eCOνομική eCOλογική & Ασφαλής Οδήγηση Ecodriving στις οδικές μεταφορές

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
EIE/06/075/SI From January 2007 to March 2009 Ενεργειακά δεδομένα, Συγκριτική Αξιολόγηση και Μέτρα Εξοικονόμησης Ενέργειας για τις Ελληνικές Επιχειρήσεις.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Rewarding and Recognition Schemes for Driving, Procurement and Maintenance Οδηγός για Στόλους Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
5 σημαντικοί τρόποι για την εξοικονόμηση καυσίμων Κοκολάκης Μάνος.
ECO DRIVING Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, στην ασφαλή και οικολογική οδήγηση ECO DRIVING Σύγχρονες τάσεις και προοπτικές, στην ασφαλή και οικολογική.
Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ "Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Αναβάθμιση Δημόσιων Χώρων: Καινοτόμες Μέθοδοι και Προοπτικές” Στυλιανός Διαμαντίδης, Γενικός Γραμματέας.
Αγορά Πετρελαιοειδών 10 Μαΐου, Περιεχόμενα  Διεθνής Αγορά Πετρελαιοειδών — Βιομηχανία Πετρελαίου — Τιμές Αργού και προϊόντων Πετρελαίου  Αγορά.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
Ιωάννης Χατζηβασιλειάδης, Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος 1 ΙΕΕΕ-Outstanding Engineer Ιωάννης Χατζηβασιλειάδης, ΕΜΠ 28 Μαίου 2010.
(ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ)
IEE/09/ SHEEP - A Schools' panel for High Energy Efficiency Products Οδηγίες για Μείωση της Κατανάλωσης Ενέργειας.
Διάρκεια: 36 μήνεςΑύγουστος 2009 Το έργο υποστηρίζεται από το πρόγραμμα «Intelligent Energy Europe» της Ε.Ε.
ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: η εταιρική υπευθυνότητα μακροχρόνια επένδυση
Μηχανές Εσωτερικής Καύσης
Φαινόμενο θερμοκηπίου
Βασιλική Κολυβά Υπεύθυνη Δημοσιότητας Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2008
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
Έργο «ΠΡΑΣΙΝΟ ΝΗΣΙ» Αϊ-Στράτης ΤΕΥΧΟΣ Β΄ ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ & ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 19ο χλμ Λεωφ. Μαραθώνος Πικέρμι Τηλ ,
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Α ΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Φ ΟΡΗΤΩΝ Η ΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Σ ΤΗΛΩΝ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΦΗΣ Συλλογικό Σύστημα όπου συμμετέχουν όλοι οι εισαγωγείς μπαταριών Συλλογικό Σύστημα όπου συμμετέχουν.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
Αλλαγές στο προφίλ των εφήβων που προσέγγισαν το Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ κατά τη δεκαετία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
1 Το Κοινωνικό Κόστος από τη Χρήση Αυτοκινήτων στις Κυπριακές Πόλεις Θεόδωρος Ζαχαριάδης Τμήμα Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Γεωπονικό πανεπιστήμιο αθηνών (Γ. Καλπουζάνης). Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2000 – 2006 Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων Τμήμα.
Βιοοικονομία και Βιοπροιόντα: Είναι δυνατό μια επιχείρηση να είναι κερδοφόρα σε συνθήκες αειφορίας, κοινωνικής αποδοχής και νομοθετικής προσαρμογής? Δρ.
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ Βασιλική Μίσσα ΕΠΤΑ ΕΠΕ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008.
ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ (ΑΕΡΙΟΣ ΡΥΠΟΣ CO) 4 ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ,
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ 1ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Όροι Χρήσης: Την ευθύνη για το περιεχόμενο αυτής της έκδοσης φέρουν αποκλειστικά οι συγγραφείς. Δεν αντιπροσωπεύει τις απόψεις της Κοινότητας. Η Ευρωπαϊκή.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
"Πορεία και Προοπτικές του Ελληνικού Ελαιολάδου στη Διεθνή Αγορά" Γρηγόρης Αντωνιάδης Πρόεδρος Δ/Σ ΣΕΒΙΤΕΛ Ημερίδα ΥΠΕΞ-ΥΠΑΑΤ, 16/9/2008.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΘΟΥΛΑ.
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING. Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΞΟΝΑΣ 4 / ΜΕΤΡΟ 4.1 / ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΠΡΑΞΕ” (ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΙ) - Α ΦΑΣΗ Ανάπτυξη Εξειδικευμένων.
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
Εθελοντικές Συμφωνίες επαγγελματικού κλάδουφορέων σχεδιασμού ενεργειακής πολιτικής Η φύση και ο πρωτότυπος χαρακτήρας του Προγράμματος υποστηρίζει την.
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΕΖΑΙΝΤΕΣ
Vodafone Ελλάδας Περιβάλλον: Αγγελική Παπαντωνίου, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων 19 Οκτωβρίου 2010 Μειώνουμε την αρνητική μας επίδραση Ενισχύουμε τη θετική.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Κ.Π.Ε. Κισσάβου - Ελασσόνας ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ Αναγνωστάκης Σπυρίδων Γκανάτσιος Ανδρέας Οικονόμου Κώστας Σπανός Κώστας ΚΠΕ Κισσάβου Ελασσόνας.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ ΕΞΥΠΝΑ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ!!! Πιπιλιαρίδου Κατερίνα Στεφούλη Δήμητρα Τριανταφυλλοπούλου Αγγελική Χρυσάφη Κυριακή Φλώρος Γιώργος.
Λολίτα Λέρας Στέργιος Στεργίου
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
IEE/08/631/SI Διάρκεια έργου: 36 μήνεςΑύγουστος 2009 Το έργο υποστηρίζεται από το πρόγραμμα «Intelligent Energy Europe» της Ε.Ε.
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
Εναλλακτικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα Τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου –υγραέριο, που είναι μίγμα προπανίου (30%)
Η καταγραφή και ανάλυση ατυχημάτων ως εργαλείο στήριξης αποφάσεων για την επιλογή παρεμβάσεων στο Ε.Ο. Δίκτυο της Π.Δ.Ε. με στόχο τη βελτίωση της οδικής.
1 Κόστος λειτουργίας πλοίου 2008 Καύσιμα45-50% Μισθοί23-25% Επισκευή10-12% Λιμενικά έξοδα7-10% Ασφάλιση2% Άλλα5-6%
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ: Καθ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ Δρ. ΕΛΠΙΔΑ ΣΑΜΑΡΑ ‘‘ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ & ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ.
ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
Νέος κινητήρας πετρελαίου
AMSTERDAM-SMART GRID CASE STUDY
Σχέδιο Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή
ΟΔΗΓΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Ο ρόλος των Δικτύων στην εποχή των πράσινων μεταφορών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

