Κεφάλαιο 6 Threads. 2 Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κληρονομικότητα. Εισαγωγή  Κληρονομικότητα (Inheritance) καλείται ο μηχανισμός με τον οποίο μία νέα κλάση που ονομάζεται παράγωγη (derived class) δημιουργείται.
Advertisements

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Μέθοδοι που επιστρέφουν αντικείμενα Copy Constructor Deep and Shallow Copies.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πολυμορφισμός – Αφηρημένες κλάσεις Interfaces (διεπαφές)
Νήματα στη Java Καρακασίδης Αλέξανδρος Καστίδου Γεωργία Παπαφώτη Μαρία
ΜΑΘΗΜΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ C++ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014Τμ.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Αντικείμενα ως ορίσματα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αναφορές Στοίβα και Σωρός Μνήμης Αντικείμενα ως ορίσματα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Constructors, equals, toString Αντικείμενα ως παράμετροι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πίνακες Κλάσεις και Αντικείμενα.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 11: Intro to Applets Εβδομάδα 11: Εισαγωγή στα Applets.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 4: Exceptions Εβδομάδα 4: Εξαιρέσεις [Exceptions]
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Συλλογές.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές Εσωτερικές κλάσεις.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Σύνθεση αντικειμένων Παράδειγμα: Τμήμα πανεπιστημίου.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Σύγκριση Java και C++ Μεταπτυχιακό Εφαρμοσμένης Πληροφορικής - Αλέξανδρος Χατζηγεωργίου, Νοέμβριος 2004.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κληρονομικότητα Πολυμορφισμός – Late Binding.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 7. 2 Στόχοι μαθήματος Δημιουργία συναρτήσεων από το χρήστη Δομή προγράμματος με συναρτήσεις Συναρτήσεις και παράμετροι.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java II.
Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό Κλάσεις και αντικείμενα Κλάσεις και αντικείμενα Κατασκευαστές κλάσεων (constructors) Κατασκευαστές κλάσεων.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Αντικείμενα ως ορίσματα Εισαγωγή στις αναφορές.
1 Εισαγωγή στη Java Χρήσιμες Διευθύνσεις Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java Εργαλεία της Java Μεταγλώττιση στοιχειωδών εφαρμογών.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Γενικευμένες κλάσεις Συλλογές.
Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό
Applets Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη δυνατότητα προβολής γραφικών και τη δυνατότητα υλοποίησης ενός γραφικού.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Copy Constructor Deep and Shallow Copies.
JAVA: Threads Θ. Βαρβαρίγου Καθηγ. ΕΜΠ Τηλ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πολυμορφισμός – Αφηρημένες κλάσεις Interfaces (διεπαφές)
ΟΣΣ Δεκεμβρίου 2004 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα Αναφορές.
Threads Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά η μία μετά.
Applets Εκτελούνται από τον appletviewer και από Java enabled web browsers Εκμεταλλεύονται τo γραφικό υπόβαθρο που παρέχουν οι browsers, έχοντας έτσι τη.
1 Κεφάλαιο 2 Εισαγωγή στον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.
Κεφάλαιο 4 Εξαιρέσεις. Όταν σε ένα πρόγραμμα συμβεί κάποιο λάθος, ο κώδικας εγείρει (throw) μία εξαίρεση. Στη Java oι εξαιρέσεις εκπροσωπούνται από αντικείμενα.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 9: Κληρονομικότητα. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
Μέθοδοι Μέθοδοι Δημιουργοί, Υπερφόρτωση και Υπέρβαση Μεθόδων.
Κεφάλαιο 3 Τύποι Δεδομένων - Τελεστές. Πρωτογενείς τύποι δεδομένων: int, float, double, chars ΤύποςΌνομαΜέγεθος byte 8-bit signed, short 16-bit.
Εισαγωγή στη Java (Μέρος B’) Για όσους γνωρίζουν C++ Βασίλης Στούμπος
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 8: Κατασκευαστές. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής. Τμήμα.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Κλάσεις και Αντικείμενα.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι Ενότητα 10: Αφηρημένες τάξεις. Διδάσκων: Νικόλαος Θ Λιόλιος, Καθηγητής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Πολυμορφισμός – Αφηρημένες κλάσεις Interfaces (διεπαφές) Ένα μεγάλο παράδειγμα.
Κινητά και Διάχυτα Συστήματα Ενότητα # 3: Νήματα και ταυτοχρονισμός Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Παράδειγμα Κληρονομικότητας Γενικευμένες κλάσεις.
ΟΣΣ2 - 4 Δεκεμβρίου 2005 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Δικτυακός Προγραμματισμός (Θ)
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Κατανεμημένα Συστήματα
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Κλάσεις και αντικείμενα
Wrapper Classes, Abstract Classes and Interfaces
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
Εισαγωγή στη Java Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java
Κεφάλαιο 10 Streams.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
Εισαγωγή στη Java (Μέρος Α’)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Εξαιρέσεις [Exceptions]
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 6 Threads

2 Στον παραδοσιακό προγραμματισμό όταν ένα πρόγραμμα εκτελείται ονομάζεται process (διεργασία) και οι εντολές του εκτελούνται σειριακά η μία μετά την άλλη μέχρι το τέλος του. Σ’ αυτή την περίπτωση μπορούμε να πούμε οτι το συγκεκριμένο process διαθέτει μόνο ένα thread που εκτελεί τις εντολές του προγράμματος. Στις multithreading γλώσσες προγραμματισμού μπορούμε να ορίσουμε κάποιο process να περιέχει ένα ή και περισσότερα threads (lightweight processes) οι οποίες εκτελούν κάθε μια ξεχωριστά τον κώδικα του προγράμματος. Είναι σαν να έχουμε πολλά processes που εκτελούνται παράλληλα μέσα στο αρχικό process.

