ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έκθεση (μάθημα 3ο).
Advertisements

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ
Φωτογραφική μηχανή Η σύγχρονη φωτογραφική μηχανή είναι συνδυασμός τεχνολογιών από τρεις τομείς, των λεπτοκατασκευών, της οπτικής και, αφενός της χημικής.
Εισαγωγή στο χειρισμό της φωτογραφικής μηχανής
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Τα χρώματα δημιουργούνται στον εγκέφαλο. αισθητηριακή εμπειρία •Τα χρώματα δεν είναι καθ’ αυτό φυσικό φαινόμενο. Είναι αισθητηριακή εμπειρία. χημεία του.
Α) εισαγωγή Τυπωμένο κύκλωμα, είναι ένα κύκλωμα που σχηματίζεται πάνω στην επιφάνεια βακελίτη ή κάποιου εποξικού υλικού, η οποία είναι επιχαλκωμένη. Τα.
Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας
Η εξέλιξη της οικογενειακής φωτογραφίας με το πέρασμα των χρόνων
Περιεχόμενα o Σελ 1…Εισαγωγή o Σελ 3…Η πρώτη μηχανή o Σελ 5…Η ιστορική εξέλιξη της φωτογραφίας o Σελ 9… Ποιος τραβηξε την πρωτη φωτογραφια o Σελ 11…
Pinhole Camera ή Κάμερα Μικροσκοπικής Οπής
ΟΛΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση.
Τα υλικά και οι τεχνικές της Φωτογραφίας
1 Τεχνολογία Επικοινωνιών Κεφ.17 Συσκευές Ήχου & εικόνας σελίδες 394 – 398 (μέχρι κεραία))
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Εργασία στο μάθημα της Τεχνολογία
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ο Λύκειο Χαλανδρίου Τάξη Γ΄ Μάθημα: Φυσική Γενικής Σχ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΧΗΜΕΙΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΔΟΜΗ Δρ. Ι.Γ.Καράλη.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου
Εργασία Τεχνολογίας ΟΙ ΑΚΤΙΝΕΣ Χ ΘΕΜΑ: Αμπουλάιλας Πέτρος ΤΜΗΜΑ Α1.
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Ερευνητική εργασία 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης
Pamukkale Το Pamukkale βρίσκεται στην δυτική Τουρκία σε μια απόσταση 20 χλμ από την πόλη Denizli.
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Και Αρχικό: Γεωργακή Ιφιγένεια – Τροποποίηση: Τσούτσουρας Σπύρος.
8.3 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ 8.4 ΤΟ ΧΡΩΜΑ.
Εξουδετέρωση 2ο Γυμνάσιο Καλλίπολης Τοπογλίδη Ελένη.
Oι βάσεις.
Οι μαύρες τρύπες είναι γιγαντιαία άστρα τα οποία κατά το τέλος της ζωής τους καταρρέουν στην ιδία τους τη μάζα με αποτέλεσμα να καμπυλώνουν άπειρα τον.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ.
Φως και χρώματα (α).
! Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ!☺☻.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΡΑΧΑΤΙΟΥ
Γ.Ζ.Καπελώνης ΕΚΦΕ Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ Το «σενάριο» Αφού ολοκληρώσουμε τη διδασκαλία στο κεφάλαιο 3 οι μαθητές θα πραγματοποιήσουν την εργαστηριακή άσκηση «Προσδιορισμός.
1ο ΕΠΑ.Λ. ΣΟΦΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Β’ ΤΑΞΗ
Η ιστορία και η εξέλιξη της
Τα άλατα.
ΨΗΦΙΑΚΗ & ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Πώς βλέπουμε.
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
Η Ιστορία των ηλεκτρικών λαμπτήρων. Κατασκευή και επίδειξη των κυριότερων κατηγοριών.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ «ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» Εργασία στο μάθημα της τεχνολογίας. Σχολικό Έτος Υπεύθυνη Καθηγήτρια Στ. Μαυρομματάκη.
Βασικές αρχές έκθεσης Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Click to add Text Κάμερες και χρώμα Κάμερες και χρώμα.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ " ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ " Εξέταση στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια : κ. Μαυροματάκη.
Διαχωρισμός μειγμάτων
Photography Εισαγωγή στην Φωτογραφία
Υποατομικά σωματίδια - Ιόντα
ΕλληνογαλλικΗ σχολΗ ΠειραιΑ « ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ "
ΣΥΝΕΣΤΙΑΚΗ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΑ
Ερευνητική εργασία των μαθητών του Α1 του 3ου ΓΕΛ. Γλυφάδας
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕ ΠΡΙΣΜΑ
Edward de Bono’s Six Thinking Hats
ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ Στα πλαίσια του μαθήματος Φωτογραφίας στο τμήμα Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων, στα Δ.ΙΕΚ Σπάρτης Ρήγου Θάλεια.
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Δείκτες Επιμέλεια : Αλεξόπουλος Παναγιώτης, Χημικός, Συνεργάτης ΕΚΦΕ Ηλιούπολης.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Συσκευές ηλεκτροφόρησης. Ηλεκτροφόρηση Αναλυτική μέθοδος που χρησιμοποιείται συνήθως στη βιολογία και στην ιατρική για το χωρισμό – σπάσιμο – διάλυση.
Ηλίας Μπουναρτζής/users.sch.gr/bounartzis
Ποιές ενώσεις ονομάζονται δείκτες; Που χρησιμοποιούνται οι δείκτες;
Η φωτογραφική μηχανή.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ Εμπνευσμένοι από τον ερασιτέχνη φωτογράφο και μαθηματικό του σχολείου μας Κ. Βασιλειάδη Γεώργιο σκεφτήκαμε να δείξουμε στους μαθητές της 3ης Γυμνασίου μία τέχνη που έχει σχεδόν εξαφανιστεί , αλλά συναρπάζει όσους την γνωρίζουν. Τη τέχνη της αναλογικής φωτογραφίας. Στόχος οι μαθητές να συνδυάσουν τη φυσική και τη χημεία της 3ης Γυμνασίου με τη φωτογραφία και να αξιοποιήσουν τη νέα γνώση. Οι καθηγητές ΠΕ04 ( Αναστασιάδου Σοφία, Γλαβίδου Τελιώ και Μιχαηλίδου Βασιλική ) βοήθησαν τα παιδιά να θεμελιώσουν τη φυσική και τη χημεία που εμπλέκεται στη διαδικασία και να πραγματοποιήσουν την εκτύπωση φιλμ, σε χώρο του εργαστηρίου μας που διαμορφώθηκε για το σκοπό αυτό από τον Κ. Βασιλειάδη, που ήταν ο βασικός συντελεστής αυτού του εγχειρήματος. Ακολουθεί το θεωρητικό πλαίσιο αυτού του ευχάριστου πρωινού στο σχολείο μας!!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΦΥΣΙΚΗ – ΧΗΜΕΙΑ- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΤΕΧΝΗ 1o Γυμνάσιο Ξάνθης(18/2 και 3/3/2012)

