Εξορθολογισμός της ύλης για την Άλγεβρα Α και Β Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το Νεύτωνα στον Weierstrass
Advertisements

Αριθμητική Ανάλυση ΙΙ Ακαδημαϊκό Έτος η Εβδομάδα
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
( Παραδόσεις – Φροντιστήρια : 9 – 11 , Τρίτη – Τετάρτη , Β/Μ 235 )
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, Ιστορικής Υφολογίας από τη σκοπιά της Ιστορικής Υφολογίας Κατερίνα Καλφοπούλου & Νίκος Καστάνης.
LOGICOMIX Σελίδες Παναγιώτης Μπαλάφας Παντελής Λυκούδης.
Τίτλος: Επίλυση Αλγεβρικών Υπερβατικών Εξισώσεων
ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ενότητα 7: ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Σχολή Θετικών επιστημών Τμήμα Μαθηματικό.
1 ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ Αθήνα, 5 Σεπτεμβρίου 2015 Annarosa Racca Πρόεδρος της Federfarma.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Άλγεβρα Α και Β Λυκείου
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εξορθολογισμός της ύλης για την Άλγεβρα Α και Β Λυκείου Κώστας Στουραΐτης εκπαιδευτικός ΠΕ03 ενημέρωση σχολικών συμβούλων Αθήνα 23/9/2016

οι στόχοι του εξορθολογισμού οι οδηγίες διαχείρισης της ύλης η λογική των προτεινόμενων αλλαγών εξαίρεση κάποιων ενοτήτων αλλαγή εστίασης κάποιων ενοτήτων αξιοποίηση προτεινόμενου υλικού η συζήτηση είναι ανοιχτή

οι στόχοι του εξορθολογισμού της ύλης σχετικά με το περιεχόμενο εμβάθυνση σε έννοιες των Μαθηματικών με πρόσθετη μαθησιακή αξία (πχ. συνάρτηση) σύνδεση με τον κόσμο των επιστημών και της εμπειρίας (πχ. πρόοδοι, εκθετική – λογάριθμοι) τα μαθηματικά ως προϊόν του ανθρώπινου πολιτισμού (πχ.

οι στόχοι του εξορθολογισμού της ύλης σχετικά με την εμπλοκή των μαθητών ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση συνεργασία – επικοινωνία στην τάξη μαθηματικοποίηση – επίλυση προβλημάτων

οι στόχοι του εξορθολογισμού της ύλης σχετικά με το χρόνο προσαρμογή στον διατιθέμενο διδακτικό χρόνο (50 – 75 ώρες) χρόνος για ανακεφαλαιωτικές/επαναληπτικές δραστηριότητες

οι οδηγίες διαχείρισης της ύλης διδακτέα ύλη – οδηγίες διαχείρισης υποστήριξη εκπαιδευτικού στο τι να διδάξει, με τι στόχο, πόσο χρόνο, με τι υλικό χάραξη κατευθυντηρίων γραμμών – αυτονομία και ευθύνη εκπαιδευτικού

η λογική των προτεινόμενων αλλαγών μετατοπίσεις από τα υπάρχοντα ΔΕΠΠΣ–ΑΠΣ (και βιβλία) προς τις επεξεργασίες των καινούργιων προγραμμάτων σποδών αφαίρεση ενοτήτων, (αλλά και προσθήκη λίγων) αλλαγές στην εστίαση – προσέγγιση

εξαίρεση κάποιων ενοτήτων Πιθανότητες Α Λυκείου (επιχειρήματα υπέρ – κατά) Ιδιότητες ριζών Α Λυκείου (γιατί;) Άθροισμα πρώτων όρων προόδου Α Λυκείου (γιατί;) Γραμμικά συστήματα Β Λυκείου (επιχειρήματα υπέρ – κατά)

αλλαγή εστίασης – προσέγγισης Πραγματικοί (Α) έμφαση στις έννοιες των αριθμών και τις ιδιότητές τους και τις γεωμετρικές αναπαραστάσεις Πρόοδοι (Α) έμφαση στην έννοια – όχι στην εφαρμογή τύπων Συναρτήσεις (Α) έμφαση στις έννοιες (πχ πεδίο ορισμού), στις αναπαραστάσεις και στις συνδέσεις (εξισώσεις – ανισώσεις – γραφικές παραστάσεις)

αλλαγή εστίασης – προσέγγισης Τριγωνομετρία (Β) έμφαση στις αναπαραστάσεις (τριγωνομετρικός κύκλος – γραφική παράσταση) και στις συνδέσεις με ρεαλιστικές καταστάσεις (περιοδικότητα) Πολυώνυμα (Β) συναρτησιακή προσέγγιση (γραφικές παραστάσεις, Θ. Bolzano) έμφαση στην επίλυση εξίσωσης με παραγοντοποίηση Εκθετική – λογάριθμοι (Β) έμφαση στη μοντελοποίηση πραγματικών φαινομένων

αξιοποίηση προτεινόμενου υλικού προτεινόμενες δραστηριότητες ψηφιακό υλικό (με συνδέσμους σε αναρτημένο υλικό) νέα προγράμματα σπουδών και οδηγοί για τον εκπαιδευτικό

η συζήτηση μένει ανοιχτή ήταν ανοιχτή με εκατέρωθεν επιχειρήματα είναι ανοιχτή για επόμενη/ες χρονιές για αλλαγές, εμπλουτισμό με υλικό κοκ

ευχαριστώ