Γραμμή
Είδη Γραμμών Ευθεία, Καμπύλη, Τεθλασμένη
Η Γραμμή καθορίζεται σαν σημάδι με μήκος και φορά. Αρχίζει από ένα σημείο που κινείται πάνω στην επιφάνεια. Μπορεί να διαφέρει σε απόσταση, πλάτος, φορά, καμπυλότητα και χρώμα. Δημιουργείται δισδιάστατα ή τρισδιάστατα. Η γραμμή μπορεί να εκφράσει Διάφορα συναισθήματα και να έχουν ιδιότητες που έχουν σχέση με το περιβάλλον και τη φύση.
Οριζόντια Γραμμή Μια οριζόντια γραμμή υποβάλλει την αίσθηση της επιφάνειας της Θάλασσας, την απεραντοσύνη της και την ηρεμία της. Θυμίζει επίσης τον Άνθρωπο που ξεκουράζεται ξαπλωμένος, δίνει την αίσθηση της σταθερότητας και της ασφάλειας. Η Ευθεία Γραμμή υποδηλώνει ομαλή και σταθερή κίνηση, απόσταση , κίνηση του βλέμματος. Η απλούστερη Ευθύγραμμη Διάταξη θεωρείται η οριζόντια και η κατακόρυφη
Παράταξη παρόμοιων Γραμμών υποδηλώνει επιφάνεια, Φωτοσκίαση και ως εκ τούτου τρισδιάστατο χώρο
Pierre D’ Avoine
Κάθετη γραμμή Μια κάθετη γραμμή από κάτω προς τα πάνω έχει μια δύναμη και τάση να ψηλώσει όπως ένα δέντρο. Ενώ αντίθετα έχει τη τάση να κατεβαίνει υπακούοντας στο νόμο της βαρύτητας σαν ένα βαρύ αντικείμενο που πέφτει.
Κατακόρυφή Γραμμή Δυναμική Κίνηση προς τα επάνω ή προς τα κάτω. Προσπάθεια, Ανάπτυξη, Ανάταση
Σύνθεση με Οριζόντιες και κατακόρυφες γραμμές Δημιουργεί ένα σχετικό ήρεμο σύνολο. Ο συνδυασμός κατακόρυφων και οριζόντιων γραμμών δίνει αποκλειστικά την εντύπωση δισδιάστατου χώρου.
Πλάγια Γραμμή Πλάγια γραμμή θεωρείται ως απόκλιση από την οριζόντια η την Κατακόρυφη υπό την επίδραση δυνάμεων με διάφορες κατευθύνσεις. Έντονα ενεργητική, ασταθής και επιρρεπής στην επίδραση δυνάμεων Υπό προϋποθέσεις. Υποδηλώνει την Τρίτη διάσταση (Βάθος). Μια πλάγια γραμμή χάνει την ισορροπία της με μια διάθεση Πτώσης και κίνησης, με μια ανήσυχη διάθεση.
Bill Culbert
Διασταυρούμενες Γραμμές Γραμμές που διασταυρώνονται δημιουργούν πληθώρα εντυπώσεων δυναμικής κίνησης και έντασης και συγχρόνως αυξάνουν την αίσθηση του χώρου.
Καμπύλη Γραμμή Η καμπύλη γραμμή παρουσιάζεται ελεύθερη και ανέμελη. Δεν δημιουργεί ένταση, είναι χαλαρωτική, ζεστή και άκρως συναισθηματική. Η ΓΡΑΜΜΗ ΣΥΝΥΦΑΣΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΚΑΙ ΡΥΘΜΟ. ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΑΡΟΜΟΙΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Καμπύλη Γραμμή ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΕΙΤΕ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΜΨΗΣ ΜΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΕΞ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΙΤΕ ΩΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΣΗΜΕΙΟΥ Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΜΙΑΣ ΑΠΛΗΣ ΚΑΜΠΥΛΗΣ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ. Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΜΙΑΣ ΠΟΛΥΠΛΟΚΗΣ ΚΑΜΠΥΛΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΠΟΥ ΥΠΕΡΙΣΧΥΟΥΝ. ΟΣΟ ΠΙΟ ΚΛΕΙΣΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΝΟΕΙΤΑΙ ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΝΟΣ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΥΠΟΔΗΛΩΝΕΙ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ. EΝTAΣH ΚΙΝΗΣΗ ΡΥΘΜΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Μια σύνθεση με καμπύλες Γραμμές δημιουργούν ανάλαφρες Αεράτες συνθέσεις που θυμίζουν Το φυσικό κόσμο και εκφράζουν ρευστότητα.
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ, ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ΜΑΣ, ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Η ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΟΥ ΟΠΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ.
Γραμμές που αγγίζουν τις πλευρές Ενός πλαισίου δίνουν την εντύπωση Στατικότητας και ταυτίζονται περισσότερο με την δισδιάστατη επιφάνεια.
Η θέση μιας γραμμής σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο επηρεάζει σημαντικά Την αντιληπτή δυναμική της.
Ένταση Κίνηση Τεθλασμένη Γραμμή Ρυθμική Κίνηση
Μια σύνθεση με τεθλασμένες γραμμές δημιουργεί Ένα βίαιο και δυναμικό αποτέλεσμα
ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Η ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ Η ΚΙΝΗΣΗΣ
WASSILY KANDINSKY
VICTOR VASARELY
Vincent Van Gogh
Vincent Van Gogh
Vincent Van Gogh
MATISSE PICASSO
PABLO PICASSO
JOAN MIRO
JOAN MIRO
JOAN MIRO
ANTONI TAPIES
ANTONI TAPIES
MUNCH Κραυγή
NOLDE
Felix Vallotton
Felix Vallotton
Felix Vallotton
Κίνηση μέσα από τη φύση
Μελίσσα Χατζηκυριάκου Αρκτική
William Turner “snowstorm”
Κίνηση μέσα από το σώμα
Francis Bacon
Κίνηση φώς Χρώμα Σχήμα
Wassily Kandinsky
Σχήμα
Μεγέθη
Απόσταση-Χώρος Space is the empty or open area between, around, above, below, or within objects . Shapes and forms are made by the space around and within them. Space is often called three-dimensional or two- dimensional. Positive space is filled by a shape or form. Negative space surrounds a shape or form. .