eCOνομική eCOλογική & Ασφαλής Οδήγηση Ecodriving στις οδικές μεταφορές Μαρία Ζαρκαδούλα Υπεύθυνη Τμήματος Περιβάλλοντος & Μεταφορών Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας Ημερίδα Οδικής Ασφάλειας – ΙΟΑΣ 18 Σεπτεμβρίου 2008

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ-Ecodriving ►Προώθηση ενός νέου τρόπου οδήγησης και εκπαίδευσης των οδηγών προσαρμοσμένου στα χαρακτηριστικά οχημάτων νέας τεχνολογίας ►Συνδυασμός της οικονομικής, περιβαλλοντικά φιλικής και ασφαλούς οδήγησης με τη τήρηση ορισμένων κανόνων οδήγησης και συντήρησης από τους χρήστες οχημάτων ►Η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω σχετικών προγραμμάτων προωθεί τον έξυπνο τρόπο οδήγησης με την ονομασία Eco-driving (ECLAB, TREATISE, ECODRIVEN) ►Σε αρκετές χώρες της Ευρώπης οι αρχές Eco-driving είναι ήδη γνωστές και εφαρμόζονται με υψηλά επίπεδα αποτελεσματικότητας

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ Ecodriving ΕΛΛΑΔΑ Το ΚΑΠΕ ως Εθνικό Ενεργειακό Κέντρο εισήγαγε το νέο τρόπο οδήγησης το 2000 μέσω της συμμετοχής του στο Ευρωπαϊκό δίκτυο «Ecodriving Europe» Καθιέρωση του όρου Ecodriving για την απόδοση του «έξυπνου» τρόπου οδήγησης Αναγνώριση του Ecodriving ως μέτρο πολιτικής προτεραιότητας στην agenda της Ε.Ε Συνέχιση της Ευρωπαϊκής στήριξης μέσω των Ευρωπαϊκών Έργων TREATISE, ECODRIVEN Το ΚΑΠΕ μέσω της συμμετοχής του σε όλες τις Ευρωπαϊκές δράσεις, προωθεί σε εθνικό επίπεδο το Ecodriving Επιδεικτικό Πρόγραμμα Ecodriving ΕΘΕΛ Πιλοτικές δράσεις Ecodriving σε εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών Σχεδιαζόμενες πιλοτικές δράσεις Ecodriving σε αστικούς στόλους, σε στόλους εταιρειών κοινής ωφέλειας, εταιρικούς ιδιωτικούς στόλους Σχεδιαζόμενη πιλοτική δράση Ecodriving σε μηχανοδηγούς μέσων σταθερής τροχιάς (ΟΣΕ)

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ Ecodriving Κανόνες ορθής οδηγικής συμπεριφοράς Οδηγείτε ήρεμα αποφεύγοντας απότομες επιταχύνσεις ή φρεναρίσματα Αλλάξτε γρήγορα σε υψηλότερη σχέση μετάδοσης, καθώς επιταχύνετε διατηρώντας χαμηλό αριθμό στροφών, ενώ καθυστερείτε τις αλλαγές προς τις μικρότερες σχέσεις Αποφύγετε τη μη αναγκαία διατήρηση του κινητήρα στο ρελαντί και σβήστε τον σε στάσεις μεγάλης διάρκειας Διατηρείτε σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιώντας την υψηλότερη, κατά το δυνατόν, σχέση μετάδοσης Παρατηρήστε και προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας (αποφύγετε αναίτια χρήση φρένου) Συμμορφωθείτε με τα όρια ταχυτήτων (ειδικά σε αυτοκινητόδρομους) Επιβραδύνετε ήπια, αφήνοντας έγκαιρα το γκάζι και διατηρώντας την υπάρχουσα σχέση μετάδοσης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ Ecodriving Κανόνες ορθής χρήσης οχήματος Κάνετε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος Ρυθμίστε τη πίεση των ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή και ελέγξτε τη μία φορά το μήνα Αποφύγετε το άνοιγμα παραθύρων Αποφύγετε τη χρήση ελαστικών που δεν προτείνονται από τον κατασκευαστή Μην αφήνετε βαριά αντικείμενα στο όχημά σας , αφαιρέστε τις σχάρες οροφής όταν δεν χρησιμοποιούνται Χρησιμοποιείστε συνετά τον κλιματισμό του οχήματος, όταν χρειάζεται και με σωστή ρύθμιση Αποφύγετε τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές Χρησιμοποιήστε το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (στροφόμετρο, trip computer, cruise control) Επιλέξτε αποδοτικότερο όχημα (ετικέτα οικονομίας καυσίμου) Σχεδιάστε τη διαδρομή ή σκεφθείτε άλλους τρόπους μετακίνησης

Οφέλη Ecodriving 10-15% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2 Μεγάλη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων CO,H/C, NOx κλπ. 10-25% λιγότερα ατυχήματα, βελτίωση οδικής ασφάλειας σημαντική μείωση ηχορύπανσης μείωση κόστους για καύσιμα, συντήρηση και ασφάλιση του οχήματος αύξηση της άνεσης μεταφοράς για τον οδηγό και τους επιβάτες αύξηση βαθμού ικανοποίησης και εμπιστοσύνης προς τα δημόσια μέσα μεταφοράς μείωση του άγχους κατά την οδήγηση ίσος χρόνος ταξιδιού σε σύγκριση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης

