Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πηγές τάσης/ρεύματος R , L, C
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 11: Βελτιστοποίηση Ενδιάμεσου Κώδικα Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Έλεγχος Ροής με την Εντολή Επανάληψης FOR 1/9
Καμπυλότητα Φακού P c
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 10: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 1 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Συμπλήρωση Προτύπου Διδακτικού Σχεδιασμού
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Παρουσίαση ναυπηγικών γραμμών 1/3
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ 1/12
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Δίκτυα Υπολογιστών ΙΙ (Ε)
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Κανονικοποίηση ΤΙ ΕΙΝΑΙ ; Τεχνική Διαδικασία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 12: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 3ο) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. και Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής Τ.Ε. Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Η Εντολή Ελέγχου IF-ELSE (1 από 2) Η βασική εντολή ελέγχου της ροής ενός προγράμματος είναι η IF. Η εντολή IF έχει διάφορες μορφές σύνταξης. Σε οποιαδήποτε μορφή και αν χρησιμοποιηθεί η IF, πάντα ελέγχει τη συνθήκη που ακολουθεί τη λέξη κλειδί IF. Αν η συνθήκη είναι αληθής (1) τότε εκτελείται το μπλοκ των εντολών που ακολουθεί τη συνθήκη μετά το κόμμα. Αν η συνθήκη είναι ψευδής τότε εκτελείται το μπλοκ των εντολών που ακολουθεί τη λέξη κλειδί ELSE, ή, αν αυτό δεν υπάρχει, η εντολή τελειώνει στην END. Οι κύριοι τρόποι σύνταξης είναι οι παρακάτω τρεις. Σημειώνουμε ότι, το κόμμα που ακολουθεί τη συνθήκη παίζει το ρόλο του THEN που συναντάμε σε άλλες γλώσσες και δεν πρέπει να παραλείπεται.

Η Εντολή Ελέγχου IF-ELSE (2 από 2) Μούσας Βασίλης

Η Εντολή Ελέγχου SWITCH-CASE (1 από 2) Η εντολή ελέγχου SWITCH είναι μια τροποποιημένη IF η οποία, αντί της λογικής έκφρασης ελέγχει τη τιμή μιας μεταβλητής, και, αντί να έχει μόνο 2 μπλοκ εντολών (1/0, THEN/ELSE) έχει απεριόριστες περιπτώσεις (CASE) με μπλοκ εντολών, όσες είναι και οι αναμενόμενες τιμές της μεταβλητής. Στην εντολή SWITCH όσες CASE και να χρησιμοποιήσουμε δεν μπορούμε να καλύψουμε όλες τις πιθανές τιμές της μεταβλητής. Για το λόγο αυτό προσθέτουμε πάντα μετά τις CASE και την εντολή OTHERWISE η οποία καλύπτει όλες τις υπόλοιπες, μη αναμενόμενες, τιμές. Η σύνταξη της SWITCH έχει τη μορφή:

Η Εντολή Ελέγχου SWITCH-CASE (2 από 2) Μούσας Βασίλης

Η Εντολή Επανάληψης FOR Η εντολή επανάληψης FOR είναι η πρώτη από τις δυο εντολές επανάληψης που διαθέτει το MatLab. Με τη FOR πραγματοποιούμε συγκεκριμένο αριθμό επαναλήψεων, μετρημένο εκ των προτέρων, σύμφωνα με τη λίστα του δείκτη της FOR. Συχνά έχουμε περισσότερες FOR εμφωλευμένες (nested) τη μία μέσα στην άλλη με αποτέλεσμα τη γεωμετρική αύξηση των συνολικών επαναλήψεων για το εσωτερικό μπλοκ εντολών  Η βασική σύνταξη της FOR είναι: Μούσας Βασίλης

Η Εντολή Επανάληψης WHILE (1 από 2) Η εντολή WHILE είναι η δεύτερη από τις δυο εντολές επανάληψης που διαθέτει το MatLab. Η WHILE δεν πραγματοποιεί γνωστό εκ των προτέρων αριθμό επαναλήψεων, αλλά τερματίζει όταν εκπληρωθεί η συνθήκη της. Η ιδιότητα αυτή την κάνει ευάλωτη, είτε σε σφάλματα λογικής μέσα στη συνθήκη, ή, σε αριθμητικά σφάλματα ακριβείας, και έτσι μπορεί εύκολα να μπει σε άπειρο βρόγχο χωρίς να μπορεί να τερματίσει. Για το λόγο αυτό η WHILE πρέπει να σχεδιάζεται προσεκτικά και να περιέχει πάντα δικλείδες ασφαλείας  Η σύνταξη της WHILE είναι: Μούσας Βασίλης

Η Εντολή Επανάληψης WHILE (2 από 2) Η WHILE μπορεί να αντικαταστήσει μια FOR αν της προσθέσουμε, με δύο (2) επιπλέον εντολές, τη λειτουργία του δείκτη της FOR. Για παράδειγμα, οι παρακάτω εντολές FOR και WHILE είναι ισοδύναμες: Μούσας Βασίλης

Εντολές Εισόδου-Εξόδου Η Εντολή DISP  Η εντολή disp(Χ) εμφανίζει το περιεχόμενο της μεταβλητής Χ στην οθόνη, χωρίς το όνομα και το =. Αν η Χ είναι αριθμητική μεταβλητή θα εμφανίσει τη τιμή της. Αν η Χ είναι συμβολοσειρά (ή κείμενο σε εισαγωγικά ' … ' ) θα εμφανίσει τους χαρακτήρες που περιέχει. Μούσας Βασίλης Η Εντολή INPUT  Η εντολή INPUT προτρέπει τον χρήστη να δώσει μια είσοδο στο πρόγραμμα από το πληκτρολόγιο. Μούσας Βασίλης

Εντολές Μορφοποίησης (1 από 2) Οι δύο εντολές είναι ίδιες εκτός από το ότι η FPRINTF τυπώνει το αποτέλεσμά της σε αρχείο (File), ενώ η SPRINTF τυπώνει το αποτέλεσμά της σε συμβολοσειρά (String). Μούσας Βασίλης Η SPRINTF τυπώνει στο διάνυσμα χαρακτήρων S, σύμφωνα με τι οδηγίες του format, τη μεταβλητή Α και όποιες άλλες ακολουθούν. Αν υπάρχει κάποιο σφάλμα τότε το στέλνει στο διάνυσμα Err.  Η FPRINTF τυπώνει στο αρχείο με αριθμό fid (file ID), σύμφωνα με τι οδηγίες του format, τη μεταβλητή Α και όποιες άλλες ακολουθούν, και, αναφέρει στη μεταβλητή Β τα συνολικά bytes που γράφηκαν επιτυχώς στο αρχείο. Αν το fid δεν δοθεί ή είναι 1 τότε τα αποτελέσματα της FPRINTF στέλνονται στην οθόνη.

Εντολές Μορφοποίησης (2 από 2) Το όρισμα format είναι μια σειρά συμβόλων που προσδιορίζει τρόπο εμφάνισης των αριθμών. Οι προσδιορισμοί που περιέχει είναι παρόμοιοι με τους αντίστοιχους της γλώσσας C και άλλων γλωσσών προγραμματισμού. Ο πλήρης κατάλογός τους βρίσκεται στα παραρτήματα αλλά θα αναφέρουμε εδώ τους κυριότερους: Μούσας Βασίλης

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Βασίλειος Μούσας 2014. Βασίλειος Μούσας. «Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ). Ενότητα 12: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 3ο)». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.