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 1727: Ο Γερμανός γιατρός Γιόχαν Σούλτσε κατόρθωσε με την επίδραση του φωτός να δημιουργήσει εικόνες, όχι μόνιμες, πάνω σε χαρτί επιχρισμένο με διάλυμα ασβεστίου και νιτρικού αργύρου. 1826: OΓάλλος Νιεπς παρήγαγε την1η σταθερή εικόνα. (μόνο μία).Η μέθοδος βελτιώθηκε από τον Νταγκέρ. 1836:Ο Άγγλος Τάλμποτ κατασκεύασε φωτοευαίσθητα χαρτιά που αρχικά τα εμβάπτιζε σε διάλυμα χλωριούχου νατρίου και σε νιτρικό άργυρο δηλαδή δημιουργήθηκε το πρώτο αρνητικό από το οποίο ήταν δυνατό να δημιουργηθούν πολλά αντίτυπα.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ (ΦΥΣΙΚΗ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ) 2.ΛΗΨΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΦΥΣΙΚΗ-ΧΗΜΕΙΑ) 3.ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΦΙΛΜ-ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΦΙΛΜ (ΧΗΜΕΙΑ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ) ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

Η ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Ένα απλό κουτί τελείως σκοτεινό με μία πολύ μικρή τρύπα στην μία πλευρά και ένα φωτοευαίσθητο υλικό στην απέναντι πλευρά είναι η κεντρική ιδέα της λειτουργίας της φωτογραφικής μηχανής. Σε αυτήν την ιδέα βασίστηκαν οι πρώτες μηχανές που ήταν ξύλινα κουτιά με ένα φακό αντί για τρύπα για περισσότερο φως και ένα θαμπόγυαλο στην απέναντι πλευρά όπου εμφανιζόταν το είδωλο αντεστραμμένο. (κατασκευάσαμε ένα τέτοιο κουτί)

Η ΕΞΕΛΙΞΗ Προστέθηκαν και άλλα στην πορεία: Φωτοφράχτης: Ο χρόνος έκθεσης του φωτοευαίσθητου υλικού στο φως ρυθμίζεται από την ταχύτητα του φωτοφράκτη. Διάφραγμα: Η ένταση φωτός που περνά από τον φακό ρυθμίζεται από τη διάμετρο του διαφράγματος. Σύστημα σκόπευσης και εστίασης: για τον υπολογισμό της απόστασης του αντικειμένου.

Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ Η κεντρική ιδέα στην οποία βασίστηκε η χημεία για να εφεύρει την φωτογραφία είναι η αργυροτυπία, δηλαδή η ανακάλυψη των φωτοευαίσθητων αλάτων του αργύρου και την δημιουργία της αρνητικής ασπρόμαυρης φωτο-γραφής. Η παραγωγή της θετικής εικόνας γινόταν με την αντιγραφή του αρνητικού, σε ένα επίσης αρνητικό χαρτί. Η έγχρωμη αναλογική φωτογραφία έχει μία τριπλή φωτοευαίσθητη ουσία με τα βασικά χρώματα.

Ας πάμε βήμα- βήμα ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΦΙΛΜ= το λανθάνον είδωλο(μη ορατές μικροδιασπάσεις του φιλμ) γίνεται ορατό Εμφάνιση Στα σημεία που έχουν επηρεαστεί από το φως, ο χλωριούχος Άργυρος (ΑgCl- λευκός) ή ο βρωμιούχος Άργυρος (ΑgBr- λεύκος) που αποτελεί την φωτοευαίσθητη επιφάνεια του φιλμ διασπάται και παραμένει ο μεταλλικός άργυρος (Αg- μαύρος). Έτσι, σε ότι έπεσε φως υπάρχει μαύρο χρώμα στο φιλμ ενώ τα λευκά σημεία είναι τα σημεία όπου το άλας του αργύρου δεν επηρεάστηκε από το φως(Αρνητικό). Η εικόνα αυτή στο φωτοευαίσθητο υλικό είναι αόρατη και με τον εμφανιστή που είναι ένα αναγωγικό υλικό(π.χ. μεθόλη) γίνεται ορατό.

2. Σταμάτημα: Είναι ένα όξινο μπάνιο (μπορεί και απλό ξύδι) που εξουδετερώνει την εμφάνιση( μεθόλη) , που είναι βάση και γίνεται για να σταματήσει να σκουραίνει η περιοχή πάνω στη οποία έχει πέσει το φως. Όπως θα δείτε σε λίγο στη χημεία σας, ισχύει ότι: οξύ + βάση  άλας + νερό

3. Στερέωση: Η στερέωση (επίδραση διαλύματος υποθειώδους νατρίου) γίνεται για να απομακρυνθεί από το φωτοευαίσθητο υλικό ο ΑgCl χωρίς να επηρεαστεί ο μεταλλικός Αg.Αυτό γίνεται γιατί ο ΑgCl εξακολουθεί να είναι φωτοευαίσθητος και μετά την εμφάνιση, με συνέπεια να καταστρέφεται το φιλμ αν εκτεθεί στο φως. Το αποτέλεσμα είναι η παραγωγή διάφανων περιοχών, που αναπαριστάνουν τα σκιερά μέρη του θέματος.

4. Πλύσιμο: Πλένουμε (νερό) για να απομακρυνθούν τα διάφορα άλατα από τη στερέωση και έτσι αυξάνεται η διάρκεια ζωής του φιλμ.

ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΦΙΛΜ= Μεταφέρεται η εικόνα του αρνητικού πάνω σε χαρτί με μία δεύτερη αντιστροφή και έτσι σχηματίζεται το αρνητικό του αρνητικού, δηλαδή η θετική εικόνα. ΜΕΓΕΝΘΥΤΗΡΑΣ- ΕΚΤΥΠΩΤΗΣ Πρόκειται για ένα μηχάνημα προβολής του αρνητικού, με το οποίο το αρνητικό είδωλο προβάλλεται πάνω σε χαρτί που είναι επικαλυμμένο από φωτοευαίσθητο υλικό. Η έκθεση στο χαρτί εξαρτάται από το είδος του. 2. Ακολουθούν όλες οι διαδικασίες ( εμφάνιση-σταμάτημα-στερέωση – πλύση)που γίνονται και στην εμφάνιση του φιλμ, με τα ίδια περίπου υλικά.

Η ΕΓΧΡΩΜΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ Η έγχρωμη φωτογραφία βασίζεται στο ότι τρία βασικά χρώματα(μπλε-πράσινο- κόκκινο) μπορούν να συντεθούν και να αποδώσουν τα φυσικά χρώματα. Το φιλμ αποτελείται από τρία στρώματα ζελατίνας καθένα από τα οποία είναι φωτοευαίσθητο σε ένα από τα βασικά χρώματα.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