Φυσική Εικόνας & Ήχου (Θ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Βασικές αρχές ευρετηρίασης
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Τριφασικά συμμετρικά δίκτυα σε συνδεσμολογία Υ (1/2)
Περιλήψεις Γιατί; Πως; Τι είναι; Ποιος τις κάνει;
Αυτοματοποιημένη ευρετηρίαση
Διαμόρφωση πεδίων Περιγραφικά πεδία Διαχειριστικά πεδία Δομικά πεδία.
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ) Ενότητα 5: Θεματική επεξεργασία απεικονιστικών τεκμηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Εκτίμηση Φυσικής Κατάστασης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Διαχείριση παραγωγής εντύπων 1/2
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Βασικά δεδομένα Το σύστημα υγείας δεν αποτελεί απλά άθροισμα επιμέρους μερών. Τα επιμέρους στοιχεία του συστήματος βρίσκονται σε συνεχή αλληλεξάρτηση.
Άρθρο Συγγραφείς: Marcus Plescia, MD, MPH, Martha Groblewski, PhD, RD, LDN. Τίτλος: A Community Oriented Primary care Demonstration Project Refining.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Άσκηση 7 (1 από 5) Υπολογισμοί μηκών τόξων σφαίρας. Το έτος 2035 μ.Χ., μετά από πυρηνική καταστροφή και λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, που πήρε εκρηκτικές.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε)
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 12: Εισαγωγή στις νευρώσεις
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φυσική Εικόνας & Ήχου (Θ) Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Φυσική Εικόνας & Ήχου (Θ) Ενότητα 1: Φως Αθανάσιος Αραβαντινός Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Φως Τι ακριβώς είναι; Πως λειτουργεί; Ποιες οι κατηγορίες φωτεινών πηγών; Πως γίνεται αντιληπτό; Ποιες οι σύγχρονες εφαρμογές του;

“GodfreyKneller-IsaacNewton-1689” από Soerfm διαθέσιμο ως κοινό κτήμα pitt.edu “GodfreyKneller-IsaacNewton-1689” από Soerfm διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

Isaac Newton (1669) Οι φωτεινές πηγές εκπέμπουν μικρά σωματίδια χωρίς βάρος που κινούνται με πολύ μεγάλη ταχύτητα και θεωρούνται απολύτως ελαστικά. Η θεωρία ερμηνεύει: ευθύγραμμη διάδοση, ανάλυση λευκού φωτός, ανάκλαση, θλάση κατά την διάθλαση. Αποτυχία σε: μείωση ταχύτητας σε πυκνό μέσο, συμβολή, περίθλαση.

“Christiaan Huygens-painting” από Kristaga διαθέσιμο ως κοινό κτήμα Christian Huygens (1678) “Christiaan Huygens-painting” από Kristaga διαθέσιμο ως κοινό κτήμα pitt.edu

Christian Huygens (1678) Οι φωτεινές πηγές εκπέμπουν κύματα που διαδίδονται μέσω του αιθέρα (πρόκειται για μέσο αβαρές, διαφανές, απολύτως ελαστικό που βρίσκεται παντού). Δημιουργία ισοφασικών επιφανειών. Η θεωρία ερμηνεύει: ανάκλαση, διάθλαση, συμβολή, περίθλαση, πόλωση. Αποτυχία σε πειραματική επιβεβαίωση ύπαρξης αιθέρα.

“James Clerk Maxwell” από GianniG46 διαθέσιμο ως κοινό κτήμα “Onde electromagnetique”,  από  Emmanuel.boutet διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

James Clerk Maxwell (1864) Φωτεινές πηγές εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητικά κύματα. Πρόκειται για ταυτόχρονη μεταβολή ηλεκτρικού και μαγνητικού πεδίου. Η διάδοση πραγματοποιείται και στο κενό. Η θεωρία ερμηνεύει: ανάκλαση, διάθλαση, συμβολή, περίθλαση, πόλωση. Αποτυχία σε ακτινοβολία μέλανος σώματος, φωτοηλεκτρικό φαινόμενο.

