Απαιτήσεις Δικτύου για Ηχητικά και Video Σήματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ψηφιακές και Αναλογικές Πηγές
Advertisements

ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία
ΗΧΟΣ.
CD ΠΡΟΤΥΠΑ «Κόκκινο Βιβλίο»: Philips, Sony, 1980 Καθιέρωση CD-Audio
ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΓΡΑΦΙΚΑ
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων Βίντεο και Πολυμεσικές Εφαρμογές
Digital delay effects. Delay: η επανάληψη ενός ηχητικού σήματος με χρονική καθυστέρηση.
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ  Ένας Χρήστης  CBT – Computer Based Training  POI – Points Of Information  POS – Points Of Sales  Πολλοί Χρήστες  People-to-People.
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΟΣ
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Τεράστιες ανάγκες σε αποθηκευτικό χώρο Παράδειγμα:
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Συμπίεση Ήχου με βάση την Αντίληψη:
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ 1 ο Λύκειο Ρόδου Δημήτρης Γεωργαλίδης.
Χαρακτηριστικά Βίντεο - Ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων.
VIDEO Αναλογικό Video PAL, NTSC, Component, Y/C, Composite
Τεχνολογίες και Εφαρμογές Πολυμέσων
ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ» ΚΕΦ.1 ΜΑΡΤΙΟΣ 2005.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Δίκτυα & Ε π ικοινωνία Υ π ολογιστών Διάλεξη 7 η -
Αναλογικό και Ψηφιακό Βίντεο, Υποδειγματοληψία χρώματος
Ποσοτική Μελέτη Ζεύξεων
Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού Ενότητα 1: Βίντεο.
Επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού Ενότητα 3: Εξαγωγή τελικών αρχείων – Rendering.
Επικοινωνίες δεδομένων
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Βασικές Έννοιες Ψηφιοποίηση Συνεχών Σημάτων
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Χαρακτηριστικά του ψηφιακού ήχου.
Ψηφιακές και αναλογικές πηγές & επικοινωνιακά συστήματα
ΕΝΟΤΗΤΑ 10 η Τεχνικές Ι/Ο: Η θύρα USB  Χαρακτηριστικά της θύρας USB  Τοπολογία διαύλου USB  Κλάσεις συσκευών USB, Endpoints, pipes  Tύποι μετάδοσης.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
Ο ήχος στη ψηφιακή εποχή.
Άσκηση Διεύθυνσης Μνήμης με cache Νεκτάριος Κοζύρης Άρης Σωτηρόπουλος Νίκος Αναστόπουλος.
Άνοιξη Συμπίεση Δεδομένων και Σημάτων Γιώργος Τζιρίτας Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών
Ανεξάρτητα από το θέμα που διαπραγματεύεται μια εφαρμογή πολυμέσων, συνήθως χρειάζεται λεκτική ανάπτυξη, ηχητική επένδυση και οπτική υποστήριξη. Τα κείμενα.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
T I B T I B T I B
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΗΜΥ 007 – Τεχνολογία Πληροφορίας Διάλεξη 8 Ηχητική Πληροφορία 19 Φεβρουαρίου, 2004 Χρυσάνθη Πρέζα, D.Sc. Επισκέπτρια Επίκουρη Καθηγήτρια TΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ.
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ (TV) Δεν έχει αναγνωριστεί επίσημα ο εφευρέτης της
T I B T I B T I B
Ήχος Ως Δομικό στοιχείο των Πολυμέσων. Ήχος  Διευκολύνει την παρακολούθηση μιας εφαρμογής Ακουστικής απόλαυσης Εντυπωσιασμός μέσω των ηχητικών εφέ 
Το video στην επικοινωνία  Διαφήμιση & Προώθηση Προϊόντων  Διασκέδαση- Ψυχαγωγία  Τηλεδιάσκεψη  Εκπαίδευση-Κατάρτιση.
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία Στυλιανή Πετρούδη ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
Εικόνα - Ήχος - Βίντεο: Που, Πως, Τι & Γιατί... ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΕΙΔΗ - ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠ/ΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΗΧΟΣ ΒΙΝΤΕΟ.
1 Πληροφορική Ι Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Β2.Μ6 Άλλες Περιφερειακές Συσκευές και Κάρτες Επέκτασης Σαββίδου Στέλλα.
Εισαγωγή Στις Τηλεπικοινωνίες Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών Διδάσκων: Χρήστος Μιχαλακέλης Ενότητα.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ Διάλεξη 4 «Ο ήχος»
XDSL Δίκτυα ΙΙ Ενότητα 6.8. Τι σημαίνει DSL Η τελευταία και αρκετά ικανοποιητική λύση στο πρόβλημα της ταχύτητας του τοπικού βρόγχου είναι μια τεχνολογία.
ΒΕΣ 04 – Συμπίεση και Μετάδοση Πολυμέσων
Τεχνολογία Πολυμέσων Ενότητα # 10: Κωδικοποίηση ήχου
Ενότητα 2 : Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων Δρ. Γκόγκος Χρήστος
Αναλογική και Ψηφιακή Τηλεόραση
Ανάπτυξη Πολυμεσικού Υλικού
Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Τεχνολογίες ψηφιακής συνδρομητικής γραμμής xDSL
Τεχνική ανάλυση του οπτικοακουστικού μέσου
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Δίκτυα & Επικοινωνία Υπολογιστών
ΕΙΣΑΓΩΓΗ K06 Σήματα και Γραμμικά Συστήματα Οκτώβρης 2005
Σημειώσεις για την Α’ Λυκείου
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
Χαρακτηριστικά και Αξιολόγηση Δικτύου για εφαρμογές Πολυμέσων
Μετάδοση δεδομένων Παράλληλη μετάδοση Σειριακή μετάδοση
Χαρακτηριστικά και Αξιολόγηση Δικτύου για εφαρμογές Πολυμέσων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Απαιτήσεις Δικτύου για Ηχητικά και Video Σήματα Δεν υπάρχει διαφορά στις απαιτήσεις δικτύου όσον αφορά τη ζωντανή μετάδοση και την ηχογράφηση. Ωστόσο, στις εγγραφές απαιτείται μεγαλύτερη πιστότητα και ελάχιστος αριθμός λαθών. Σημαντικός παράγων εδώ είναι η καθυστέρηση της μετάδοσης. (Στις ζωντανές επικοινωνίες μπορεί να γίνει ανεκτή κάποια καθυστέρηση, όχι όμως και στις αλληλεπιδραστικές Interactive) 10 November 2018

