όπως εφαρμόστηκε σε έργα της περιόδου. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ (15ος - 16ος αι.) Quattrocento Η Γραμμική Προοπτική όπως εφαρμόστηκε σε έργα της περιόδου. Cinquecento 16/11/2018
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Κατά την παράδοση, ο Μυστικός Δείπνος τελέστηκε μετά από τη δύση του ήλιου. Όμως από τα παράθυρα φαίνεται το φως της ημέρας. Γιατί άραγε; 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Η γραμμή του ορίζοντα Προσέξτε τη γραμμή του ορίζοντα, εκεί που ενώνονται ο ουρανός με τη γη. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Η γραμμή του ορίζοντα Προφανώς όχι τυχαία ο ζωγράφος σχεδιάζει τα παράθυρα στο δωμάτιο, ώστε από το άνοιγμά τους να φαίνεται η γραμμή του ορίζοντα, όπου ενώνεται ο ουρανός με τη γη. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Το σημείο φυγής Στο κέντρο της γραμμής του ορίζοντα βρίσκεται το σημείο φυγής, το πιο μακρινό σημείο στον ορίζοντα. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Το σημείο φυγής Και πάλι όχι τυχαία ο ζωγράφος επέλεξε να σχεδιάσει το πρόσωπο του Ιησού ακριβώς πάνω στο σημείο φυγής, στο κέντρο της γραμμής του ορίζοντα και κέντρο του έργου. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Προσέξτε τα φατνώματα της οροφής του δωματίου. Και γιατί υπάρχουν τόσες πολλές πόρτες στις πλευρές του δωματίου; Άραγε η σχεδίασή τους από το ζωγράφο αποσκοπεί μόνο σε ένα αισθητικό αποτέλεσμα; 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Οι συγκλίνουσες (στο σημείο φυγής) ευθείες Από το σημείο φυγής, ξεκινούν οι συγκλίνουσες ευθείες. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Οι συγκλίνουσες (στο σημείο φυγής) ευθείες Μ’ αυτό τον τρόπο η μορφή του Ιησού δεσπόζει στο κέντρο του έργου. Και το έργο, εκτός από το ύψος και το πλάτος, αποκτά και τρίτη διάσταση· τη διάσταση του βάθους. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Μυστικός Δείπνος Έτσι λειτουργεί η γραμμική προοπτική, που εφαρμόζεται, για να αποδοθεί το βάθος, σε ζωγραφικά έργα της Αναγέννησης. Με τη γραμμή του ορίζοντα, το σημείο φυγής και τις συγκλίνουσες (στο σημείο φυγής) ευθείες. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Ευαγγελισμός Ας δούμε ακόμη μια εφαρμογή της γραμμικής προοπτικής σ’ ένα άλλο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι Για να αποκτήσει ο πίνακας τη διάσταση του βάθους χρησιμοποιείται και πάλι η γραμμή του ορίζοντα, το σημείο φυγής και οι συγκλίνουσες (στο σημείο φυγής) ευθείες. 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Ο Ευαγγελισμός 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Η Προσκύνηση των Μάγων Σημείο φυγής Γραμμή του ορίζοντα Προσέξτε τις γραμμές που έχει χαράξει ο ίδιος ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, για να τις χρησιμοποιήσει ως οδηγούς, πάνω στο προσχέδιο για το έργο του «Η Προσκύνηση των Μάγων» Συγκλίνουσες ευθείες 16/11/2018 ΑΑΣ
Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Η Προσκύνηση των Μάγων Το ίδιο έργο στην τελική μορφή του. 16/11/2018 ΑΑΣ