Σκεφτείτε όσο το δυνατόν περισσότερες σημασίες/ χρήσεις της λέξης «γλώσσα». Ποιες από αυτές θα ενδιέφεραν τη γλωσσολογία; Βγάζω τη γλώσσα μου σε κάποιον/

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Tracé du diagramme de Bode d’un double intégrateur
Advertisements

Είσοδος & Έξοδος στη C++ Ι
Άσκηση 1. Θεωρούμε το ακόλουθο κομμάτι κώδικα int i,j; double result, a[110][4]; for(i=0; i
ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ. ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ.
ΜΟΡΦΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΛΟΓ201: Τεχνολογία Λογισμικού ΙΙ Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ201:
ΛΟΓ201: Τεχνολογία Λογισμικού ΙΙ Διδάσκων: Νίκος Παπασπύρου 1Νίκος ΠαπασπύρουΛΟΓ201:
Η έννοια της ποικιλίας στην ανθρώπινη γλώσσα
ΟΞΥΓΟΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ.
Υπολογιστική Μουσικολογία. Τον 20ο και 21ο αιώνα παρατηρείται ένα μεγάλο ενδιαφέρον εκ μέρους των συστηματικών μουσικολόγων για τη γλωσσολογία, την ψυχολογία,
ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ: ΜΑΘΗΜΑ 7 ο ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ ΛΙΠΙΔΙΩΝ-ΙΙ: Μεταβολισμός Φωσφογλυκερολιπιδίων, Μεταβολισμός Χοληστερόλης 2014.
Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος Παθολόγος-Διαβητολόγος C.D.A. College Limassol 2015/2016.
1 Κονσερβοποίηση και Θρεπτική Αξία των Τροφίμων ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 10η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
Μάθημα 6 Η γενιά του Η γενιά του 80΄ ή Νέα Αθηναϊκή Σχολή.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Ευάγγελος Γ. Ούτσιος Θεόδωρος Γ. Λάντζος.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΞΕΟΒΑΣΙΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
Η θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (Connectivism) Διασυνδέοντας θεωρητικά πλαίσια (Connectivity and networking)
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 2 Το κίνημα του Συμβολισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
1-2- مقدمه در اين قسمت تاثير عواملي که قيمتها و مقادير کالاهاي فروخته شده را تعيين مي کنند، تحليل خواهد شد. عوامل تعيين کننده قيمت و مقدار به دو طبقه.
Κεφάλαιο 4 Εκκεντροφόρος άξονας Βαλβίδες ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
ΔΙΑΘΕΣΗ – ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΕΚΡΟΩΝ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΧΟΙΡΟΣΤΑΣΙΩΝ & ΒΟΥΣΤΑΣΙΩΝ ΓΑΛΑΚΤΟΠΑΡΑΓΩΓΉΣ (συνέχεια)
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Η αρχή του σκληρού ή μαλακού οξέος (ή βάσης)
Δυϊκότητα/ διπλή άρθρωση Μεταθετότητα Απειρία Δημιουργικότητα
Βασικές έννοιες Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού ΙΙ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΩΝ
Πρότυπα ιστολογικών αλλοιώσεων αναπνευστικού συστήματος
Βασικές έννοιες Αντικειμενοστραφούς Προγραμματισμού ΙΙ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Τι είναι η γλωσσολογία;
Mαρκάτος Χρήστος MD,PhD Ειδικός Παθολόγος
1 o ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
Κρυσταλλογενείς αρθρίτιδες (Πυροφωσφορική και Ουρική Αρθρίτιδα)
Συναγωνιστικές Μαθήματα Μπριτζ Αγορά Γ’ Κύκλος Γεωργουλάκης Γεώργιος
Καμπύλη κορεσμού της αιμοσφαιρίνης
Ξήρανση Η απομάκρυνση νερού από ένα οργανικό διαλύτη (μετά από εκχύλιση). Η ποσότητα του νερού διαφέρει από διαλύτη σε διαλύτη. (διαιθυλαιθέρας ☞ 1,5%
ΑΝΑΛΥΣΗ ΙΖΗΜΑΤΟΓΕΝΩΝ ΛΕΚΑΝΩΝ
ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
Παθοφυσιολογία και σημειολογία της αναπνευστικής αλκάλωσης
ἀγγέλλω, ἤγγειλα, ἀγγείλας
Πρωτογενείς τύποι δεδομένων
ΠΤΥΧΕΣ ΜΗ ΝΕΟΠΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΟΝΑ - ΙΙ
ΑΝΟΣΟΕΝΖΥΜΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ELISA
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Πρόβλημα: Απομάκρυνση κολλοειδών σωματιδίων
Ανάπτυξη Τερματικής Εγκατάστασης Κρουαζιέρας στο Λιμένα Θεσσαλονίκης : Έλεγχος Βιωσιμότητας μέσω Οικονομοτεχνικής Ανάλυσης Κουσουλός Γρηγόριος.
Ο Βυθός του Μίλτου Σαχτούρη
6.2. ΑΝΑΣΑΡΚΟΕΙΔΕΣ ΤΩΝ ΚΥΝΑΡΙΩΝ
Παραδόσεις Μαθημάτων Δασοκομίας Πόλεων μάθημα 9ο
Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
النمو السكانى والاسقاطات السكانية
Η παιδαγωγική σχέση στη διδασκαλία με τα νέα μέσα
Mυκηναϊκός Πολιτισμός
Γ2 Σοφία Χαντζή.
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
Λειτουργικά Συστήματα
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Geografska astronomija : ZADACI
Η έρευνα παρουσιάστηκε το 2016 στο PME40, στο Szeged της Ουγγαρίας
ΑΝΟΣΟΕΝΖΥΜΙΚΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ELISA
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
differentiate double pulse
Double-Angle and Half-Angle Formulas
Ιοντισμός ισχυρών οξέων – βάσεων pH και pOH
Πυρηνική Φυσική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων (5ου εξαμήνου, χειμερινό ) Τμήμα T2: Κ. Κορδάς & Δ. Σαμψωνίδης Ασκήσεις #2 Μέγεθος και Μάζα.
Ψυχοπαιδαγωγική του Αναδυόμενου Γραπτού Λόγου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σκεφτείτε όσο το δυνατόν περισσότερες σημασίες/ χρήσεις της λέξης «γλώσσα». Ποιες από αυτές θα ενδιέφεραν τη γλωσσολογία; Βγάζω τη γλώσσα μου σε κάποιον/ βγάζω γλώσσα Μου βγαίνει η γλώσσα Δεν βάζω γλώσσα μέσα μου Η γλώσσα μου πάει ροδάνι Η γλώσσα του στάζει μέλι/ φαρμάκι/ κόβει και ράβει Φάε/ δάγκωσε/ κατάπιε τη γλώσσα σου Έχω κάτι στην άκρη της γλώσσας μου/ με τρώει η γλώσσα μου λύνεται/ δένεται η γλώσσα μου Κακές γλώσσες Γλώσσα του παπουτσιού/ της φωτιάς Γλώσσα (ψάρι) Η γλώσσα των λουλουδιών/ του σώματος/ του χορού/ του χρήματος ελληνική/ ξένη/ δεύτερη/ μητρική/ φυσική γλώσσα Γλώσσα των νέων/ της ιατρικής/ του λαού/ της εποχής Μιλάμε άλλη γλώσσα Οι γλώσσες θεωρούνται σήμερα προσόν 1

