Διάλεξη #10: Εκτέλεση Java χωρίς το BlueJ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Advertisements

Στοιχειώδεις Δομές Δεδομένων TexPoint fonts used in EMF. Read the TexPoint manual before you delete this box.: AA A A A Τύποι δεδομένων στη Java • Ακέραιοι.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ DOS (Disk Operating System)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΔΟΜΕΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Φροντιστήρια Εισηγητής: Σπύρος Αργυρόπουλος Μέλος ΕΤΕΠ Εργαστήριο Προγραμματισμού & Τεχνολογίας Ευφυών Συστημάτων.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Έλεγχος Καταψύκτη (Ada) Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 39 with Pump, Temperature_dial, Sensor, Globals, Alarm; use Globals ; procedure.
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 9: Input / Output Εβδομάδα 8: Είσοδος / Έξοδος [Input / Output]
Σχεδίαση-Ανάπτυξη Εφαρμογών Πληροφορικής Αντώνιος Συμβώνης, ΕΜΠ, Slide 1 Week 4: Exceptions Εβδομάδα 4: Εξαιρέσεις [Exceptions]
JAVA και SQL Δαμιανός Χατζηαντωνίου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές Εσωτερικές κλάσεις.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Methods, Constructors and Field.
Προγραμματισμός ΙΙ Διάλεξη #5: Εντολές Ανάθεσης Εντολές Συνθήκης Δρ. Νικ. Λιόλιος.
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 11: Εκτέλεση Java χωρίς το BlueJ.
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Java Classes, Objects, και Events.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Γενικευμένες κλάσεις Συλλογές.
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Java Syntax and Style.
Εισαγωγή στη JAVΑ (μέρος Α’)
Δρ. Μαρία Ι. Ανδρέου Εισαγωγή στον Αντικειμενόστρεφη Προγραμματισμό (Object-Oriented Programming) Data Types, Variables, and Arithmetic.
ΟΣΣ Δεκεμβρίου 2004 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Πανεπιστήμιο Κύπρου – Τμήμα Πληροφορικής ΕΠΛ446-Προχωρημένες Βάσεις Δεδομένων Ζωγραφάκης Ιωάννης.
2η ΟΣΣ – Σύγχρονες μέθοδοι προγραμματισμού - Java
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
Εισαγωγή στη JAVΑ (μέρος Β’) Βασίλης Παπαταξιάρχης Μάθημα: Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Διδάσκουσα: Ιζαμπώ Καράλη Τμήμα Πληροφορικής.
Προσομοίωση Δικτύων 4η Άσκηση Σύνθετες τοπολογίες, διακοπή συνδέσεων, δυναμική δρομολόγηση.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Εισαγωγή στη Java.
Κωδικός Θ: ΤΠ4003, Κωδικός Ε: ΤΠ4103 (ΜΕΥ/Υ) Ώρες (Θ - ΑΠ - Ε): Προαπαιτούμενα: ΤΠ2003,2103.
Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Κωδικός Θ: ΤΠ4003, Κωδικός Ε: ΤΠ4103 (ΜΕΥ/Υ) Ώρες (Θ - ΑΠ - Ε): Προαπαιτούμενα: ΤΠ2003,2103.
Βασικές ένοιες Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού - Κλάσεις ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (Διαφάνειες: ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ Προσαρμογή 2014:
ΟΣΣ2 - 4 Δεκεμβρίου 2005 Σχεδιασμός Λογισμικού Γλώσσες Προγραμματισμού ΙΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Εργαστήριο «Διαχείριση & Ασφάλεια Δικτύων» Επισκόπηση Βασικών Δικτυακών Λειτουργιών Διδάσκων: Δρ. Γενειατάκης Δημήτρης Τμήμα Επιστήμης.
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Εισαγωγή στον Προγ/μό Υπολογιστών
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός ΙΙ
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δομές διακλάδωσης, επαναλήψεις, μέθοδοι
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Πρωτογενείς τύποι δεδομένων
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
JAVA Basics Εβδομάδα Νο. 1.
Αναδρομικές Εξισώσεις και Αφηρημένοι Τύποι Δεδομένων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Databases Θ. Βαρβαρίγου Καθηγήτρια ΕΜΠ Τηλ
Εισαγωγή στη Java (Μέρος Α’)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Wrapper Classes, Abstract Classes and Interfaces
Τύποι δεδομένων και τελεστές,
Υπο-τύποι και πολυμορφισμός
Week 9: Input / Output Διάλεξη #16: Είσοδος / Έξοδος [Input / Output]
Τμήμα Τεχνολογίας Αλιείας – Υδατοκαλλιεργειών
Εξαιρέσεις [Exceptions]
ΤΕΧΝΙΚΕΣ Αντικειμενοστραφουσ προγραμματισμου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάλεξη #10: Εκτέλεση Java χωρίς το BlueJ

