Περιφερειακά Πανεπιστήμια μετά την κρίση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ταξιδεύοντας στις ελληνικές πόλεις
Advertisements

Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Ημερίδα Παν. Πατρών 26/11/ Υπηρεσίες ψηφιακής μάθησης στο Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο-GUnet Δρ. Παντελής Μπαλαούρας Κέντρο Υποστήριξης η-Μάθησης και Παραγωγής.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ημερίδα: Η πορεία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Στόχοι και προοπτικές - 1 η Νοεμβρίου 2012 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης Προβλήματα – Δράσεις/Προτάσεις.
Ελληνικός Ερευνητικός Χώρος: δείκτες και επιδόσεις • Ελληνικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις • Ερευνητική Δραστηριότητα 16 Φεβρουαρίου 2012 | Αθήνα Το Ελληνικό.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ - ΔΗΜΗΤΡΑ» Συνένωση εποπτευομένων
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Περιφέρεια Πελοποννήσου Νέα Προγραμματική Περίοδος
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Μπράττης Παντελής, Κουής Δημήτριος, Ευθυμίου Φωτεινή
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
ΓΡΑΦΗΜΑ 1 Δείκτης ΑΕΠ κατά Τομείς Οικονομικής Δραστηριότητας: Ν. Ιωαννίνων/Σύν. Χώρας.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Δρ. Προβίδας Ευθύμιος
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ενότητα Α1 Προσανατολισμός της Αναπτυξιακής Πορείας του Ελληνικού Τουρισμού Εισηγητές Γ. Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Α. Ίκκος, Διευθύνων Σύμβουλος.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΡΗΤΗΣ ΧΑΝΙΑ, PANORAMA HOTEL Επενδυτικός Προσανατολισμός του Ελληνικού Τουρισμού Γιώργος Δρακόπουλος, Γενικός Διευθυντής.
Η πολιτική για το θαλάσσιο περιβάλλον και την παράκτια ζώνη
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ. Ανδαλουσία, 1980 Έκταση: Km 2 Πληθυσμός: κάτοικοι Δήμοι: 774 Πάνω από 30% κατ. Νομαρχίες: 8 Δημοτικές βιβλιοθήκες:
1 Τα αστικά κέντρα του Ν. Ημαθίας στο οικιστικό σύστημα της Κεντρικής Μακεδονίας Δρ. Αθηνά Γιαννακού Χωροτάκτης-Πολεοδόμος (M.Sc. & Ph.D. LSE) Μελετήτρια.
Ενίσχυση Σπουδών & Έρευνας Σωκράτης Κ. Κάτσικας Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Οι απόφοιτοι του ΠΜΣ-ΠΠΒΑ: Χαρακτηριστικά – Eπαγγελματική Κατάσταση - Προοπτικές Ε. Γουλής Καθηγητής Κολλεγίου Ανατόλια Απόφοιτος ΠΠΒΑ
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Γιάννης Μελέας Σύμβουλος Σταδιοδρομίας στο Κεντρικό Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κωνσταντίνος Διαμαντάρας Καθηγητής Τμήμα Πληροφορικής Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης 22/2/2009.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ σύγχρονες σπουδές στην κοιτίδα της γνώσης
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις (13)  Πρωτοβάθμιες Αυτοδιοικήσεις (370)  Γενικές Διοικήσεις (7)
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου Πανεπιστήμιο Αθηνών, 22 Μαΐου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής ΕΘΝΙΚΟ.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
Εργασία στο Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό
Άλλα προσφυγικά ρεύματα
 Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΑΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΣΤΕΛΑ ΨΩΜΙΑΔΟΥ ΜΑΓΔΑ  ΤΣΟΥΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ  ΚΑΤΣΑΜΠΙΡΗ ΣΤΕΛΑ ΠΑΤΡΙΚΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Η Διεθνής Κινητικότητα Erasmus+ σε αριθμούς 19η Διημερίδα Τμημάτων-Γραφείων Διεθνών, Δημοσίων Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ελληνικών.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
ΘΕΜΑ: Η ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ-ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΙΓΟΕΙΔΩΝ ΜΑΚΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ.
Διοίκηση επιχειρήσεων ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΕΠ
Η ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗ 12 ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ EUROPEAN REGIONAL SCIENCE ASSOCIATION.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus “ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ακ. έτους ” ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ.
Διαδικτυακή Πύλη Επαγγελματικού Προσανατολισμού
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΤΗΤΑΣ
Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων & Περιβάλλοντος
Γεια σας, παιδιά! Ψάχνω τους φίλους μου! Ξέρω ότι βρίσκονται σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας! Γεια σας, παιδιά! Ψάχνω τους φίλους μου! Ξέρω ότι βρίσκονται.
Κατηγοριοποίηση Δήμων
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
5η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Περιφερειακά Πανεπιστήμια μετά την κρίση Μιχαήλ Ζουμπουλάκης Καθηγητής Οικονομικών Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Τα 10+2 Πανεπιστήμια μέχρι το 1973 ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (1837) ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΣΟΕΕ (1920) ΑΝΩΤΑΤΗ ΓΕΩΠΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ (1920) ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (1925) ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΣ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ (1929) ΠΑΝΤΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (1930) ΑΝΩΤΑΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ (1957) ΑΝΩΤΑΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (1958) ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (1964) ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ (1964)

