Καραδημα σταυρουλα Α.μ. : δ201622 Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1 (1ης διδακτικής ενότητας) Αναζητήστε στα σχολικά βιβλία του Γυμνασίου 2 προβλήματα που θα μπορούσατε να τα ορίσετε ως «πρωτότυπα προβλήματα» σύμφωνα με τον ορισμό του Schoenfeld. Καραδημα σταυρουλα Α.μ. : δ201622
Πρόβλημα 1 Στο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου μιας χώρας κάθε ομάδα έδωσε με όλες τις υπόλοιπες ομάδες δύο αγώνες (εντός και εκτός έδρας). Αν έγιναν συνολικά 240 αγώνες, πόσες ήταν οι ομάδες που συμμετείχαν στο πρωτάθλημα; Πηγή : Μαθηματικά Γ Γυμνασίου – Προβλήματα εξισώσεων δευτέρου βαθμού. Οικείο το περιεχόμενο του προβλήματος στους μαθητές, αφού αφορά στον αθλητισμό και ειδικότερα στο ποδόσφαιρο. Οι μαθητές δεν χρειάζονται έναν έτοιμο αλγόριθμο αλλά κατασκευάζουν τη δευτεροβάθμια εξίσωση στηριζόμενοι στα δεδομένα και τις πληροφορίες του προβλήματος. Σύντομη και περιεκτική διατύπωση που δεν περιλαμβάνει πολλά αριθμητικά δεδομένα αλλά απαιτεί την κατανόηση της πραγματικής κατάστασης.
Πρόβλημα 2 Ρεαλιστικές καταστάσεις - πραγματικό πρόβλημα. Ρεαλιστικές καταστάσεις - πραγματικό πρόβλημα. Απαιτεί τη γνώση και κατάλληλη χρήση των τύπων του εμβαδού. Για το τελικό αποτέλεσμα απαιτείται κατάλληλη – μη τυπική - αξιοποίηση των δεδομένων και του σχήματος. Πηγή : Μαθηματικά Β Γυμνασίου – Εμβαδά επιπέδων σχημάτων.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!