Το BlueJ «πακέτο» Ένα BlueJ «πακέτο» αποθηκεύεται σε ένα φάκελο αρχείων στο δίσκο. Ένα BlueJ «πακέτο» αποθηκεύεται σε πολλά διαφορετικά αρχεία. Μερικά αρχεία αποθηκεύουν κώδικα Java, άλλα μεταφρασμένο κώδικα, άλλα επιπλέον πληροφορίες. Το BlueJ χρησιμοποιεί τυπική Java μορφοποίηση για τα περισσότερα αρχεία και δημιουργεί μερικά νέα αρχεία με επιπλέον πληροφορίες. use laptop show BlueJ example package on disk, using Windows explorer

Η δομή αρχείων του BlueJ package: calculator c:\bluej\calculator\ bluej.pkg bluej.pkh Calculator.java Calculator.class Calculator.ctxt UserInterface.java UserInterface.class UserInterface.ctxt CalcEngine.java CalcEngine.class CalcEngine.ctxt Calculator UserInterface look at package in BlueJ then look at directory compare files in directory to classes in package CalcEngine

Η δομή αρχείων του BlueJ bluej.pkg –Περιέχει πληροφορίες σχετικές με τις κλάσεις που περιέχει το «πακέτο». Ένα τέτοιο αρχείο ανά «πακέτο». bluej.pkh – αντίγραφο ασφάλειας (backup) του bluej.pkg *.java – αρχείο πηγαίου κώδικα Java (text). Ένα ανά κλάση. *.class – αρχείο μεταφρασμένου κώδικα Java. Ένα ανά κλάση. *.ctxt – BlueJ αρχείο-πλαίσιο. Περιέχει πληροφορίες για τις παραμέτρους και τα σχολιασμό μίας κλάσης. Ένα ανά κλάση. explain purpose of each file type (leave .class and .java for next slide)

Τυπικά αρχεία Java Αρχεία πηγαίου κώδικα: *.java Περιέχουν τον πηγαίο κώδικα σε αναγνώσιμη μορφή, όπως ακριβώς πληκτρολογήθηκαν από τον προγραμματιστή. Αρχεία κώδικα Java: *.class περιέχουν κώδικα τύπου bytecode (μια μορφή της κλάσης αναγνωρίσιμη από την ιδεατή μηχανή της Java). Τα δημιουργεί ο μεταφραστής με βάση τον πηγαίο κώδικα. explain difference between source and compiled code tell a bit about compiled and interpreted languages

Ο κύκλος «σύνταξη-μετάφραση-εκτέλεση» Ιδεατή μηχανή *.java *.class 011010 110101 1001 10 011010 110101 010001 1 1 1 0111 0110110 Κειμενο- γράφος explain the process from the editor to execution explain virtual machine μεταφραστής (javac) (java)

Σύνταξη (editing) Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοσδήποτε κειμενογράφος. Notepad, emacs, vi, TextPad, ... Προσοχή με τη χρήση του Word: το Word δεν αποθηκεύει αυτόματα σε μορφή κειμένου (text) Βεβαιωθείτε ότι «σώσατε» το πρόγραμμα πριν το μεταφράσετε! some remarks about editing warning: word is not good!

Κλήση από τη γραμμή εκτέλεσης εντολών Η μετάφραση και η εκτέλεση προγραμμάτων Java σε περιβάλλον JDK γίνονται μέσω της γραμμής εκτέλεσης εντολών Σε συστήματα Microsoft: DOS περιβάλλον Σε συστήματα Unix : Unix περιβάλλον (shell) Βεβαιωθείτε ότι οι εντολές μετάφρασης (javac) και εκτέλεσης (java) είναι σωστά τοποθετημένες στο μονοπάτι εντολών (command path). On laptop: open DOS window, show command line commands

Μετάφραση (compiling) Όνομα του JDK μεταφραστή: javac Κλήση: javac <αρχείο Java> Μεταφράζει το <αρχείο Java> και όλες τις κλάσεις που εξαρτώνται από αυτό Παράδειγμα: cd C:\bluej\zork javac Game.java do the same live: edit, then compile a class

Διαγνωστικά μηνύματα C:\bluej\zork> javac Game.java Game.java:22: ';' expected. private Parser parser ^ 1 error C:\bluej\zork> Ο προγραμματιστής πρέπει να ανοίξει το αρχείο με τον κειμενογράφο, να βρει τη γραμμή που περιέχει το λάθος, να το διορθώσει, και (αφού «σώσει» το πρόγραμμα) να το ξαναμεταφράσει. insert an error into the source and compile. Show error message format

Εκτέλεση C:\bluej\zork> java Game Η εντολή “java” ενεργοποιεί την ιδεατή μηχανή της Java [Java virtual machine] Η δεδομένη ως παράμετρος κλάση φορτώνεται και αρχίζει η εκτέλεση Εάν χρειαστεί φορτώνονται και άλλες κλάσεις Η εκτέλεση είναι δυνατή μόνο εάν η κλάση έχει μεταφραστεί. show execution (at least an attempt). Do this first with a class that has no main.

