Διατροφή-Διαιτολογία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τέλος Ενότητας.
Advertisements

Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Διάνοιξη πόρων Με ακτινοβολούμενη θερμότητα. Θερμαινόμενα σίδερα.
Καμπυλότητα Φακού P c
Διατροφή- Διαιτολογία Ενότητα 18: Διατροφή και δυσλιπιδαιμίες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Νοσηλευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Παρεμβαλλόμενα ρεύματα
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Κανόνες Ασφαλείας Εργοταξίων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
Διάρκεια της άσκησης Η διάρκεια και η ένταση της άσκησης είναι σχετικές: Μεγαλύτερο διάλειμμα κατά την άσκηση παραπέμπει σε αερόβια διαδικασία. Μικρότερο.
Άλλες μορφές νευρώσεων
Γιατί τρεφόμαστε ; Ενέργεια Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (nutrients)
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Άσκηση 8 (1 από 3) Προβολές 1. Να επιλέξετε ένα θέμα βασισμένο σε κάποια παράγραφο / υποπαράγραφο του κεφαλαίου 6 των σημειώσεων και να κάνετε μια εργασία.
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Ορισμός Πήλινγκ (peeling) είναι η απομάκρυνση του εξωτερικού στρώματος της επιδερμίδας με σύγχρονη απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων αυτής.
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
To νερό Θεωρείται το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Μετατροπή των αμυλοκκόκων σε γλυκόζη 1/6
Άσκηση 9 (1 από 2) Ανακαλύψτε στο χάρτη σας μερικά χαρτογραφικά αντικείμενα που να ανήκουν στις παρακάτω κατηγορίες : φυσικά, τεχνητές κατασκευές, αφηρημένα.
Αίτια εκδήλωσης δυσλιπιδαιμίας
Εκτίμηση σωματικού βάρους
Τροφοδοσία βιόσφαιρας
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
Επιλογή φλέβας για λήψη φλεβικού αίματος 1/7
Διαβητικό σύνδρομο 1/2 Διαταραχή μεταβολισμού υδατανθράκων, λιπών και πρωτεϊνών λόγω μερικής ή απόλυτης έλλειψης ινσουλίνης Έχει χαρακτηριστεί σύνδρομο.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Διατροφή-Διαιτολογία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διατροφή- Διαιτολογία
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Διατροφή- Διαιτολογία
Ανόργανη και Οργανική Χημεία (Θ)
Ενότητα 5.2: Αιθέρες Χριστίνα Φούντζουλα Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Διατροφή-Διαιτολογία
Συστήματα Θεματικής Πρόσβασης (Θ)
Ψυχιατρική Ενότητα 7: Συνέχεια σταδίων
Κοσμητολογία ΙΙ (Θ) Ενότητα 3: Kρέμες (γ’ μέρος)
Ανοσολογία (Ε) Ενότητα 3: Αιμοσυγκόλληση Πέτρος Καρκαλούσος
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργανική Χημεία (Ε) Ενότητα 2: Προσδιορισμός σημείου τήξης
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Αισθητική προσώπου Ι (Ε)
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Διατροφή-Διαιτολογία
Διατροφή-Διαιτολογία
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Διατροφή- Διαιτολογία
Ενότητα 6: Δονήσεις Γεωργία Πέττα Τμήμα Φυσικοθεραπείας
Αισθητική ηλεκτροθεραπεία σώματος
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διατροφή-Διαιτολογία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 2: Υδατάνθρακες Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Αισθητικής και Κοσμητολογίας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Υδατάνθρακες Ορισμός οργανικές ενώσεις με παρόμοια χημική δομή: οργανικές ενώσεις με παρόμοια χημική δομή: C H2O επαναλαμβάνεται Κατηγορίες σημαντικές στη διατροφή μονοσακχαρίτες δισακχαρίτες πολυσακχαρίτες Άμυλο = αμυλόζη + αμυλοπεκτίνη. ο επικρατέστερος υδα/κας στη διατροφή δημητριακά, πατάτες

Οι πολυσακχαρίτες περιέχουν διακλαδώσεις "Branch unbranch" by jphwang, διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

Χημική δομή μονοσακχαρίτη "DL-Glucose" από NEUROtiker, διαθέσιμο ως κοινό κτήμα "Alpha-D-Glucopyranose" από NEUROtiker, διαθέσιμο ως κοινό κτήμα

