Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Π.Γ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Advertisements

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
PRESENT SIMPLE Ενεστώτας Απλός
Αιτιολογικές προτάσεις
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
Απαντήσεις Προόδου II.
Ασκήσεις Συνδυαστικής
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Η ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ Aurelii Augustini de animae quantitate Incipiunt Sancti Augustini soliloquiorum libri duo Carmen angelicum Gloria in excel[si]s D[e]o. Et in.
GREEK NOUN DECLENSIONS 2 nd Declension (-ο Stems) Masculine Examples: (λόγος) Singular NOMINATIVE GEN./ABL. L.I.D. ACCUSATIVE VOCATIVE Plural NOMINATIVE.
FUTURE SIMPLE Μέλλοντας Απλός
1η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Β΄ ενικό ΠΡΤΒ΄ ενικό ΑΟΡA΄ πληθ. ΠΡΤA΄ πληθ. ΑΟΡ Πηγαίνω Κατεβαίνω Καίω Μένω Γέρνω 1.1. Να συμπληρώσετε τον πίνακα:
Estoy agradecido a Wermuth’s Greekbook por esta presentación de los verbos indicativos.
Ξημερώνει μια νέα μέρα. Ώρα για σχολείο…
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
Ενότητα 6 Α΄ κλίση ουσιαστικών.
SIMPLE PAST Αόριστος Απλός
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
PAST CONTINUOUS Αόριστος Διαρκείας
Δημιουργία παρουσίασης:
δε μας αρέσει η προστακτική
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Πώς τα απλά μαθηματικά μπορούν να εξηγήσουν «μαγικά κόλπα»;
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ.
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ιωάννης Χρυσόστομος Επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως Οικουμενικός διδάσκαλος Άγιος της Εκκλησίας Ικανός ρήτορας, γι’ αυτό Χρυσόστομος Προσπάθησε να καταπολεμήσει.
Δευτερεύουσες προτάσεις
Έλενα Αναγνωστοπούλου
Αναφορικές προτάσεις Οι αναφορικές προτάσεις αναφέρονται σε όρο άλλης πρότασης που υπάρχει ή εννοείται.
Υποθετικοί λόγοι.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8 Α΄ ΚΛΙΣΗ.
ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 13 ΜΕΣΗ ΦΩΝΗ.
Οριστική Ενεστώτα και Μέλλοντα
Ενεργητική και Παθητική φωνή
Ενότητα 14 ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ γ΄ κλίσης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Επανάληψη για το διαγώνισμα του β΄ τρίμηνου
12η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Αρχαία Ελληνικά Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝ
Μέση Φωνή βαρύτονων ρημάτων Υποτακτική 
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Γραμματική της αρχαίας ελληνικής Γλώσσης ΛΥΩ.
Οι Δευτερεύουσες προτάσεις της αρχαίας ελληνικής
Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων
ΧΡΟΝΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ- ΠΟΙΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Ονοματικό και Ρηματικό Σύστημα
Χρόνοι Κοντίδου Θέμις – Ε΄2.
Πάτα το κουμπί για τη συνέχεια
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Γραμματική της αρχαίας ελληνικής Γλώσσης
Δραστηριότητα - απόδειξη
ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
Μαθαίνω τους χρόνους των ρημάτων με τη Ριρή
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
για να σχηματίσω τη λέξη
Ξενοφών, ελληνικά, Επεξεργασία κειμένου με σκοπό την εμπέδωση της αναγνώρισης συντακτικών όρων μιας πρότασης και την κατανόηση του συντακτικού ρόλου.
Δημοτικό Σχολείο Μενιδίου Αμφιλοχίας Γλώσσα Ε΄ ¨Πώς δίνω οδηγίες¨
δε μας αρέσει η προστακτική
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Υποτακτική στα Αρχαία Ελληνικά

