Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του
Προφίλ θύτη Κυρίως αγόρια, μεμονωμένα είτε σε ομάδες Διασπαστικά άτομα Διακρίνονται από επιθετικότητα Έχουν την ανάγκη της εξουσίας Εμμένουν στην επίθεση μέχρι τον τελικό εξευτελισμό των θυμάτων Τρέφουν συναισθήματα χαμηλής ενσυναίσθησης και θετικής αυτοεικόνας
Προφίλ θύτη Δεν παραδέχονται την παραβατική τους συμπεριφορά Παρουσιάζουν χαμηλές σχολικές επιδόσεις Έχουν ελάχιστο άγχος Διαχειρίζονται τα προβλήματα με αντεπίθεση Στη μετέπειτα ζωή τους, καταλήγουν σε παραπτωματικές πράξεις
Αίτια Προδιαθεσιακοί παράγοντες Ατομικοί Κοινωνικοί 1. Φύλο 1. Οικογένεια 2. Κληρονομικότητα 2. Εκπαίδευση 3. Ψυχική υγεία 3. Περιβάλλον 4. Χαρακτηριστικά νεανικής 4. Πρότυπα ηλικίας 5. Εργασία 6. Πολιτική διαφορετικότητα
Παράγοντες Σχολική αποτυχία Κατάθλιψη εφηβικής ηλικίας Αίσθηση ψυχικού κενού Καταπίεση Ανασφάλεια Η οικογένεια ως παράγοντας: 1.Έλλειψη προσοχής και κατανόησης 2.Κακή διαπαιδαγώγηση 3.Κακομεταχείριση
Εξωτερικοί παράγοντες Τηλεόραση: Η συνεχής παρακολούθηση βίας οδηγεί σε εκδήλωση αντικοινωνικής συμπεριφοράς Παιδική εργασία Σώμα των εφήβων: Πηγή έντονων διαχυτικών ερεθισμάτων που οδηγεί σε σεξουαλικές παραβατικές πράξεις
Συνέπειες Αντίκτυπος στο κοινωνικό περιβάλλον Δυσλειτουργία στην κοινωνική ενσωμάτωση Απόκτηση υψηλής αυτοεκτίμησης Ανωριμότητα Κατάθλιψη Διακοπή φοίτησης στο σχολείο Εμφάνιση νευρικότητας, ανησυχίας Χρήση ναρκωτικών, ψυχοτρόπων ουσιών και αλκοόλ Αυτοκτονικός ιδεασμός
Έρευνες στο θύτη Οι μαθητές-θύτες ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών Τα αγόρια είναι πιο επιρρεπή σε χρήση σωματικής βίας ενώ τα κορίτσια σε λεκτικής, με αναλογία 3 προς 1
Ο θύτης δεν γεννιέται, γίνεται… Σπύρου Εύη Γκόγκου Νικολέτα Κασιώρα Κωνσταντίνα Καλαμάτα Αναστασία Τσινοπούλου Γαρυφαλλένια
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας στο 3ο Λύκειο Λάρισας
Χτύπησα, κλώτσησα, έσπρωξα συμμαθητή μου
Λεκτική βία
Αποκλεισμός από την παρέα, περιθωριοποίηση
Σεξουαλική παρενόχληση
Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
Συναισθήματα θύτη
Ένιωσα δυσφορία με τον εαυτό μου
Ένιωσα ικανοποίηση που εκδικήθηκα
Ένιωσα χαρά, γιατί εκτονώθηκα
Έχω συναισθήματα ενοχής
Σχέσεις με την οικογένεια Η οικογένεια προσφέρει
Αγάπη, φροντίδα, στοργή κτλ
Χρήματα, ρούχα, δώρα κτλ
Βοήθεια στα μαθήματα
Ενθάρρυνση/παρακίνηση
Επικοινωνία
Συμπεριφορά άλλων
Δίκαιη συμπεριφορά από γονείς
Δίκαιη συμπεριφορά από δασκάλους
Δίκαιη συμπεριφορά από συμμαθητές/συμμαθήτριες
Δίκαιη συμπεριφορά από τους ανθρώπους που έρχεσαι σε επαφή
Αυτοαντίληψη
Είσαι ικανοποιημένος/η με:
Ικανοποίηση για την εικόνα σου
Ικανοποίηση για την αποδοχή από συνομιλήκους
Ικανοποίηση για την επίδοση στο σχολείο
Ευχαριστίες Κλείνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Χρύσα Καλουμένου για τη βοήθειά της στην κινηματογράφηση του βίντεό μας. Τις κυρίες Καραμπάτσα και Μπεϊνά για τις πολύτιμες συμβουλές τους και την καθοδήγηση που μας παρείχαν.