δερματόφυτα Παθογόνοι μύκητες που μολύνουν τον άνθρωπο.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 9: Qualified Dublin Core Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 9: Θησαυροί: Εισαγωγή Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Προσδιορισμός μορφολογίας σπερματοζωαρίων
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Αλκίνια Χαρακτηριστική ομάδα: τριπλός δεσμός.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 2: Διόρθωση αμετρωπιών με οφθαλμικούς φακούς Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Αρχή μεθόδου Το σύστημα Rh έχει 50 αντιγόνα.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Χειρισμός ασκός και δειγμάτων 1/4
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Τεχνικές Λήψης Βιολογικών Υλικών (E)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΣΙΤΟΛΟΓΙΑ- ΜΥΚΗΤΟΛΟΓΙΑ (Ε) Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας ΠΑΡΑΣΙΤΟΛΟΓΙΑ- ΜΥΚΗΤΟΛΟΓΙΑ (Ε) Ενότητα 7: Απομόνωση αυγών τοξοκάρας από το χώμα Ανθούλα Νικολαΐδου Tεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων Msc Medical Microbiology Τμήμα Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Τοξοκάρα (Toxocara) Νηματώδης του σκύλου Toxocara canis (dog roundworm) και της γάτας T. cati (cat roundworm), - στον άνθρωπο προκαλεί Larva migrans. Larva migrans =Προνύμφες νηματωδών επιβιώνουν για ορισμένο χρονικό διάστημα χωρίς να ωριμάζουν σε ακατάλληλο ξενιστή.

Κύκλος ζωής (1 από 2) “Cutaneous larvae migrans” από Kchavez624 διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

Κύκλος ζωής (2 από 2) Τοξοκάρα (ώριμοι έλμινθες) στο έντερο του σκύλου ή της γάτας, Αποβάλλονται τα μη γονιμοποιημένα αυγά, Παραμονή στο έδαφος δύο εβδομάδες ωρίμανση και μεταμόρφωση σε αυγά με μολυσματική προνύμφη.

Εξέλιξη των αυγών “Baylisascaris larvae” by Angusmclellan available under public domain

Μετάδοση Κατάποση των αυγών με τη μολυσματική προνύμφη Κατάποση των αυγών με τη μολυσματική προνύμφη Λοίμωξη στα ζώα (εξέλιξη του παράσιτου), Στον άνθρωπο Larva migrans (περιπλάνηση χωρίς εξέλιξη).

Σκοπός της εξέτασης του χώματος Είναι εύρεση αυγών Τοξοκάρας στο χώμα, Επειδή μπορούν να μολύνουν ανθρώπους (παιδιά), σκύλους, γάτες.

Δειγματοληψία χώματος Συλλογή 100g περίπου χώματος από διαφορετικά σημεία παιδικής χαράς ή πάρκου. Το χώμα για την άσκηση μπορεί να συλλεχθεί με ένα πλαστικό κουταλάκι και να τοποθετηθεί σε πλαστικό σακουλάκι, από σημεία που δεν υπάρχουν ορατά κόπρανα. Σημειώνεται η τοποθεσία και η ημερομηνία.

Υλικά- σκεύη-όργανα Tween 80, Διάλυμα NaNO3, Φυγόκεντρος, Καλυπτρίδες- αντικειμενοφόρες πλάκες, Μικροσκόπιο, Δοχείο απόρριψης, Χαρτί-σαπούνι. Σακουλάκια-κουταλάκια- ετικέτες-μαρκαδόροι, Ζυγός, κάψα, κουταλάκια, Ποτηράκια ζέσεως- σωληνάρια φυγοκέντρου- χωνάκια, κύλινδροι 50 ml-πιπέτα, Γάζα-πιπετάκια Παστέρ- σπάτουλες- Παραφίλμ Α.D.

