ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Advertisements

ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ (DNA ΚΑΙ RNA) AΠΟ ΦΥΤΙΚΑ ΚΥΤΤΑΡΑ
ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Απομόνωση νουκλεïκών οξέων από τα φυτικά κύτταρα
2.3 Περιεκτικότητα διαλύματος – Εκφράσεις περιεκτικότητας
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές  Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med  Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Χημεία Γ΄ Γυμνασίου ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΕΡΟ.
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΙΓΜΑΤΩΝ.
Διαχωρισμός μιγμάτων.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣ ΓΕΡΟΘΑΝΑΣΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Επιμέλεια ppt: Γιούλα Πάλλα
Χημικές ενώσεις – Χημικά στοιχεία
Επιμέλεια: Ελευθερία Φανουράκη
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου (κατεύθυνσης) Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
Ε Κ Φ Ε Σ Ε Ρ Ρ Ω Ν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Β΄ Γυμνασίου
Αλλάζοντας τη θέση χημικής ισορροπίας σε διαλύματα σόδας και γαλαζόπετρας Νίκη Σπάρταλη, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου και Ρομπέρτος Αλεξιάδης ΕΚΦΕ Χανίων
ΜΕΙΓΜΑΤΑ.
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές Ασκήσεις Γ΄ Γυμνασίου Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές Ασκήσεις Εργαστηριακές ΑσκήσειςΧημείας B΄Λυκείου Γενικής Παιδείας Επιμέλεια: Θανασούλιας Αλέξης Χημικός Σχολ.Έτος:
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΟΞΕΩΝ Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
2.6.2 Φυσικές σταθερές των χημικών ουσιών. Τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ένα δείγμα υλικού αποτελείται από μία μόνο ουσία ή είναι.
ΣΧ. ΕΤΟΣ ΕΚΦΕ ΣΕΡΡΩΝ Εργαστηριακές ασκήσεις Γ’ γυμνασίου Επιμέλεια: Κυρισκόζογλου Ουρανία Φυσικός.
2.5 Διαχωρισμός μειγμάτων
2.2.1– Μείγματα.
2.6.1 Ηλεκτρολυτική διάσπαση του νερού
Διαχωρισμός μειγμάτων
Μείγματα.
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
TO NEΡΟ ΩΣ ΔΙΑΛΥΤΗΣ – ΜΕΙΓΜΑΤΑ
Περιεκτικότητα διαλύματος & εκφράσεις περιεκτικότητας
Απομόνωση νουκλεϊκών οξέων
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΑΜΟΡΙΑΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΘΕΡΜΟΧΗΜΕΙΑ Η. Γαβρίλης Συνεργάτης του ΕΚΦΕ.
Θεωρητικό μέρος (1 από 2) Επιλέγουμε τον κατάλληλο διαλύτη ενός συστήματος. Στην άσκηση που ακολουθεί είναι το νερό (απλό στη χρήση, ακίνδυνο, εύκολα.
ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΕΣ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΞΕΙΔΟΑΝΑΓΩΓΙΚΗ ΤΙΤΛΟΔΟΤΗΣΗ:
Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών Τοπικός διαγωνισμός Χ Η Μ Ε Ι Α Σ 2010 ( ΕΚΦΕ Χαλανδρίου – Ν. Ιωνίας )
Επιμέλεια : Πουλιόπουλος Πούλιος - Χημικός
Aπομόνωση DNA από φυτικά κύτταρα Επιμέλεια: Καπασά Μαρία Βιολόγος, MSc, PhD.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Εισηγητές Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Αντώνιος Ε. Χρονάκης Χημικός Θωμάς Νίκας Φυσικός MSc Ραδιοηλεκτρολογίας Φυσικά Δημοτικού…
ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Υπεύθυνος: Ι. Θεοχαρόπουλος Ταχύτητα Αντίδρασης - Παράγοντες που την επηρεάζουν Εισηγητής:Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Συνεργάτης.
Παρασκευή σαπουνιού Μάντζιου Μαρία χημικός. σαπούνια ονομάζονται τα άλατα των ανωτέρων μονοκαρβοξυλικών οξέων (παλμιτικού, στεατικού και ελαϊκού) με νάτριο.
Μπούρου Αγγελική Πασχαλίδου Γιώτα. Ας θυμηθούμε.. Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 1 Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA 2.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄ Λυκείου Ρυθμιστικά Διαλύματα – Ογκομέτρηση Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-Med Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων Αντώνης Χρονάκης.
1 Γεωργική Χημεία, Μέθοδοι διαχωρισμού, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική Χημεία Ενότητα 9:
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικές Αντιδράσεις Παρασκευή διαλύματος γνωστής Συγκέντρωσης Αραίωση διαλύματος Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός.
Μέτρηση pH διαλυμάτων οξέων και βάσεων Βαθμονόμηση pH-μέτρου
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γυμνασίου
ΛΟΥΚΕΡΗ ΜΑΡΙΑ – ΕΥΤΥΧΙΑ
Χημικές ενώσεις – Χημικά στοιχεία
Διαχωρισμός μειγμάτων
Απομόνωση DNA από φυτικούς οργανισμούς!.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Διαχωρισμός μειγμάτων
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
ΧΗΜΕΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ.
Μείγματα.
2.2.2 Διαλύματα Το θαλασσινό νερό, το νερό της βρύσης
ΧΗΜΕΙΑ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Μείγματα.
Μείγματα Μείγματα λέγονται τα υλικά που προέρχονται από την ανάμειξη δύο ή περισσοτέρων ουσιών, που δεν αντιδρούν μεταξύ τους. Οι ουσίες που αναμείχθηκαν.
ΕΓΚΛΕΙΣΗ Εργαστήριο ανόργανης χημείας 1ου εξαμήνου
ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΙΓΜΑΤΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ 2ο ΕΚΦΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Παρασκευές και διαχωρισμοί μιγμάτων Eπιμέλεια Νίκος Μαρκουλάκης Χημικός

Παρασκευές και διαχωρισμοί μιγμάτων Ι. Παρασκευή ομογενούς μίγματος α) Νερό με K2Cr2O7 β) Νερό με οινόπνευμα

Ι. Παρασκευή ετερογενών μιγμάτων α) Λάδι με νερό β) Νερό με κιμωλία γ) Σίδηρος με θείο

Ερωτήσεις 1) Τι συμπέρασμα βγαίνει από το γεγονός ότι ο Fe συνεχίζει να έλκεται από το μαγνήτη σε μίγμα Fe-S; 2) Αν αναμίξουμε πολύ καλά τη σκόνη του Fe με άνθη S, ώστε να φαίνεται ως ενιαίο σώμα, θα γίνει ομογενές μίγμα ή θα παραμείνει ετερογενές και γιατί; 3) Με ποιον απλό τρόπο μπορούμε να καταλάβουμε ότι το αλάτι που προσθέ- σαμε στο νερό δεν εξαφανίστηκε, αλλά έχει χωριστεί σε πάρα πολύ μικρά κομματάκια που δεν τα βλέπουμε; 4) Όταν η κιμωλία, στο ετερογενές μίγμα κιμωλίας-νερού, πέσει στον πάτο του ποτηριού, μεταγγίζουμε μικρή ποσότητα από το υπερκείμενο υγρό σ' ένα νέο δοχείο. Το υγρό αυτό σώμα στο νέο δοχείο είναι ομογενές ή ετερογενές σώμα και γιατί;

ΙΙΙ. Διαχωρισμός μίγματος κιμωλίας - νερού Φτιάχνουμε ετερογενές μίγμα από νερό και σκόνη κιμωλίας σε ποτήρι ζέσεως 100ml 2) Ξεχωρίζουμε τα συστατικά του με διήθηση. Θα πρέπει να προσέχουμε τα εξής σημεία: Ι. Ο ηθμός πρέπει να τελειώνει λίγο πριν από το χείλος του χωνιού (1-1,5cm περίπου). II. Η συλλογή του διηθήματος πρέπει να γίνεται σε κωνική φιάλη, για να μην πετάγεται το διήθημα έξω καθώς πέφτουν οι σταγόνες. Αν δεν υπάρχει κωνική φιάλη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποτήρι ζέσεως. Στην περίπτωση αυτή ο σωλήνας του χωνιού πρέπει ν' ακουμπά στο τοίχωμα του ποτηριού, ώστε το διήθημα να κυλά ομαλά κατά μήκος του τοιχώματος χωρίς να στάζει. III. Να χρησιμοποιούμε γυάλινη ράβδο ώστε να οδηγούμε το μίγμα στο πλάγια του χωνιού, γιατί αν πέφτει απευθείας στον πάτο του είναι δυνατόν να σχίσει τον ηθμό.