Ανθρώπινη αντίληψη Ηχου και Εικόνας Το ανθρώπινο αφτί δρα σαν ένας διαφοριστής υπερτονίζοντας τις εναλλαγές Το ανθρώπινο μάτι δρα σαν ένας ολοκληρωτής φιλτράροντας τις εναλλαγές. 10 November 2018

Σφάλματα κατά τη Συμπίεση 10 November 2018

Ποιότητα ήχου Τηλεφωνική ποιότητα Κωδικοποίηση G.711. Εύρος ζώνης 3.4 kHz. Το φάσμα της ανθρώπινης ομιλίας μπορεί να εκταθεί σε εύρος 10 kHz. CD ηχητική ποιότητα: 20 kHz μονοφωνικό Sound Studio Ποιότητα: Διπλάσια της προηγούμενης 10 November 2018

Απαιτήσεις Δικτύου για Ασυμπίεστα Σήματα Τηλεφωνική Ποιότητα: 64 Kbps Το αναλογικό σήμα δειγματοληπτείται 8000/s και κάθε δείγμα κωδικοποιείται με 8 bits. CD ποιότητα στερεοφωνικά: 1.4 Mbps Δειγματοληψία στα 44.1 kHz με 16 bits/sample X 2 για τη στερεoφωνία δίνει 1411.2 Κbps. 10 November 2018

Απαιτήσεις Δικτύου για Συμπιεσμένα Σήματα Τηλεφωνική ποιότητα: 32, 16 ακόμη και 4 Kbps, με τη κατάλληλη κωδικοποίηση. CD ποιότητα: 192 στερεοφωνικά 64 mono Διάφορες τεχνικές κωδικοποίησης επέτρεψαν τη μετάδοση σε τέτοιες χαμηλές ταχύτητες Παράδειγμα η εφαρμογή MUSICAM σε τεχνικές επιπέδων MPEG 10 November 2018

10 November 2018

Αλλες Απαιτήσεις Delay Jitter σε interactive εφαρμογή 0.1 με 0.5s (one way), ενώ η ολική round trip delay για real time ή/και virtual reality πρέπει να είναι μικρότερη των 100ms. Για ένα PC και για CD ποιότητα η transit delay variation δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 100ms. Για εφαρμογές πολυμέσων θα πρέπει να κυμαίνεται 20 με 30ms. 10 November 2018

... Αλλες Απαιτήσεις Η χωρητικότητα του buffer στον παραλήπτη: Δεν είναι απαραίτητο να είναι ιδιαίτερα μεγάλη, ακόμη και άν το offset delay ανέρχεται σε δεκάδες δευτερόλεπτα. Intermedia Synchronization (πχ. Audio και Motion Video) Error Rates: κάτω από 10-2 για τηλεφωνική ποιότητα, 10-3 για CD ποιότητα και ασυμπίεστα σήματα και 10-4 για συμπιεσμένα 10 November 2018

Motion Video Πέντε ποιότητες: High Definition Television (HDTV) Studio-Quality digital television Current broadcast-quality television VCR-quality television Low-speed videoconferencing quality 10 November 2018

HDTV ή digital high definition television Ποιοτικοί παράμετροι: Frames per second image resolution (picture elements per frame - pixels, pixel depth) image alteration (αλλοίωση εικόνας) οφειλόμενη στη συμπίεση 10 November 2018

Συνδυασμοί για την HDTV High resolution/high frame rate (1920 x 1080/60 fps), 1920:pixels/line και 1080:lines/frame High resolution/conventional frame rate (1920 x 1080/30 fps) Το PAL και SECAM έχουν 25 fps ενώ το NTSC 30 fps Improved resolution/conventional frame rate (1280 x 720/30 or 24 fps) Aspect Ratio 16:9 αντί του σημερινού 4:3 10 November 2018

