Μια εισαγωγή στην ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO SUMMARIZATION

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλγόριθμοι σχεδίασης βασικών 2D σχημάτων (ευθεία)
Advertisements

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
Nikos Louloudakis Nikos Orfanoudakis Irini Genitsaridi
Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΥ ΤΑΙΝΙΑ ΜΕ ΤΟ MOVIE MAKER
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΦΡΑΖΟΜΕΝΑ I
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
Σύστημα Εργαστηριακών Εγγραφών βάσει Προτιμήσεων (ΣΕΕΠ) με τη βοήθεια Εμπείρου Συστήματος Πτυχιακή Εργασία Δημοσθένης Νικούδης (051092) 14/4/2011.
Πιθανότητες & Τυχαία Σήματα Συσχέτιση
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
Αναγνώριση Προτύπων.
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 8 ο Ανίχνευση Ακμών. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1)  Οι ακμές είναι βασικά χαρακτηριστικά της εικόνας Προς το παρόν δεν υπάρχει ακόμα.
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Επεξεργασία Έγχρωμων Εικόνων
Αναγνώριση Προτύπων.
1 Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων  Ανάγκη Αποθήκευσης και Διαχείρισης Δεδομένων  Συστήματα Αρχείων  Συστήματα Βάσεων Δεδομένων  Παραδοσιακές και Σύγχρονες.
Αναγνώριση Προτύπων.
Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα
Κ. Μόδη: Γεωστατιστική και Εφαρμογές της (Κεφάλαιο 5) 1 Τυχαία συνάρτηση Μία τυχαία συνάρτηση (ΤΣ) είναι ένας κανόνας με τον οποίο σε κάθε αποτέλεσμα ζ.
ΔΤΨΣ 150: Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας © 2005 Nicolas Tsapatsoulis Κατάτμηση Εικόνων: Κατάτμηση με βάση τις περιοχές Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και.
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΤΑΣΗ
Τυχαιοκρατικοί Αλγόριθμοι TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA Πιθανότητες και Αλγόριθμοι Ανάλυση μέσης.
ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ 1. Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου.
1 Εισαγωγή στις Βάσεις Δεδομένων  Ανάγκη Αποθήκευσης και Διαχείρισης Δεδομένων  Συστήματα Αρχείων  Συστήματα Βάσεων Δεδομένων  Παραδοσιακές και Σύγχρονες.
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΧΩΡΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ
Ενεργή επιλογή αλγορίθμου, Active Algorithm Selection, Feilong Chen and Rong Jin Εύα Σιταρίδη.
Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης
Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις ΙΙ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εργαστήριο Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορίας & Δικτύων ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ “Χρονοπρογραμματισμός.
Ο αλγόριθμος Bellman-Ford (επανεξετάζεται)
Εξόρυξη Δεδομένων και Αλγόριθμοι Μάθησης. K-means k-windows k-means: 2 φάσεις 1. Μια διαμέριση των στοιχείων σε k clusters 2. Η ποιότητα της διαμέρισης.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ: ΣΗΜΕΙΑ
ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ PERIOD04 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΠΑΛΣΗΣ ΠΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΑΣΤΕΡΩΝ Αλέξιος Λιάκος, M.Sc.
ΒΕΣ 06: Προσαρμοστικά Συστήματα στις Τηλεπικοινωνίες © 2007 Nicolas Tsapatsoulis Προσαρμοστικοί Αλγόριθμοι Υλοποίησης Βέλτιστων Ψηφιακών Φίλτρων: Ο αλγόριθμος.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 7 η Αποτίμηση Μη Αγοραίων Αγαθών.
Computational Imaging Laboratory ΤΜΗΥΠ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Υπολογιστική Όραση.
1 REPUTATION & TRUST MANAGEMENT IN P2P Γεωργούλας Κώστας Σταθοπούλου Ευγενία.
ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ1 Μάθημα 8 ο Ανίχνευση Ακμών. ΤΜΗΥΠ / ΕΕΣΤ2 Εισαγωγή (1)  Οι ακμές είναι βασικά χαρακτηριστικά της εικόνας Προς το παρόν δεν υπάρχει ακόμα.
1 Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 7 η Διαχείριση Πόρων.
Σχεδιασμός των Μεταφορών Ενότητα #5: Δειγματοληψία – Sampling. Δρ. Ναθαναήλ Ευτυχία Πολυτεχνική Σχολή Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΉΤΡΙΑ Δρ. ΤΣΙΝΤΖΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Οι παρουσιάσεις του μαθήματος βασίζονται στο.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Κινούμενη Εικόνα - Animation. … κάποτε ήταν το Κινούμενο Σχέδιο  Τα κινούμενα σχέδια είναι ταινίες, στις οποίες πρωταγωνιστούν ζωγραφιστές φιγούρες αντί.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΥΡΕΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ Άπληστη Αναζήτηση και Αναζήτηση Α* ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Δειγματοληψία Στην Επαγωγική στατιστική οδηγούμαστε σε συμπεράσματα και αποφάσεις για τις παραμέτρους ενός πληθυσμού με τη βοήθεια ενός τυχαίου δείγματος.
