«Οι Νέοι δίνουν λύσεις στις οδικές συγκρούσεις» Τμήμα Τροχαίας Αρχηγείου
Τι εξυπακούει ο τραγικός αριθμός των νεκρών στην Ε.Ε.; 14 Αυγούστου 2005 – η πτώση του αεροπλάνου της εταιρείας Ήλιος, επέφερε το θάνατο σε 121 ανθρώπους και βύθισε την Κύπρο στο πένθος. (2013) Περίπου 500 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε βδομάδα σε τροχαίες συγκρούσεις στους δρόμους της Ευρώπης = πτώση 4 αεροπλάνων όπως το μοιραίο αεροπλάνο! 20/11/142
Δίδυμοι Πύργοι (Νέα Υόρκη – 9 Σεπτεμβρίου 2001) Από την τρομοκρατική επίθεση σκοτώθηκαν 3000 άνθρωποι. Πάνω από 2100 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μήνα στους δρόμους της Ευρώπης. 20/11/143
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Στρατηγικός Στόχος /11/144 Πηγή: - CARE (EU road accidents database) - National data -50% %
20/11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ 5 -50% ΚΥΠΡΟΣ Εξελικτική πορεία του αριθμού των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα για την περίοδο ,75%
ΑΥΞΟΜΕΙΩΣΗ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ % ΝΕΚΡΟΙ % 20/11/14 6 ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ / ΝΕΚΡΟΙ 20/11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ/ΝΕΚΡΟΙ 1/1/ /11/2014
Ομάδες υψηλού κινδύνου Νεαροί οδηγοί Αλλοδαποί Μοτοσικλετιστές 20/11/148
Νεκροί κατά ιδιότητα ενεχομένου, για την περίοδο /11/149 20/11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
20/11/14 10 ΝΕΚΡΟΙ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 25 ΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΤΟΣ ΣΥΝΟΛΟ ΝΕΚΡΩΝ ΝΕΚΡΟΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 25 ΕΤΩΝ ΠΟΣΟΣΤΟ ,48% ,00% ,17% ,45% ,45% ΣΥΝΟΛΟ ,35% 20/11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
20/11/14 11 Νεκροί μέχρι και 25 ετών, κατά ιδιότητα, για την περίοδο /11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Νεκροί μέχρι και 25 ετών κατά φύλο για την περίοδο /11/ /11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
20/11/1413 Ομάδα υψηλού κινδύνου ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΕΣ
ΕΤΟΣΣύνολο θυμάτων Μοτοποδηλατιστών Μοτοσυκλεττιστών και επιβατών Έφεραν κράνος Δεν έφεραν κράνος ΠοσοστόΝέοι μέχρι 25 ετών Ποσοστό ,00% 1664,00% ,19% 942,86% ,33% 738,89% ,94% 423,53% ,00% 1066,67% ΟΛΙΚΟ ,25%4647,92% ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΕΚΡΩΝ ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΙΣΤΩΝ / ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΚΡΑΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ /11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
20/11/1415 Αλκοόλ και οδήγηση Υπερβολική ταχύτητα Μη χρήση ζώνης ασφαλείας Μη χρήση προστατευτικού κράνους
ΝΕΚΡΟΙ ΜΕΧΡΙ 25 ΕΤΩΝ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΗΣ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ /11/ /11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Φιλμάκι για Ταχύτητα 20/11/1417
20/11/1418 Ξέρετε ότι η σφοδρότητα της σύγκρουσης ενός αυτοκινήτου με σταθερό αντικείμενο εξαρτάται από την ταχύτητα του και ισοδυναμεί με τη σφοδρότητα της πτώσης του από κάποιο ύψος; 50 ΧΑΩ 65 ΧΑΩ 80 ΧΑΩ 100 ΧΑΩ 120 ΧΑΩ 150 ΧΑΩ 3ο όροφο 5ο όροφο 8ο όροφο 13ο όροφο 15ο όροφο 23ο όροφο Ισοδυναμεί με πτώση από: Σύγκρουση με ταχύτητα: 50 ΧΑΩ80 ΧΑΩ120 ΧΑΩ Τι σε κάνει να πιστεύεις πως εσύ θα επιζήσεις από μια τέτοια σύγκρουση;
Φιλμάκι για Αλκοόλ 20/11/1419
150 mg/dL 380 φορές 100 mg/dL 48 φορές 50 mg/dL 11 φορές Όριο βάση Νομοθεσίας 20 mg/dL 20/11/1420 2 φορές Συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα (mg/dL) Αύξηση του κινδύνου για εμπλοκή σε δυστύχημα Αλκοόλ και Οδήγηση
Πώς το Αλκοόλ επηρεάζει την ικανότητα οδήγησης; Επιβραδύνει τις λειτουργίες του εγκεφάλου με αποτέλεσμα την αργή λήψη αποφάσεων. Μειώνει την ικανότητα του ατόμου να υπολογίζει την ταχύτητα και την απόσταση από αυτοκίνητα, ανθρώπους ή αντικείμενα. Δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι οδηγείς καλύτερα. Αυξάνει την αίσθηση της κούρασης και την υπνηλία. Μειώνει τα αντανακλαστικά και το συντονισμό των κινήσεων. Μειώνει το οπτικό πεδίο. Αυξάνει το χρόνο αντίδρασης. 20/11/1421 Αν οδηγείς μηχανοκίνητο δίκυκλο ή ποδήλατο, διατρέχεις μεγαλύτερο κίνδυνο, διότι μειώνεται η αίσθηση της ισορροπίας ακόμα και με μικρή ποσότητα αλκοόλ.
Φιλμάκι για Ζώνες Ασφαλείας 20/11/1422
20/11/1423 Η μη χρήση Ζώνης Ασφαλείας αυξάνει τον κίνδυνο για πρόκληση σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου. 50% όλων των θανάσιμων ή σοβαρών τραυματισμών θα μπορούσαν να αποφευχθούν με την χρήση και μόνο της ζώνης ασφαλείας.
Η μη χρήση προστατευτικού κράνους αυξάνει τον κίνδυνο για πρόκληση σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου. 20/11/1424 Στην Κύπρο 56,25% των νεκρών οδηγών και επιβατών μοτοσικλέτας/μοτοποδηλάτου δεν έφεραν προστατευτικό κράνος για την περίοδο 2009 – 2013, δηλαδή οι 54 από τους /11/14 – ΠΗΓΗ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΓΕΙΟΥ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Τρόποι Αντιμετώπισης Διαφώτιση Αστυνόμευση 20/11/14 25
ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση Προσαρμογή των εκστρατειών διαφώτισης ώστε να απευθύνονται στους νέους Χρήση μέσων που χρησιμοποιούν οι νέοι ○ Διαδίκτυο ○ Τηλεόραση / Ραδιόφωνο Διαλέξεις σε σχολεία και άλλα οργανωμένα σύνολα 26
Διοργάνωση των ετήσιων Σεμιναρίων Οδικής Ασφάλειας. Στήριξη πρωτοβουλιών που αφορούν τους νέους. Πρόγραμμα ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας «Bike-Safe». Συμμετοχή σε διάφορες εκδηλώσεις. Θεσμοθέτηση εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας σε όλα τα δημόσια σχολεία. 27 Συνέχεια…..
Αστυνόμευση Διεξαγωγή δεκαπενθήμερων στοχευόμενων εκστρατειών. Αστυνόμευση στα Μελανά σημεία πρόκλησης δυστυχημάτων. 28
Φιλμάκι με μοτοσικλέτα 20/11/14 29
Σας ευχαριστούμε…… 20/11/14 30