ΙV. Διαχωρισμός μίγματος μαγειρικού άλατος - νερού Γίνεται με απόσταξη

Αν δεν υπάρχει αποστακτική συσκευή Μπορούμε να δείξουμε την αρχή που στηρίζεται η απόσταξη με τον εξής απλό τρόπο: Θερμαίνουμε σε ποτήρι ζέσεως το αλατόνερο και πάνω από το ποτήρι στερεώνουμε σε πλάγια θέση ένα κομμάτι τζάμι, έτσι ώστε να σχηματίζει με την κατακόρυφο γωνία 45°. Η μία γωνία του τζαμιού πρέπει να βρίσκεται στο πιο χαμηλό σημείο, ώστε να συγκεντρώνει το νερό που συμπυκνώνεται πάνω σ' αυτό και να στάζει σε ποτήρι ζέσεως που βρίσκεται κάτω από τη γωνία αυτή. 2) Διαχωρισμός του ομογενούς μίγματος με πρόχειρη απόσταξη

Διάλυση ΝΗ3 σε νερό (Πίδακας ΝΗ3) Παίρνουμε μια σφαιρική φιάλη του ενός λίτρου. Βάζουμε σ’αυτή περίπου 20 g ΝΗ4Cl και 10 περίπου g στερεό ΝaΟΗ, τη γυρίζουμε αρκετά στο πλάι και κλείνουμε αμέσως τη φιάλη με λαστιχένιο πώμα που έχει ένα γυάλινο σωλήνα με στένωμα στο επάνω άκρο του. Το κάτω άκρο του σωλήνα είναι ανοιχτό και βυθίζεται σε ποτήρι με νερό και μερικές σταγόνες φαινολοφθαλεΐνης. NH4Cl(aq) + NaOH(aq) NH3(g) + NaCl(aq) +H2O(l)

Σύσταση του ατμοσφαιρικού αέρα Μέσα σε ένα πιάτο με αραιό διάλυμα NaOH τοποθετούμε 1 – 2 σταγόνες φαινολοφθαλεΐνης. Στηρίζουμε στον πάτο ένα κερί με πλαστελίνη και το ανάβουμε. Κλείνουμε το κερί με ένα μεγάλο δοκιμαστικό σωλήνα. To κερί σβήνει και το νερό ανυψώνεται μέσα στο δοκιμαστικό σωλήνα. Ύψος νερού στον πιάτο = …………………………………... Ύψος νερού στο σωλήνα = ………………………………... Ύψος σωλήνα = ……………………………………………

Διαχωρισμός μίγματος αλκοόλης - νερού Σε ποτήρι ζέσεως ρίχνουμε ίσους όγκους νερού και οινοπνεύματος Βυθίζουμε ένα βαμβακερό μαντήλι ή μια χαρτοπετσέτα Βγάζουμε το μαντήλι από το ποτήρι και το ανάβουμε με ένα σπίρτο Το μουσκεμένο μαντήλι γεμίζει με φλόγες Σε λίγο σβήνει και το μαντήλι μένει ανέπαφο

V. Διαχωρισμός μίγματος με χρωματογραφία 1. Στηρίζουμε όρθια την κιμωλία μέσα στο ποτήρι (προσέχοντας να μην διαβρεχτεί η μαύρη γραμμή που έχουμε χαράξει σε αυτή), σκεπάζουμε το ποτήρι με την ύαλο ωρολογίου, και αφήνουμε το σύνολο να ηρεμία. 2. Η ανάπτυξη ολοκληρώνεται όταν το μέτωπο του διαλύτη φτάσει στο ανώτερο σημείο της κιμωλίας (40- 45 min από την έναρξη του πειράματος), οπότε απομακρύνουμε την κιμωλία. 3. Παρατηρούμε σε διαφορετικό ύψος να ξεχωρίζουν καθαρά οι διάφορες έγχρωμες ουσίες που αποτελούσαν το αρχικό διάλυμα της μαύρης μελάνης. Mπορούμε να χρησιμοποιήσουμε έγχρωμες καραμέλες αφού τις διαλύσουμε σε νερό