Ρόλος και ενεργειακή αξία Περιέχονται κυρίως σε τροφές φυτικής προέλευσης, ελάχιστα σε ζωικής Ρόλος Πηγή ενέργειας για συνέχιση ζωτικής σημασίας λειτουργιών για παραγωγή έργου Δότες ατόμων C για βιοσυνθέσεις Ενεργειακή αξία 17 kJ = 4,1 kcal Η απορροφήσιμη / μεταβολίσιμη μορφή είναι πάντα ο μονοσακχαρίτης

Γλυκόζη στο επίκεντρο του μεταβολισμού υδ/κων συγκέντρωσή της στο αίμα ρυθμίζεται από ορμόνες ινσουλίνη γλυκαγόνη προκειμένου να υπάρχει άμεσα διαθέσιμη πηγή ενέργειας για τα όργανα μεταβολισμός σε κυτταρικό επίπεδο: διάσπαση γλυκόζης  μεταφορά ενέργειας στο ATP  στη διάθεση των οργάνων σαν χημική μηχανική οσμωτική ενέργεια

Γλυκόλυση Αναερόβια  γαλακτικό οξύ (μύες)  ενέργεια  Αερόβια  κύκλος του Krebs  Διοξείδιο άνθρακα + νερό  ενέργεια  Η αύξηση συγκέντρωση γλυκόζης ενεργοποιεί την έκκριση ινσουλίνης μετατροπή γλυκόζης σε γλυκογόνο μετατροπή της γλυκόζης σε λίπος

Γλυκογόνο Αποθήκη υδατανθράκων Ηπαρ, μύες 300 - 400 g  1250-1650 kcal μικρής σημασίας αποθήκη ενέργειας σε σχέση με το λιπώδη ιστό  εξαντλείται γρήγορα σε: καταστάσεις πείνας ή έντονης σωματικής δραστηριότητας

Λακτόζη Λακτόζη  Γλυκόζη + Γαλακτόζη ο μοναδικός υδα/κας για τα μωρά ένζυμο λακτάση υποχωρεί με την πάροδο του χρόνου  στους ενήλικες αυξάνει την εντερική λειτουργία λόγω: οσμωτικής δράσης διαδικασίες ζύμωσης

Σακχαρόζη, Κυτταρίνη Σακχαρόζη  Γλυκόζη + Φρουκτόζη διασπάται γρήγορα όταν έρθει σε επαφή με εντερικό τοίχωμα Φρουκτόζη: μεταβολισμός ανεξάρτητος από την ινσουλίνη Σακχαρώδης διαβήτης Κυτταρίνη: δεν αξιοποιείται γιατί ο οργανισμός δεν διαθέτει αντίστοιχο ένζυμο

Είδη δισακχαριτών Disaccharide Unit 1 Unit 2 Bond Sucrose (table sugar, cane sugar, beet sugar, or saccharose) Glucose Fructose α(1→2)β Lactulose Galactose β(1→4) Lactose (milk sugar) Maltose (malt sugar) α(1→4) Trehalose α(1→1)α Cellobiose Chitobiose Glucosamine https://en.wikipedia.org/wiki/Disaccharide

Έλλειψη υδατανθράκων Δεν υπάρχει απαραίτητος υδα/κας Ελάχιστη ημερήσια ποσότητα 1/10 της ενεργειακής πρόσληψης Διατροφή φτωχή σε υδα/κες: μειώνει ανεκτικότητα γλυκόζης υπογλυκαιμία κετονοσώματα ελεύθερα λιπαρά οξέα μεταβολισμός νερό, μεταλλικά άλατα

Άμυλο ή ζάχαρη; Προτιμώνται οι πολυσακχαρίτες βραδείας απορρόφησης γλυκαιμικός δείκτης διαιτητικές ίνες περιέχουν θρεπτικά συστατικά Μονο-, δισακχαρίτες: προκαλούν τερηδόνα, κενές θερμίδες

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Αναστασία Κανέλλου 2014. Αναστασία Κανέλλου. «Διατροφή-Διαιτολογία. Ενότητα 2: Υδατάνθρακες». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2014. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί και δοθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.