Μετά το 1960 (12 περιφ. Πανεπιστήμια) 1973 ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ 1973 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 1977 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ 1984 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 1984 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 1984 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ 1992 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2000 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 2003 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 2003 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2005 ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2009 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 3

Τα 18 ΤΕΙ (πριν και μετά το 1983) ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΑΣΠΑΙΤΕ 4

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΕΙ ΠΛΗΘΟΣ Μέλη ΔΕΠ 9666 Φοιτητές (κανονικά εξάμηνα) 171882 Φοιτητές (πέραν των κανονικών εξαμ.) 195152 Σύνολο εγγεγραμμένων 367034 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΕΙ ΜΕΛΗ ΕΠ ΤΕΙ (εκ των οποίων 914 με πτυχίο ή ΜΔΕ) 1258 Σπουδαστές (κανονικά εξάμηνα) 112337 Σπουδαστές (πέραν των κανονικών) 107874 220211 Σύνολο φοιτητών 587245

Ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης 499 τμήματα (286 ΑΕΙ & 213ΤΕΙ) σε 65 πόλεις & νησιά ΑΕΙ (μωβ) ΤΕΙ (κίτρινο)

Γιατί φτάσαμε ως εδώ; Πολιτικές ίδρυσης περιφερειακών ΑΕΙ Πανεπιστήμια ως εργαλείο τοπικής ανάπτυξης Πανεπιστήμια ως εργαλεία αποκέντρωσης – κοινωνικής δικαιοσύνης στο χώρο Πανεπιστήμια ως μέσο περιφερειακής ολοκλήρωσης Υπάρχει σχέδιο; Το σχέδιο περιφερειακής ανάπτυξης του 1979: Λάρισα- Βόλος/ Πάτρα-Αίγιο/ Ηράκλειο/ Καβάλα/ Ιωάννινα/ Κοζάνη- Πτολεμαΐδα Υπάρχουν κριτήρια; Επιστημονικά; Αγοράς εργασίας; Πληθυσμιακά; Χωροταξικά; Εθνικά; Δυστυχώς, μόνον πελατειακά! 7