Ποιότητα HDTV Με τον παραπάνω όρο εννοούμε ένα τύπο high resolution/high-frame-rate, δηλαδή 1920 pixels ανά γραμμή και 1080 γραμμές στο frame, που παρουσιάζονται με ρυθμό 60 frames το δευτερόλεπτο Χρειάζεται να καθορισθούν επίσης τα standards του ήχου καθώς και η μίξη ήχου-εικόνας. 10 November 2018

Interlacing Interlaced HDTV χωρίζει το frame σε δύο πεδία, καθένα από τα οποία αντιστοιχεί σε διαφορετικές (άρτιες-περιττές) γραμμές της οθόνης. Ετσι λειτουργεί η συμβατική TV. Progressive scan έχει ένα πεδίο ανά frame. Οι περισσότερες οθόνες υπολογιστών δουλεύουν έτσι. Για το ίδιο bit rate το progressive scan είναι καλύτερο. 10 November 2018

Studio quality digital television Digital Video Effects (DVE) 525 lines και 858 samples/line (NTSC) ή 625 lines και 864 samples/line (PAL-SECAM) all to “luminance” 30 ή 25 frames per second interlaced scan 8 bit * 3components/pixel = 24 bit per pixel 10 November 2018

Studio quality ITU-R 601 TV 10 November 2018

Sampling Freq. Stud qual.TV Luminance signal only 10 November 2018

Broadcast quality TV Digital TV cameras with sophisticated editing functions Modern TV sets, λαμβάνουν το αναλογικό σήμα και το μετατρέπουν σε ψηφιακό με πολλές βελτιώσεις και οπτικά «εφφέ» 10 November 2018

VCR quality TV H Διακριτική ικανότητα είναι περίπου η μισή από την PAL ή SECAM broadcast quality TV 10 November 2018

Videoconference quality Low speed at 128 Kbps δηλαδή 2 γραμμές βασικής ISDN ζώνης. (Πάει και 384Kbps) Η Διακριτική ικανότητα είναι το το 1/4 της TV studio quality Common Intermetiate Format (CIF) ITU-TS standard called H.261 με 352 pixels και 288 lines per frame Το Frame Rate είναι 5 με 10 fps 10 November 2018

10 November 2018

Delay jitter for real time video Lip synchronization για HDTV και VCR Variation of Network Transit Delay Μεγέθη : ~ 50 ms για HDTV ~ 100 ms για broadcast quality ~ 400 ms για videoconference quality 10 November 2018

Error Rates Intervals between affected frames: Εξαρτάται από το Bit Error Rate (BER) και τη ποιότητα της επικοινωνίας π.χ. VidConf Qual.: (100 Kbps) 1 sec για BER 10-5 και 3 ώρες για BER 10-9 HDTV: 240 λανθασμένα bits/sec για BER 10-5 και 1min για BER 10-9 10 November 2018

Αντιμετώπιση λαθών μετάδοσης Forward Error Correction (FEC). Με τη μετάδοση επιπρόσθετων bits ελέγχου για non-grouped errors, μπορούμε να ελέγξουμε και να διορθώσουμε λάθη στη μετάδοση. 10 November 2018

Artifacts και αντιληπτότης λαθών Εξαρτάται: π.χ. Αν το λάθος bit είναι σε Least Significant Bit και στη κωδικοποίηση χρώματος, ούτε που θα γίνει αντιληπτό. Πάντως: Μεγάλες συμπιέσεις θα επιφέρουν και μεγαλύτερες πιθανότητες λάθους. 10 November 2018

“Απόκρυψη” λαθών (Error concealment) Αν Data blocks χαθούν ή ληφθούν βραδύτερα, υπάρχουν τεχνικές για επανόρθωση. (Extrapolating ή interpolating των απωλεσθέντων blocks.) Δηλαδή ανιχνεύουμε τα παραπλήσια και αναπλάθουμε τα χαμένα δεδομένα. 10 November 2018

Επίδραση της συμπίεσης στην Εκρηκτικότητα (Burst. Ratio 10 προς 1) 10 November 2018

Images as Data Files Uncompressed Medium size image (640 X 480) : 900 Kbytes uncompressed. 640 pixels 480 lines 24 bits color. Οταν χρησιμοποιήσουμε 4 bits color, τότε απαιτούνται 150 Kbytes Large computer screen image (1280 X1024) : 4 Mbytes uncompressed. Color 24 bits 10 November 2018

Compressed Images Medium size (640 X 480) : 36 Kbytes Large size image (1280 X 1024) : 160 KBytes 10 November 2018

Transmission Time for images 10 November 2018

Transmission and overall transfer delay 10 November 2018

Αλλες απαιτήσεις Multicasting ( audio-video διανομές, cooperative work, σεμινάρια, μαθήματα κτλ.) Cashing και mirroring 10 November 2018

Burstiness ratio 10 November 2018

Holding time 10 November 2018

Response time 10 November 2018