Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού Ενότητα 1: Βίντεο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού Ενότητα 3: Εξαγωγή τελικών αρχείων – Rendering.
Advertisements

Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Επιχειρηματική ηθική Υπέρβαση της ανθρώπινης ομορφίας. Προς τη θέωση…
Τέλος Ενότητας.
Διατομή σύνθετης δοκού
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή (α μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 4: Αρχιτεκτονική της Ευρετηρίασης (β μέρος) Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ανάπτυξη Πολυμεσικού Υλικού
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού Ενότητα 1: Βίντεο

2

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 3

Χρηματοδότηση Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 4

Σκοποί ενότητας Το παρόν εγχειρίδιο έχει στόχο να παρέχει στον χρήστη τις απαραίτητες πληροφορίες & τεχνικές για την μετα-παραγωγή οπτικού υλικού. 5

Περιεχόμενα μαθήματος Χαρακτηριστικά ψηφιοποίησης Επεξεργασία βίντεο 6

Χαρ/κα ψηφιοποίησης Ιδιότητες – Χαρακτηριστικά Video

Ιδιότητες – Χαρακτηριστικά Video (1/3) Frame Rate (fps) Το frame rate δηλώνει τα frames/καρέ της εικόνας ανά δευτερόλεπτο. Προφανώς όσο περισσότερα είναι τα καρέ ανά δευτερόλεπτο τόσο καλύτερα για το ανθρώπινο μάτι. Τα FR που χρησιμοποιούμε είναι στο ευρωπαϊκό πρότυπο DV-PAL 25 fps και στα Multimedia 15 fps. Στις κινηματογραφικές παραγωγές HD το FR είναι πάνω από 30 fps. 8

Ιδιότητες – Χαρακτηριστικά Video (2/3) Bit Rate (kpbs) Είναι η ροή δεδομένων της εικόνας σε video το οποίο είναι συμπιεσμένο με κάποια κωδικοποίηση (mp4, wmv κλπ). Όσο μεγαλύτερο είναι τόσο πιο ευκρινής θα είναι η εικόνα μας στον χρόνο (δεν θα pixel-λιάζει). Συνήθως για multimedia παραγωγές το Bit Rate κυμαίνεται από 200 kbps – 600 kbps. Για παραγωγές τύπου ταινιών υπερβαίνει τα 2 Mbps. 9

Ιδιότητες – Χαρακτηριστικά Video (3/3) Ανάλυση (pixel) Η ανάλυση δηλώνει το κάδρο διαστάσεων του video σε pixel. Οι διαστάσεις των κάδρων ποικίλουν από σύστημα σε σύστημα. Επίσης λαμβάνουμε υπόψη την αναλογία ύψους-πλάτους και το pixel aspect ratio το οποίο είναι πρότυπο για κάθε σύστημα. Οι βασικές αναλύσεις που χρησιμοποιούμε στο ευρωπαϊκό πρότυπο PAL-DV και πολυμέσα είναι: 720x576 & 640x480. Στο πρότυπο HD οι αναλύσεις είναι πολύ μεγαλύτερες. 10

Βίντεο Tracks - Clips

Χρήση του Vegas – import αρχεία Τοποθέτηση ενός clip στον άξονα εργασίας (timeline) με drag & drop. To clip εισάγεται σε ένα video track. Σε διεργασίες βίντεο προταιρεότητα έχει πάντα το track που βρίσκεται πιο πάνω 12

Tracks (1/2) Βασικές λειτουργίες των καναλιών (tracks) Όνομα Solo Mute Opacity/Level FX 13

Tracks (2/2) Όνομα: Το όνομα του καναλιού. Εξυπηρετεί να δίνουμε ονόματα στα tracks όταν δουλεύουμε με πολλαπλά κανάλια. Solo function: Η λειτουργία αυτή απενεργοποιεί όλα τα υπόλοιπα κανάλια αντίστοιχου είδους και κρατάει ενεργό μόνο το επιλεγμένο. Μπορεί κάποιος να κάνει solo πάνω από ένα κανάλι. Mute function: Η λειτουργία αυτή απενεργοποιεί αυτό το κανάλι. Πχ. στην περίπτωση του ήχου δεν περνάει το σήμα στο Master Track. Εφέ: Σε αυτό το panel ανοίγει ένα dialog για την προσθήκη οπτικών ή ψηφιακών εφέ. Στάθμη έντασης (audio) ή opacity (video): Αλλαγή της στάθμης καθολικής έντασης ή opacity αντίστοιχα για το συγκεκριμένο track. 14

Βίντεο Navigation - Editing – Trimming

Navigation - Editing – Trimming 1/ 16 Η μετακίνηση Clip στον άξονα του χρόνου (Navigation) είναι πολλές φορές αναγκαία Επιτυχάνεται κάνοντας drag ένα clip με το ποντίκι

