Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η αξιολόγηση της ψυχικής υγείας 1/2
Advertisements

Αξιολόγηση επενδύσεων
Στόχος Να υπάρχει ποικιλία στην τροφή για
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Μικρή ανασκόπηση….
Συσκευασία υπό πίεση 1/2 Δοχείο συσκευασίας, βαλβίδα, Βυθιζόμενος σωλήνας, προωθητικό. Δοχείο Λευκοσίδηρος (σίδηρος με κασσίτερο), Αλουμίνιο (εσωτερικά.
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
Κεντρικός τομέας κάτω γνάθου
Βασικά χαρακτηριστικά επιστήμης 1/2
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
Πρωτεΐνες και αμινοξέα
Α. Αρχή της προτεραιότητας
Περιεχόμενα Καρτεσιανό Σύστημα Συντεταμένων,
Η προσωπική αλλαγή 1/17 Το άτομο που εμπλέκεται στην εξάρτηση από παράνομες ψυχότροπες ουσίες για μεγάλο χρονικό διάστημα θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη.
Υπολογισμός ροής χορήγησης ενδοφλέβιων διαλυμάτων
Η ανάγκη χρήσης μεταβλητών
Βιοηθική Κατά το δεύτερο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα αναπτύχθηκε μια νέα τεχνολογία, η Βιοτεχνολογία, βασισμένη στην απίστευτα γοργή ανάπτυξη των Μοριακών.
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Η θεωρητική βάση της εργασίας με την οικογένεια 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Η έμβια ύλη αναπαράγεται
Ψυχική Υγεία - Ψυχική Νόσος - Φυσιολογικότητα (Ορισμός, κριτήρια, βασικές έννοιες) (Ι) Α. Ψυχική Υγεία Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας σαν "ψυχική.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Σχέδιο ναυπηγικών γραμμών: Νομείς
Βιολογία Ενότητα 11: Κυτταρική επικοινωνία Αναστασία Κανέλλου,
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
Ακίνητη Προσθετική Ι (Θ)
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Διατροφή Ενότητα 22: Διατροφή και άθληση
Βασικές Αρχές Γεωδαισίας –Τοπογραφίας (Θ)
Κινησιοθεραπεία (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή Δρ. Ευθυμία Ζέρβα, MSc, PhD
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Διατροφή-Διαιτολογία
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Πολιτική πληροφόρησης
Ακίνητη Προσθετική ΙI Ενότητα 4: Ο σύνδεσμος της γέφυρας (α’ μέρος)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 13: Αυχενική μοίρα – Εφαρμογές
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Διατροφή-Διαιτολογία
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 6: Κάτω άκρο - Εφαρμογές
Διατροφή-Διαιτολογία
Διατροφή-Διαιτολογία
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 12: Πρόσωπο – Εφαρμογές
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 9: Καινοτομίες στις τεχνολογίες όφσετ
Μέθοδοι προσωρινής αποτρίχωσης
Ειδική Κοσμητολογία (Θ)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε) Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε) Ενότητα 1: Πρωτόκολλο αλλαγής χειρουργικού τραύματος Χριστίνα Νάνου, Ερμιόνη Παλάσκα, Αντιγόνη Σαραντάκη Τμήμα Μαιευτικής Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Υλικά - εξοπλισμός Σετ αλλαγής τραύματος περιέχει: 6 τολύπια περιτυλιγμένα με γάζα και 3 γάζες 10 Χ 10 cm, αποστειρωμένα γάντια, 1 ή 2 αποστειρωμένες λαβίδες, φυσιολογικός ορός (σε αμπούλες ή φιάλη στην οποία τοποθετείται τροκάρ για έγχυση του), λευκοπλάστ ή ταινία για στερέωση ή αποστειρωμένο επίθεμα μίας χρήσεως.

Εξοπλισμός τροχήλατου αλλαγής τραύματος δοχείο μολυσματικών αντικειμένων, βενζίνη, οινόπνευμα, betadine, φυσιολογικό ορό (φιάλη ή αμπούλες) σύριγγες, βελόνες, τολύπια, γάντια latex, 2 νεφροειδή, χαρτοβάμβακο, αδιάβροχο τετράγωνο, βαμβακοφόροι στυλεοί, ετικέτες, κάδος απορριμμάτων (μολυσματικών και κοινών), εξοπλισμός αλλαγής.