Ποσοστιαία Μείωση των εκπομπών ρύπων μεταξύ Ecodriving και Επιθετικής Οδήγησης

Οδική Ασφάλεια Η βελτιωμένη οδική ασφάλεια προέρχεται από: την παρατήρηση και πρόβλεψη των συνθηκών κυκλοφορίας με κατάλληλη προσαρμογή της ταχύτητας την διατήρηση σταθερής ταχύτητας τις λιγότερες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα τα λιγότερα προσπεράσματα την μείωση του άγχους και της επιθετικότητας

Ένα αυτοκίνητο που κινείται με τον κινητήρα στις 4 Ένα αυτοκίνητο που κινείται με τον κινητήρα στις 4.000 στροφές/λεπτό εκπέμπει τόσο θόρυβο όσο 32 αυτοκίνητα που κινούνται με την ίδια ταχύτητα αλλά με 2.000 στροφές/λεπτό

ECODRIVEN European Campaign On improving DRIVing behaviour, ENergy-efficiency and traffic safety Intelligent Energy Europe (IEE) Συγχρονισμένη Ευρωπαϊκή καμπάνια σε 9 χώρες της Ε.Ε NL, UK, FI, AT, GR, BE, PL, CZ, FR Συνεργασία με ACEA, FIA, BP, Ford, Leaseplan Ευρωπαϊκή πλατφόρμα για ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ Ecodriving ΕΛΛΑΔΑ Επικοινωνιακό υλικό Ιστοσελίδα της Εθνικής Καμπάνιας www.ecodriving.gr Ηλεκτρονικός προσομοιωτής EcoDriving, Εργαλείο λογισμικού Η/Υ Εκπαιδευτικά DVD για οδηγούς επιβατικών, λεωφορείων, φορτηγών Εκπαιδευτικά Εγχειρίδια για επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά Αφίσες, φυλλάδια, stickers, calculators ενεργειακής κλάσης οδηγού/οχήματος Επιδεικτικά μαθήματα eco-driving μικρής ή μεγάλης διάρκειας Δελτία τύπου, διαφημίσεις, ραδιοφωνικό spot Ημερίδες, σεμινάρια, συνέδρια, εκθέσεις, δημόσιες δραστηριότητες

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ Ecodriving Ευρωπαϊκή Εμπειρία Οι εφαρμογές Ecodriving αποδίδουν γρήγορα ένα σημαντικό δυναμικό μείωσης CO2 με μικρό κόστος. Η ποσοτικοποίηση των αποτελεσμάτων εφαρμοσμένων προγραμμάτων Ecodriving σε βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη δράση δείχνει τα εξής: Βραχυπρόθεσμα Οικονομία καυσίμου σε στόλους αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών: 5-15% Οικονομία καυσίμου κατά την εκπαίδευση οδηγών σε ατομικό επίπεδο: 20-50% Μεσοπρόθεσμα (σε διάρκεια 3 χρόνων) Οικονομία καυσίμου 5% κατά μέσο όρο, χωρίς περαιτέρω υποστήριξη μετά την αρχική εκπαίδευση Η κρατική παρέμβαση είναι ιδιαίτερα σημαντική για την επιτυχή προώθηση του Ecodriving

Εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα - Στατιστικά Ο κλάδος των μεταφορών στην Ελλάδα συγκεντρώνει το 39% του συνολικού ενεργειακού ισοζυγίου (μ.ό. ΕΕ-27=31%) ενώ ευθύνεται για την εκπομπή του 28% επι του συνόλου εκπομπών CO2. Στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών λειτουργούν στην Ελλάδα 23.000 εταιρίες, απο τις οποίες το 90% διαθέτουν 1-2 οχήματα και ο ετήσιος τζίρος είναι μικρότερος των 150.000€. Το 2005 οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές απασχολούσαν 40.000 άτομα ή το 20% των ατόμων που απασχολούνται στις μεταφορές συνολικά στην Ελλάδα. Η ετήσια αύξηση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι 6%. Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα είναι το 98,5% των συνολικών μεταφορών. Συνολικά τόννο-χιλιόμετρα 21,68 Gtkm (2004). Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές καταναλώνουν 2.389 ktoe (2004). Η μέση ενεργειακή κατανάλωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα είναι 0,1 kgoe/tkm.

Εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα – Παλαιότητα βαρέων οχημάτων Στην Ελλάδα, ο μ.ό. ηλικίας των βαρέων οχημάτων ανέρχεται σε 18 έτη, όταν οι αμέσως πιο γηρασμένοι στόλοι (Πορτογαλία, Βέλγιο) είναι 11,2 έτη. Μάλιστα το 40% του στόλου έχει ηλικία >20 ετών (πηγή: ΣΕΑΑ, ΙΟΒΕ, 2007). Η παλαιότητα των βαρέων οχημάτων σχετίζεται με την ασφάλεια. Τα παλιά οχήματα (16-20 ετών) είναι 4.6 φορές πιο επικίνδυνα απο τα νέα (0-5 ετών). Υπολογίζεται επίσης το κόστος για την Εθνική Οικονομία απο τα ατυχήματα που εμπλέκονται βαρέα οχήματα ανήλθε σε 10 δισ. € για το διάστημα (1996-2004) (πηγή: ΣΕΑΑ, ΕΜΠ, 2006) Οι ετήσιες ταξινομήσεις μεταχειρισμένων βαρέων οχημάτων είναι 4πλάσιες απο τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων. Επιπλέον τα εισαγόμενα οχήματα δεν υπόκεινται σε κάποιου είδους τεχνικό έλεγχο. (πηγή: ΣΕΑΑ, 2007)

Εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα – Ecodriving για βαρέα οχήματα Σύμφωνα με την παρακάτω ανάλυση κόστους, ο οδηγός φορτηγού μπορεί να επηρεάσει το 15% της κατανάλωσης – κόστους

Εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα – Ecodriving για βαρέα οχήματα Για ένα φορτηγό 20 τόνων που κάνει 50,000 χλμ το χρόνο, μείωση της κατανάλωσης κατά 15% σημαίνει εξοικονόμηση περ. 2000 λίτρα το χρόνο Η οικονομική περιοχή λειτουργίας του κινητήρα φορτηγού είναι 1000-1600 RPM στην οποία ο κινητήρας παρουσιάζει την μικρότερη κατανάλωση και τη μέγιστη ροπή. Αύξηση της ταχύτητας από τα 80km/h στα 90 km/h αυξάνει την κατανάλωση κατά 12% ενώ ο χρόνος ταξιδιού που κερδίζει ο οδηγός είναι αμελητέος. Ένα φορτηγό 20 τόνων που κινείται με ταχύτητα 80 χλμ/ώρα σε έναν επίπεδο δρόμο μπορεί να διανύσει μέχρι να σταματήσει σχεδόν 2 χιλιόμετρα χωρίς την χρήση του γκαζιού (με μηδενική δηλαδή κατανάλωση) Ένα φορτηγό 20 τόνων που κινείται με 50 χλμ/ώρα με 1.900 στροφές/λεπτό και 6η σχέση εκπέμπει σχεδόν τρεις φορές περισσότερο θόρυβο από ένα όμοιο φορτηγό που κινείται με 50 χλμ/ώρα αλλά στις 1.200 στροφές/λέπτό με επιλεγμένη την 7η σχέση Ένα φορτηγό 20 τόνων που διανύει π.χ. 50.000 χιλιόμετρα ανά έτος με μικρότερη πίεση ελαστικών κατά 1 bar καταναλώνει από 500 έως και 700 λίτρα επιπλέον πετρέλαιο ανά έτος.

Εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα – Ecodriving για βαρέα οχήματα η τοποθέτηση μιας απλής αεροτομής επάνω από την καμπίνα του οδηγού μπορεί να περιορίσει την συνολική αντίσταση του αέρα μέχρι και 20% με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης κατά 7% η δύναμη της αντίστασης του αέρα για ένα φορτηγό που κινείται με 50χλμ/ώρα τριπλασιάζεται όταν η ταχύτητα αυξηθεί στα 90χλμ/ώρα και σχεδόν πενταπλασιάζεται όταν η ταχύτητα αυξηθεί στα 110χλμ/ώρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ, ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗ Ecodriving Δυναμικό εξοικονόμησης 4.446.528 αυτοκίνητα (ACEA, τέλος 2006) Μέσος αριθμός χιλιομέτρων: 12.000 χλμ/έτος Μέση κατανάλωση: 8,5 lt/100km Μέσο κόστος καυσίμου: 1.100 €/όχημα (βενζίνη 1,1 €/λτ) Εκπομπές CO2: 2,35 τόννοι/ όχημα Συνολικό κόστος καυσίμων: ~ 4,9 δις € Συνολικές εκπομπές CO2: 10,5 εκατ. τόννοι CO2 Συνολικό περιβαλλοντικό εξωτερικό κόστος CO2: 231 εκατ. € Σενάριο εκπαίδευσης όλων των οδηγών ΙΧ στο ecodriving (5%) Όφελος από κόστος καυσίμων: 245 εκατ. € Αποφυγή έκλυσης: 0,5 εκατ. τόννων CO2 Συνολικό περιβαλλοντικό όφελος CO2: 11 εκατ. €

Ενσωμάτωση του Eco-driving στην πολιτική του Υπ. Μεταφορών Αναγγελία νέων μέτρων κατά την σχετική ομιλία του υπ. Κ. Χατζηδάκη – 28/08/2008 Ενσωμάτωση κανόνων eco-driving στην εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία των νέων οδηγών από 01-01-2009 Ενημέρωση εκπαιδευτών και εξεταστών με χρήση σχετικού CD-ROM και έντυπου υλικού, έως το τέλος του 2008 Διαφημιστική καμπάνια με φυλλάδια, αφίσες, tv spots και τραγούδι της Ε. Κοκκίνου

Νεώτερες δράσεις ΚΑΠΕ για την προώθηση του Eco-driving Εκπαίδευση οδηγών βυτιοφόρων (BP, Avinoil, Revoil) – Μάϊος 2008 Αποτελέσματα εφαρμογής Eco-driving Αύξηση μέσης ταχύτητας οδηγών κατά 9% ! Μείωση κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% Μείωση εκπομπών CO2 κατά 15% Αναμενόμενη εξοικονόμηση ανά εταιρία, περ. 100.000 € ετησίως

Νεώτερες δράσεις ΚΑΠΕ για την προώθηση του Eco-driving Εκπαίδευση οδηγών Leaseplan Hellas (επιβατικά Ι.Χ.) – Ιουλ. ‘08 Αποτελέσματα εφαρμογής Eco-driving: Αύξηση μέσης ταχύτητας κατά 11% Μείωση κατανάλωσης καυσίμου κατά 16% Μείωση εκπομπών CO2 κατά 16%

Νεώτερες δράσεις ΚΑΠΕ για την προώθηση του Eco-driving Επιδεικτική Εκπαίδευση υπεύθυνων σχολών οδήγησης – Μάιος 2008 Σε συνεργασία με το Γερμανικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας - DVR Συμμετοχή 9 ατόμων απο σχολές οδηγών Συμμετοχή επίσης από ΕΘΕΛ, ΔΕΗ, Δ. Αθηναίων, ΟΡΟΔΑ και μεγάλη εταιρία logistics Χρήση επιβατικών Ι.Χ. κατά την εκπαίδευση Έμφαση σε στοιχεία του ecodriving που αφορούν επαγγελματίες εκπαιδευτές – διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με αρχάριους ή παλαιούς οδηγούς

Νεώτερες δράσεις ΚΑΠΕ για την προώθηση του Eco-driving Εκπαίδευση οδηγών ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) Συνολική διάρκεια δράσης: 6 μήνες Μετρήσεις σε 2 τρόλεϊ Εκπαίδευση συνολικά 10 οδηγών Πρωτοποριακή δράση σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο (εκπαίδευση σε ηλεκτροκίνητα οχήματα)