23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Δρ. Λένα Μπενίση Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο Ε. Α. Π
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης ΑΤΕΙ-Θ
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Δρ. Δήμητρα Τσοκακτσίδου, Λέκτορας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
Δρ. Νικόλαος Κατσαούνης Λέκτορας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η αξία και η αξιοποίηση ελληνικών ιστορικών εφημερίδων – Θέματα σχεδιασμού ψηφιακών συλλογών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 17 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
Το αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη στην ψηφιακή μορφή του.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολή Νομικών Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Νομικής ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Σεμινάριο.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

23ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών «Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: Άξονες συνεργασίας για επιβίωση» Θεσσαλονίκη, 15-16 Νοεμβρίου 2017 Επιμορφώνοντας υποψηφίους παλαιογράφους σε θέματα πληροφοριακού γραμματισμού Χατζηχρήστος Αντώνιος Παλαιογράφος – Ανθρωπιστική Πληροφορική Τμήμα Χειρογράφων και Ομοιοτύπων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος

1. ΠΛΑΙΣΙΟ

Ο ΟΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ο ΟΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 1989 ALA «η ικανότητα να αναγνωρίζει κανείς την ανάγκη πληροφόρησής του, να εντοπίζει, να αποτιμά και να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την απαραίτητη πληροφορία»

Ο ΟΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ο ΟΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ 2000 ACRL Πρότυπα Δεξιοτήτων Πληροφοριακής Παιδείας για την Ανώτατη Εκπαίδευση Προσδιορισμός της φύσης και έκτασης της απαιτούμενης πληροφόρησης Ικανοποιητική και αποτελεσματική πρόσβαση στην απαιτούμενη πληροφόρηση Κριτική αποτίμηση της πληροφορίας και των πηγών της και ενσωμάτωση επιλεγμένης πληροφόρησης στη γνωστική βάση του φοιτητή Αποτελεσματική χρήση της πληροφόρησης για την επιτέλεση ενός συγκεκριμένου σκοπού Ηθική και νόμιμη χρήση της ανακτώμενης πληροφορίας

Ο ΟΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ο ΟΡΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ JOHNSTON & WEBBER 2003 «η υιοθέτηση της κατάλληλης πληροφοριακής συμπεριφοράς, ώστε να αποκτήσει κανείς το πληροφοριακό υλικό που καλύπτει τις ανάγκες του αξιοποιώντας οποιοδήποτε πνευματικό ή υλικό μέσο, έχοντας βεβαίως πάντα κατά νου την κριτική αποτίμηση αυτού του υλικού και τη μεγάλη σημασία που έχει η ορθή και σοφή χρήση του μέσα σε μία κοινωνία»

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΛΑΙΟΓΡΑΦΙΑ Παλαιογραφικές πληροφοριακές πηγές Φυλλομέτρηση και τετράδια Κείμενο Σχόλια Βιβλιογραφικό σημείωμα Κτητορικό σημείωμα Ενθυμήσεις Σφραγίδες και υπογραφές Είδος γραφής Μονογράμματα ή χαρακτηριστικές γραμμές Διάκοσμος Υδατόσημα Στάχωση

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ «Κοινωνία της Πληροφορίας» «Πληροφορρύπανση» Πολύ χαμηλά επίπεδα πληροφοριακής παιδείας

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ (Ν. 3149/2003) Η ΕΒΕ λειτουργεί ως επίσημο εθνικό κέντρο διαμόρφωσης προτύπων στον τομέα της πληροφόρησης σχετικά με τη βιβλιογραφία αλλά και το σύνολο του υλικού που αφορά στον ελληνικό πολιτισμό, χειρόγραφο, έντυπο ή ψηφιακό καθίσταται ως φορέας μεταξύ άλλων υπεύθυνος και για τη σύνταξη και έκδοση καταλόγων του χειρόγραφου υλικού που ανήκει στη Συλλογή της

2. Το «Πρόγραμμα Διαχείρισης Χειρογράφων, Εντύπων, Ψηφιακών Γλωσσικών Πόρων και Αρχειακού Υλικού για Ειδικευόμενους Νέους Επιστήμονες»

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Πρόγραμμα Υποτροφίας για 8 υποψηφίους παλαιογράφους Κύκλος σεμιναρίων θεωρητικής κατάρτισης και πρακτικής εφαρμογής Βεβαίωση Παρακολούθησης

ΤΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ Πρόγραμμα Κέντρου Βυζαντινών Ερευνών Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Μονάδα Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Χρηστών του Α.Π.Θ. Πιλοτική εφαρμογή

Ο ΧΩΡΟΣ Βαλλιάνειο κτήριο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Ο ΧΡΟΝΟΣ Ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 6 μήνες Σύνολο 260 διδακτικών ωρών

Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ Καλλιέργεια γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων πληροφοριακού γραμματισμού, έντυπου και ψηφιακού Επιμόρφωση σε θέματα ελληνικής παλαιογραφίας και κωδικολογίας

ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΣΥΜΜΕΤEΧΟΝΤΩΝ Τελειόφοιτοι φοιτητές Απόφοιτοι Μεταπτυχιακοί φοιτητές

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ Περίοδος Μετεγκατάστασης Συχνές αλλαγές προγράμματος Ζήτημα χωροταξίας και υλικοτεχνικού εξοπλισμού

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Μεθοδολογία εκπόνησης επιστημονικής εργασίας ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ 1/2 Μεθοδολογία εκπόνησης επιστημονικής εργασίας Ηλεκτρονικές πηγές και βιβλιογραφικές βάσεις Βιβλιογραφική τεκμηρίωση και πρότυπα σύνταξης βιβλιογραφίας Πνευματικά δικαιώματα και λογοκλοπή

ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ 2/2 Εισαγωγή στην Ελληνική Παλαιογραφία και Κωδικολογία Κατάλογοι χειρογράφων Αυτοψία χειρογράφων και τεκμηρίων του Αρχείου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 1/4 Αντιμετώπιση αρχειακού υλικού της ΕΒΕ: Διάκριση σε Ενεργό και Ιστορικό Αρχείο Καταγραφή Μεταγραφή Περιγραφή Σύνταξη παραδοτέου

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 2/4 Ενοποίηση υπάρχουσας έντυπης βιβλιογραφίας: Αναζήτηση με δεδομένες λέξεις κλειδιά πληροφοριακού υλικού σχετικού με την ελληνική παλαιογραφία στον OPAC της ΕΒΕ Διασταύρωση αποτελεσμάτων με τα υπάρχοντα τεκμήρια στο ΤΧΟ της ΕΒΕ Σύνταξη βιβλιογραφίας με ενιαίο βιβλιογραφικό πρότυπο υπαρχόντων και μη υπαρχόντων τεκμηρίων στο ΤΧΟ της ΕΒΕ Σύνταξη παραδοτέου

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 3/4 Ανάπτυξη έντυπης και ηλεκτρονικής συλλογής: Χρήση έντυπων και ηλεκτρονικών βιβλιογραφικών οδηγών και αναζήτηση συγκεκριμένων έντυπων και ηλεκτρονικών πληροφοριακών πηγών ελληνικής παλαιογραφίας στον OPAC της ΕΒΕ Περαιτέρω αναζήτηση των τεκμηρίων που δεν βρέθηκαν στον OPAC στις διαθέσιμες ηλεκτρονικές πηγές της ΕΒΕ Σύνταξη βιβλιογραφίας ανά κατηγορίες Σύνταξη παραδοτέου

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 4/4 Πρωτογενείς πηγές ελληνικής παλαιογραφίας: Μελέτη και μεταγραφή έντυπου καταλόγου Ι. Σακκελίωνος και χειρόγραφου καταλόγου Λ. Πολίτη Αντιβολή στοιχείων καταλόγων χειρογράφων με τα ίδια τα τεκμήρια, όταν αυτό κρίνεται εφικτό Αντιπαραβολή στοιχείων καταλόγων χειρογράφων με στοιχεία άλλων ερευνητών και σύνθεση νέας γνώσης με χρήση παραπομπών σε χειρόγραφα και επιστημονικές μελέτες Σύνταξη παραδοτέου

4. ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ως προς τους υποψηφίους παλαιογράφους: Επιμόρφωση σε θέματα ελληνικής παλαιογραφίας και κωδικολογίας Καλλιέργεια δεξιοτήτων έντυπου και ψηφιακού πληροφοριακού γραμματισμού Επαγγελματική κατάρτιση και εργασιακές διέξοδοι Ανάπτυξη πνεύματος ομαδικότητας, συνεργασίας και υπευθυνότητας

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ως προς την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος: Αξιοποίηση εθνικών θησαυρών Αλληλεπίδραση και διάδραση του προσωπικού της ΕΒΕ με τους χρήστες της Εφαλτήριο ανάπτυξης περαιτέρω εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων Βάση συνεργασίας με άλλους φορείς

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ως προς τρίτους φορείς και ευρύτερο κοινό: Καινοτόμο πρόγραμμα ως πρότυπο και οδηγός για κάθε βιβλιοθήκη που διαθέτει ανάλογες ειδικές συλλογές Αντικείμενο συνεργασίας μεταξύ ερευνητικών και επιστημονικών φορέων οικείων με τους τομείς της ελληνικής παλαιογραφίας και κωδικολογίας και της ΕΒΕ Εργαλείο περαιτέρω έρευνας για τους επιστήμονες της Πληροφόρησης προς περιγραφή ενός πληροφοριακώς εγγράμματου παλαιογράφου και διερεύνηση επιπέδου της πληροφοριακής παιδείας του κλάδου και περαιτέρω αύξησής του Σενάριο διδασκαλίας για το μάθημα της ελληνικής παλαιογραφίας και κωδικολογίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σας ευχαριστώ πολύ Χατζηχρήστος Αντώνιος Παλαιογράφος – Ανθρωπιστική Πληροφορική Τμήμα Χειρογράφων και Ομοιοτύπων της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος