Οργανική Χημεία Β΄ Λυκείου Προβληματισμοί για την καλύτερη αξιοποίηση του μαθήματος
31/3/2015 4:07 μμΠαύλος Σινιγάλιας2 Ποια χημικά φαινόμενα προέχουν; 1.Καύσεις 2.Πυρόλυση 3.Προσθήκη 4.Ζυμώσεις 5.Οξειδώσεις 6.Πολυμερισμός
31/3/2015 4:07 μμΠαύλος Σινιγάλιας3 Καύσεις: διαχέονται σε όλα τα κεφάλαια της οργανικής χημείας. Οι μαθητές: Τις αναγνωρίζουν ως εξώθερμα φαινόμενα. Κατανοούν τις περιβαλλοντικές συνέπειες των καύσεων. Προτείνουν εναλλακτικές μορφές παραγωγής ενέργειας. Αναγράφουν τις σχετικές εξισώσεις.
31/3/2015 4:07 μμΠαύλος Σινιγάλιας4 Πυρόλυση Οι μαθητές: Την αναγνωρίζουν ως ενδόθερμη, μη στοιχειομετρική και σύνθετη (πολλές παράλληλες) αντίδραση. Περιγράφουν τις συνθήκες διεξαγωγής της πυρόλυσης. Αιτιολογούν τη βαρύτητα της πυρόλυσης στην βιομηχανία του πετρελαίου.
31/3/2015 4:07 μμΠαύλος Σινιγάλιας5 Προσθήκη Οι μαθητές: Την αναγνωρίζουν ως εξώθερμη αντίδραση. Αναγράφουν τις εξισώσεις διαφόρων περιπτώσεων προσθήκης. Μοντελοποιούν την ανόρθωση του διπλού δεσμού.
31/3/2015 4:07 μμΠαύλος Σινιγάλιας6 Ζυμώσεις Οι μαθητές: Αναπτύσσουν τη σημασία των ζυμώσεων για τη ζωή και την παραγωγή τροφίμων. Παρασκευάζουν αιθανόλη με αλκοολική ζύμωση. Περιγράφουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται διάφορες ζυμώσεις.
31/3/2015 4:07 μμΠαύλος Σινιγάλιας7 Οξειδώσεις Οι μαθητές: Αναγνωρίζουν τις οξειδώσεις των οργανικών ενώσεων ως προσθήκη οξυγόνου ή απόσπαση υδρογόνου. Αναφέρουν περιπτώσεις οξειδώσεων. Αναγνωρίζουν τις καύσεις ως μια κατηγορία οξειδώσεων. Παρασκευάζουν αιθανάλη με οξείδωση αιθανόλης.
31/3/2015 4:07 μμΠαύλος Σινιγάλιας8 Πολυμερισμός Οι μαθητές: Περιγράφουν την τεχνολογική σημασία του πολυμερισμού. Μοντελοποιούν την αντίδραση του πολυμερισμού. Αναφέρουν διάφορα πολυμερή. Παρασκευάζουν νάιλον 6,10.