Δυναμικός Κατακερματισμός
ΟΜΑΔΕΣ Δημιουργία Ομάδων
Επίλυση Προβλημάτων με Αναζήτηση
Προβλήματα Ικανοποίησης Περιορισμών
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ Εισαγωγή
Εισαγωγή στην Στατιστική
Ψηφιακή Επεξεργασία και Ανάλυση Εικόνας
Παρουσίαση Αριθμητικών Χαρακτηριστικών 1) Διακριτών
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Σ.Τ.Ε.Φ. – Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μη Γραμμικός Προγραμματισμός
Δυναμικός Κατακερματισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μια εισαγωγή στην ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΒΙΝΤΕΟ - VIDEO SUMMARIZATION 2011-2012 ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Χαρακτηριστικά καρέ - Key frames Τι είναι η περίληψη βίντεο; Ένας τρόπος για γρήγορη αποτίμηση του περιεχομένου του βίντεο. Ποιοι τρόποι υπάρχουν; Dynamic video skimming :κινούμενες εικόνες - video trailer Static video summary: στάσιμες εικόνες - storyboard Χαρακτηριστικά καρέ - Key frames ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Που βρίσκει εφαρμογές; Διαδικασία Browsing (Searching) Απαίτηση για γρήγορη περιήγηση στο περιεχόμενο του video. Διαδικασία Retrieval Ανάκτηση ενός video, συγκεκριμένου περιεχόμενου, από ένα μεγάλο σύνολο videos . Διαδικασία Indexing Απαίτηση για γρήγορη μετάβαση σε μια συγκεκριμένη περιοχή του video. ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Ένα παράδειγμα Όλα τα βίντεο έχουν τίτλο ‘New Indians’. Ψάχνω αυτό που απεικονίζει τρένο.. Ένα παράδειγμα ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Χαρακτηριστικά storyboard Δεν αρκεί να βρεθεί μια μέθοδος εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ, αλλά πρέπει να είναι και αποτελεσματική... Συνέχεια: πρέπει η περίληψη να μη διακόπτεται Προτεραιότητα: η περίληψη πρέπει να περιέχει τα αντικείμενα «υψηλής προτεραιότητας» Επανάληψη: δε χρειάζεται να αναπαριστούμε τα ίδια γεγονότα ή αντικείμενα συνεχώς ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Ορολογία βίντεο σκηνή (scene) καθορίζεται ως μια συλλογή από σημασιολογικά συσχετισμένα και χρονικά γειτονικά πλάνα, που απεικονίζουν και μεταβιβάζουν μια έννοια υψηλού επιπέδου – οι σκηνές διαχωρίζονται από σημασιολογικά όρια πλάνο (shot) μια συνεχής ακολουθία από καρέ, καταγεγραμμένα από μία μόνο κάμερα χαρακτηριστικό καρέ (key frame) είναι το καρέ που αναπαριστά το πιο αξιοπρόσεχτο οπτικό περιεχόμενο ενός πλάνου/βίντεο ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Ορολογία βίντεο ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Τρόποι εναλλαγής πλάνων (1) Cut Πρόκειται για μετάβαση όπου το τελευταίο frame του προηγούμενου πλάνου ακολουθείται από το πρώτο frame του επόμενου πλάνου. Fade Είναι η αργή μεταβολή στην φωτεινότητα (αύξηση ή μείωση) σε κάθε frame, με αποτέλεσμα την σταδιακή εμφάνιση (fade-in) ή την εξαφάνιση (fade-out) του πλάνου, από ή προς ένα μαύρο frame. ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Τρόποι εναλλαγής πλάνων (2) Dissolve Πρόκειται για έναν συνδυασμό fade-out και fade-in σε συνεχόμενα (χρονικά) πλάνα. Η φωτεινότητα του προηγούμενου πλάνου σταδιακά μειώνεται ενώ παράλληλα η φωτεινότητα του επόμενου πλάνου σταδιακά αυξάνει. Wipe Το frame του προηγούμενου πλάνου με συγκεκριμένο σχήμα και κίνηση δίνει σταδιακά την θέση του στο frame του επόμενου πλάνου. http://www.mediacollege.com/video/editing/transition/types.html ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Βασικές κατηγορίες μεθόδων εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ Τυχαία ή ομοιόμορφη δειγματοληψία από όλο το βίντεο Μειονέκτημα: εξάρτηση απο χρονική διάρκεια πλάνων Βασικές κατηγορίες μεθόδων εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ Μέθοδοι δειγματοληψίας - Sampling based Μέθοδοι εφαρμοζόμενες σε πλάνο - Shot based Μέθοδοι ομαδοποίησης βίντεο – Clustering Άλλες τεχνικές (π.χ. Xρήση VANTAGE points) Προϋπόθεση:κατάτμησησε πλάνα Χαρακτηριστικό καρέ:το 1ο καρέ από κάθε πλάνο για παράδειγμα Αναφέρονται σε όλο το βίντεο – χωρίζουν τα καρέ σε ομάδες Από κάθε ομάδα ένα αντιπροσωπευτικό καρέ ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Περιγραφή εικόνας με : Ιστόγραμμα στον HSV χώρο Γιατί επιλέγω αυτό το χαρακτηριστικό? -Χρωματική πληροφορία σημαντική -Σταθερό σε μικρές μεταβολές της κάμερας ! Γιατί εργάζομαι στον HSV χώρο? - Πιστότερη αναπαράσταση ως προς την ανθρώπινη αντίληψη - Πρότυπο MPEG7 Hue  χρώμα Saturationκορεσμός (ποσότητα λευκού χρώματος) Valueφωτεινότητα ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Το βίντεό μας... ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Βασικές κατηγορίες μεθόδων εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ Μέθοδοι δειγματοληψίας - Sampling based Μέθοδοι εφαρμοζόμενες σε πλάνο - Shot based Μέθοδοι ομαδοποίησης βίντεο – Clustering Άλλες τεχνικές (π.χ. Xρήση VANTAGE points) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Μέθοδοι κατάτμησης του βίντεο σε πλάνα & εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ (Shot based) Διαφορά ιστογραμμάτων μεταξύ διαδοχικών καρέ Αθροιστική διαφορά ιστογραμμάτων ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Διαφορά ιστογραμμάτων (1) Κατάτμηση του βίντεο σε πλάνα Εικόνα  ιστόγραμμα Καρέ που ανήκουν σε διαφορετικά πλάνα θα έχουν διαφορετικό περιεχόμενο  αντίστοιχα ιστογράμματα θα παρουσιάζουν διαφορές Εφαρμογή κατωφλίου Διαχωρισμός σε πλάνα ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Διαφορά ιστογραμμάτων (2) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Διαφορά ιστογραμμάτων (3) Προβληματισμοί για την τάξη: Εφαρμογή κατωφλίου ανεξάρτητη από το βίντεο? Τι γίνεται στις μεταβάσεις που δεν είναι τύπου cut? Ερωτήματα για το εργαστήριο: Ιστόγραμμα σε έγχρωμες εικόνες? Bin size? Μετρική απόστασης ιστογραμμάτων? ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Διαφορά ιστογραμμάτων (4) Το 1ο καρέ του βίντεο κρατείται πάντα ως χαρακτηριστικό καρέ. Εξαγωγή χαρακτηριστικών καρέ Eπιλογή 1ου καρέ από κάθε πλάνο Επιλογή ενός τυχαίου καρέ από κάθε πλάνο ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Διαφορά ιστογραμμάτων (5) Μειονεκτήματα: Κατωφλιοποίηση Όλα τα πλάνα θεωρούνται το ίδιο σημαντικά Μεταβάσεις που δεν είναι τύπου cut και ανιχνευτούν θα δώσουν ‘’προβληματικό’’ χαρακτηριστικό καρέ ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αυτόματη περίληψη βίντεο – Ένα παράδειγμα ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αθροιστική διαφορά ιστογραμμάτων (1) Κατάτμηση του βίντεο σε πλάνα Εικόνα  ιστόγραμμαδιαφορές διαδοχικών ιστογραμμάτων Αθροιστικές διαφορές αύξουσα συνάρτηση Απότομες αλλαγές κλίσης δηλώνουν σημαντικές μεταβολές στο οπτικό περιεχόμενο (οξείες γωνίες) Εφαρμογή κατωφλίου Κατάτμηση σε πλάνα ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αθροιστική διαφορά ιστογραμμάτων (2) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αθροιστική διαφορά ιστογραμμάτων (3) θi i i+1 i-1 καρέ απόσταση d Καθορισμός γωνίας ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αθροιστική διαφορά ιστογραμμάτων (4) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αθροιστική διαφορά ιστογραμμάτων (5) Στο 1ο και στο τελευταίο καρέ του βίντεο θεωρώ ότι εμφανίζεται ακρότατο. Εξαγωγή χαρακτηριστικών καρέ Επιλογή χαρακτηριστικού καρέ ως το καρέ που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο διαδοχικά ακρότατα. ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αθροιστική διαφορά ιστογραμμάτων (6) Μειονεκτήματα: Κατωφλιοποίηση – εξάρτηση από βίντεο Μεταβάσεις τύπου dissolve μπορεί να μην ανιχνευτούν κίνδυνος επιλογής χαρακτηριστικού καρέ στην μετάβαση ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αποτίμηση... Shot based μέθοδοι έχουν πρόβλημα σε δυναμικά πλάνα Εφαρμόζονται σε κάθε πλάνο του βίντεο απαιτούν την κατάτμησή του σε πλάνα ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Βασικές κατηγορίες μεθόδων εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ Μέθοδοι δειγματοληψίας - Sampling based Μέθοδοι εφαρμοζόμενες σε πλάνο - Shot based Μέθοδοι ομαδοποίησης βίντεο – Clustering Άλλες τεχνικές (π.χ. Xρήση VANTAGE points) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Ομαδοποίηση - Clustering ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Ομαδοποίηση - Clustering ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Μέθοδοι εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ (Clustering) Γενικά: Για κάθε καρέ εξάγω χαρακτηριστικό. Ομαδοποιώ -χρησιμοποιώντας κάποια μέθοδο- σε κλάσεις. Από κάθε κλάση επιλέγω το κέντρο ως χαρακτηριστικό καρέ. ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Μια λύση είναι το pre-sampling, δηλαδή εφαρμογή μεθόδου σε υποσύνολο. Μειονεκτήματα μεθόδων ομαδοποίησης βίντεο: Καθορισμός αριθμού ομάδων –κλάσεων Υπολογιστικό κόστος ΛΥΣΗ: VISTO Μια λύση είναι το pre-sampling, δηλαδή εφαρμογή μεθόδου σε υποσύνολο. ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Περίληψη βίντεο χρησιμοποιώντας την μέθοδο VΙsual STOryboard Δημιουργία περίληψης σε πραγματικό χρόνο! ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