Τι κερδίσαμε ως χώρα; Πληθώρα πτυχιούχων: 6,1 γιατροί ανά 1000 κατοίκους (2,7 οι Βρετανοί/ 3,3 οι Γάλλοι/ 3,6 οι Γερμανοί) 3,2 δικηγόροι/1000 κατ. (2,5 οι Βρετανοί/1,6 οι Γερμανοί και 0,7 οι Γάλλοι) και 10 μηχανικοί ανά 1000 κατοίκους!!! Αποκεντρώθηκαν τα κεντρικά ΑΕΙ; 50% Φοιτητών στα 10 κεντρικά ΑΕΙ το 2009 Αναπτύχθηκε η «επαρχία»; Ναι (Ιωάννινα, Κομοτηνή, Βόλος) / Όχι (Λαμία -Λειβαδιά, Αγρίνιο, Καρλόβασι- Χίος-Σύρος, Καρδίτσα-Τρίκαλα, Φλώρινα, Έδεσσα- Νάουσα-Βέροια, Ορεστιάδα κ.ά) Σταμάτησε η φοιτητική μετανάστευση; Φοιτητές 1990: 63 000 / 2000: 57600/ 2010: 34500 8

Οι επιπτώσεις στην ανάπτυξη Αύξηση ενεργούς Ζ μέσω καταναλωτικής δαπάνης φοιτητών-προσωπικού-ιδρύματος: 0,13-0,79 % του τοπικού ΑΕΠ (για το Βόλο περίπου €90 εκ. ετησίως = 0,22 % ΑΕΠ) Ανάπλαση -επέκταση πόλεων (πχ. Πάτρα-Ρίο, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Ηράκλειο, Λάρισα κ.ά.) Οικιστική ανάπτυξη (κατοικίες, υποδομές) Περιορισμένες υπηρεσίες επιστημονικής αρωγής Συνεδριακός τουρισμός Πολιτιστικά δρώμενα (εκδηλώσεις, ομιλίες) 9

Τι μπορούμε να κάνουμε; Προϋποθέσεις για επιτυχές περιφερειακό ΑΕΙ: Μεγάλη εσωτερική αγορά (μέγεθος πόλης: το μικρό είναι όμορφο, αλλά το μέγεθος μετράει!) Κρίσιμη μάζα φοιτητών (min 6000) Κίνητρο εγκατάστασης καθηγητών-προσωπικού (ποιότητα ζωής) Ευκαιρίες συνεργασίας με τοπικούς παραγωγικούς φορείς για τη σύνδεση έρευνας- αγοράς Έμφαση στο σκοπό του πανεπιστημίου: έρευνα & εκπαίδευση! 12

Προτάσεις ΠΘ για χωροταξική αναδιάρθρωση των ΑΕΙ (Σύγκλητος 8/10/2010) Αναγκαιότητα κατάργησης ή συγχώνευσης ΑΕΙ μόνον με άλλα ΑΕΙ, ή τμημάτων εντός του ίδιου ΑΕΙ. Θέσπιση ενιαίων κριτηρίων κατάργησης ή συγχώνευσης με βάση α)την ακαδημαϊκή και ερευνητική τους βιωσιμότητα, β)την έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης, γ)τις προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων και δ)την εξοικονόμηση ανθρώπινων και οικονομικών πόρων και εγκαταστάσεων. Αντίθετα το μέγεθος, η ύπαρξη Σχολής, το νεοσύστατον ή η υπερβολική εξειδίκευση δεν αποτελούν ασφαλή ενιαία κριτήρια. Η διαδικασία κατάργησης/συγχώνευσης Τμημάτων εντός του ΑΕΙ, είναι αρμοδιότητα της Συγκλήτου, όπως ο νόμος ορίζει. Το ίδιο ισχύει και για τη συγχώνευση ομοειδών Τμημάτων που βρίσκονται στην ίδια περιφέρεια (Αττική-Κ. Μακεδονία). Αντίθετα η κατάργηση των Τμημάτων νέων ΑΕΙ που έχουν ακόμη Διοικούσα Επιτροπή ανήκει αποκλειστικά στην Πολιτεία, η οποία και οφείλει να αναλάβει την ευθύνη αυτή. Κάθε προσάρτηση Τμήματος αυτών των νέων ΑΕΙ σε άλλα ΑΕΙ προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη της Συγκλήτου του ΑΕΙ υποδοχής. Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάργηση ή συγχώνευση ΑΕΙ είναι η μέριμνα για τη μετακίνηση του υπηρετούντος προσωπικού σε άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. 13