Μέθοδος (προσαρμοσμένης στις συνθήκες του εργαστηρίου) (1 από 3) 15g χώματος ζυγίζονται και τοποθετούνται σε ποτήρι ζέσεως των 100 ml, προσθήκη 30ml νερού (μέτρηση με κύλινδρο), προσθήκη 0,25 ml Tween 80 με πιπέτα Παστέρ, ανάμιξη με σπάτουλα ή κουταλάκι, διήθηση με γάζα, μεταφορά του διηθήματος σε σωλήνες φυγοκέντρου.

Μέθοδος (προσαρμοσμένης στις συνθήκες του εργαστηρίου) (2 από 3) φυγοκέντρηση 1500 στροφές για τρία λεπτά, απόρριψη του υπερκειμένου με πιπετάκι Παστέρ, Προσθήκη νερού, φυγοκέντρηση, Επανάληψη άλλες τρεις φορές, προσθήκη διαλύματος NaNO3, κάλυψη με παραφίλμ και φύλαξη για την επόμενη μέρα.

Μέθοδος (προσαρμοσμένης στις συνθήκες του εργαστηρίου) (3 από 3) Την επόμενη μέρα με πιπέτα Παστέρ λαμβάνεται μικρή ποσότητα από την επιφάνεια του σωληναρίου και μικροσκοπείται 10Χ, 40Χ. ή προσθήκη διαλύματος NaNO3 για να δημιουργηθεί μηνίσκος. τοποθέτηση καλυπτρίδας. αναμονή 24h ή φυγοκέντρηση. τοποθέτηση της καλυπτρίδας σε αντικειμενοφόρο. μικροσκοπείται 10Χ, 40Χ. Αναζήτηση αυγών.

Μέθοδος αναλυτικά

Ζύγιση 15g χώματος

Μεταφορά σε δοχείο 100 ml

30ml νερού (μέτρηση με κύλινδρο) Προσθήκη νερού 30ml νερού (μέτρηση με κύλινδρο)

Tween 80 Προσθήκη 0,25 ml Tween 80 με πιπέτα Παστέρ

Ανάμιξη με σπάτουλα ή κουταλάκι ή ξύλινους στυλεούς

Διήθηση Διήθηση με γάζα

Μεταφορά του διηθήματος σε σωλήνες φυγοκέντρου

Φυγοκέντρηση Φυγοκέντρηση 1500 στροφές για τρία λεπτά

Απόρριψη του υπερκειμένου Απόρριψη του υπερκειμένου με πιπετάκι παστέρ Προσθήκη νερού, φυγοκέντρηση, Επανάληψη άλλες τρεις φορές προσθήκη διαλύματος NaNO3

Αναμονή Κάλυψη με παραφίλμ και φύλαξη για την επόμενη μέρα Κάλυψη με παραφίλμ και φύλαξη για την επόμενη μέρα Λήψη με πιπέτα Παστέρ μικρής ποσότητας υγρού από την επιφάνεια του σωληναρίου Τοποθέτηση σε αντικειμενοφόρο Μικροσκόπηση 10Χ, 40Χ Αναζήτηση αυγών

2ος Τρόπος Προσθήκη διαλύματος NaNO3 για να δημιουργηθεί μηνίσκος Τοποθέτηση καλυπτρίδας, Αναμονή 24h Τοποθέτηση της καλυπτρίδας σε αντικειμενοφόρο Μικροσκόπηση 10Χ, 40Χ Αναζήτηση αυγών

Αυγά τοξοκάρας Ανώριμα Μολυσματικά αυγά με προνύμφη “Toxocara canis”, από Joelmills διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0 Μολυσματικά αυγά με προνύμφη “Toxocara embryonated eggs”, από Flukeman διαθέσιμο με άδεια CC BY 3.0

Απομόνωση αυγών Τοξοκάρας από το χώμα (Βίντεο) Πηνελόπη Σκαλκώτου σπουδάστρια του ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Δημόσιας Υγείας

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Ανθούλα Νικολαΐδου 2014. Ανθούλα Νικολαΐδου. «Παρασιτολογία - Mυκητολογία (Ε). Ενότητα 7: Απομόνωση αυγών Τοξοκάρας από το χώμα». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.