Διαδικασία Μαζεύετε τα μαλλιά, πλένετε τα χέρια σας, ελέγχεται την οδηγία, συλλέγετε τον απαραίτητο εξοπλισμό για την αλλαγή, προετοιμάζετε το τροχήλατο αλλαγής (Διαφάνεια 2), ταυτοποίηση του ασθενούς, κλείνετε τα παράθυρα, απομακρύνουμε επισκεπτήριο, εξασφαλίζετε μοναχικότητα, αποφύγετε την ομιλία κατά την αλλαγή.

Διαδικασία διαβρέχετε την ταινία στερέωσης με ένα τολύπιο με οινόπνευμα και χαλαρώνετε την ταινία, αφαιρείτε το χρησιμοποιημένο επίθεμα προς την φορά του τραύματος αναδιπλώνοντας τη μολυσμένη πλευρά και το τοποθετείτε στον κάδο απορριμμάτων, αξιολογείτε την παροχέτευση (εάν υπάρχει) στα επιθέματα, αφαιρέστε τα και τοποθετήστε τα στον κάδο απορριμμάτων, ελέγξτε το τραύμα για φλεγμονή, βαθμό επούλωσης, οσμή,

Διαδικασία αν υπάρχει έκκριμα, λαμβάνετε καλλιέργεια τραύματος με την εξής διαδικασία: παίρνετε ένα αποστειρωμένο βαμβακοφόρο στειλεό και τον αφαιρείται από το σωλήνα καλλιέργειας, εισάγετε το άκρο του στο τραύμα και περιστρέφετε απαλά, απομακρύνετε τον στειλεό από το σημείο της λήψης και τον επανατοποθετείτε προσεκτικά στον σωλήνα καλλιέργειας χωρίς να αγγίξετε άλλη επιφάνεια γράφετε τα στοιχεία του ασθενούς, την ημερομηνία λήψης, το είδος του υλικού που στέλνετε προς καλλιέργεια και το τμήμα προέλευσης. συνεχίζετε την διαδικασία της αλλαγής τραύματος.

Διαδικασία τοποθετείτε ένα αποστειρωμένο πεδίο, φοράτε αποστειρωμένα γάντια, καθαρίζετε με φυσιολογικό ορό 0,9%, την περιοχή του τραύματος, χρησιμοποιείτε ένα ταμπόν και ρίχνετε φυσιολογικό ορό από την κορυφή της τομής προς τα κάτω με ήπιες ταμποναριστές κινήσεις, στην συνέχεια αριστερά και δεξιά της τομής με άλλο ταμπόν από πάνω προς τα κάτω με ήπιες κινήσεις: οι κινήσεις γίνονται από το κέντρο του τραύματος προς την περιφέρεια, ή μπορεί να είναι κυκλικές από το κέντρο της τομής προς τα έξω.

Διαδικασία επαναλαμβάνετε το ίδιο με τρία τολύπια εμποτισμένα με αντισηπτικό (π.χ. betadine solution), τοποθετείτε 2 αποστειρωμένες γάζες ή ειδικό αποστειρωμένο επίθεμα πάνω από την τομή με άσηπτη διαδικασία, αφαιρείτε τα γάντια, στερεώνετε το επίθεμα με λευκοπλάστ, εάν δεν είναι αυτοκόλλητο, απομακρύνετε τα χρησιμοποιημένα υλικά, απορρίπτετε στο δοχείο μολυσματικών, πλένετε τα χέρια.

Τέλος Ενότητας

Σημειώματα

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Χριστίνα Νάνου, 2015. Χριστίνα Νάνου, Ερμιόνη Παλάσκα, Αντιγόνη Σαραντάκη. «Βασικές κλινικές δεξιότητες (Ε). Ενότητα 1: Πρωτόκολλο αλλαγής χειρουργικού τραύματος». Έκδοση: 1.0. Αθήνα 2015. Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. © διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.