VIsual SΤΟryboard (1) Βήμα 1. εξαγωγή χαρακτηριστικού από την εικόνα Ιστόγραμμα στον HSV χώρο  αναπαράσταση κάθε εικόνας με ένα διάνυσμα Βήμα 2. επιλογή μετρικής απόστασης ανάμεσα σε δύο εικόνες-διανύσματα, έστω s, z Generalized Jaccard Distance : ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

VIsual SΤΟryboard (2) Bήμα 3. ομαδοποίηση – αριθμός κλάσεων Σκοπός είναι να χωριστούν σε ομάδες όλα τα καρέ του βίντεο, δηλαδή τα αντίστοιχα διανύσματα, χρησιμοποιώντας την μετρική απόστασης. Από κάθε κλάση θα επιλεγεί ένα καρέ ως key frame. Αντιμετώπιση υπολογιστικού κόστους? Καθορισμός αριθμού κλάσεων? ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

VIsual SΤΟryboard (3) Αντιμετώπιση υπολογιστικού κόστους: αλγόριθμος ομαδοποίησης γρήγορος. Βασική ιδέα Furthest Point First αλγόριθμου: -Αρχικό κέντρο = τυχαίο καρέ -Σε κάθε επανάληψη ο αλγόριθμος ‘γνωρίζει’ α) τα κέντρα που έχουν επιλεγεί β)την απόσταση κάθε καρέ από το κοντινότερο κέντρο Υποδειγματοληψία .. ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

VIsual SΤΟryboard (4) Βήματα αλγορίθμου σε κάθε επανάληψη: Βρες το καρέ που έχει την μεγαλύτερη απόσταση από το κοντινότερό του κέντρο. Θεώρησε αυτό το καρέ ως νέο κέντρο. Επανυπολόγισε τις αποστάσεις των καρέ από τα νέα κέντρα πλέον. Επανάλαβε μέχρις ότου βρεις όλα τα κέντρα. Πόσα κέντρα?? ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