3 Υλοποίηση των Threads (α΄ Τρόπος) Δημιουργία υποκλάσης της κλάσης Thread: Ενδείκνυται στις περιπτώσεις που η κλάση μας δεν απαιτείται να κληρονομήσει μεθόδους από κάποια κλάση πέραν της Thread. Στην υποκλάση της Thread ανατίθεται κώδικας προς εκτέλεση υπερκαλύπτοντας (override) τη μέθοδο run() της κλάσης Thread. To Thread συμπληρώνει τον κύκλο ζωής του όταν ολοκληρωθεί η εκτέλεση της μεθόδου run( ).

4 Μέθοδοι της κλάσης Thread run(): Εμπεριέχει τον κώδικα που εκτελείται υπό την επίβλεψη του thread. Δεν καλείται ποτέ άμεσα. Παρακάμπτεται από τον προγραμματιστή. start(): εκκινεί την εκτέλεση του κώδικα που εμπεριέχεται στη μέθοδο run() sleep(int t): αδρανοποιεί την εκτέλεση του Thread για t msec

5 Υλοποίηση των Threads (α΄ Τρόπος) Παράδειγμα class SimpleThread extends Thread { public SimpleThread(String str) { super(str); //Ανάθεση ονόματος στο τρέχον // Thread } public void run() { for (int i = 0; i < 10; i++) { System.out.println(i + " " + getName()); try { sleep((int)(Math.random() * 1000)); } catch (InterruptedException e) {} } System.out.println("DONE! " + getName()); } Η πρώτη μέθοδος είναι ένας constructor που δέχεται ως όρισμα ένα string. Ο constructor καλεί έναν από τους constructors της κλάσης Thread. H run μπορεί να θεωρείται ως η καρδιά ενός thread - εδώ ορίζονται οι εντολές τις οποίες πρόκειται να εκτελέσει το thread.

6 Υλοποίηση των Threads (α΄ Τρόπος) H κλάση twoThreads διαθέτει την μέθοδο main στην οποία δημιουργούνται δυο threads – ένα που που ονομάζεται Jamaica και ένα που ονομάζεται Fiji. class TwoThreadsTest { public static void main (String[] args) { new SimpleThread("Jamaica").start(); new SimpleThread("Fiji").start(); } Output 0 Jamaica 0 Fiji 1 Fiji 1 Jamaica 2 Jamaica 2 Fiji 3 Fiji 3 Jamaica 4 Jamaica 4 Fiji 5 Jamaica 5 Fiji 6 Fiji 6 Jamaica 7 Jamaica 7 Fiji 8 Fiji 9 Fiji 8 Jamaica DONE! Fiji 9 Jamaica DONE! Jamaica

7 Υλοποίηση Threads σε υποκλάσεις (υπερκλάση≠Thread) public class AppletWithThread extends Applet extends Thread {……..} ΛΑΘΟΣ (Η Java δεν υποστηρίζει πολλαπλή κληρονομικότητα) Στην περίπτωση αυτή, η αξιοποίηση της λειτουργικότητας των Threads είναι εφικτή με τη χρήση ενός interface. Runnable interface: Επιβάλλει τον ορισμό μιας μεθόδου public void run( ) στις κλάσεις που το υλοποιούν

8 Υλοποίηση των Threads σε υποκλάσεις (2ος τρόπος) Δημιουργία κλάσης που υλοποιεί το Runnable interface. Δημιουργία ενός Thread με όρισμα στον κατασκευαστή αντικείμενο κλάσης η οποία υλοποιεί το Runnable interface. Public class MyClass implements Runnable{ ……….. Thread MyThread; ……….. public void myMethod(){ MyThread = new Thread(this, “ThreadName”); ……………. } }

9 Υλοποίηση των Threads (β΄ Τρόπος) H start() μέθοδος του applet εξετάζει εάν clockThread = null. Εάν είναι σημαίνει οτι το Clock Applet έχει μολις αρχίσει να εκτελείται ή έχει σταματήσει η εκτέλεσή του. Και στις δυο περιπτώσεις χρειάζεται η δημιουργία ενός νέου thread. Το this είναι η αναφορά σε στιγμιότυπο της κλάσης Clock. Παράδειγμα Applet public class Clock extends java.applet.Applet implements Runnable { Thread clockThread = null; public void start() { if (clockThread == null) { clockThread = new Thread(this, "Clock"); clockThread.start(); }

10 Υλοποίηση των Threads (β΄ Τρόπος) Παράδειγμα Applet (συνέχεια) public void run() { // loop terminates when clockThread // is set to null in stop() while (Thread.currentThread() == clockThread) { repaint(); try { clockThread.sleep(1000); } catch (InterruptedException e){} } Είναι η καρδιά της thread – καλεί την repaint() η οποία καλεί την paint – που εμφανίζει την ώρα. public void paint(Graphics g) { Date now = new Date(); g.drawString(now.getHours() + ":“ + now.getMinutes() + ":" + now.getSeconds(), 5, 10); } public void stop() { clockThread = null; }

11 Σύνοψη Για τη δημιουργία threads χρησιμοποιήθηκαν δύο διαφορετικοί κατασκευαστές:  Για υποκλάσεις της Thread: Thread(String name) String name: το όνομα του Thread  Για κλάσεις με υπερκλάση≠Thread Thread(Runnable obj,String name) Runnable Obj: αντικείμενο που υλοποιεί το Runnable interface String name: το όνομα που ανατίθεται στο Thread

12 Συγχρονισμός Threads Ο συγχρονισμός των Threads είναι εκτός ύλης του μαθήματος. Όσοι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν μπορούν να ανατρέξουν στις σημειώσεις της ενότητας.