Υποτακτική Έγκλιση Αρχαία Ελληνικά Η Υποτακτική στα αρχαία χρησίμευε για να δηλώσει : προτροπή απορία άρνηση προσδοκία επανάληψη

Νέα Ελληνικά Μπορείς να σκεφτείς με ποιον τρόπο δηλώνουμε στα νέα προσδοκία ή προτροπή; Προσπάθησε να φτιάξεις προτάσεις που να δηλώνουν : α) προτροπή β) προσδοκία γ) άρνηση

Νέα Ελληνικά Ας μην βρέξει αύριο για να γίνει ο αγώνας! Να βγείτε λιγάκι απόψε. Όχι, να μην βγείτε καθόλου απόψε. Βρες τι δηλώνουν οι παραπάνω προτάσεις (προσδοκία, προτροπή, άρνηση)

Αρχαία Ελληνικά ἀναλάβωμεν (=ας αναλάβουμε) ἐξ ἀρχῆς τίς ἡ κατηγορία ἐστίν. Ὃ σύ μισεῑς, ἑτέρῳ μή ποιήσῃς (να μην κάνεις). Ἓνεκα χρημάτων μηδένα θεῶν ὀμόσῃς (για χρήματα σε κανένα θεό να μην ορκιστείς). Μπορείς να βρεις τα ρήματα που βρίσκονται σε Υποτακτική; Τι δηλώνουν (προσδοκία, προτροπή); Τι παρατηρείς για τις καταλήξεις των ρημάτων;

Υποτακτική Οι καταλήξεις της Υποτακτικής είναι ω και η Το «ο» και το «ου» της Οριστικής γίνεται «ω», το «ε» γίνεται «η», και το «ει» γίνεται «ῃ» Με βάση τα παραπάνω αντικατάστησε τις καταλήξεις της Οριστικής στο ρήμα λύω με αυτές της Υποτακτικής.

Οριστική Υποτακτική λύ- ω λύ- ω λύ- εις λύ- ῃς λύ- ει λύ- ῃ λύ- ομεν λύ- ωμεν λύ- ετε λύ- ητε λύ- ουσι(ν) λύ- ωσι(ν)

Η Υποτακτική στον Αόριστο Τώρα που μάθαμε την Υποτακτική στον Ενεστώτα ας δούμε πώς σχηματίζεται και στους άλλους χρόνους Στον Αόριστο το μόνο που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι υπάρχει ένα «σ» πριν τις καταλήξεις του Ενεστώτα Π.χ. λύ-ω λύ-σ-ω Μας θυμίζει τον Μέλλοντα στην Οριστική; Ποιες νομίζετε ότι είναι οι διαφορές ανάμεσα στην Οριστική Μέλλοντα και την Υποτακτική Αορίστου; Θυμηθείτε τις καταλήξεις του Μέλλοντα

Υποτακτική: από τον Ενεστώτα στον Αόριστο Ας σχηματίσουμε την Υποτακτική Αορίστου: λύ-ω λύ-σ-ω λύ- ῃς λύ-σ- ῃς λύ- ῃ λύ-σ- ῃ λύ-ωμεν λύ-σ-ωμεν λύ-ητε λύ-σ-ητε λύ-ωσι(ν) λύ-σ-ωσι(ν)

Υποτακτική στον Παρακείμενο Η Υποτακτική στον Παρακείμενο σχηματίζεται με 2 τρόπους: Βάζοντας τις καταλήξεις της Υποτακτικής που μάθαμε στο θέμα του Παρακειμένου Χρησιμοποιώντας την μετοχή Παρακειμένου και το βοηθητικό ρήμα εἰμί (=είμαι) στην Υποτακτική, που σχηματίζεται ακριβώς με τις καταλήξεις που μάθαμε. Με βάση τα παραπάνω, όσα μάθαμε και χρησιμοποιώντας τις γνώσεις σας να σχηματίσετε την Υποτακτική Παρακειμένου και με τους 2 τρόπους.