Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης – Αρχαίος σκεπτικισμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ Τερέζας Γιακουμάτου Επιμορφώτριας νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Project A λυκείου ομάδα Μαρούλι Γκουρνέλος Χρήστος Ευάγγελος Μέριανος Κωνσταντίνος Πάνος Κνισοβίτης Χρήστος.
Η οριοθέτηση των παιδιών προσχολικής ηλικίας
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Ομάδα: Πανδώρα &Πλάτωνας.. Το συμβόλαιο μας Σήμερα Παρασκευή 04/10/2013 συγκεντρωθήκαμε για να συντάξουμε το συμβόλαιο της ομάδας ‘’Πανδώρα και Πλάτωνας’’,
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
David Hume
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
O Σωκράτης και το τεστ του φιλτραρίσματος
Μάθημα 6ο.
Το πρόβλημα της αντίληψης
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
 1999(;) ο Thomas Anderson, ή Neo ψάχνει απαντήσεις σχετικά με το λεγόμενο “Matrix”.  Έρχεται σε επαφή με τον Μορφέα και καταφέρνει να αποδράσει από.
10. ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ Σελίδες:
Γνωσιολογία: ασχολείται με τη γνώση και συγκεκριμένα με:
ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ « Εκείνο που σκεφτόμαστε είναι κατά κανόνα λάθος, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι κατά κανόνα σωστό ». Γεωργούση Άννα Γκιούρα Κλαίρη.
Οξέα … συνέχεια… 1.3 Η κλίμακα pH ως μέτρο οξύτητας
ΝΙΡΒΑΝΑ.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
Μάθηση.
Δρ. Κερασένια Παπαλεξίου
Η ΑΝΑΓΚΗ ΜΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΙΜΜΑΝΟΥΕΛ KANT ( )
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕ ΜΟΝΤΑΙΝ.
ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ (περί επαγωγής) Ευαγγελία Α. Φτάκα Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. Σεμινάριο Φυσικής 2009 Υπεύθυνος: Α. Αραγεώργης.
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Φιλοσοφίας
Όνομα ομάδας: Γαλαζοπράσινο Μαθητές: Καραίσκου Ρανια, Γιαμαίου Σπυριδούλα, Παπαδόπουλος Ευσέβιος, Τσατσαράγκος Θανάσης Θέμα: Φώς, Χρώμα και τέχνη Σχολείο:6ο.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Η πιο συνηθισμένη στατιστική υπόθεση είναι η λεγόμενη Υπόθεση Μηδέν H 0. –Υποθέτουμε ότι η εμφανιζόμενη διαφορά μεταξύ μιας.
Έλεγχος Υποθέσεων Ο έλεγχος υποθέσεων αναφέρεται στη διαδικασία αποδοχής ή απόρριψης μιας στατιστικής υπόθεσης, Κατά την εκτέλεση ενός στατιστικού ελέγχου,
ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.
Πορθμός Ο Πορθμός είναι ναυτικός γεωγραφικός όρος, με τον οποίο χαρακτηρίζεται η φυσική στενή λωρίδα θάλασσας που χωρίζοντας δύο ακτές ενώνει δύο μεγαλύτερες.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αξιολόγηση Επενδύσεων
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ «INCEPTION»
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Ενθαρρύνοντας την ανταπόκριση στη Βιβλική Αλήθεια
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΠΛΑΝΗΤΕΣ.
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το ερώτημα για τη δυνατότητα της γνώσης – Αρχαίος σκεπτικισμός

Η σκεπτικιστική πρόκληση Η σύλληψη της πραγματικότητας περιορίζεται από: Τις αισθήσεις μας που μας εξαπατούν Τους κατά περιπτώσεις λάθος συλλογισμούς μας Τις διαφορετικές απόψεις μας για πολλά σημαντικά ζητήματα.

Ποιοι είναι οι σκεπτικιστές φιλόσοφοι; Όλους εκείνους τους φιλοσόφους που υποστηρίζουν ότι δε διαθέτουμε ασφαλή κριτήρια για να αποφασίσουμε αν και πότε γνωρίζουμε κάτι στα αλήθεια τους ονομάζουμε σκεπτικιστές

Άρα , δεν ξεχνάμε… Σήμερα με τον όρο «σκεπτικισμό» εννοούμε την αδιάκοπη αμφισβήτηση των πάντων. Ως φιλοσοφικός όρος αναφέρεται στην αμφιβολία για τη δυνατότητα του ανθρώπου να γνωρίσει την ουσία του κόσμου και –στην ακραία μορφή του –συνάδει με την πλήρη άρνηση της γνώσης

Αρχαίοι σκεπτικιστές Οι πυρρωνιστές φιλόσοφοι ( οι φιλόσοφοι που ακολούθησαν τη θεωρία του Πύρρωνα του Ηλείου- χρονικά τοποθετούνται από τον 3ο αιώνα π.Χ. μέχρι τον 2ο μ. Χ.) Οι ακαδημαϊκοί σκεπτικιστές ( αυτοί που δίδαξαν στην Ακαδημία του Πλάτωνα- χρονικά τοποθετούνται στο 2ο αιώνα π.Χ.)

Βασικά στοιχεία πυρρωνιστών Δεν υπάρχει απόλυτο κριτήριο αλήθειας Για κάθε θέμα υπάρχουν δύο αντίθετες, ισοσθενείς απόψεις . Δύσκολο να επιλέξουμε ανάμεσά τους Χρησιμοποιούν τους λεγόμενους «τρόπους» Η φιλοσοφία τους έχει πρακτικό χαρακτήρα Επιδιώκουν την αταραξία

Τι ήταν «οι τρόποι» των πυρρωνιστών; Τρόποι ονομάστηκαν τα επιχειρήματα των πυρρωνιστών που συνοψίζουν μια σειρά από ισοδύναμες απόψεις για διάφορα θέματα , ανάμεσα στις οποίες φαίνεται να μην μπορούμε να επιλέξουμε Τέτοια επιχειρήματα χρησιμοποίησαν ο Αινησίδημος, ο Αγρίππας και ο Σέξτος ο Εμπειρικός κατά τον πρώτο και δεύτερο αιώνα μετά Χριστόν

Τι πρέσβευαν οι ακαδημαϊκοί: Είχαν μετριοπαθέστερες των πυρρωνιστών απόψεις Πίστευαν ότι οι πεποιθήσεις μας έχουν μόνο κάποιο βαθμό πιθανότητας να είναι αληθείς Δεν μας παρέχουν καμιά βεβαιότητα Eπιμέλεια: Κωστάκη Νεκταρία Γενικό Λύκειο Μακρύ Γιαλού