Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ
Advertisements

δε(σ)οξυριβο(ζο)νουκλεϊ(νι)κό οξύ (Deoxyribonucleic acid - DNA)
χημική σύσταση του κυττάρου
Γιώργος Χατζηαντωνίου Γ’5
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΟΥ DNA
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Η δομή του DNA.
DNA.
Το γενετικό υλικό.
γενετικής πληροφορίας
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ, ΕΚΦΡΑΣΗ & ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΝΕΤΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
Κεφάλαιο 1 Βιολογία Κατεύθυνσης
RNA ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ Γ΄5ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ RNA RNA Ανίχνευση του RNA Ανίχνευση του RNA Δομή Δομή Eίδη RNA Eίδη RNA Διαφορές RNA DNA Διαφορές.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Α
Παν. Πάλλα - ΕΚΦΕ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 12 Μεταγραφή/Μετάφραση.
Οι λειτουργίες του γενετικού υλικού.
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ, ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Α.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΕΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Το κύτταρο σαν εργοστάσιο
Βιολογία Κατεύθυνσης Γ΄Λυκείου
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο: ANTIΓΡΑΦΗ, ΕΚΦΡΑΣΗ & ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗΣ
ΚΕΦ 1 Γενετικό υλικό.
ΡΟΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ Ενώσεις του άνθρακα με το υδρογόνο, το οξυγόνο και το άζωτο Οργανικές ενώσεις των οργανισμών είναι: Υδατάνθρακες (Σάκχαρα) Πηγή ενέργειας.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Μετάφραση του m- RNA
Μετάφραση.
Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Η ροή της γενετικής πληροφορίας
ΔΟΜΗ ΤΟΥ DNA Τα μακρομόρια DNA & RNA αποτελούνται από νουκλεοτίδια
Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΪΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Τα μόρια της ζωής1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα Τα μόρια της ζωής Τα μόρια της ζωής.
1. ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΤΤΑΡΟΥ
1. ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΤΤΑΡΟΥ
Απομόνωση DNA Δρ. Αγγελική Γεροβασίλη. DNA DNA (ΔΕΟΞΥΡΙΒΟ- ΝΟΥΚΛΕΙΚΟ ΟΞΥ) «Δομικά» συστατικά: δεοξυριβονουκλεοτίδια Βιολογικός ρόλος : αποθήκευση της.
Ποια τα χαρακτηριστικά του γενετικού κώδικα; 1.Κώδικας τριπλέτας = μια τριάδα νουκλεοτιδίων, το κωδικόνιο, κωδικοποιεί ένα αμινοξύ. Επειδή : – Αριθμός.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Οργάνωση της ζωής – βιολογικά συστήματα  1.1 Τα μόρια της ζωής 1.
DNA (Δεοξυριβονουκλεϊκό οξύ)
ΝΟΥΚΛΕΪΝΙΚΑ ΟΞΕΑ.
Η ροή της γενετικής πληροφορίας. Στo DNA βρίσκονται αποθηκευμένες οι πληροφορίες που αφορούν : στον αυτοδιπλασιασμό του →εξασφαλίζοντας έτσι τη μεταβίβαση.
Βιομόρια Δρ. Αθ. Μανούρας TΜΗΜΑ TΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Βιοχημεία.
Η βιοσύνθεση τω πρωτεϊνών στα ριβοσώματα
Βιοχημεία Ενότητα 7: Η μεταγραφή του DNA
8Ο ΓΕΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ-ΠΑΥΛΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΚΩΣΤΑ-ΒΙΟΛΟΓΟΣ
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ, ΕΚΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Ερωτήσεις από όλη την ύλη
ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ Ενώσεις του άνθρακα με το υδρογόνο, το οξυγόνο και το άζωτο Οργανικές ενώσεις των οργανισμών είναι: Υδατάνθρακες (Σάκχαρα) Πηγή ενέργειας.
ΚΥΤΤΑΡΟ: Η ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Ο φορέας της γενετικής πληροφορίας (DNA)
Η δομή των νουκλεϊκών οξέων
Αντικείμενο και σημασία της Γενετικής:
ΝΟΥΚΛΕΪΚΑ ΟΞΕΑ 2ο ΓΕΛ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ.
1. ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΤΤΑΡΟΥ
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ για το ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Βιολόγος 3ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3o ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Γαριπίδης Ιορδάνης Βιολόγος 3o ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Τεχνικές της Μοριακής Βιολογίας
Πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1 Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ Εκπαιδευτικός:
Λειτουργίες του γενετικού υλικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία

της Γενετικής (Γ΄ Γυμνασίου) Επιμορφωτικό υλικό για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Τεχνολογικών Κλάδων (Β1 επίπεδο συναφών κλάδων ΠΕ04) Παράδειγμα χρήσης του λογισμικού παρουσίασης Power Point στη διδασκαλία της Γενετικής (Γ΄ Γυμνασίου) Κεντρικό Δόγμα Βιολογίας

Διατήρηση και συνέχεια της ζωής Η ροή της γενετικής πληροφορίας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 Διατήρηση και συνέχεια της ζωής Ενότητα 5.2 Η ροή της γενετικής πληροφορίας

Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ DNA To DΝΑ δομείται από τα δεοξυριβονουκλεοτίδια που συνδέονται μεταξύ τους με ισχυρούς χημικούς δεσμούς σχηματίζοντας μια αλυσίδα Απομόνωση DNA φυτικού ιστού 4

Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΝΟΥΚΛΕΙΚΩΝ ΟΞΕΩΝ RNA To RNA δομείται από τα ριβονουκλεοτίδια που συνδέονται μεταξύ τους με ισχυρούς χημικούς δεσμούς σχηματίζοντας μια αλυσίδα Στο RNA αντί για ΘΥΜΙΝΗ έχουμε ΟΥΡΑΚΙΛΗ 5

ΔΙΑΦΟΡΕΣ DNA – RNA http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3100 6

Υπάρχουν διαφορετικά είδη μορίων RNA: Το αγγελιοφόρο RNA ή m-RNA Το μεταφορικό ή t-RNA Το ριβοσωμικό RNA ή r-RNA Λογισμικό Βιολογίας 7

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3098

ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ DNA Η διπλή έλικα ανοίγει σε συγκεκριμένες θέσεις καθώς σπάνε οι δεσμοί που συγκρατούν τις συμπληρωματικές αζωτούχες βάσεις Οι δύο πολυνουκλεοτιδικές αλυσίδες λειτουργούν ως καλούπια και οι αζευγάρωτες βάσεις τους δημιουργούν δεσμούς με συμπληρωματικές αζωτούχες βάσεις των ελεύθερων νουκλεοτιδίων σχηματισμός δύο νέων δίκλωνων μορίων DNA 10

ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΓΟΝΙΔΙΩΝ Η σύνθεση των πρωτεϊνών γίνεται στα ριβοσώματα που βρίσκονται στο κυτταρόπλασμα Η πληροφορία μεταφέρεται από το DNA στα ριβοσώματα μέσω του αγγελιοφόρου m-RNA 11

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ m-RNA Το m-RNA προσδένεται στο ριβόσωμα με τη βοήθεια του r-RNA του ριβοσώματος κατάλληλα t-RNA που εμφανίζουν συμπληρωματικότητα με το m-RNA μεταφέρουν διαδοχικά στο ριβόσωμα συγκεκριμένα αμινοξέα Κάθε αμινοξύ συνδέεται με χημικό δεσμό με το επόμενο του και έτσι σχηματίζεται η πρωτεΐνη Λογισμικό Βιολογίας 12

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/6670

ΔΙΑΦΟΡΕΣ DNA RNA 1 Είναι δίκλωνο Είναι συνήθως μονόκλωνο 2 Αποτελείται από δεοξυριβονουκλεοτίδια Αποτελείται από ριβονουκλεοτίδια 3 Οι αζωτούχες βάσεις είναι η αδενίνη, η θυμίνη, η γουανίνη και η κυτοσίνη Οι αζωτούχες βάσεις είναι η αδενίνη, η ουρακίλη, η γουανίνη και η κυτοσίνη

ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ Δυνατότητα υπερσύνδεσης με εικόνες, βίντεο, διευθύνσεις στο διαδίκτυο, προσομοιώσεις... – εμπλουτισμένο μαθησιακό περιβάλλον με αυθεντικό και συμβολικό επίπεδο. Με κατάλληλη κίνηση και χρήση χρωμάτων μπορεί να δοθεί έμφαση σε κρίσιμα σημεία του γνωστικού αντικειμένου. Με την προβολή παρουσίασης εμφανίζεται η πληροφορία σταδιακά, με τη σειρά και τον τρόπο που επιθυμεί ο εκπαιδευτικός. Δημιουργία κίνησης σε εικόνες και ένταξη προσομοιώσεων.