ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΟΜΑΔΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ (ΑΣΚΗΣΗ) Λάμπρος Πόλκας
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ - ΤΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΑΠΟΚΟΜΙΣΑΜΕ;
Page 3 1) ΣΥΝΔΕΣΗ… Δημιουργήσαμε: 1.Λίγο χρόνο στην αρχική ολομέλεια για ένα καλωσόρισμα και 2.Μια αρχική σύνδεση μεταξύ μας και με το πρόγραμμα.
Page 4 2) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΥΑΔΑΣ Λειτουργικά χαρακτηριστικά : 1.Σύνδεση των λιγότερο γνωστών/συνδεδεμένων 2.Μετακίνηση στον χώρο 3.Οριοθέτηση 4.Αξιοποίηση της προσωπικής (θετικής) εμπειρίας
Page 5 3) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΕΤΡΑΔΑΣ Λειτουργίες: 1.Κάθε μέλος της δυάδας σύστησε στα μέλη της τετράδας το ταίρι του. ΓΙΑΤΙ; 2.Διαμοιρασμός εμπειριών-διαπιστώσεις-συναισθήματα από αυτό που βιώνεται ή διεξάγεται 3.Τιτλοφόρηση (παρατσούκλι) ομάδας. ΓΙΑΤΙ; - αναφορά των μελών
Page 6 4) ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ Λειτουργίες: 1.Ανακοίνωση, μέσω του εκπροσώπου της ομάδας, ό,τι συνδιαμορφώθηκε 2.Σχόλια
Page 7 5) ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ Λειτουργίες: 1.Γιατί είμαστε εδώ; 2.Τι κάνουμε; τι μπορούμε να κάνουμε; 3.Είναι δυνατή η καταρχήν συμφωνία σε κάποιες γενικές αρχές ως προς το θέμα-στόχο; (Συμβόλαιο);
ΑΣΚΗΣΗ
Page 9 ΓΙΑΤΙ; Για να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτά που γνωρίσαμε / βιώσαμε για την «ομάδα» στη δουλειά μας με τους μαθητές μας στην τάξη
Page 10 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Θα σχεδιάσουμε μια εκπαιδευτική δραστηριότητα με τους μαθητές μας, που θα αξιοποιεί την διαδικασία "διαμόρφωσης ομάδας" ως εργαλείο για το χτίσιμο μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας
Page 11 ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1.Πότε / σε ποια ακριβώς εκπαιδευτική περίσταση θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε τη διαδικασία σχηματισμού μιας «ομάδας» μαθητών; ΔΥΑΔΑ ΤΕΤΡΑΔΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ / ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Σκοπός
Page 12 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Με βάση τη μέχρι τώρα βιωματική εμπειρία σας στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης, σχεδιάστε τα βήματα που θα ακολουθήσετε προκειμένου να συμβάλλετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην διαμόρφωση της ομάδας της τάξης σας. Θεωρείστε στην απάντησή σας ότι είστε ο πρώτος εκπαιδευτικός που μπαίνει στην τάξη, αυτή την χρονιά.