A A.1 ΤΙΤΛΟΣ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΚΟΠΟΣ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Καμπυλότητα Φακού P c
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Πληροφοριακή Συμπεριφορά
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Σημειώσεις/Διαφάνειες
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Προετοιμασία εργασίας
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 5: Η διαμόρφωση του ψυχισμού
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

A A.1 ΤΙΤΛΟΣ: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: ΣΚΟΠΟΣ: Η αναζήτηση του Σχεδίου στην Τέχνη του δυτικού πολιτισμού. Οι τεχνικές του Σχεδίου και πως αυτές διαμόρφωσαν της εννοιολογική υπόσταση και μορφή των πλαστικών έργων. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Το Σχέδιο είναι εκείνο που διαμορφώνει την εξέλιξη της τέχνης στον δυτικό πολιτισμό. Από την εποχή των σπηλαιογραφιών στα Πυρηναία έως και την περίοδο του Μοντερνισμού το Σχέδιο, η βάση του κάθε ζωγραφικού και γλυπτικού έργου, θα καθοδηγήσει την εξέλιξη της τέχνης μέσα από το πρίσμα των κοινωνικών και ανθρωποκεντρικών αναγκών. Η ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων της τεχνικής και η ικανότητα του κάθε καλλιτέχνη - τεχνίτη, όπως και η διαμόρφωση της θέσης του, βάσει του κοινωνικού περιβάλλοντος με ότι αυτό περιλαμβάνει, θα καθορίσουν την δυναμική διαμόρφωση του Σχεδίου σε όλο το φάσμα των πλαστικών τεχνών και σε όλες τις ιστορικές περιόδου. Η ανάλυση των πλαστικών έργων, ξεκινώντας από την μορφή του Σχεδίου το οποίο προηγείται μέσα από την σύνθεση και την απόδοση της πραγματικότητας, σε αντικειμενικό ή υποκειμενικό πλαίσιο, γίνεται η κυρίαρχη ανάγνωση και κατανόηση της τέχνης της όχι μόνο βάσει της επιφανειακής της μορφής που κυριαρχεί, αλλά και μιας βαθύτερης αξίας ως προς τον συμβολισμό και την ερμηνεία που εκπέμπει.   ΣΚΟΠΟΣ: Η εκμάθηση του Σχεδίου γίνεται εργαλείο κατανόηση της δυτικής τέχνης σε τέτοιο βαθμό που η μορφολογική και εννοιολογική υπόσταση των έργων τέχνης γίνονται κτήμα για έναν μελλοντικό συντηρητή, στα πλαίσια της έρευνας και της ουσιαστικής αποκατάστασης του κάθε έργου. A.1

1 Το περίγραμμα καθορίζει την μορφή. Από την τέχνη των σπηλαίων στην αρχαϊκή ελληνική περίοδο. Η προσπάθεια απόδοσης της μορφής μέσω του περιγράμματος. Το περίγραμμα καθορίζει την μορφή. Ο τρόπος απόδοσης της μορφής προερχόταν μέσω της παρατήρησης και της μνήμης. Η δημιουργία των μορφών ήταν αποτέλεσμα των βασικών καθοριστικών σημείων που δημιουργούνταν από το γενικό περίγραμμα και τη προσπάθεια να δοθεί ο όγκος και άλλες βασικές λεπτομέρειες. 1 ALTAMIRA 14000 π.Χ

Στα σχέδια της Altamira και της lascaux φαίνεται η ανάγκη απόδοσης όχι μόνο του σχήματος της μορφής αλλά άλλων στοιχείων που συνθέτουν της πραγματικότητα, τον όγκο και την κίνηση. Το φως καθορίζεται μέσα από την ποιότητα του χρώματος και την χρήση του βάσει της αραιής ή πυκνής πινελιάς. Το περίγραμμα δεν είναι μόνο η απλή καταγραφή του σχήματος που καθορίζει την μορφή αλλά αποδίδει και τον όγκο βάσει της πυκνότητας της γραμμής. 1

Στην επεξεργασμένη αριστερή εικόνα φαίνεται η απόδοση του όγκου μέσω της τονικότητας του χρώματος και την παράλληλα, απόδοση του φωτός. Η τονικότητα αφενός, είναι στοιχείο που χαρακτηρίζει την ανάγκη για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση της πραγματικότητα και αφετέρου, την ανάγκη να δοθεί έμφαση στη συγκεκριμένη μορφή ζώου και όχι ενός ιδεατού. 1 1

Την εικόνα της ρεαλιστικής ανάλυσης της μορφής και την σημασία του σχεδίου θα την συμπληρώσει η απόδοση της κίνησης. Η εύκαμπτη γραμμή και η ποικιλία στη μορφή της θα γίνουν τα στοιχεία που θα συνθέσουν την εικόνα η οποία υπάρχει σε παρόντα χρόνο και δεν είναι μια εικόνα διαχρονική υπό την έννοια του συμβολισμού και του ιδεατού, κάτι που θα γίνει το περιεχόμενο της αρχαϊκής ή της αιγυπτικής τέχνης. 1

1 Ζωγραφική και εικογράφηση Στα έργα της Altamira και Lascaux συνυπάρχει η ζωγραφική με την εικονογραφία. Η διαφορά ανάμεσα στις δύο μεθόδους είναι ένα από πλέον διαχρονικά ζητήματα των πλαστικών τεχνών. Στην ζωγραφική επικρατεί το πλάσιμο και η τεχνική. Στην εικονογραφία επικρατεί η ιδεατή μορφή και ο συμβολισμός. Στην εικονογράφηση η μορφή δεν έχει τα βασικά στοιχεία που προέρχονται από την πραγματικότητα. Επικρατεί η κλειστή και συμπαγής φόρμα η οποία δημιουργεί την ιδεατή εικόνα. 1

1 Το σχέδιο μέσω ανάγλυφης επιφάνειας Στην προϊστορική σπηλαιογραφία υπάρχουν δείγματα χαρακτικής – δημιουργίας ανάγλυφης αναπαράστασης. Η ανάγλυφη επιφάνεια προσδίδει τον όγκο που καθορίζεται από το φως. Η ανάγκη βρίσκεται κυρίως, στην απόδοση της πραγματικότητας μέσω του όγκου. Ένα βήμα πριν την ολόγλυφη απόδοση της μορφής. Η ανάγλυφη δημιουργία προκαλεί νέες τεχνικές και διαφορετική οπτική του θέματος. Tin Taghirt, Tassili n’Ajjer – Αφρική. 10000 – 9000 π.Χ 1

1 Από την προ-ιστορία στην αρχαϊκή εποχή Η αποστασιοποίηση ανάμεσα στον θεατή και το έργο. Ο συμβολισμός. Η τυποποίηση του σχεδίου. Η σταδιακή εξέλιξη προς τον ρεαλισμό. 1

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/από-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.