Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ JUNIT - Test First Design Έλεγχος Λογισμικού JUNIT - Test First Design Παναγιώτης Σφέτσος, PhD http://aetos.it.teithe.gr/~sfetsos/ sfetsos@it.teithe.gr Παναγιώτης Σφέτσος Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Απλό Παράδειγμα…. Junit 3.x import junit.framework.*; public class ATest extends TestCase { public ATest(String name) { super(name); } public void testATest() { int answer = 2; assertEquals((1+1), answer); }} 1 Εισαγωγή των κλάσεων της junit Η κλάση Ελέγχου Ο δομητής της κλάσης (κληρονομικότητα) Η μέθοδος του Test. 2 3 4 Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παράδειγμα – BoxVolume (1/3) import junit.framework.*; public class BoxTest extends TestCase { class Box { double width; double height; double depth; Box(double x, double y, double z) { width = x; height = y; depth = z; } double volume() {return width * height * depth;}} public void testAdd() { Box mybox1 = new Box(10, 20, 15); Box mybox2 = new Box(3, 6, 9); double vol; vol = mybox1.volume(); assertTrue(vol == 3000.00); vol = mybox2.volume(); assertTrue(vol == 162.00); }} Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παράδειγμα – BoxVolume (2/3) Προσέξτε τις εντολές assert… Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παράδειγμα – BoxVolume (3/3) Προσέξτε τις εντολές assert…Λάθος στην πρώτη assert. Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Παράδειγμα – Junit3.x import junit.framework.TestCase; public class TestCalculator extends TestCase { public void testAdd() Calculator calc = new Calculator(); double result = calc.add(50,10); assertEquals(60, result,0); } To 0 ονομάζεται παράγοντας Δέλτα και ορίζεται για ένα σίγουρο αποτέλεσμα (περιθώριο τιμών +/-) στα floating point αποτελέσματα. Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Παράδειγμα – Junit3.x Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Junit 3.x vs. Junit 4.x Στο Junit 3.x είχαμε : 1) κληρονομικότητα (..extends TestCase) 2) κάθε μέθοδος-Test ξεκινά με την δεσμευμένη λέξη test 3) άμεση χρήση των Assert-εντολών Στο Junit 4.x έχουμε : 1) Annotations μετά την Java 5.0 (..όχι κληρονομικότητα) 2) κάθε μέθοδος-Test δηλώνεται με το annotation @Test 3) χρήση των Assert-εντολών, με την import (δες παρακάτω) 4) έλεγχοι με exceptions π.χ: @Test(expected=IndexOutOfBoundsException.class) 5) έλεγχοι με timeout π.χ: @Test(timeout=1) Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Junit 3.x vs. Junit 4.x παράληψη μεθόδου ελέγχου (και με σχόλιο) π.χ: @Ignore(“to test auto den douleyei akomi..") @Test) ευελιξία : α) @BeforeClass και @AfterClass β) @Before και @After: αντί των SetUp() και TearDown(). παραμετρικά tests με την χρήση της @Parameters νέα Assert που υποστηρίζει arrays: assertEquals(array1, array2); Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Junit 3.x vs. Junit 4.x Εκτελείς ελέγχους Junit4 με τον Junit3 – runner, χρησιμοποιώντας τον Junit4 Adapter: public static junit.framework.Test suite() { return new JUnit4TestAdapter(SimpleMathTest.class); } Όπως και για το Junit3 δεν απαιτείται δομητής. Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Junit 4.0 - παράδειγμα – 1/2 import org.junit.*; import static org.junit.Assert.*; public class RectangleTest { Rectangle r; Rectangle[] rList=new Rectangle[5]; @Before // Ekteleitai prin apo ka8e Test. public void testSetup() {System.out.println("Arxi/-kopoihsi tou test.");} @After // Ekteleitai meta apo ka8e Test. public void testComplete() {System.out.println("Telos tou Test.");} 1 Εισαγωγή των κλάσεων της junit Εισαγωγή των Assert Η κλάση Ελέγχου Πριν από κάθε test Μετά από κάθε test 2 3 4 5 Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ
Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ Junit 4.0 - παράδειγμα – 2/2 @Test public void test1() {r=new Rectangle(); try { assertTrue("Test 1: Oi arhikes times einai lathos.", r.getH()==0 && r.getW()==0); System.out.println("To Test-1 oloklirothike me epityhia."); } catch (AssertionError e) { System.out.println(e.getMessage()); } } 6 Η μέθοδος Ελέγχου Παναγιώτης Σφέτσος, Μεθοδολογίες Προγραμματισμού ΙΙ