Navigation - Editing – Trimming 3/ Τομή ενός Clip με το πλήκτρο ‘S’ Το clip του video είναι by default ομαδοποιημένο με το αντίστοιχο του audio Η τομή σε Clip επιτρέπει την διαγραφή ανεπιθύμητων μερών από τον χρήστη 17

Navigation - Editing – Trimming 4/ Τοποθετώντας το ποντίκι ακριβώς πάνω στο όριο του Clip μπορούμε να κάνουμε μικρο-αλλαγές (trimming) 18

Navigation - Editing – Trimming 4/ Στα σημεία αρχής/τέλος των clip είναι αναγκαία η δημιουργία μιας ομαλής μετάβασης (dissolve in/out) To dissolve εφαρμόζεται κατόπιν του ‘κοψίματος’ ενός clip 19

Ένα cross dissolve μπορεί να χρησιμοποιηθεί μεταξύ δύο διαδοχικών clip που ενώνονται Ως εναλλακτική λύση του dissolve ή cross-dissolve χρησιμοποιούνται η μηχανισμοί των μεταβάσεων (transitions) 20 Navigation - Editing – Trimming 5/

Βίντεο Οπτικά εφέ (Virtual FX)

VFX – Γενικά Η χρήση οπτικών εφέ (VFX) συνίσταται στην μετα-παραγωγή για την βελτίωση του αποτελέσματος Η εφαρμογή των VFX μπορεί να γίνει είτε σε ένα video track είτε σε ένα clip ξεχωριστά Η σειρά με την οποία τοποθετούνται τα εφέ είναι καθοριστική για το τελικό αποτέλεσμα Η υπερβολική χρήση VFX οδηγεί σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα 22

VFX – Φωτεινότητα – Αντίθεση Το Brightness επηρεάζει την φωτεινότητα της εικόνας. Πχ αλλάζει όλα τα σκούρα χρώματα σε πιο ανοιχτές αποχρώσεις. Το Contrast αυξάνει ή μειώνει την αντίθεση μεταξύ των χρωμάτων. Συχνά είναι αναγκαία η αλλαγή και στις δύο παραμέτρους για το επιθυμητό αποτέλεσμα. 23

Παράδειγμα διόρθωσης Brightness και Contrast Πριν την διόρθωση Μετά την διόρθωση του Brightness & Contrast 24

Παράδειγμα διόρθωσης Contrast Πριν την διόρθωση Μετά την διόρθωση του Contrast 25

VFX plug-in Color Correction 26 Διόρθωση Χρωμάτων (CC) 1

Διόρθωση Χρωμάτων (CC) 2 Κάθε ‘δίσκος’ στο interface του εργαλείου CC αντιπροσωπεύει μια περιοχή τόνου. – Χαμηλή περιοχή (Σκούρα/Σκιές) – Μεσαία (Γκρίζα) – Ψηλή (Φωτεινές περιοχές) Κάθε χρώμα έχει και το αντίστοιχο συμπληρωματικό του. Τα συμπληρωματικά χρώματα βρίσκονται αντιδιαμετρικά στον δίσκο Η μετατόπιση του δείκτη σε κάθε δίσκο αλλάζει την παράμετρο Hue για την αντίστοιχη περιοχή 27

Άλλοι παράμετροι για CC Saturation: Ποσοστό χρώματος στην εικόνα Gamma: Σχετική φωτεινότητα Threshold: Σε αντίθεση με την παράμετρο Gamma η παράμετρος ορίζει την απόλυτη φωτεινότητα (Luminance) της εικόνας. Gain: Ορίζει το ποσό του Luminance 28

Παράδειγμα CC Πριν την εφαρμογή CC Μετά την διόρθωση χρωμάτων 29

Βίντεο Markers – Regions Loops

Οι Markers χρησιμοποιούνται για να ορίσει ο χρήστης σημεία ενδιαφέροντος μέσα σε ένα timeline Τα Regions ορίζουν μια περιοχή ενδιαφέροντος ή λούπας, ενώ διευκολύνουν στην τελική διαδικασία του rendering, ορίζοντας περιοχές για export. 31

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα (1 από 2) Σημείωμα Αναφοράς Copyright 2014 Eθνικόν Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών. Παναγιώτης Μαρκόπουλος, Γιώργος Φράγκος, Γιώργος Θεοφάνους. «Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού. Ενότητα Bίντεο.» Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση εδώ, 15/07/2014. Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Η άδεια αυτή ανήκει στις άδειες που ακολουθούν τις προδιαγραφές του Oρισμού Ανοικτής Γνώσης [2], είναι ανοικτό πολιτιστικό έργο [3] και για το λόγο αυτό αποτελεί ανοικτό περιεχόμενο [4]. [1] el [2] [3] [4] 33

Σημειώματα (2 από 2) Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: – Το Σημείωμα Αναφοράς – Το Σημείωμα Αδειοδότησης – Τη δήλωση διατήρησης Σημειωμάτων – Το σημείωμα χρήσης έργων τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους. 34