M. Planck – A. Einstein “Max Planck” από Beao διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0 “Einstein 1921 portrait2” από Quibik διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

M. Planck – A. Einstein Η εκπομπή φωτός πραγματοποιείται όχι με συνεχή αλλά με ασυνεχή τρόπο. Η ασυνέχεια μάλιστα δεν συμβαίνει μόνο κατά την διάδοση αλλά και κατά την απορρόφηση της ακτινοβολίας. Ενεργειακό «πακέτο» με ενέργεια :E = hν όπου h = 6.63 x 10-34 Joule sec, σταθερά Planck.

L. de Broglie, W. Heisenberg, E. Schrodinger, P. Dirac, M. Born Δυαδική φύση φωτός L. de Broglie, W. Heisenberg, E. Schrodinger, P. Dirac, M. Born

Δυαδική φύση φωτός L. de Broglie, W. Heisenberg, E. Schrodinger, P. Dirac, M. Born Το φως διαθέτει σωματιδιακό και κυματικό χαρακτήρα Φως – κύμα: Συμβολή – Περίθλαση – Πόλωση. Φως – σώμα: Φωτοηλεκτρικό φαινόμενο – Φαινόμενο Compton.

Ηλεκτρομαγνητικό φάσμα (ΗΜ) “EM Spectrum3-new”,  από  penubag διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

Ορατή περιοχή (ΗΜ) κύματος “Spectre visible light el”,  από Ggia διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

Ανάλυση λευκού φωτός “Rainbow1”, από KES47 διαθέσιμο ως κοινό κτήμα “Dispersion prism”,  από Florenco~commonswiki διαθέσιμο με άδεια CC SA 1.0 “Rainbow in Budapest”,  από Takkk διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

Ανάκλαση φωτός Φως Ανάκλαση Απορρόφηση “Clouds reflection in water”, από Tyoron2 διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0 “Light matter reflection”,  από Kdkeller διαθέσιμο με άδεια CC BY 3.0 , “Specular And Diffuse Reflection”,  από Arbeck διαθέσιμο με άδεια CC BY 3.0

Ανάκλαση φωτός “Light reflecting off mirror”,  από Meganbeckett27 διαθέσιμο με άδεια CC BY 3.0 “Enhanced aluminum coated first surface mirror on an optical flat”,  από Zaereth~commonswiki διαθέσιμο με άδεια CC0

Ανάκλαση σε κυρτές επιφάνειες “Eye full”,  από Alison διαθέσιμο με άδεια CC BY 2.0 “Reflection in a soap bubble edit”,  από Alison διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

Διάθλαση φωτός “Refraction of GGB in rain droplets 2”, By Mbz1 διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0 “Refraction-with-soda-straw”,  από Liftarn διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0 “Fred”, από Steve Wall διαθέσιμο με άδεια CC BY-NC-SA 2.0 “refraction”,  από x_tine διαθέσιμο με άδεια CC BY-NC-ND 2.0  "Light dispersion of a mercury-vapor lamp with a flint glass prism IPNr°0125“ από D-Kuru διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA-3.0-at

Διάχυση φωτός thebest3d.com physiclessons.blogspot.gr

Απορρόφηση φωτός

“Laser in fibre”, από Timwether διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0 Ολική ανάκλαση “Laser in fibre”,  από Timwether διαθέσιμο με άδεια CC BY-SA 3.0

Συμβολή φωτός exploratorium.edu exploratorium.edu

Περίθλαση φωτός arne-lueker.de micro.magnet.fsu.edu

eclat-digital.com/light-polarization Πόλωση φωτός “Circular.Polarization.Circularly.Polarized.Light Circular.Polarizer Creating. Left.Handed.Helix.View-el”,  από Ggia διαθέσιμο ως κοινό κτήμα eclat-digital.com/light-polarization

Μηχανισμοί αλληλεπίδρασης weeklysciencequiz.blogspot.gr

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Αθανάσιος Αραβαντινός 2014. Αθανάσιος Αραβαντινός. «Φυσική Εικόνας & Ήχου (Θ). Ενότητα 1: Φως». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.