Ποια από όλες τις «γλώσσες» ενδιαφέρει τη γλωσσολογία; Γλώσσα ως σύστημα επικοινωνίας που υπάρχει και μαθαίνεται φυσικά (δεν κατασκευάζεται) από τα μέλη μιας κοινωνίας Γλώσσα ως το φυσικό σύστημα επικοινωνίας που χρησιμοποιείται από τον άνθρωπο και έχει ως βάση τον έναρθρο λόγο 2

Η γλωσσολογία μελετά τη γλώσσα. Ποια γλώσσα; Δεν υπάρχει μόνο μία γλώσσα για όλο το ανθρώπινο γένος, η οποία να αποτελεί αντικείμενο της Γλωσσολογίας. Η Γλωσσολογία δεν περιορίζεται σε μία συγκεκριμένη γλώσσα από τις χιλιάδες των γλωσσών που μιλιούνται στον κόσμο, αλλά ούτε και θέτει ως σκοπό της τη μελέτη καθεμίας από αυτές χωριστά. Η Γλωσσολογία μελετά τη γλώσσα ως φαινόμενο και σκοπός της είναι να καθορίσει αν υπάρχουν και ποια είναι τα γενικά, καθολικά χαρακτηριστικά αυτού του φαινομένου.

Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;; Φθόγγοι (ήχοι) Λέξεις (φθόγγοι + σημασίες) Κανόνες Περιορισμένο μήκος Πεπερασμένος αριθμός Παραγωγή και κατανόηση άπειρου αριθμού προτάσεων Προϊόν γλωσσικής κατάκτησης 4

Γλωσσική ικανότητα και γλωσσική πραγμάτωση Γνώση παραγωγής και κατανόησης άπειρου αριθμού προτάσεων σε μία γλώσσα Εφαρμογή της γνώσης αυτής σε πραγματικές συνθήκες παραγωγής και κατανόησης (φυσιολογικοί/ ψυχολογικοί περιορισμοί) 5

Διπλή άρθρωση της γλώσσας (double articulation, Martinet) pona-o, pina-o, icoenia-Ø 1 Επίπεδο μονημάτων- πρωτεύον 2 Επίπεδο φωνημάτων - δευτερεύον p-o-n-a-o, p-i-n-a-o, i-k-o--e-n-i-a Στοιχεία χωρίς σημασία (2η άρθρωση) συνδυάζονται για να σχηματίσουν τα σημαντικά (με σημασία) στοιχεία της πρώτης άρθρωσης 6

Δομική ιεραρχία γλωσσικών μονάδων Από τις απλούστερες μονάδες βαίνουμε στις σύνθετες και συνθετότερες. Καθαρώς υλικά στοιχεία (φθόγγοι) λειτουργούν ως φορείς διαφορετικής υποστάσεως στοιχείων (άυλων), των σημασιών. Κάθε επίπεδο δομείται με στοιχεία του αμέσως κατώτερου και παρέχει τα στοιχεία για να δομηθεί το αμέσως ανώτερο επίπεδο. Η γλώσσα είναι ένας ψηφιακός μηχανισμός που δίνει τη δυνατότητα στις μονάδες του να συνδυάζονται με ποικίλους τρόπους δημιουργώντας έτσι ένα μη πεπερασμένο σύστημα. ΚΕΙΜΕΝΟ imanaponaitapedjatisceskeftetetiborinakanikalitero ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ponaitokefalimou ΦΡΑΣΕΙΣ tokefalimu ΛΕΞΕΙΣ ponos ΜΟΡΦΗΜΑΤΑ pono-s ΦΩΝΗΜΑΤΑ p,o, n, o, s ΦΘΟΓΓΟΙ p, o, n, s, k, c, e, i