VIsual SΤΟryboard (5) Εφόσον ο χρήστης δε θέλει να επιλέξει τον αριθμό των key frames Καθορισμός αριθμού κλάσεων: -κράτησε 1 καρέ κάθε 10 -βρες αποστάσεις μεταξυ διαδοχικών καρέ -μεγάλη απόσταση  μεγάλη ανομοιότητα -αριθμός ‘κορυφών’ = αριθμός κλάσεων  αριθμός key frame Χρόνος εξαγωγής storyboard εξαρτάται από αριθμό κλάσεων ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

VIsual SΤΟryboard (5) Βήμα 4. Μετα-επεξεργασία storyboard - Post Processing - Αφαίρεση key frames που δεν έχουν νόημα, π.χ. μαύρα καρέ σε μεταβάσεις τύπου fade Βήμα 5. Αξιολόγηση storyboard - Mean Opinion Score 20 άτομα, βαθμολογία 1(bad) – 5 (excellent) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Βασικές κατηγορίες μεθόδων εξαγωγής χαρακτηριστικών καρέ Μέθοδοι δειγματοληψίας - Sampling based Μέθοδοι εφαρμοζόμενες σε πλάνο - Shot based Μέθοδοι ομαδοποίησης βίντεο – Clustering Άλλες τεχνικές - Xρήση VANTAGE points ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Περίληψη βίντεο με χρήση Vantage Points Εξαγωγή χαρακτηριστικών καρέ χωρίς να απαιτείται κατάτμηση του βίντεο σε πλάνα D.Besiris, N.Laskaris, F.Fotopoulou and G.Economou, ‘’Key frame extraction in video sequences: a vantage points approach’’, 2007 International Workshop on Multimedia Signal, pp. 434-437, Crete 2007 ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Vantage points (1) Τα χαρακτηριστικά καρέ εξάγονται σύμφωνα με την αρχή της μεγαλύτερης ‘εξάπλωσης’ στο χώρο. Eπιλογή χαρακτηριστικών καρέ, που είναι ομοιόμορφα κατανεμημένα στο χώρο. Τα χαρακτηριστικά καρέ είναι αυτά που έχουν τη μέγιστη δυνατή απόσταση μεταξύ τους. ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Vantage points (2) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Vantage points (3) Κεντρικό σημείο: έχει το μικρότερο άθροισμα αποστάσεων από όλα τα υπόλοιπα Η μέθοδος: Εικόναεξαγωγή ιστογράμματος 1ο key frame είναι ο vector median (διανυσματικός διάμεσος) 2ο key frame είναι αυτό που απέχει περισσότερο από τον vector median Επόμενο key frame είναι αυτό που έχει την μεγαλύτερη απόσταση ΚΑΙ από τα 2 key frames … Νοστο key frame είναι αυτό που έχει τη μεγαλύτερη απόσταση από όλα τα προηγούμενα Ν-1 key frames ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Συγκρίνω με την απόσταση που έχουν τα 2 πρώτα key frames! Vantage points (4) Πότε σταματά ο αλγόριθμος? Όταν η απόσταση των χαρακτηριστικών καρέ γίνει μικρή γειτονικά καρέόμοια... Όχι μειονέκτημα κατωφλιοποίησης! Συγκρίνω με την απόσταση που έχουν τα 2 πρώτα key frames! ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αξιοπιστία αναπαράστασης (1) 1. Ανθρωποκεντρική προσέγγιση π.χ. Mean Opinion Score 2.Αντικειμενικές προσεγγίσεις 2.1 Πιστότητα (Fidelity) 2.2 Λόγος συμπίεσης (Compression Ratio) ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αξιοπιστία αναπαράστασης (2) Επιθυμώ υψηλές τιμές του δείκτη! Πιστότητα (Fidelity) j : key-frame i≠j : frame dij :απόσταση μεταξύ κάθε καρέ i και του χαρακτηριστικού καρέ j ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Αξιοπιστία αναπαράστασης (3) Λόγος συμπίεσης (Compression Ratio) Επιθυμώ υψηλές τιμές του δείκτη! NKF : αριθμός των key frames NF : ο αριθμός των frames ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012

Θεωρία τέλος! Συνέχεια με την εργαστηριακή άσκηση! ΔΠΜΣ ΗΕΠ 2011-2012