ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ Α’ ΤΑΞΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΞΟΥ.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ.
ΑΡΧΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ.
ΤΟ ΓΑΜΗΛΙΟ ΤΡΑΠΕΖΙ.
ΠΟΜΠΗ ΝΥΦΗΣ.
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΑΜΗΛΙΑΣ ΤΕΛΕΤΗΣ ΘΕΩΝ.
ΤΟ ΛΟΥΤΡΟ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΣΕ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΖΩΗΣ. ΓΑΜΗΛΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΕΒΗΤΑΣ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΗΤΑΝ Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΗΤΑΝ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΗΤΑΝ Η ΜΟΥΣΙΚΗ. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΕΦΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΑΡΧΙΖΕ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΕΤΩΝ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΑΡΧΙΖΕ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΕΤΩΝ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΓΡΑΦΑΝ ΣΕ ΠΛΑΚΑ ΑΛΕΙΜΜΕΝΗ ΜΕ ΚΕΡΙ.
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.
ΑΓΩΝΕΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΑΓΩΝΕΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. Η λέξη αγώνας για τους αρχαίους Έλληνες σήμαινε αρχαία, συγκέντρωση πολλών ανθρώπων. Αργότερα σήμαινε και τον τόπο συγκέντρωσης, κι έπειτα κάθε αγώνισμα που τελούταν στους χώρους αυτούς.
ΑΓΩΝΕΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Η γυμναστική θεωρείται απαραίτητο εφόδιο για την εκπαίδευση των νέων.
ΣΥΜΠΟΣΙΟ.
Ένα συμπόσιο είχε δυο μέρη ανεξάρτητα μεταξύ τους Ένα συμπόσιο είχε δυο μέρη ανεξάρτητα μεταξύ τους. Πρώτο ήταν το δείπνον ή σύνδειπνον, κατά το οποίο έτρωγαν χωρίς να καταναλώνουν πολύ χρόνο και χωρίς πολλές συζητήσεις.
Στη συνέχεια οι δούλοι απέσυραν τα τραπέζια, καθάριζαν τον τόπο κι έφερναν νέα τραπέζια κι έτσι άρχιζε το δεύτερο μέρος ο πότος.
Ο πότος κρατούσε ως τις πρωινές ώρες Ο πότος κρατούσε ως τις πρωινές ώρες. Οι άνθρωποι έπιναν κρασί που το συνόδευαν με ποικίλα επιδόρπια όπως ξερούς καρπούς, τυρί κτλ τα οποία ονόμαζαν τραγήματα.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.
Τις διατροφικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων χαρακτήριζε η λιτότητα, κάτι που αντικατόπτριζε τις δύσκολες συνθήκες υπό τις οποίες διεξάγετο η ελληνική γεωργική δραστηριότητα. Θεμέλιο τους ήταν η λεγόμενη «μεσογειακή τριάδα» σιτάρι, λάδι και κρασί.
Οι Έλληνες κατανάλωναν ιδιαιτέρως τα γαλακτοκομικά και κυρίως το τυρί Οι Έλληνες κατανάλωναν ιδιαιτέρως τα γαλακτοκομικά και κυρίως το τυρί. Το βούτυρο ήταν γνωστό, αλλά αντί αυτού γινόταν χρήση κυρίως του ελαιόλαδου. Το φαγητό συνόδευε κρασί (κόκκινο, λευκό ή ροζέ) αναμεμειγμένο με νερό.
Τα δημητριακά σερβίρονταν συνήθως με ένα συνοδευτικό γνωστό με τη γενική ονομασία ὄψον. Για τους κατοίκους των πόλεων τα φρέσκα οπωροκηπευτικά ήταν πολύ ακριβά κι έτσι καταναλώνονταν σπάνια. Οι φτωχότεροι πολίτες προτιμούσαν τα ξηρά λαχανικά. Τα φρούτα, φρέσκα ή ξηρά, τρώγονταν ως επιδόρπιο. Πρόκειται κυρίως για σύκα, σταφίδες, καρύδια και φουντούκια. Τα ξηρά σύκα χρησίμευαν επίσης ως ορεκτικό, πίνοντας παράλληλα κρασί. Στην περίπτωση αυτή, συνοδεύονταν συχνά από ψητά κάστανα, στραγάλια ή ψημένους καρπούς οξιάς.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΙΕΡΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ. Θεός του γλεντιού και του κρασιού.
ΙΕΡΟ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ. Θεά του Έρωτα και της Ομορφιάς.
ΙΕΡΟ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ ΧΤΙΣΜΕΝΟ ΣΕ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ. Θεός της στεριάς και της θάλασσας.
ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΡΤΕΜΗΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΔΑΣΟΣ. Βασίλισσα των βουνών και των δασών, θεά του κυνηγιού.
ΙΕΡΟ ΔΙΟΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΠΟΔΕΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ. Πατέρας θεών και ανθρώπων ,μετεωρολογικός θεός, ελεγκτής της αστραπής, του κεραυνού και της βροχής.
ΙΕΡΟ ΘΕΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΥΛΑΤΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ. Μέγας Θεός του Ελληνικού Πανθέου.
ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΑ ΙΕΡΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΤΑΝ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΠΟΤΑΜΟΥΣ.
ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΙ, ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΑ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
ΑΛΛΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΘΕΟΙ. Ερμής Ήρα
Άρης Αθηνά
ΟΠΛΙΤΕΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΑΛΑΓΓΑΣ ΣΕ ΠΑΡΑΤΑΞΗ.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΦΑΛΑΓΓΑ ΣΕ ΠΑΡΑΤΑΞΗ.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ: ΒΟΥΒΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΡΟΚΩΣΤΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΤΖΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΕΧΑΓΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΑΚΙΔΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΑΛΙΟΥΦΑ ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΟΥΓΙΑΝΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΕΛΙΑ ΡΟΔΟΥΛΑ ΠΟΥΠΑ ΑΘΗΝΑ ΠΡΟΥΜΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΤΟΠΗ ΗΛΙΑΣ ΤΣΑΚΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΧΑΤΖΗΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΤΑΣΟΣ ΜΕ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.