Πρόβλημα: Τι εκτελείται; Εάν δοκιμάσουμε: C:\bluej\zork> java Game.java Exception in thread "main" java.lang.NoSuchMethodError: main Το πρόβλημα: Πως γνωρίζει το σύστημα ποια μέθοδο να εκτελέσει; This error should be reported. Explain.

Η μέθοδος main Η απάντηση: το σύστημα εκτέλεσης της Java πάντα εκτελεί τη μέθοδο με το όνομα main και τον χαρακτηριστικό τύπο ορισμάτων: public static void main(String args[]) { ... } Σε μια εφαρμογή Java, η μέθοδος main πρέπει πάντοτε να υπάρχει! Now write a main method, then try again.

Η μέθοδος main (2) Η main πρέπει να υπάρχει Η main πρέπει να δηλωθεί ως public Η main πρέπει να δηλωθεί ως static Η main πρέπει να έχει ως παράμετρο ένα διάνυσμα από Strings Μόνο η main μπορεί να κληθεί Explain “main”.

Έλεγχος ορθότητας (testing) Για τον έλεγχο ορθότητας, πρέπει να γραφούν προγράμματα-οδηγοί των ελέγχων [test drivers] Όλοι οι έλεγχοι κλήσεως των μεθόδων πρέπει να γράφουν σε μια μέθοδο-ελέγχου (π.χ. main) Όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί παραμέτρων πρέπει να δοκιμαστούν Το πρόγραμμα-οδηγός των ελέγχων πρέπει να δημιουργήσει όλα τα αντικείμενα Talk in detail about testing. Make sure they understand the difference in quality between BlueJ and JDK here.

Κλάσεις «συσκευαστές» Wrappers classes Κλάσεις «συσκευαστές» [Wrapper classes]

Αντικείμενα και μη-αντικείμενα Η Java παρέχει τύπους αντικειμένων και τύπους βασικών δεδομένων [primitive data types] Οι βασικοί τύποι δεδομένων είναι: Τυποι αντικειμένων: Ολοι οι αλλοι! (περιλαμβανομένων των Strings!) int, short, long, float, double, boolean, char, byte

Αντικείμενα και μη-αντικείμενα (2) Ισχύουν διαφορετικοί κανόνες για τα αντικείμενα από ότι για τους βασικούς τύπους δεδομένων Τα αντικείμενα κληρονομούν [inherit] (τουλάχιστον έμμεσα) από την κλάση Object Οι βασικοί τύποι δεν κληρονομούν από την κλάση Object Τι σημαίνει αυτό στην πράξη: Δεδομένα βασικών τύπων δεν είναι αντικείμενα!

Βασικοί τύποι και συλλογές δεδομένων Πως εισάγουμε έναν ακέραιο (int) σε ένα αντικείμενο τύπου ArrayList; Τα στοιχεία της ArrayList είναι αντικείμενα Δεδομένα τύπου int δεν είναι αντικείμενα Ένας int δεν μπορεί να εισαχθεί σε μια ArrayList!

Η λύση: Κλάσεις «συσκευαστές»! Για κάθε βασικό τύπο δεδομένων υπάρχει μια κλάση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν απαιτούνται πραγματικά αντικείμενα. Για παράδειγμα: Βασικός τύπος τύπος αντικειμένου int Integer char Character boolean Boolean

Μια λίστα από Integers ArrayList intList = new ArrayList(); Συσκευάζει τον “int” σε ένα αντικείμενο Integer και το προσθέτει στην ArrayList ArrayList intList = new ArrayList(); int anInt = 42; intList.add(new Integer(anInt)); ... Integer anInteger; anInteger = (Integer)intList.get(0); int myInt = anInteger.intValue(); Μετά την εξαγωγή του “Integer” από την ArrayList, ακολουθεί εξαγωγή του “int” από τον Integer.

Μια λίστα από Integers (χωρίς “casting”) ArrayList<Integer> intList = new ArrayList(); int anInt = 42; intList.add(new Integer(anInt)); ... Integer anInteger; //anInteger = (Integer) intList.get(0); anInteger = intList.get(0); int myInt = anInteger.intValue(); Προσδιορίζει τον τύπο των αντικειμένων που εισάγονται στην ArrayList. Δεν χρειάζεται «casting» από Object σε Integer

Constants Σταθερές [Constants]

Οι σταθερές στην Java class Date { private static final int daysPerWeek = 7; ... } Η δεσμευμένη λέξη final δηλώνει ένα πεδίο ως σταθερά Οι σταθερές πρέπει να δηλώνονται ως static Οι σταθερές πρέπει να αρχικοποιούνται